Kampania informacyjno-promocyjna „MIASTO TWOJEGO ŻYCIA – TU MIESZKASZ, TU ZŁÓŻ PIT”
1. CELE I ZAŁOŻENIA
Na dochody Krakowa składają się między innymi dotacje, subwencje, wpływy z podatków i opłat lokalnych, spadki, darowizny, ale także część podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT). Około 1 mld zł wpływa do budżetu miasta z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT). W Krakowie zyski finansowe z tego tytułu stanowią ok. 25% wszystkich dochodów miasta.
Kwota, jaka wpływa do miejskiego budżetu w związku z rozliczaniem się przez 1 osobę z podatku PIT na terenie Krakowa, to ok. 1800 zł. Dlatego im więcej osób płaci podatki w Krakowie, tym więcej środków trafia do miejskiej kasy.
Zgodnie z prawem (w przypadku podatku PIT) miejscem rozliczania się osoby fizycznej jest właściwy urząd skarbowy według miejsca zamieszkania podatnika w ostatnim dniu roku podatkowego. Oznacza to, że aby płacić podatki w Krakowie wcale nie trzeba być tutaj zameldowanym – wystarczy mieszkać w Krakowie.
Celem kampanii było zachęcenie wszystkich tych, którzy mieszkają, pracują, studiują, żyją w Krakowie, ale rozliczają się z podatku PIT w innych miejscowościach do tego, aby w rocznym zeznaniu podatkowym za 2015 r. (formularz PIT) wskazali Kraków jako beneficjenta odprowadzanych przez siebie środków – aby płacili podatek PIT na terenie stolicy Małopolski.
2. KONCEPCJA KREATYWNA
Kreacja graficzna tegorocznej edycji kampanii nawiązywała do stylistyki plakatów filmowych. Hasłem przewodnim jakie towarzyszyło działaniom było: „MIASTO TWOJEGO ŻYCIA – TU MIESZKASZ, TU ZŁÓŻ PIT”.
Kampania została skierowana do ludzi nowoczesnych, modnych, młodych i aktywnych. Korzystających z tego, co zaoferuje im miasto. Tacy ludzie czerpią bardzo dużo z Krakowa. Często chodzą na koncerty, spacery, jeżdżą na rowerze, są ekologiczni, biorą udział w życiu miasta i zarazem je współtworzą. Koncepcja kreatywna miała za zadanie uświadomić, że oferta miasta, z której korzystają, rozwija się właśnie dzięki takim jak oni, podatnikom. Masz apetyt na więcej, płać podatki! Decyzja podatkowa to racjonalny wybór: skoro tu pracujesz i mieszkasz, spraw, żeby miasto rozwijało się jak najlepiej dla Ciebie.
3. REALIZACJA
Kampania składa się z dwóch etapów:
a) I tura: 1-30 kwietnia 2016 r.
b) II tura: 1-31 października 2016r.
I tura:
1) Outdoor
- ekspozycja 120 kampanijnych plakatów typu citylight na terenie Krakowa
- ekspozycja na 21 nośnikach typu Digital Signage kampanijnych plakatów na terenie
Krakowa
- branding tramwaju MPK Bombardier NTG6 (przez 2 miesiące)
- emisja spotu na ekranie LED - Tauron Arena Kraków
- emisja spotu na ekranie LED - Teatr Bagatela
2) Internet
- tematyczna zakładka na oficjalnej stronie internetowej miasta: www.krakow.pl/podatki,
w której można znaleźć praktyczne informacje związane z tym, jak rozliczać się z podatku
PIT w Krakowie i dlaczego warto to robić
- reklama na portalach informacyjnych: krakow.gazetawyborcza.pl, onet.pl, pit.pl
- reklama w serwisie Facebook
- linki sponsorowane Google AdWords
- ekspozycja bannerów na stronach Rad Dzielnic, stronach miejskich jednostek
organizacyjnych i miejskich jednostek kultury oraz BIP Kraków
- informacja w newsletterach miejskich jednostek organizacyjnych, miejskich jednostkach
kultury
3) Multimedia
-kampanijne spoty emitowane w telewizji autobusowej BUS TV
-kampanijne plansze informacyjno-reklamowe wyświetlane na ekranach automatów
Krakowskiej Karty Miejskiej
4) Leaflet
- kolportaż 5000 ulotek i 1000 plakatów informacyjno-promocyjnych na terenie Krakowa
5) Prasa
- reklama prasowa i tekst informacyjny na łamach Dwutygodnika Miejskiego KRAKÓW.PL
- reklama w krakowskim wydaniu Gazety Wyborczej zapowiadająca program do rozliczania
podatku PIT
- reklama w dzienniku metrocafe.pl zapowiadająca program do rozliczania podatku PIT
6) Program PIT
Produkcja 100 000 płyt CD z programem do rozliczania podatku PIT
- insert 30 000 płyt do dwutygodnika KRAKOW.PL
- insert 24 000 płyt do krakowskiego wydania Gazety Wyborczej
- insert 35 000 płyt do dziennika metrocafe.pl
- kolportaż 11 000 płyt z programem w punktach obsługi mieszkańca Urzędu Miasta
Krakowa
7) Konferencja
- konferencja Prasowa rozpoczynająca kampanię
8) Telewizja
- materiał kampanijny w TV Krakow.pl
II tura:
1) Outdoor
- ekspozycja 30 kampanijnych plakatów typu citylight na terenie Krakowa
- emisja spotu na ekranie LED - Tauron Arena Kraków
2) Internet
- tematyczna zakładka na oficjalnej stronie internetowej miasta: www.krakow.pl/podatki,
w której można znaleźć praktyczne informacje związane z tym, jak rozliczać się z podatku
PIT w Krakowie i dlaczego warto to robić
- reklama na portalach informacyjnych: krakow.gazetawyborcza.pl, onet.pl, pit.pl
- reklama w serwisie Facebook
- linki sponsorowane Google AdWords
- ekspozycja bannerów na stronach Rad Dzielnic, stronach miejskich jednostek
organizacyjnych i miejskich jednostek kultury oraz BIP Kraków
- informacja w newsletterach miejskich jednostek organizacyjnych, miejskich jednostkach
kultury
3) Multimedia
- kampanijne spoty emitowane w telewizji autobusowej BUS TV
- kampanijne plansze informacyjno-reklamowe wyświetlane na ekranach automatów
Krakowskiej Karty Miejskiej
4) Leaflet
- kolportaż 5000 ulotek i 1000 plakatów informacyjno-promocyjnych na terenie Krakowa.
5) Gadżety promocyjne
- długopisy - 1000 szt.
- skarbonki - 250 szt.
- pen drivy - 200 szt.
- zabawki jojo - 250szt.
6) Prasa
- reklama prasowa i tekst informacyjny na łamach Dwutygodnika Miejskiego KRAKÓW.PL.
7) Telewizja
- materiał kampanijny w TV Krakow.pl
Za opracowanie koncepcji kreatywnej kampanii i zakup mediów odpowiadała Firma Projektowo-Reklamowa Niedzielski.