Kampania promocyjna „Kraków. Cradle of Genius”
1. CELE I ZAŁOŻENIA
Celem kampanii wizerunkowej „Cradle of Genius” (ang. „Kolebka Geniuszu”) jest ukazanie Krakowa jako miejsca, w którym od wieków żyją i tworzą wyjątkowe osobistości, stanowiące wzór i inspirację.
Kampania obejmuje działania wizerunkowe promujące Kraków z okazji Światowych Dni Młodzieży. Wydarzenie, które trzy dekady temu zapoczątkował papież Polak, odbędzie się w tym roku w Krakowie, w dniach 26-31 lipca br. Działania w ramach kampanii „Cradle of Genius” mają na celu przywitanie gości odwiedzających miasto, wspierając wizualnie komunikat o Krakowie jako miejscu nie tylko bogatym w tradycję, dziedzictwo kulturowe i wielowiekową historię. W szerszym kontekście kampania ma zwrócić uwagę na ofertę turystyczną, kulturalną, edukacyjną i sportową miasta, zachęcając do wyboru Krakowa jako destynacji turystycznej, naukowej, zawodowej oraz życiowej.
2. KONCEPCJA KREATYWNA
Kreacja graficzna tegorocznej edycji kampanii nawiązuje do kreacji przyjętej przez Komitet Organizacyjny Światowych Dni Młodzieży. Grono bohaterów kampanii „Cradle of Genius” otwierają autorytety moralne dla milionów ludzi. To nierozerwalnie związany z Krakowem Jan Paweł II oraz obecny papież, Franciszek, który w lipcu w Małopolsce spotka się z młodzieżą z całego świata. Kolejni bohaterowie kampanii to Wit Stwosz, który w Krakowie stworzył wybitne dzieła późnego gotyku, wyprzedzający swoją epokę astronom Mikołaj Kopernik i królowa Bona Sforza, autorytet współczesnego kina i zdobywca Oscara Andrzej Wajda oraz Rafał Sonik, zwycięzca słynnego rajdu Dakar. Za pomocą wykorzystania wizerunków osób znanych i cenionych, które związały swoje życie z Krakowem, kampania ma zachęcić młodych i poszukujących ludzi do wyboru tego miasta nie tylko jako jednorazowej destynacji turystycznej.
3. REALIZACJA
Czas trwania kampanii: 1 lipca do 31 sierpnia 2016 r.
4. NOŚNIKI/KANAŁY KOMUNIKACJI
- citylighty: ekspozycja w kilkuset miejscach w Krakowie (wiaty przystankowe)
- naklejki z kodami QR do pobrania miejskiej aplikacji mobilnej „Kraków”
- emisja spotu reklamowego na Tauron Arena Kraków (25 – 31 lipca 2016 r.)
- emisja spotu reklamowego w Bus TV oraz na automatach KKM (16 lipca – 12 sierpnia 2016 r.)
- wpisy w mediach społecznościowych na temat kampanii na profilu turystycznym Kraków Experience (1 lipca – 31 sierpnia 2016 r.)
Dodatkowo, jeden z tramwajów typu Bombardier NTG6 został oznakowany elementami kreacji „Cradle of Genius” oraz hasłem witającym – „Welcome to Kraków”.
Na czas trwania Światowych Dni Młodzieży zaplanowano także iluminację wybranych obiektów architektonicznych w kolorach związanych z ŚDM – żółtym, czerwonym i niebieskim. Podświetlone zostaną kładka Bernatka, estakada Lipska-Wielicka oraz fontanny na Rynku Głównym i Placu Szczepańskim.
Za opracowanie koncepcji kreatywnej kampanii i zakup mediów odpowiadała agencja Delikatesy & Frykasy. Za zakup mediów odpowiedzialna była firma Hand Made.