„Przebudowa, nadbudowa, rozbudowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego w zakresie: wykonania nowej więźby dachowej, podniesienia poziomu kalenicy, zmiany kąta nachylenia połaci dachowych na 35°, wykonania nowych stropów oraz biegów klatki schodowej, dobudowy zewnętrznego dźwigu osobowego od strony podwórza oraz związaną z tym przebudową elewacji podwórza, wykonania podcienia wejściowego i otworu drzwiowego od strony podwórza oraz zmiany sposobu użytkowania poddasza nieużytkowego na funkcję mieszkalną, przebudowy istniejącej instalacji: elektrycznej, wod.-kan., budowy nowej instalacji: elektrycznej, c.o., wentylacji mechanicznej, elektrycznej oraz likwidacji instalacji gazowej, budowy wymiennikowni zewnętrznej - na dz. nr 359 obr. 13 Podgórze przy ul. Zamoyskiego 5 w Krakowie wraz z nadbudową kominów w sąsiednim budynku mieszkalnym na dz. nr 360 obr. 13 Podgórze przy ul. Zamoyskiego 7 w Krakowie”.
OBWIESZCZENIE
PREZYDENT MIASTA KRAKOWA
AU-01-2.6740.2.887.2018.KCZ Kraków, 13.09.2018r.
DECYZJA Nr 1061/6740.2/ 2018
Na podstawie art. 35 ust. 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane (tekst jednolity, Dz. U. z 2018r., poz. 1202) i art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity, Dz.U. z 2017r. poz. 1257),
po rozpatrzeniu wniosku Inwestora z dnia 10.07.2018r.
odmawia się zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę
dla inwestycji pn.:
„Przebudowa, nadbudowa, rozbudowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego w zakresie: wykonania nowej więźby dachowej, podniesienia poziomu kalenicy, zmiany kąta nachylenia połaci dachowych na 35°, wykonania nowych stropów oraz biegów klatki schodowej, dobudowy zewnętrznego dźwigu osobowego od strony podwórza oraz związaną z tym przebudową elewacji podwórza, wykonania podcienia wejściowego i otworu drzwiowego od strony podwórza oraz zmiany sposobu użytkowania poddasza nieużytkowego na funkcję mieszkalną, przebudowy istniejącej instalacji: elektrycznej, wod.-kan., budowy nowej instalacji: elektrycznej, c.o., wentylacji mechanicznej, elektrycznej oraz likwidacji instalacji gazowej, budowy wymiennikowni zewnętrznej - na dz. nr 359 obr. 13 Podgórze przy ul. Zamoyskiego 5 w Krakowie wraz z nadbudową kominów w sąsiednim budynku mieszkalnym na dz. nr 360 obr. 13 Podgórze przy ul. Zamoyskiego 7 w Krakowie”.
U Z A S A D N I E N I E
W dniu 10.08.2018r. Inwestor złożył wniosek w sprawie wydania decyzji o pozwoleniu na budowę dla inwestycji pn.: „Przebudowa, nadbudowa, rozbudowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego w zakresie: wykonania nowej więźby dachowej, podniesienia poziomu kalenicy, zmiany kąta nachylenia połaci dachowych na 35°, wykonania nowych stropów oraz biegów klatki schodowej, dobudowy zewnętrznego dźwigu osobowego od strony podwórza oraz związaną z tym przebudową elewacji podwórza, wykonania podcienia wejściowego i otworu drzwiowego od strony podwórza oraz zmiany sposobu użytkowania poddasza nieużytkowego na funkcję mieszkalną, przebudowy istniejącej instalacji: elektrycznej, wod.-kan., budowy nowej instalacji: elektrycznej, c.o., wentylacji mechanicznej, elektrycznej oraz likwidacji instalacji gazowej, budowy wymiennikowni zewnętrznej - na dz. nr 359 obr. 13 Podgórze przy ul. Zamoyskiego 5 w Krakowie wraz z nadbudową kominów w sąsiednim budynku mieszkalnym na dz. nr 360 obr. 13 Podgórze przy ul. Zamoyskiego 7 w Krakowie”.
Podanie inwestora nie czyniło zadość wymaganiom ustalonym w przepisach prawa. W związku z powyższym, pismem z dnia 20.07.2018r. tut. Organ wezwał inwestora do uzupełnienia wniosku o dokumenty formalno-prawne, w terminie do 7 dni od daty otrzymania wezwania. W dniu 30.07.2018r., Inwestor przedłożył niezbędne wyjaśnienia oraz dokonał uzupełnień dokumentów formalnych.
Po uzupełnieniu braków formalnych ustalono obszar oddziaływania inwestycji objętej wnioskiem obiektów, a następnie pismem z dnia 31.07.2018r. zawiadomiono strony o wszczęciu postępowania administracyjnego w przedmiotowej sprawie.
Po sprawdzeniu przedłożonych dokumentów i projektu budowlanego przedmiotowej inwestycji dostarczonych przez inwestora stwierdzono nieprawidłowości w projekcie budowlanym.
W związku z powyższym, zgodnie z art. 35 ust. 3 ustawy Prawo budowlane, postanowieniem z dnia 22.08.2018r. nałożono na inwestora obowiązek usunięcia nieprawidłowości w dokumentacji projektowej w terminie do 14 dni od daty otrzymania postanowienia. Jednocześnie poinformowano inwestora, że w razie bezskutecznego upływu w/w terminu zostanie wydana decyzja o odmowie zatwierdzenia projektu i udzielenia pozwolenia na budowę.
Stwierdzono, że załączona dokumentacja wymaga następujących uzupełnień:
1. Usunięcie zapisów dot. planowanej zmiany sposobu użytkowania dwóch lokali na parterze z funkcji mieszkaniowej na usługową – w opisie technicznym projektu architektonicznego oraz w opisach projektów instalacji.
2. Ekspertyza techniczna sąsiedniej zabudowy wraz z przekrojami wykazującymi poziom fundamentu.
3. Wyjaśnienie ew. konieczności wzmocnienia fundamentów sąsiednich budynków.
4. Przedstawienie sposobu zabezpieczenia sąsiedniej zabudowy w trakcie realizacji niniejszej inwestycji.
5. Przekrój poprzeczny przez budynek objęty wnioskiem, z uwzględnieniem fundamentów sąsiednich budynków.
6. Uzgodnienie z ZIKiT dot. zmiany sposobu zagospodarowania terenu przyległego do pasa drogowego w zakresie możliwości włączenia do drogi ruchu drogowego w związku z planowaną inwestycją (procedura ZIKiT-31).
7. Wykazanie zgodności planowanej inwestycji z zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru „Stare Podgórze-Limanowskiego”, w zakresie:
- wprowadzenia dachu płaskiego pomiędzy projektowanymi lukarnami (Plan dopuszcza zastosowanie dachu płaskiego pod warunkiem że min. 25% pow. stropodachu będzie stanowić teren biologicznie czynny – Rozdział II § 7 ust.3 pkt 2e),
- budynku wymiennikowni (W zakresie sposobu zagospodarowania, plan dopuszcza lokalizację elementów niezbędnych dla urządzenia i funkcjonowania terenu – w tym m.in.: urządzenia budowlane, sieci i urządzenia infrastruktury technicznej, natomiast planowana wymiennikownia stanowi odrębny budynek – Rozdział III § 22 ust.2)
8. Określenie obszaru oddziaływania wymiennikowni na nieruchomości sąsiednie w zakresie hałasu.
Pismem z dnia 07.09.2018r., w terminie wyznaczonym przez Organ Inwestor przedłożył niezbędne wyjaśnienia oraz dokonał uzupełnień dokumentacji zgodnie z powyższym postanowieniem.
Jednakże wyjaśnienia złożone w zakresie pkt 7 w/w postanowienia – dot. zgodności budynku wymiennikowni z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru „Stare Podgórze-Limanowskiego” są w ocenie tut. Organu niewystarczające. Przeprowadzona analiza zapisów planu wykazała brak możliwości lokalizacji projektowanego budynku wymiennikowni, ponieważ:
- dla obszaru MW/U.7 (Tereny zabudowy mieszkaniowej wieloroidznnej-usługowej), w którym zlokalizowana jest przedmiotowa inwestycja, ustalenia dot. przeznaczenia uzupełniającego (§ 22 ust. 2 planu) dopuszczają lokalizację elementow niezbędnych dla urządzenia i funkcjonowania terenu, jak: urządzenia budowlane, sieci i urządzenia infrastruktury technicznej, miejsca postojowe, dojścia piesze i dojazdy, zieleń oraz obiekty małej architektury. W powyższym wykazie nie uwzględniono realizacji nowych budynków o funkcji wymiennikowni.
- w § 7 ust. 2 pkt 2 b dot. ogólnych zasad zabudowy dopuszcza się prowadzenie wszelkich robót budowlanych w odniesieniu do obiektów innych niż frontowe pod warunkiem zgodności z ustaleniami szczegółowymi.
Postanowienie z dnia 22.08.2018r. zostało wysłane na adres inwestora podany we wniosku i doręczone w dniu 27.08.2018r., zatem zgodnie z treścią art. 57 § 1 i 2 Kodeksu postępowania administracyjnego, termin wyznaczony przez Wydział Architektury UMK na uzupełnienie ww. nieprawidłowości w dokumetnacji technicznej, minął w dniu 10.09.2018r.
Należy nadmienić, iż nie wniesiono o zawieszenie przedmiotowego postępowania oraz nie wniesiono prośby o przedłużenie terminu uzupełnienia braków określonego w postanowieniu z dnia 27.08.2018r.
W związku z powyższym tut. Organ nie może uznać, iż Inwestor uzupełnił wszystkie nieprawidłowości wykazane w postanowieniu z 22.08.2018r., bowiem przedłożone dokumenty i wyjaśnienia są niewystarczające i w dalszym ciągu nie czynią zadość wymaganiom ustalonym w przepisach prawa oraz nie zostały przedłożone w ustawowym terminie zgodnie z dyspozycją art. 35 Prawa budowlanego.
Wobec powyższego orzeczono jak w sentencji.
Od niniejszej decyzji przysługuje odwołanie do Wojewody Małopolskiego za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
W odwołaniu od decyzji strony mogą złożyć wniosek o przeprowadzenie przez organ II instancji postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy.
W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania, składając stosowne oświadczenie organowi, który decyzję wydał, nie później niż w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Zrzeczenie się prawa do wniesienia odwołania przed doręczeniem niniejszej decyzji jest nieskuteczne.
Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
Oznaczenie stron postępowania w niniejszej decyzji jest niezbędne dla spełnienia obowiązku wynikającego z art. 107 § 1 Kpa stanowiąc dopuszczalne przetwarzanie danych osobowych zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016r., str. 1).
Otrzymują:
Komunalnej i Transportu w Krakowie, ul. Centralna 53, 31-586 Kraków
26. A/a.
Do wiadomości:
1. Rejestr Centralny
2. PINB - ul. Wielicka 28A, 30-552 Kraków + 1 egz. projektu budowlanego
3. Wydział Podatków i Opłat UMK - ul. Powstania Warszawskiego 10, 31-549 Kraków
4. Małopolski Wojewódzki Konserwator Zabytków, ul. Kanonicza 24, 31-002 Kraków,
POUCZENIE:
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2017r., poz. 1257):
art. 49 § 1 k.p.a., jeżeli w postępowaniu bierze udział więcej niż 20 stron - art. 49a k.p.a.
Jednocześnie organ zawiadamia, iż w przedmiotowym postępowaniu o podejmowanych w toku trwającego postępowania czynnościach (w tym wydanych postanowieniach oraz decyzji) organ będzie zawiadamiał strony zgodnie z art. 49a k.p.a. tj. w formie publicznego obwieszczenia poprzez udostępnianie informacji w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=2772).
Stronie zawiadomionej w powyższej formie o wydaniu postanowienia, które podlega zaskarżeniu lub decyzji kończącej postępowanie służy prawo złożenia wniosku o wydanie odpisu postanowienia, które podlega zaskarżeniu lub odpisu decyzji. We wniosku wskazać należy sposób i formę, w jakiej odpis żądanego dokumentu ma być stronie udostępniony. Udostępnienie odpisu nie stanowi wydania z akt sprawy uwierzytelnionych odpisów w myśl art. 73 § 2 k.p.a.
Art. 49a k.p.a.
Poza przypadkami, o których mowa w art. 49, organ może dokonywać zawiadomienia o decyzjach i innych czynnościach organu administracji publicznej w formie, o której mowa w art. 49 § 1, jeżeli w postępowaniu bierze udział więcej niż dwadzieścia stron. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, zawiadomienie jest w takim przypadku skuteczne wobec stron, które zostały na piśmie uprzedzone o zamiarze zawiadamiania ich w określony sposób. Do zawiadomienia stosuje się przepis art. 49 § 2.
Art. 49b k.p.a.
§ 1. W przypadku zawiadomienia strony zgodnie z art. 49 § 1 lub art. 49a o decyzji lub postanowieniu, które podlega zaskarżeniu, na wniosek strony, organ, który wydał decyzję lub postanowienie, niezwłocznie, nie później niż w terminie trzech dni od dnia otrzymania wniosku, udostępnia stronie odpis decyzji lub postanowienia w sposób i formie określonych we wniosku, chyba że środki techniczne, którymi dysponuje organ, nie umożliwiają udostępnienia w taki sposób lub takiej formie.
§ 2. Jeżeli decyzja lub postanowienie, o których mowa w § 1, nie mogą być udostępnione stronie w sposób lub formie określonych we wniosku, organ powiadamia o tym stronę i wskazuje, w jaki sposób lub jakiej formie odpis decyzji lub postanowienia może być niezwłocznie udostępniony.