Budowa Trasy Łagiewnickiej – etap III: budowa odcinka od ul. Ludwisarzy do ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia wraz z budową i przebudową sieci infrastruktury technicznej
PREZYDENT MIASTA KRAKOWA
AU-01-5.6740.4.14.2017.ZZA Kraków, 25.10.2018 r.
O B W I E S Z C Z E N I E Prezydenta Miasta Krakowa o wydaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2017 r., poz. 1257) w związku z art. 11f ust. Ustawy z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r., poz. 1496) Prezydent Miasta Krakowa zawiadamia, że 17.10.2018r., została wydana decyzja nr 20/6740.4/2018 znak: AU-01-5.6740.4.14.2017.ZZA, o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla zamierzenia budowlanego:
„Budowa Trasy Łagiewnickiej – etap III: budowa odcinka od ul. Ludwisarzy do ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia wraz z budową i przebudową sieci infrastruktury technicznej (odcinek od km 1+589.23 do km 2+765.61):
1) Budowa ulicy dwujezdniowej na odcinku od km 1+589.23 do km 2+765.61 o długości
ok. 1176 m o szerokościach jezdni 2x7m i 2x10,5m,
• przebudowa ulicy Zakopiańskiej odc. km 0+000.00 – 0+625.23,
• przebudowa ul. Siostry Faustyny odc. km 0+000.00 – 0+028.85,
• przebudowa ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia odc. km 0+000.00 – 0+172.21,
• budowa węzła drogowego „Zakopiańska”,
• budowa chodników, ścieżek rowerowych oraz ciągów pieszo-rowerowych,
• budowa zjazdów: 0+062.30 (Ł-6b), 0+355.30 (ul. Zakopiańska),
• przebudowa istniejących zjazdów indywidualnych i publicznych na całej długości wnioskowanego odcinka,
• budowa dróg dojazdowych,
• budowa systemu odwodnienia.
2) Roboty mostowe:
• Most na rzece Wilga (M-06)
• Obiekt w ciągu linii kolejowej LK 94 Kraków Płaszów – Oświęcim nad rzeką Wilgą (PG-08a),
• Obiekt przeprowadzający ciąg pieszo-rowerowy pod linią kolejową LK 94 Kraków Płaszów – Oświęcim nad rzeką Wilgą (PG-08b),,
• Most na rzece Wilga (M-11a i M-11b),
3) Tunele:
• Budowa tunelu tramwajowego od linii kolejowej LK 94 Kraków Płaszów – Oświęcim do mostu na rzece Wilga, pod terenami Sanktuarium Bożego Miłosierdzia oraz Centrum im. Jana Pawła II (TT-09) oraz obiekty techniczne niezbędne dla zarządzania, zasilania i sterowania
• Budowa tunelu drogowego pod terenami Sanktuarium Bożego Miłosierdzia oraz Centrum im. Jana Pawła II w strefie „Białych Mórz” (TD-10) oraz obiekty techniczne niezbędne dla zarządzania, zasilania i sterowania
4) Tramwaj:
• Budowa i przebudowa linii tramwajowej:
• budowa sieci trakcyjnej tramwajowej, długości 80mpt (metrów pojedynczego toru) – km 0-058,17 - 0-18,55 ul. Zakopiańskiej,
przebudowa sieci trakcyjnej tramwajowej, długości 1247mpt – km 0+137,11 - 0+652,58 ul. Zakopiańskiej,
budowa sieci trakcyjnej tramwajowej, długości 2889mpt – km 0+374,26 - 2+882,59 ul. Zakopiańskiej,
budowa instalacji sterowania i ogrzewania zwrotnic, długości 36m – km 0+267,88 – 0+289,08 ul. Zakopiańskiej ,
budowa instalacji sterowania i ogrzewania zwrotnic, długości 20m – km 0+357,32– 0+361,15 ul. Zakopiańskiej ,
budowa instalacji sterowania i ogrzewania zwrotnic, długości 12m – km 0+026,12 Trasy Łagiewnickiej;
• budowa obiektów technicznych niezbędnych dla zarządzania, zasilania i sterowania.
• wykonanie obiektu technicznego dla potrzeb zasilania linii tramwajowej (podstacja trakcyjna)
5) Kolej:
• Przebudowa układu torowego LK 94 Kraków Płaszów – Oświęcim,
• Przebudowa sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym,
6) Kanalizacja deszczowa wraz z urządzeniami oczyszczającymi:
• budowa sieci kanalizacji deszczowej,
• budowa zbiorników,
• budowa osadników i separatorów.
7) Urządzenia ochrony środowiska:
• urządzenia oczyszczające (osadniki i separatory) przed wprowadzeniem ścieków deszczowych oraz roztopowych do odbiorników,
• budowa ekranów akustycznych:
8) Zieleń:
• wycinka istniejącej zieleni,
• nasadzenia.
9) Urządzenia bezpieczeństwa ruchu:
• bariery ochronne,
• oznakowanie poziome i pionowe wraz z fundamentami konstrukcji bramowych i kratownicowych,
• elementy systemu zarządzania ruchem,
• kanał technologiczny o długości l = 1 251,0 m.
10) Oświetlenie:
• km 1+578,90 - 2+667,68 – rozbiórka i budowa oświetlenia ulicznego, długości 4930,91m,
• km 2+661,95 - 2+771,61 – rozbiórka i budowa oświetlenia ulicznego, długości 182,52m,
• km 2+699,12 - 2+810,05 – rozbiórka i budowa oświetlenia ulicznego, długości 262,93m,
• km 2+840,32 - 2+883,53 – rozbiórka i budowa oświetlenia ulicznego, długości 43,24m.
11) Zasilanie obiektów:
km 2+822,56- budowę złącza kablowego średniego napięcia,
km 1+581,81- km 2+882,76– budowę linii kablowych SN 15kV o długości 3268m,
km 1+995,24 - budowę stacji transformatorowej w budynku TD 10 wsch,
km 2+304,15 - budowę stacji transformatorowej w budynku TD 10 CZTO-A,
km 2+648,03 - budowę stacji transformatorowej w budynku TD 10 zach,
km 1+623,24 - km 1+995,24 – budowa linii kablowej nN 0,4kV o długości 620m.
12) Zagospodarowanie terenów nad tunelami drogowymi – uporządkowanie w zakresie trasy kolejowej.
13) Przebudowa istniejącej infrastruktury technicznej:
• linie energetyczne nN, SN:
km 1+562,20 - km 1+586,90 – przebudowa linii napowietrznej nN 0,4kV wraz z przyłączami, biegnącej wzdłuż ul. Ludwisarzy, ul. Sergiusza Piaseckiego o długości 70m,
km 0+146,55 - km 0+576,40 (ul. Zakopiańska) – przebudowa linii kablowych nN 0,4kV wraz z przyłączami, biegnących wzdłuż ul. Zakopiańskiej, ul. Siostry Faustyny o długości 775m,
km 0+016,87 - km 0+382,17 (ul. Zakopiańska) – demontaż nieczynnych linii kablowych SN 15kV, biegnących wzdłuż ul. Zakopiańskiej, o długości 430m,
km 0+143,81 - km 0+577,82 (ul. Zakopiańska) – przebudowa linii kablowych SN 15kV, biegnących wzdłuż ul. Zakopiańskiej, ul. Siostry Faustyny o długości 792m wraz z przebudową istniejącej stacji transformatorowej nr ST.3079,
km 2+769,11 - km 0+2+864,38 – przebudowa linii kablowej SN 15kV, biegnących wzdłuż ul. Sobótka, ul Wincentego Witosa, o długości 110m,
• kanalizacja ogólnospławna i sanitarna:
od km 1+572,00 do km 1+597,50 budowa i rozbiórka kanalizacji ogólnospławnej „KO6” wraz z przyłączami DN1400x2100, DN1200x1800, DN1600, DN1200, DN600, DN150 o długości 247,0 m
od km 1+602,84 do km 1+617,02 budowa i rozbiórka kanalizacji deszczowej „KO7” DN1600, DN1200, DN600 o długości 190,0 m
od km 1+629,64 do km 1+726,96 rozbiórka istniejącej kanalizacji ogólnospławnej
od km 1+657,70 do km 2+082,30 budowa i rozbiórka kanalizacji ogólnospławnej „KO8” DN1400x2100, DN1200x1800, DN1600, DN700x1050, DN1200, DN200 o długości 509,5 m
w km 1+704,98 rozbiórka istniejącego zbiornika szczelnego wybieralnego ZbS-20
w km 1+793,93 rozbiórka istniejącego zbiornika szczelnego wybieralnego ZbS-21
od km 1+775,81 do km 1+787,79 budowa i rozbiórka kanalizacji ogólnospławnej „KO12” DN40 o długości 13,5 m
od km 2+026,46 do km 2+317,52 budowa instalacji kanalizacyjnej „KO13” DN150, DN100, DN50 o długości 357,5 m
od km 2+081,36 do km 2+166,36 budowa przyłącza kanalizacji ogólnospławnej „KO8a” DN150 o długości 1,5 m wraz z instalacją wewnętrzną DN50 o długości 99,5m
od km 2+704,64 do km 2+828,58 budowa i rozbiórka kanalizacji ogólnospławnej „KO9” DN1200, DN600x900 o długości 114,5 m
od km 2+802,38 do km 2+883,47 rozbiórka istniejącej kanalizacji ogólnospławnej,
• sieć wodociągowa:
Od km 1+574,46 do km 1+580,94 budowa i rozbiórka sieci wodociągowej „W5” o średnicy DN300, DN100 i łącznej długości 26,5 m
Od km 1+599,20 do km 1+635,35 budowa i rozbiórka sieci wodociągowej „W6” o średnicy DN300 długości 150,0 m wraz z budową przyłącza wodociągowego DN150 o długości 11,0m oraz budowa zasilania tunelu.
Od km 1+705,41 do km 1+772,89 budowa i rozbiórka sieci wodociągowej „W8” o średnicy DN200, DN100 o łącznej długości 405,5 m wraz z budową przyłącza wodociągowego DN150 o długości 45,0m, budową zasilania tunelu i instalacją wewnętrzną,
• sieć gazowa:
od km 1+571,23 do km 1+587,86 budowa i rozbiórka gazociągu s/c G7 Ø180 PE o długości 40,5 m,
od km 1+589,42 do km 1+638,41 budowa i rozbiórka gazociągu s/c G7 Ø180 PE, Ø90 PE o długości 83,0 m,
od km 1+591,62 do km 1+634,95 budowa i rozbiórka gazociągu n/c G8 Ø160 PE o długości 128,5 m,
• sieć C.O.:
od km 1+758,19 do km 1+801,42 rozbiórka i budowa sieci ciepłowniczej „CO2” 2xDN350 o długości pojedynczego rurociągu 43,5 m, 2xDN300 o długości pojedynczego rurociągu 121,5m, 2xDN150 o długości pojedynczego rurociągu 50,0 m,
• sieć teletechniczna:
budowa i rozbiórka rurociągu kablowego długość l = 636,5 m;
budowa i rozbiórka kanalizacji teletechnicznej długość l = 403,0 m;
• sieć odwodnienia -przebudowa rzeki Wilgi, wykonanie wylotów
14) Rozbiórki:
• elementów dróg i ulic,
• elementów sieci uzbrojenia terenu,
• elementów małej architektury i ogrodzeń
• budynków kolidujących z inwestycją
Działki w całości położone w liniach rozgraniczających teren inwestycji:
- Miasto Kraków, Dzielnica Podgórze, obręb nr 32:
288/2, 289/4, 290/4, 291/2, 291/3, 292/7, 292/9, 293, 294, 295, 296/1, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 326/6, 335/7, 335/9
- Miasto Kraków, Dzielnica Podgórze, obręb nr 33:
341/5, 341/7, 344/2, 344/1, 728, 768, 769, 770, 771, 772, 722/2, 773, 774, 775, 780
- Miasto Kraków, Dzielnica Podgórze, obręb nr 45:
86/19, 86/25, 86/43, 86/44, 86/21, 1/179, 1/2, 1/132, 1/175
- Miasto Kraków, Dzielnica Podgórze, obręb nr 46:
448/2, 448/1, 426/1, 426/2, 376/4, 378, 376/1, 357/3, 356, 354/35, 354/40, 354/14, 354/19, 354/17, 355/24, 355/20, 355/18, 355/22, 355/26, 354/31, 355/5, 355/15, 354/30, 354/6, 354/43, 357/2, 358/2, 360/2, 360/3, 359/8, 359/5, 359/6, 359/7, 357/4, 357/5, 358/3, 358/4, 353/33
Działki położone w części w liniach rozgraniczających teren inwestycji ulegające podziałowi:
Pogrubieniem oznaczono działki po podziale przeznaczone pod inwestycję
- Miasto Kraków, Dzielnica Podgórze, obręb nr 32:
288/3 (288/6, 288/7), 289/5 (289/6, 289/7), 290/5 (290/6, 290/7), 292/10 (292/16, 292/17)
- Miasto Kraków, Dzielnica Podgórze, obręb nr 33:
341/14 (341/17, 341/18) , 779 (779/1, 779/2), 781 (781/1, 781/2).
- Miasto Kraków, Dzielnica Podgórze, obręb nr 45:
1/177 (1/199, 1/200), 1/182 (1/201, 1/202).
- Miasto Kraków, Dzielnica Podgórze, obręb nr 46:
353/36 (353/39, 353/40).
Działki w części w liniach rozgraniczających teren inwestycji nie ulegające podziałowi:
-Miasto Kraków, Dzielnica Podgórze, obręb nr 33:
341/6, 341/8
-Miasto Kraków, Dzielnica Podgórze, obręb nr 46:
448/4, 448/3, 381/3, 381/4, 377/3, 379/5, 379/4, 380/9, 380/11, 380/15, 380/6, 377/4, 376/10, 376/12, 380/18, 379/3, 379/2, 380/7
Działki poza liniami rozgraniczającymi przedmiotową inwestycję - objęte obowiązkiem dokonania budowy i przebudowy sieci uzbrojenia terenu i innych dróg publicznych:
- Miasto Kraków, Dzielnica Podgórze, obręb nr 32:
291/4, 335/10, 288/7 (288/3), 289/7 (289/5), 292/17 (292/10), 292/8
- Miasto Kraków, Dzielnica Podgórze, obręb nr 33:
341/10, 341/18 (341/14), 776, 779/2 (779), 777
- Miasto Kraków, Dzielnica Podgórze, obręb nr 45:
1/180, 1/181, 86/24, 86/46, 86/26, 86/23, 86/45, 86/22, 86/70
- Miasto Kraków, Dzielnica Podgórze, obręb nr 46:
354/41, 353/40 (353/36), 475
* w przypadku działek podlegających podziałowi w nawiasie wskazano numer działki przed podziałem
Działki objęte terenem niezbędnym dla realizacji planowanych obiektów budowlanych stanowiące tereny wód płynących i linii kolejowych:
- Miasto Kraków, Dzielnica Podgórze, obręb nr 32:
307
- Miasto Kraków, Dzielnica Podgórze, obręb nr 45:
86/69, 92/6
- Miasto Kraków, Dzielnica Podgórze, obręb nr 46:
429, 354/42, 355/4, 475, 361”
Decyzją nr 20/6740.4/2018 zezwolono na realizację inwestycji drogi na ww. działkach ewidencyjnych oraz zatwierdzono podział nieruchomości znajdujących się w liniach rozgraniczających teren inwestycji (stanowiących jednocześnie linie podziału nieruchomości) składających się z działek ewidencyjnych:
Jednostka ewidencyjna Kraków-Podgórze obręb 32:
• Działka nr 288/3 dzieli się na działki nr: 288/6 i 288/7
• Działka nr 289/5 dzieli się na działki nr: 289/6 i 289/7
• Działka nr 290/5 dzieli się na działki nr: 290/6 i 290/7
• Działka nr 292/10 dzieli się na działki nr: 292/16 i 292/17
Jednostka ewidencyjna Kraków-Podgórze obręb 33:
• Działka nr 341/14 dzieli się na działki nr: 341/17 i 341/18
• Działka nr 779 dzieli się na działki nr: 779/1 i 779/2
• Działka nr 781 dzieli się na działki nr: 781/1 i 781/2
Jednostka ewidencyjna Kraków-Podgórze obręb 45:
• Działka nr 1/177 dzieli się na działki nr: 1/199 i 1/200
• Działka nr 1/182 dzieli się na działki nr: 1/201 i 1/202
Jednostka ewidencyjna Kraków-Podgórze obręb 46:
• Działka nr 353/36 dzieli się na działki nr: 353/39 i 353/40
Na podstawie art. 11f ust. 1 pkt. 8e Ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2031, z 2016 r. poz. 1250) wnioskiem objęto również teren niezbędny dla realizacji inwestycji drogowej poza pasami drogowymi:
Lp. | Dzielnica | Obręb | Nr działki | Zakres obowiązku, ograniczenia |
1 | Podgórze | 32 | 288/7 (288/3)* | Przebudowa urządzeń wodnych |
2 | Podgórze | 32 | 289/7 (289/5)* | Rozbiórka istniejących obiektów |
3 | Podgórze | 32 | 291/4 |
rozbiórka sieci elektroenergetycznej 12 m, rozbiórka istniejących obiektów |
4 | Podgórze | 32 | 292/8 | rozbiórka istniejących obiektów |
5 | Podgórze | 32 | 292/17 (292/10)* | Przebudowa urządzeń wodnych |
6 | Podgórze | 32 | 335/10 |
przebudowa sieci elektroenergetycznej trakcja L = 54 m; przebudowa sieci telekomunikacyjnej L = 10 m |
7 | Podgórze | 33 | 341/10 | Rozbiórka i budowa sieci elektroenergetycznej (oświetlenie) L = 18 m |
8 | Podgórze | 33 | 341/18 (341/14)* |
rozbiórka i budowa sieci elektroenergetycznej (oświetlenie); przebudowa sieci elektroenergetycznej nN 0,4 kV L = 22 m |
9 | Podgórze | 33 | 776 | przebudowa sieci elektroenergetycznej (trakcja) L= 44 m |
10 | Podgórze | 33 | 777 | przebudowa sieci elektroenergetycznej (trakcja) L= 12 m |
11 | Podgórze | 33 | 779/2 (779)* | przebudowa sieci elektroenergetycznej (trakcja) L= 47 m |
12 | Podgórze | 45 | 1/180 | Rozbiórka i budowa sieci kanalizacji koordynacyjnej L= 2 m |
13 | Podgórze | 45 | 1/181 | Rozbiórka i budowa sieci kanalizacji koordynacyjnej L= 5 m |
14 | Podgórze | 45 | 86/22 | Budowa tymczasowej drogi technologicznej |
15 | Podgórze | 45 | 86/23 | Budowa tymczasowej drogi technologicznej |
16 | Podgórze | 45 | 86/24 |
przebudowa urządzeń wodnych; budowa tymczasowej drogi technologicznej |
17 | Podgórze | 45 | 86/26 | Budowa tymczasowej drogi technologicznej |
18 | Podgórze | 45 | 86/45 | Budowa tymczasowej drogi technologicznej |
19 | Podgórze | 45 | 86/46 | Budowa tymczasowej drogi technologicznej |
20 | Podgórze | 45 | 86/70 |
Budowa tymczasowej drogi technologicznej; przebudowa sieci telekomunikacyjnych |
21 | Podgórze | 46 | 353/40 (353/36)* |
budowa sieci kanalizacji ogólnospławnej Dn 1200 x 1800 mm, L = 45 m |
22 | Podgórze | 46 | 354/41 |
Rozbiórka sieci kanalizacji deszczowej, budowa sieci kanalizacji ogólnospławnej dn 200 mm, L= 1,5 m; Dn 40 mm, L= 13,5 m; budowa sieci cieplnej 2xdn 300 mm, L = 21 m, rozbiórka sieci cieplnej |
23 | Podgórze | 46 | 475 |
przebudowa sieci telekomunikacyjnych; przebudowa sieci elektroenergetycznych (oświetlenie) |
Zajęcie ww. fragmentów działek będzie miało charakter czasowy na okres przebudowy, budowy wymienionych wyżej elementów infrastruktury technicznej. Nie wystąpi ograniczenie w korzystaniu z ww. nieruchomości.
Po zakończeniu prac teren zostanie przywrócony do stanu pierwotnego.
Informuje się, że zgodnie z art.12 ust. 4 ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, nieruchomości, wydzielone liniami rozgraniczającymi teren planowanej inwestycji, (nie będące własnością Gminy Miejskiej Kraków) stają się z mocy prawa własnością Gminy Miejskiej Kraków z dniem, w którym decyzja o zezwoleniu na realizacje inwestycji drogowej stanie się ostateczna, za odszkodowaniem ustalonym w odrębnej decyzji administracyjnej. Pozostałe działki, powstałe w wyniku zatwierdzenia podziału nieruchomości, znajdujące się poza liniami rozgraniczającymi teren planowanej inwestycji pozostają we władaniu dotychczasowych właścicieli.
Strony postępowania mogą zapoznać się z treścią decyzji nr 20/6740.4/2018 w Wydziale Architektury i Urbanistyki Urzędu Miasta Krakowa, Rynek Podgórski 1, pokój nr 3 Punktu Obsługi Mieszkańców, w godzinach przyjęć stron: w poniedziałek, wtorek, środę i piątek w godz.: 11.00 – 15.00, w terminie 14 dni od ukazania się niniejszego obwieszczenia.
Od decyzji służy stronom odwołanie do Wojewody Małopolskiego ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków, za pośrednictwem Wydziału Architektury i Urbanistyki Urzędu Miasta Krakowa Rynek Podgórski 1, 30-533 Kraków, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
W odwołaniu od decyzji strony mogą złożyć wniosek o przeprowadzenie przez organ II instancji postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy.
W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania, składając stosowne oświadczenie organowi, który decyzję wydał, nie później niż w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Zrzeczenie się prawa do wniesienia odwołania przed doręczeniem niniejszej decyzji jest nieskuteczne.
Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
Wyjaśnia się, że zgodnie z art. 11f ust. 3 ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych o wydaniu decyzji pozostałe strony zawiadamia się w drodze obwieszczeń w Urzędzie Miasta Krakowa, w urzędowych publikatorach teleinformatycznych – biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Krakowa oraz w prasie lokalnej.
Zgodnie z art. 18 ust. 1e ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych w przypadku, w którym dotychczasowy właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości objętej decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej odpowiednio wyda tę nieruchomość lub wyda nieruchomość i opróżni lokal oraz inne pomieszczenia niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 30 dni od dnia:
1) doręczenia zawiadomienia o wydaniu decyzji, o której mowa w art. 17,
2) doręczenia postanowienia o nadaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej rygoru natychmiastowej wykonalności albo
3) w którym decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stała się ostateczna
- wysokość odszkodowania powiększa się o kwotę równą 5 % wartości nieruchomości lub wartości prawa użytkowania wieczystego. (stosowne oświadczenie złożyć należy zarządcy drogi)