Budowa z przebudową linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice, Odcinek 4 – od obiektów mostowych nad rzeką Wisłą do stacji Kraków Płaszów (od km 2.010 do km 2.600 LK91); w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Modernizacja linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice (od km 67.200 do km 70.799 linii nr 133 i od km 0.000 do 16.000 linii nr 91) wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów, w ramach projektu POIŚ 7.1-74.
INFORMACJA DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI
Na podstawie art. 72 ust. 6 ustawy z 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U.2018.2081)
WOJEWODA MAŁOPOLSKI
zawiadamia o wydaniu 3 października 2018 r. decyzji Nr 7/Z/2018 znak: WI-XI.7840.1.105.2018.EJ o zmianie ostatecznej decyzji nr 5/BK/2017 z dnia 31 marca 2017 r., znak: WI-XI.7840.1.157.2016.EB o pozwoleniu na budowę zamierzenia budowlanego pn.:Budowa z przebudową linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice, Odcinek 4 – od obiektów mostowych nad rzeką Wisłą do stacji Kraków Płaszów (od km 2.010 do km 2.600 LK91); w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Modernizacja linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice (od km 67.200 do km 70.799 linii nr 133 i od km 0.000 do 16.000 linii nr 91) wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów, w ramach projektu POIŚ 7.1-74.
Adres zamierzenia budowlanego: województwo małopolskie, powiat Miasto Kraków, gmina Miasto Kraków, miejscowość Kraków, na działkach (będących przedmiotem własności albo użytkowania wieczystego PKP S.A. lub PKP PLK S.A.):obręb ewidencyjny nr 13, nr działek ewidencyjnych 205; obręb ewidencyjny nr 14, nr działek ewidencyjnych 27/4, 28/1, 29, 174/6, 175/9, 198/2, 198/3, 265/1;na działce (położonej w liniach rozgraniczających, będącej własnością Skarbu Państwa, lecz nie będącej w użytkowaniu wieczystym PKP S.A. lub PKP PLK S.A. – przeznaczoną pod inwestycję z uwzględnieniem działek powstałych w wyniku podziału nieruchomości):obręb ewidencyjny nr 13, nr działki ewidencyjnej 134/6 (powstała z podziału działki nr 134/4);na działkach (nie będących przedmiotem własności albo użytkowania wieczystego PKP S.A. lub PKP PLK S.A. położonych w liniach rozgraniczających, planowanych do przejęcia na rzecz Skarbu Państwa – przeznaczone pod inwestycję z uwzględnieniem działek powstałych w wyniku podziału nieruchomości):obręb ewidencyjny nr 13, nr działki ewidencyjnej 507/1 (powstała z podziału działki nr 507);obręb ewidencyjny nr 14, nr działki ewidencyjnej 265/3 (powstała z podziału działki nr 265/2);na działkach (na których określono ograniczenia w korzystaniu z nieruchomości w celu zapewnienia prawa do wejścia na teren nieruchomości dla prowadzenia inwestycji kolejowej zgodnie z art. 9q, ust. 1, pkt 6 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym):obręb ewidencyjny nr 13, nr działek ewidencyjnych 134/7 (powstała z podziału działki nr 34/4), 507/2 (powstała z podziału działki nr 507),
w zakresie:
Budowy obiektów inżynieryjnych:
Estakady kolejowej o osi w km 2.068 na odcinku od km 2.010,00 do km 2.014,45 w torach 3 i 4 linii kolejowej nr 91 na odcinku od rzeki Wisły do początku peronów p.o. Kraków Zabłocie w zakresie:
• zmniejszenia długości estakady w osiach podparcia z 13,30+8x16,30+13,332=157,032 m – 10 przęseł (na odcinku od rzeki Wisły do hali operacyjnej p.o. Kraków Zabłocie) do 2x12,45=24,90m – 2 przęsła (budowa na odcinku od km 2.010 do km 2.014,45),
• zmiany układu konstrukcyjnego przęseł z dwu na jednobelkowe,
• zmiany wsporników chodnikowych stalowych.
ściany oporowej w km 2.081,00 linii kolejowej nr 91 od początku peronów do hali operacyjnej p.o. Kraków Zabłocie w zakresie:
• zmiany konstrukcji kładek peronowych oraz estakady na długości peronu, zastąpiono ścianą oporową,
• zmniejszenia długości obiektu z 130,367 m (8 przęseł) do 124,390 m (ściana oporowa).
Przebudowy układu drogowego: przebudowa fragmentu chodnika na odcinku od km 2.010,00 do km 2.030,00 oraz od km 2.087,30 do km 2.145,00 linii kolejowej nr 91:
Przebudowy sieci telekomunikacyjnych na odcinku od km 2.016,00 do km 2.033,00 oraz od km 2.085,00 do km 2.492,00 linii kolejowej nr 91
Przebudowy sieci elektroenergetyki nietrakcyjnej na odcinku od km 2.015,00 do km 2.123,00 oraz od km 2.131,00 do km 2.146,00 600 linii kolejowej nr 91
Rozbiórki urządzeń budowlanych – ekranów akustycznych od km 2.015,78 do km 2.143,61 oraz od km 2.220,90 do km 2.496,11 linii kolejowej nr 91.
Budowy urządzeń budowlanych związanych z obiektem budowlanym – ekranów akustycznych na odcinku od km 2.010,00 do km 2.145,75 oraz od km 2.215,65 do km 2.491,00 linii kolejowej nr 91,
Budowy urządzeń budowlanych związanych z obiektem budowlanym – odwodnienia na od km 2.016,00 do km 2.140,00 w torach 3 i 4 linii kolejowej nr 91.
Adres zamierzenia budowlanego: województwo małopolskie, powiat Miasto Kraków, gmina Miasto Kraków, miejscowość Kraków, jednostka ewidencyjna Podgórze, obręb 13, działki ewidencyjne nr 134/6, 205, 507/1 oraz jednostka ewidencyjna Podgórze, obręb 14, działki ewidencyjne nr 198/2, 198/3, 28/1, 29, 175/9
i zatwierdzeniu projektu budowlanego zamiennego sporządzonego w ww. zakresie
z zachowaniem wszystkich pozostałych warunków zawartych w decyzji Wojewody Małopolskiego nr 5/BK/2017 z dnia 31 marca 2017 r., znak: WI-XI.7840.1.157.2016.EB.
Osoby zainteresowane mogą zapoznać się z treścią ww. decyzji Wojewody Małopolskiego dotyczącej przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko oraz dokumentacją sprawy w Oddziale Administracji Architektoniczno-Budowlanej I Instancji Wydziału Infrastruktury Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie, ul. Basztowa 22, pokój 64, tel. 12 39 21 490, w dniach i godzinach pracy Urzędu: poniedziałek w godz. 9.00–17.00, wtorek – piątek w godz. 7.30–15.30.