Budowa z przebudową linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice, Odcinek 3 – obiekty mostowe nad rzeką Wisłą (od km 1.750 do km 2.010 LK91), w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Modernizacja linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice (od km 67.200 do km 70.799 linii nr 133 i od km 0.000 do 16.000 linii nr 91) wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów, w ramach projektu POIŚ 7.1 – 74.
INFORMACJA DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI
Na podstawie art. 72 ust. 6 ustawy z 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U.2018.2081)
WOJEWODA MAŁOPOLSKI
zawiadamia o wydaniu 3 października 2018 r. decyzji Nr 8/Z/2018 znak: WI-XI.7840.1.107.2018.EJo zmianie ostatecznej decyzji nr 11/BK/2017 z dnia 04 maja 2017 r., znak: WI-XI.7840.1.140.2016.KS o pozwoleniu na budowę zamierzenia budowlanego pn.:Budowa z przebudową linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice, Odcinek 3 – obiekty mostowe nad rzeką Wisłą (od km 1.750 do km 2.010 LK91), w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Modernizacja linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice (od km 67.200 do km 70.799 linii nr 133 i od km 0.000 do 16.000 linii nr 91) wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów, w ramach projektu POIŚ 7.1 – 74.
Adres zamierzenia budowlanego: województwo małopolskie, powiat Miasto Kraków, gmina Miasto Kraków,
na działkach (będących przedmiotem własności albo użytkowania wieczystego PKP S.A. lub PKP PLK S.A.):
Miasto Kraków, jednostka ewidencyjna Śródmieście: obręb 12: 158, obręb 17: 277/5, 277/7,
Miasto Kraków, jednostka ewidencyjna Podgórze: obręb 14: 27/1, 27/2, 27/4, 28/1, 198/1, 198/2, 198/3, 204/1,
na działkach (położonych w liniach rozgraniczających, będących własnością Skarbu Państwa, lecz nie będących w użytkowaniu wieczystym PKP S.A. lub PKP PLK S.A. – przeznaczone pod inwestycję z uwzględnieniem działek powstałych w wyniku podziału nieruchomości):
Miasto Kraków, jednostka ewidencyjna Śródmieście: obręb 12: 137/8, obręb 17: 289/4, 289/12
Miasto Kraków, jednostka ewidencyjna Podgórze: obręb 14: 204/3, 231,
na działkach (nie będących przedmiotem własności albo użytkowania wieczystego PKP S.A. lub PKP PLK S.A. położonych w liniach rozgraniczających, planowanych do przejęcia na rzecz Skarbu Państwa – przeznaczone pod inwestycję z uwzględnieniem działek powstałych w wyniku podziału nieruchomości): Miasto Kraków, jednostka ewidencyjna Podgórze: obręb 13: 60/10, 513/1, 518/1,
na działkach (na których określono ograniczenia w korzystaniu z nieruchomości w celu zapewnienia prawa do wejścia na teren nieruchomości dla prowadzenia inwestycji kolejowej zgodnie z art. 9q, ust. 1, pkt 6 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym):
Miasto Kraków, jednostka ewidencyjna Śródmieście: obręb 12: 156/5, obręb 17: 279/18, 289/13
Miasto Kraków, jednostka ewidencyjna Podgórze: obręb 13: 60/11, 518/2,
na działkach (do nieodpłatnego zajęcia na czas realizacji inwestycji stanowiących teren wód płynących):
Miasto Kraków, jednostka ewidencyjna Śródmieście: obręb 12: 137/6, obręb 17: 289/9,
Miasto Kraków, jednostka ewidencyjna Podgórze: obręb 13: 566, obręb 14: 197,
na działkach (do nieodpłatnego zajęcia na czas realizacji inwestycji stanowiących teren dróg publicznych):
Miasto Kraków, jednostka ewidencyjna Śródmieście: obręb 12: 156/4, obręb 14: 311, 312/1, 312/2
w zakresie:
• Budowy Estakady kolejowej o osi w km 2.068 na odcinku od km 2.001,00 do km 2.010,00 w torach 3 i 4 linii kolejowej nr 91 na odcinku od rzeki Wisły do początku peronów p.o. Kraków Zabłocie w zakresie:
– zmniejszenia długości estakady w osiach podparcia z 13,30+8x16,30+13,332=157,032 m – 10 przęseł (na odcinku od rzeki Wisły do hali operacyjnej p.o. Kraków Zabłocie) do 2x12,45=24,90m – 2 przęsła (budowa na odcinku od km 2.001 do km 2.010),
– zmiany układu konstrukcyjnego przęseł z dwu na jednobelkowe,
– zmiany wsporników chodnikowych stalowych.
• Przebudowy układu drogowego: przebudowa fragmentu chodnika na odcinku od km 1.982,00 do km 2.010,00 linii kolejowej nr 91,
• Budowy sieci telekomunikacyjnych na odcinku od km 1.981,20 do km 2.010,00 linii kolejowej nr 91,
• Budowy urządzeń budowlanych związanych z obiektem budowlanym – ekrany akustyczne na odcinku od km 1.988,56 do km 2.010,00 linii kolejowej nr 91 na przystanku osobowym Kraków Zabłocie.
Adres zamierzenia budowlanego: województwo małopolskie, powiat Miasto Kraków, gmina Miasto Kraków, miejscowość Kraków, jednostka ewidencyjna Podgórze, obręb 14, działki ewidencyjne nr 198/2, 198/3
i zatwierdzeniu projektu budowlanego zamiennego sporządzonego w ww. zakresie
z zachowaniem wszystkich pozostałych warunków zawartych w decyzji Wojewody Małopolskiego nr 11/BK/2017 z dnia 04 maja 2017 r., znak: WI-XI.7840.1.140.2016.KS.
Osoby zainteresowane mogą zapoznać się z treścią ww. decyzji Wojewody Małopolskiego dotyczącej przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko oraz dokumentacją sprawy w Oddziale Administracji Architektoniczno-Budowlanej I Instancji Wydziału Infrastruktury Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie, ul. Basztowa 22, pokój 64, tel. 12 39 21 490, w dniach i godzinach pracy Urzędu: poniedziałek w godz. 9.00–17.00, wtorek – piątek w godz. 7.30–15.30.