Przebudowa linii kolejowej nr 94 od km ok. 4+750 do km ok. 12+290 wraz z przebudową przystanku osobowego Kraków Opatkowice w km ok. 9+750 linii kolejowej nr 94 i przebudową przystanku osobowego Kraków Sidzina w km ok. 11+591 linii kolejowej nr 94 oraz rozbiórką, budową, remontem, przebudową i rozbudową infrastruktury kolejowej i infrastruktury kolidującej z inwestycją, realizowana w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Prace na linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim
DATA ZAMIESZCZENIA ……………………
Obwieszczenie o wszczęciu postepowania
Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2018.2096) oraz art. 9o ust. 6 i 6a ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz.U.2017.2117),
WOJEWODA MAŁOPOLSKI
zawiadamia, że 11 lutego 2019 r. zostało wszczęte postępowanie administracyjne (znak: WI-IV.747.2.1.2019) w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej dla inwestycji pn.: Przebudowa linii kolejowej nr 94 od km ok. 4+750 do km ok. 12+290 wraz z przebudową przystanku osobowego Kraków Opatkowice w km ok. 9+750 linii kolejowej nr 94 i przebudową przystanku osobowego Kraków Sidzina w km ok. 11+591 linii kolejowej nr 94 oraz rozbiórką, budową, remontem, przebudową i rozbudową infrastruktury kolejowej i infrastruktury kolidującej z inwestycją, realizowana w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Prace na linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim, na wniosek inwestora: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa), działającego przez pełnomocników: Pana Mateusza Wanata i Pana Damiana Sawko (adres do korespondencji: PKP Polskie Line Kolejowe S.A., Centrum Realizacji Inwestycji Region Południowy, Pl. Matejki 12, 31-154 Kraków).
Inwestycją objęte są niżej wymienione nieruchomości (lub ich części) położone w granicach terenu wskazanego we wniosku, zlokalizowane w województwie małopolskim, na terenie Miasta Krakowa, w jedn. ewid. Podgórze, oznaczone w ewidencji gruntów:
Obręb 45:
2/20, 46, 48/5, 57/10, 92/6, 92/17, 92/21, 92/22;
Obręb 46:
429;
Obręb 66:
6/2, 64/2**, 64/3**, 64/4**, 64/5, 64/6, 64/8, 64/9, 64/10, 65**;
Obręb 67:
301, 302, 344/1, 345/1, 346/3, 347/3, 348/3, 362, 363, 364**, 396**, 499, 502, 1143**;
Obręb 83:
116, 209;
Obręb 84:
242;
Obręb 85:
309/1**;
Obręb 86:
73/26*, 73/28;
Obręb 87:
112/38, 484*, 512;
Obręb 88:
13**
* - oznaczono działki podlejące podziałowi w wyniku niniejszej decyzji
** - oznaczono działki wobec których nie ma zastosowania art. 9s ust. 2 i 3 Specustawy zgodnie z zapisem art. 9s ust. 6.
Zakres inwestycji objęty niniejszym wnioskiem obejmuje:
• budowę dwóch peronów jednokrawędziowych nr 1 i nr 2 o długości 200 m od km ok. 9+653,32 do km ok. 9+853,32 linii kolejowej nr 94, na nadbudowywanym przystanku osobowym Kraków Opatkowice zlokalizowanym w km ok. 9+750 linii kolejowej nr 94 wraz z niezbędną infrastrukturą: odwodnieniem, oświetleniem, systemem nagłośnienia i monitoringu oraz wyposażeniem w elementy małej architektury (wiaty, ławki, gabloty, tablice informacyjne, kosze na śmieci, wygrodzenia) i budową chodników łączących perony z istniejącym układem komunikacyjnym,
• rozbiórkę i budowę dwóch peronów jednokrawędziowych nr 1 i nr 2 o długości 200 m od km ok. 11+383,43 do km ok. 11+583,43 linii kolejowej nr 94, na przebudowywanym przystanku osobowym Kraków Sidzina zlokalizowanym w km ok. 11+591 linii kolejowej nr 94, wraz z niezbędną infrastrukturą: odwodnieniem, oświetleniem, systemem nagłośnienia i monitoringu oraz wyposażeniem w elementy małej architektury (wiaty, ławki, gabloty, tablice informacyjne, kosze na śmieci, wygrodzenia) i budową chodników łączących perony z istniejącym układem komunikacyjnym,
• rozbiórkę i budowę przepustu (P06) pod torami kolejowymi w km ok. 6+682 linii kolejowej nr 94, o średnicy 1000 mm i długości eksploatacyjnej ok. 29,37 m, wraz z przebudową i umocnieniem rowów przy wlocie i wylocie przepustu oraz budową nowego odcinka rowu,
• rozbiórkę i budowę przepustu (P08) pod torami kolejowymi w km ok. 7+512 linii kolejowej nr 94, o przekroju 1000 x 1000 mm i długości eksploatacyjnej ok. 12,85 m, wraz z przebudową i umocnieniem rowów przy wlocie i wylocie przepustu,
• rozbiórkę i budowę przepustu (P12) pod torami kolejowymi w km ok. 9+219 linii kolejowej nr 94, o średnicy 1000 mm i długości eksploatacyjnej ok. 27,18 m, wraz z przebudową i umocnieniem rowów przy wlocie i wylocie przepustu,
• rozbiórkę i budowę przepustu (P13) pod torami kolejowymi w km ok. 9+620 linii kolejowej nr 94, o przekroju 1000 x 1000 mm i długości eksploatacyjnej ok. 9,54 m, wraz z przebudową i umocnieniem rowów przy wlocie i wylocie przepustu,
• przebudowę i umocnienie rowów przy wlocie i wylocie istniejącego przepustu (P04) pod torami kolejowymi w km 6+208 linii kolejowej nr 94,
• rozbudowa przejazdu kolejowego w poziomie szyn w km 8+740 linii kolejowej nr 94 kategorii F w ciągu ulicy Zygmunta Radnickiego (drogi publicznej i wewnętrznej) w Opatkowicach wraz z dojazdami;
• rozbudowę przejazdu kolejowego w poziomie szyn w km 9+633 linii kolejowej nr 94 kategorii D (ze zmiana kategorii przejazdu na kategorię C) w ciągu ulicy Dębowskiego (drogi publicznej i wewnętrznej) w Opatkowicach wraz z dojazdami, budową chodnika oraz niezbędną infrastrukturą techniczną tj. odwonieniem, oświetleniem, urządzeniami automatyki kolejowej i monitoringu,
• rozbiórkę i budowę sieci trakcyjnej wraz z konstrukcjami wsporczymi na odcinku od km ok. 4+750 do km ok. 12+290 linii kolejowej nr 94,
• budowę konstrukcji wsporczej pod nadajnik teletechniczny w km ok. 7+160 linii kolejowej nr 94 na stacji Kraków Swoszowice, o wysokości całkowitej (razem z zabudowanymi urządzeniami) ok. 16,96 m, służący radiołączności kolejowej, wraz z zabudową urządzeń radiokomunikacyjnych o mocy mniejszej niż 15 W, promieniowaniu dookólnym i zakresie częstotliwości od 150, 100 MHz do 150, 350 MHz,
• przebudowę, rozbiórkę i budowę niezbędnej infrastruktury technicznej kolejowej od km ok. 4+750 do km ok. 12+290 linii kolejowej nr 94, obejmującej sieci, przyłącza i urządzenia:
- elektroenergetyki niskiego i średniego napięcia w tym oświetlenia i elektrycznego ogrzewania rozjazdów oraz linii potrzeb nietrakcyjnych (LPN),
- sterowania ruchem kolejowym (srk),
- telekomunikacji wraz z kanalizacją kablową,
• przebudowę, rozbiórkę i budowę kolidującej z inwestycją sieci uzbrojenia terenu, tj.:
- sieci elektroenergetycznej niskiego i średniego napięcia,
- sieci teletechnicznej,
- sieci wodociągowej,
- sieci kanalizacji sanitarnej.
Zgodnie z art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego – w przypadku zawiadomienia przez obwieszczenie – doręczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia tj. ukazania się obwieszczenia o wszczęciu postępowania.
Informuje się, że obwieszczenie Wojewody Małopolskiego podlega zamieszczeniu w prasie lokalnej, na tablicy ogłoszeń, stronie internetowej oraz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Krakowa oraz na tablicy ogłoszeń, stronie internetowej oraz Biuletynu Informacji Publicznej Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego.
Strony postępowania mogą zapoznać się z aktami sprawy oraz składać uwagi i wnioski w każdym stadium postępowania w Wydziale Infrastruktury Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie (ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków; Oddział Gospodarki Przestrzennej, pok. nr 18; tel. 12 39 21 418 , znak sprawy: WI-IV.747.2.1.2019) w poniedziałki w godzinach 9.00-16.00 oraz od wtorku do piątku w godzinach 7.30-15.00.
POUCZENIE:
Jednocześnie informuje się, że zgodnie z przepisami ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym:
Wojewoda zawiadamia o wszczęciu postępowania o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej:
1) wnioskodawcę – na adres wskazany we wniosku;
2) właścicieli i użytkowników wieczystych nieruchomości objętych wnioskiem – na adres określony
w katastrze nieruchomości (którego funkcję pełni ewidencja gruntów i budynków) ze skutkiem doręczenia;
3) pozostałe strony, w drodze obwieszczenia w urzędzie wojewódzkim i urzędach gmin właściwych
ze względu na lokalizację linii kolejowej, na stronach internetowych urzędu wojewódzkiego, a także w prasie lokalnej.
W przypadku nieuregulowanego stanu prawnego nieruchomości objętych wnioskiem o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej lub braku w katastrze nieruchomości danych pozwalających
na ustalenie danych osobowych, w szczególności adresu zamieszkania, właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości albo w sytuacji, gdy właściciel lub użytkownik wieczysty nie żyją, a ich spadkobiercy nie wykazali prawa do spadku, zawiadomienie właściciela lub użytkownika wieczystego o wszczęciu postępowania o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej następuje w drodze obwieszczenia
w urzędzie wojewódzkim i urzędach gmin właściwych ze względu na przebieg linii kolejowej,
w Biuletynie Informacji Publicznej na stronach podmiotowych tych gmin oraz urzędu wojewódzkiego, a także w prasie lokalnej.
Z dniem doręczenia niniejszego zawiadomienia:
1) nieruchomości stanowiące własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego, objęte wnioskiem o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji linii kolejowej, nie mogą być przedmiotem obrotu w rozumieniu przepisów o gospodarce nieruchomościami (Dz.U.2018.121); czynność prawna dokonana z naruszeniem tego wymogu jest nieważna;
2) w odniesieniu do nieruchomości objętych wnioskiem o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej do czasu ostatecznego zakończenia postępowania w sprawie wydania takiej decyzji,
nie wydaje się decyzji o pozwoleniu na budowę dla innych inwestycji, a toczące się postępowania
w tych sprawach podlegają zawieszeniu z mocy prawa do czasu ostatecznego zakończenia postępowania w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej, (chyba
że postępowanie dotyczy inwestycji celu publicznego, których przygotowanie i realizacja następuje za zgodą podmiotu, na wniosek którego wszczęto postępowanie w przedmiocie wydania decyzji
o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej);
3) w przypadku zgłoszenia zamiaru wykonywania robót budowlanych wszczęcie postępowania
w przedmiocie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej zobowiązuje właściwy organ administracji architektoniczno-budowlanej do wniesienia sprzeciwu od zgłoszenia, (chyba
że postępowanie dotyczy inwestycji celu publicznego, których przygotowanie i realizacja następuje za zgodą podmiotu, na wniosek którego wszczęto postępowanie w przedmiocie wydania decyzji
o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej).
W przypadku, gdy po doręczeniu niniejszego zawiadomienia nastąpi:
1) zbycie własności lub prawa użytkowania wieczystego nieruchomości nie będącej własnością Skarbu Państwa i jednostki samorządu terytorialnego objętej wnioskiem o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej,
2) przeniesienie własności lub prawa użytkowania wieczystego nieruchomości objętej wnioskiem,
o którym mowa w pkt 1, wskutek innego zdarzenia prawnego,
- nabywca, a w przypadku, o którym mowa w pkt 1, nabywca i zbywca, są obowiązani do zgłoszenia właściwemu wojewodzie danych nowego właściciela lub użytkownika wieczystego w terminie 7 dni od dnia zbycia.
Niedokonanie ww. zgłoszenia i prowadzenie postępowania bez udziału nowego właściciela lub użytkownika wieczystego nie stanowi podstawy do wznowienia postępowania.
Natomiast zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego informuje się w szczególności, że:
- Strona może działać przez pełnomocnika.
- Pełnomocnikiem strony może być osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych.
- Pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie, w formie dokumentu elektronicznego lub zgłoszone do protokołu. Natomiast pełnomocnictwo w formie dokumentu elektronicznego powinno być uwierzytelnione za pomocą mechanizmów określonych w art. 20a ust. 1 albo
2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U.2017.570).
- Pełnomocnik dołącza do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa.
- Pisma doręcza się stronie, a gdy strona działa przez przedstawiciela - temu przedstawicielowi.
- Jeżeli strona ustanowiła pełnomocnika, pisma doręcza się pełnomocnikowi. Jeżeli ustanowiono kilku pełnomocników, doręcza się pisma tylko jednemu pełnomocnikowi. Strona może wskazać takiego pełnomocnika.
- Strona, która nie ma miejsca zamieszkania lub zwykłego pobytu albo siedziby w Rzeczypospolitej Polskiej lub innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, jeżeli nie ustanowiła pełnomocnika do prowadzenia sprawy zamieszkałego w Rzeczypospolitej Polskiej i nie działa za pośrednictwem konsula Rzeczypospolitej Polskiej, jest obowiązana wskazać w Rzeczypospolitej Polskiej pełnomocnika do doręczeń, chyba że doręczenie następuje za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
- W razie niewskazania pełnomocnika do doręczeń, przeznaczone dla tej strony pisma pozostawia się w aktach sprawy ze skutkiem doręczenia.
- W toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu, w tym adresu elektronicznego.
- W razie zaniedbania ww. obowiązku doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.
Obwieszczenie podlega publikacji:
- na tablicach ogłoszeń, stronie internetowej oraz Biuletynie Informacji Publicznej urzędu wojewódzkiego (art. 9o ust. 6 i 6a ustawy o transporcie kolejowym);
- na tablicach ogłoszeń, stronach internetowych i w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Krakowa (art. 9o ust. 6 i 6a ww. ustawy);
- w prasie lokalnej (art. 9o ust. 6 i 6a ww. ustawy).