"Budowa sieci gazowej średniego ciśnienia na działkach nr 19, 20/6, 192/1 obr. 19 Krowodrza przy ul. Rzepichy w Krakowie".
PREZYDENT MIASTA KRAKOWA
AU-02-6.6733.66.2020.AGY Kraków, dnia 7 maja 2020 r.
OBWIESZCZENIE
o wszczęciu postępowania
w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego
Na podstawie art. 49 oraz art. 10 § 1 i art. 40 § 5 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania
administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2020r. poz. 256 z późn. zm.) oraz art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca
2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 293 z późn. zm.)
zawiadamia się, iż
w dniu 27.02.2020 r.
zostało wszczęte postępowanie w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego dla zamierzenia
inwestycyjnego pn.: "Budowa sieci gazowej średniego ciśnienia na działkach nr 19, 20/6, 192/1 obr. 19
Krowodrza przy ul. Rzepichy w Krakowie".
W związku z powyższym strony mogą złożyć odpowiedź na pismo wszczynające postępowanie, a w
każdym stadium postępowania zapoznać się z materiałem dowodowym zgromadzonym w przedmiotowej
sprawie, jak również wypowiedzieć się, co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań, w
tym złożyć wyjaśnienia na piśmie, przywołując znak sprawy jak w nagłówku.
Jednocześnie, z uwagi na ogłoszenie na obszarze RP stanu epidemii oraz z podejmowanymi działaniami,
które zmierzają do ograniczenia rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2, informuje się o braku
możliwości osobistego zapoznania się ze zgromadzonym materiałem dowodowym w siedzibie urzędu.
Kontakt z urzędem możliwy jest z wykorzystaniem komunikacji elektronicznej, telefonicznej, a także
korespondencji tradycyjnej (za pośrednictwem operatora pocztowego).
W związku z powyższym, zgromadzony materiał dowodowy może zostać udostępniony poprzez przesłanie
zainteresowanym stronom postępowania kopii wybranych (konkretnie wskazanych) dokumentów drogą
elektroniczną (przez platformę ePUAP lub na wskazany adres mailowy) - z uwzględnieniem możliwości
technicznych i teleinformatycznych tutejszego urzędu.
Ponadto informuje się o możliwości założenia konta na Portalu Klienta, za pośrednictwem którego strona ma
możliwość zapoznania się z etapami rozpatrywanej sprawy oraz treścią zgromadzonych pism i dokumentów.
W przypadku złożenia wniosków, zarzutów i uwag informuje się, że każde pismo dotyczące sprawy jw.
zostanie włączone do akt sprawy i poddane ocenie, a odpowiedź na nie znajdzie się w decyzji kończącej
postępowanie w sprawie.
Składanie uwag może odbywać się również poprzez skrzynkę mailową organu uwagi-au@um.krakow.pl z
wyróżnikiem sprawy w postaci jej sygnatury w tytule maila.
Godziny kontaktu telefonicznego: poniedziałek, wtorek, środa, piątek w godz. 7.40 - 15.00.
Informacja pod numerem tel. 12 616 81 47
Równocześnie informuje się, iż w okresie stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii organ
administracji publicznej może odstąpić od zasady określonej w art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.
– Kodeks postępowania administracyjnego także w przypadku, gdy wszystkie strony zrzekły się swego
prawa.
Wobec powyższego strona postępowania może złożyć oświadczenie o rezygnacji z uprawnienia
polegającego na zapoznaniu się z materiałem dowodowym zgromadzonym w przedmiotowej sprawie;
wypowiedzeniu się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań, w formie pisemnej lub
dokumentu elektronicznego opatrzonego podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym.
POUCZENIE:
Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz.
293 z późn. zm. - wyciąg):
Art. 53 ust.1. O wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu
publicznego oraz postanowieniach i decyzji kończącej postępowanie strony zawiadamia się w drodze
obwieszczenia, a także w sposób zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości. Inwestora oraz właścicieli i
użytkowników wieczystych nieruchomości, na których będą lokalizowane inwestycje celu publicznego,
zawiadamia się na piśmie.
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z
późn. zm. - wyciąg):
Art.49. § 1. Jeżeli przepis szczególny tak stanowi, zawiadomienie stron o decyzjach i innych czynnościach
organu administracji publicznej może nastąpić w formie publicznego obwieszczenia, w innej formie
publicznego ogłoszenia zwyczajowo przyjętej w danej miejscowości lub przez udostępnienie pisma w
Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej właściwego organu administracji publicznej.
§ 2. Dzień, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w
Biuletynie Informacji Publicznej wskazuje się w treści tego obwieszczenia, ogłoszenia lub w Biuletynie
Informacji Publicznej. Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia, w którym
nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie
Informacji Publicznej.
Art. 49b. § 1. W przypadku zawiadomienia strony zgodnie z art. 49 § 1 lub art. 49a o decyzji lub
postanowieniu, które podlega zaskarżeniu, na wniosek strony, organ, który wydał decyzję lub postanowienie,
niezwłocznie, nie później niż w terminie trzech dni od dnia otrzymania wniosku, udostępnia stronie odpis
decyzji lub postanowienia w sposób i formie określonych we wniosku, chyba że środki techniczne, którymi
dysponuje organ, nie umożliwiają udostępnienia w taki sposób lub takiej formie.
§ 2. Jeżeli decyzja lub postanowienie, o których mowa w § 1, nie mogą być udostępnione stronie w sposób
lub formie określonych we wniosku, organ powiadamia o tym stronę i wskazuje, w jaki sposób lub jakiej
formie odpis decyzji lub postanowienia może być niezwłocznie udostępniony.
Art. 32. Strona może działać przez pełnomocnika, chyba że charakter czynności wymaga jej osobistego
działania.
Art. 33. § 1. Pełnomocnikiem strony może być osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych.
§ 2. Pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie, w formie dokumentu elektronicznego lub zgłoszone
do protokołu.
§ 2a. Pełnomocnictwo w formie dokumentu elektronicznego powinno być opatrzone kwalifikowanym
podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
§ 3. Pełnomocnik dołącza do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa. Adwokat,
radca prawny, rzecznik patentowy, a także doradca podatkowy mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego
im pełnomocnictwa oraz odpisy innych dokumentów wykazujących ich umocowanie. Organ administracji
publicznej może w razie wątpliwości zażądać urzędowego poświadczenia podpisu strony.
§ 3a. Jeżeli odpis pełnomocnictwa lub odpisy innych dokumentów wykazujących umocowanie zostały
sporządzone w formie dokumentu elektronicznego, ich uwierzytelnienia, o którym mowa w § 3, dokonuje się,
opatrując odpisy kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
Odpisy pełnomocnictwa lub odpisy innych dokumentów wykazujących umocowanie uwierzytelniane
elektronicznie są sporządzane w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18
pkt 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania
publiczne.
§ 4. W sprawach mniejszej wagi organ administracji publicznej może nie żądać pełnomocnictwa, jeśli
pełnomocnikiem jest członek najbliższej rodziny lub domownik strony, a nie ma wątpliwości co do istnienia i
zakresu upoważnienia do występowania w imieniu strony.
Art. 73. § 1. Strona ma prawo wglądu w akta sprawy, sporządzania z nich notatek, kopii lub odpisów.
Prawo to przysługuje również po zakończeniu postępowania.
§ 1a. Czynności określone w § 1 są dokonywane w lokalu organu administracji publicznej w obecności
pracownika tego organu.
§ 1b. Wgląd w akta sprawy w przypadku, o którym mowa w art. 236 § 2, następuje z pominięciem danych
osobowych osoby składającej skargę.
§ 2. Strona może żądać uwierzytelnienia odpisów lub kopii akt sprawy lub wydania jej z akt sprawy
uwierzytelnionych odpisów, o ile jest to uzasadnione ważnym interesem strony.
Ustawa z dnia 16 kwietnia 2020 r. o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z
rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2(Dz. U. z 2020 r., poz. 695):
Art. 73. W ustawie z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem,
przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji
kryzysowych (Dz. U. poz. 374, 567 i 568) wprowadza się następujące zmiany:
57) po art. 15zzzr dodaje się art. 15zzzs-15zzzzzx w brzmieniu:
(…)
art. 15zzzzzn W okresie stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, w szczególności, gdy urząd
administracji obsługujący organ administracji publicznej wykonuje zadania w sposób wyłączający
bezpośrednią obsługę interesantów, organ administracji publicznej:
1) może odstąpić od zasady określonej w art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks
postępowania administracyjnego także w przypadku, gdy wszystkie strony zrzekły się swego prawa;
2) może zapewnić stronie udostępnienie akt sprawy lub poszczególnych dokumentów stanowiących akta
sprawy również za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18
lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną na adres wskazany w rejestrze danych kontaktowych,
o którym mowa w art. 20j ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności
podmiotów realizujących zadania publiczne lub inny adres elektroniczny wskazany przez stronę;
3) może przeprowadzić czynność w toku postępowania wymagającego zgodnie z przepisami prawa osobistego
stawiennictwa, również przez udostępnienie przez stronę lub innego uczestnika postępowania swojego
wizerunku w czasie rzeczywistym, za pośrednictwem transmisji audiowizualnej, o ile przemawia za tym interes
strony, a organ prowadzący postępowanie wyraził na to zgodę.
Ustawa z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem,
przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji
kryzysowych (Dz. U. z 2020 r., poz. 374 z późn. zm.):
Art. 15zzs ust. 1 pkt 6 W okresie stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii ogłoszonego z powodu
COVID bieg terminów procesowych i sądowych w postępowaniach administracyjnych - nie rozpoczyna się, a
rozpoczęty ulega zawieszeniu na ten okres.