Prowadzenie punktów przeznaczonych na udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz zwiększania świadomości prawnej społeczeństwa lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego - ogłoszenie otwartego konkursu ofert
Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia informuje o ogłoszeniu konkursu.
UWAGA!
W związku z obowiązującym stanem epidemii i licznymi przypadkami zakażeń wirusem SARS-CoV-2 od dnia 14 października 2020 r. budynki Urzędu Miasta Krakowa są dostępne wyłącznie dla pracowników.
Z uwagi na powyższe po wypełnieniu formularza, ofertę uprzednio przesłaną przez system informatyczny NAWIKUS należy wydrukować wraz z załącznikami, podpisać przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentacji i dostarczyć do siedziby Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa w lokalizacji
ul. Dekerta 24 (wrzucić do urny w holu na parterze siedziby Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa, ul. Dekerta 24, 30-703 Kraków) lub przesłać pocztą lub kurierem (decyduje data wpływu do siedziby Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa, ul. Dekerta 24 , 30-703 Kraków).
OGŁOSZENIE
PREZYDENT MIASTA KRAKOWA
OGŁASZA
OTWARTY KONKURS OFERT
ORAZ
NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ
na realizację w formie powierzenia w roku 2021 zadania publicznego w zakresie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz zwiększania świadomości prawnej społeczeństwa lub udzielania nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego
I Tytuł zadania publicznego:
Prowadzenie punktów przeznaczonych na udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz zwiększania świadomości prawnej społeczeństwa lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.
II Komórka realizująca: Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa.
III Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania:
w roku 2021 r. w łącznej wysokości wynosi 1 022 340 zł (słownie: jeden milion dwadzieścia dwa tysiące trzysta czterdzieści złotych), przy czym na udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego przeznacza się 960 960 zł (słownie: dziewięćset sześćdziesiąt tysięcy dziewięćset sześćdziesiąt złotych 00/100) z czego na prowadzenie jednego punktu nieodpłatnego poradnictwa prawnego lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego przeznacza się 60 060 zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy sześćdziesiąt złotych 00/100), a na zadania z zakresu edukacji prawnej przeznacza się 61 380 zł (słownie: sześćdziesiąt jeden tysięcy trzysta osiemdziesiąt złotych) z czego na każdy punk 3 836,25 zł (słownie: trzy tysiące osiemset trzydzieści sześć złotych 25/100).
Prezydent Miasta Krakowa zastrzega możliwość zmiany kwoty, o której mowa w pkt 1, w zależności od decyzji organów administracji rządowej w przedmiocie przyznania środków na realizację zadania.
IV Termin realizacji zadania: od 01.01.2021 r. do 31.12.2021 r.
V Miejsce realizacji zadania:
Udzielanie porad prawnych lub obywatelskich odbywać się będzie na terenie Miasta Krakowa w lokalach Gminy Miejskiej Kraków udostępnionych Zleceniobiorcy.
Punkt
Nazwa jednostki udostępniającej lokal
Usytuowanie lokalu
Dni i godziny udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej /nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego
1
Urząd Miasta Krakowa - NPP
Os. Centrum C10
poniedziałek - piątek
godz. 7.30-11.30.
2
poniedziałek - piątek
godz. 12.00-16.00
3
poniedziałek - piątek
godz. 16.30-20.30
4
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie - NPO
ul. Rzeźnicza 2
poniedziałek - piątek
godz. 15.30-19.30
5
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie - NPO
ul. Józefińska 14
poniedziałek - piątek
godz. 16.00-20.00
6
Dom Pomocy Społecznej w Krakowie - NPO
ul. Krakowska 55
poniedziałek - piątek
godz.15.30-19.30.
7
Dom Pomocy Społecznej im. Ludwika i Anny Helclów - NPO
ul. Helclów 2
poniedziałek - piątek
godz. 16.00-20.00
8
Miejski Dzienny Dom Pomocy Społecznej w Krakowie - NPO
ul. Sas-Zubrzyckiego 10
poniedziałek - piątek
godz.11.00-15.00.
9
Urząd Miasta Krakowa - NPP
Al. Powstania Warszawskiego 10
poniedziałek - piątek
godz. 16.00-20.00
10
Urząd Miasta Krakowa -NPP
ul. Grunwaldzka 8
poniedziałek - piątek
godz. 7.30-11.30
11
Urząd Miasta Krakowa - NPO
poniedziałek - piątek
godz.12.00-16.00.
12
Dwór Czeczów - NPO
ul. Ks. Jerzego Popiełuszki
poniedziałek - piątek
godz. 10.00-14.00
13
poniedziałek - piątek
godz. 14.00-18.00
14
Urząd Miasta Krakowa NPP
Plac Wszystkich Świętych 3-4
poniedziałek - piątek
godz. 16.00-20.00
15
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie NPP
ul. Na Kozłówce 27
poniedziałek- piątek
godz. 15.30-19.30
16
Urząd Miasta Krakowa NPP
os. Zgody 2
poniedziałek - piątek
godz. 16.00-20.00
Prezydent Miasta Krakowa zastrzega sobie prawo do zmiany godzin oraz lokalizacji wskazanych powyżej punktów nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.
Nieodpłatna mediacja świadczona będzie w każdym punkcie z wyjątkiem przeprowadzania mediacji w zakresie art. 4a ust. 1 pkt 4 ustawy z 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (Dz. U. z 2019 r. poz. 294 z późn. zm.) – zwaną dalej ustawą.
Na terenie Miasta Krakowa wskazane zostaną wyspecjalizowane dyżury jako nieodpłatna mediacja, w czasie których będą przeprowadzane mediacje w zakresie art. 4a ust. 1 pkt 4 ustawy.
VI Środki przeznaczone na realizację przedmiotowego zadania publicznego:
W roku 2020 Gmina Miejska Kraków, z uwagi na unieważnienie otwartego konkursu ofert dla organizacji pozarządowych nie przekazała środków finansowych, na prowadzenie 16 punktów w tym 8 nieodpłatnej pomocy prawnej oraz 8 nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego. Gmina Miejska Kraków w roku 2019 przekazała środki finansowe w łącznej wysokości
1 022 340 zł (słownie: jeden milion dwadzieścia dwa tysiące trzysta czterdzieści złotych 00/100) na prowadzenie 16 punktów nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa prawnego.
VII Warunki realizacji zadania publicznego:
Zadanie polega na prowadzeniu 8punktów przeznaczonych na udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz realizacji zadań z edukacji prawnej, 8 punktów przeznaczonych na udzielanie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz realizacji zadań z edukacji prawnej. W przypadku gdy nie wpłynie żadna oferta na powierzenie prowadzenia punktu przeznaczonego na świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego albo żadna ze złożonych ofert nie spełnia wymogów konkursu w części dotyczącej świadczenia w punkcie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, organizacjom pozarządowym powierzy się prowadzenie wszystkich punktów z przeznaczeniem na udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej.
Oferent może złożyć jedną ofertę na powierzenie prowadzenia nie mniej niż czterech punktów. Oferta może być złożona na powierzenie prowadzenia punktu przeznaczonego na:
udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego albo
udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego;
Oferta złożona na mniejszą liczbę punktów, zostanie przez komisję konkursową rozpatrzona negatywnie pod względem formalnym.
Nieodpłatna pomoc prawna obejmuje:
poinformowanie osoby fizycznej, zwanej dalej „osobą uprawnioną”, o obowiązującym stanie prawnym oraz przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach, w tym w związku z toczącym się postępowaniem przygotowawczym, administracyjnym, sądowym lub sądowoadministracyjnym lub
wskazanie osobie uprawnionej sposobu rozwiązania jej problemu prawnego, lub
sporządzenie projektu pisma w sprawach, o których mowa w pkt 1 i 2, z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowoadministracyjnym, lub
nieodpłatną mediację, lub
sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w postępowaniu sądowym lub ustanowienie adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego w postępowaniu sądowoadministracyjnym oraz poinformowanie o kosztach postępowania i ryzyku finansowym związanym ze skierowaniem sprawy na drogę sądową.
Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje działania dostosowane do indywidualnej sytuacji osoby uprawnionej, zmierzające do podniesienia świadomości tej osoby o przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach oraz wsparcia w samodzielnym rozwiązywaniu problemu, w tym, w razie potrzeby, sporządzenie wspólnie z osobą uprawnioną planu działania i pomoc w jego realizacji. Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje w szczególności porady dla osób zadłużonych i porady z zakresu spraw mieszkaniowych oraz zabezpieczenia społecznego.
Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje również nieodpłatną mediację.
Osoba uprawniona do nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego:
nieodpłatna pomoc prawna i nieodpłatne poradnictwo obywatelskie przysługują osobie uprawnionej, która nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, w tym osobie fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniającą innych osób w ciągu ostatniego roku.
osoba uprawniona, przed uzyskaniem nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, składa pisemne oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej. Osoba korzystająca z nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej dodatkowo składa oświadczenie o niezatrudnianiu innych osób w ciągu ostatniego roku. Oświadczenie składa się osobie udzielającej nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczącej nieodpłatne poradnictwo obywatelskie.
Edukacja prawna obejmuje działania edukacyjne zmierzające do zwiększenia świadomości prawnej społeczeństwa, dotyczące w szczególności upowszechniania wiedzy o:
1) prawach i obowiązkach obywatelskich;
2) działalności krajowych i międzynarodowych organów ochrony prawnej;
3) mediacji oraz sposobach polubownego rozwiązywania sporów;
4) możliwościach udziału obywateli w konsultacjach publicznych oraz procesie stanowienia prawa;
5) dostępie do nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.
Przeprowadzenie działań z zakresu edukacji prawnej na terenie Gminy Miejskiej Kraków realizowanych w związku z problemami zgłaszanymi w trakcie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, w wymiarze co najmniej jednego zadania na rok na każdy punkt, w szczególności w formach wskazanych w art. 3b ustawy.
Oferent w ofercie zobowiązany jest do przedstawienia propozycji swoich działań z zakresu edukacji prawnej oraz do ujęcia tych kosztów w kosztorysie.
Nieodpłatna mediacja obejmuje:
poinformowanie osoby uprawnionej o możliwościach skorzystania z polubownych metod rozwiązywania sporów, w szczególności mediacji oraz korzyściach z tego wynikających;
przygotowanie projektu umowy o mediację lub wniosku o przeprowadzenie mediacji;
przygotowanie projektu wniosku o przeprowadzenie postępowania mediacyjnego w sprawie karnej;
przeprowadzenie mediacji;
udzielenie pomocy w sporządzeniu do sądu wniosku o zatwierdzenie ugody zawartej przed mediatorem.
Nieodpłatna mediacja nie obejmuje spraw w których:
sąd lub inny organ wydały postanowienie o skierowaniu sprawy do mediacji lub postępowania mediacyjnego;
zachodzi uzasadnione podejrzenie, że w relacji stron występuje przemoc.
Wymogi kadrowe:
nieodpłatnej pomocy prawnej może udzielać:
1) adwokat, radca prawny, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach z ich upoważnienia aplikant adwokacki lub aplikant radcowski,
2) doradca podatkowy w zakresie prawa podatkowego z wyłączeniem spraw podatkowych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej,
3) osoba, która:
ukończyła wyższe studia prawnicze i uzyskała tytuł magistra lub zagraniczne studia prawnicze uznane w Rzeczypospolitej Polskiej,
posiada co najmniej trzyletnie doświadczenie w wykonywaniu wymagających wiedzy prawniczej czynności bezpośrednio związanych ze świadczeniem pomocy prawnej,
korzysta z pełni praw publicznych oraz ma pełną zdolność do czynności prawnych,
nie była karana za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
nieodpłatne poradnictwo obywatelskie świadczyć może osoba, która:
1) posiada wykształcenie wyższe,
2) ukończyła z oceną pozytywną szkolenie z zakresu świadczenia poradnictwa obywatelskiego albo posiada doświadczenie w świadczeniu poradnictwa obywatelskiego i uzyskała zaświadczenie potwierdzające posiadanie wiedzy i umiejętności w tym zakresie wydane przez podmiot uprawniony do prowadzenia szkolenia oraz kursu doszkalającego, o którym mowa w art. 11a ust. 2 ustawy,
3) spełnia wymogi, o których mowa w art. 11 ust. 3 pkt 2 lit. c i d ustawy.
Zadania z zakresu nieodpłatnej mediacji o których mowa w art. 4a ust. 1 pkt 1-3 oraz w pkt 5 ustawy może prowadzić osoba udzielająca nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadcząca nieodpłatne poradnictwo obywatelskie.
Organizacja pozarządowa zapewnia udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na zasadach określonych w art. 5 ust. 2-5, art. 7, art. 7a oraz art. 8 ust. 2-13 ustawy.
Nieodpłatna pomoc prawna lub nieodpłatne poradnictwo obywatelskie odbywać się będzie w punkcie w przeciętnym wymiarze 5 dni w tygodniu podczas dyżuru trwającego
co najmniej 4 godziny dziennie, z wyłączeniem dni, o których mowa w art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy (tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 90, ze zm.).
Harmonogram wskazujący dni i godziny, w których udzielana będzie nieodpłatna pomoc prawna lub świadczone nieodpłatne poradnictwo obywatelskie określony jest w pkt V niniejszej oferty.
Wydłużenie czasu trwania dyżuru do co najmniej 5 godzin dziennie we wszystkich punktach, jak również udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego osobom ze znaczną niepełnosprawnością ruchową, które nie mogą stawić się w punkcie osobiście, oraz osobom doświadczającym trudności w komunikowaniu się, o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r. poz. 1824), poza punktem albo za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość nie powoduje zwiększenia środków dotacyjnych przeznaczonych na realizację zadania w danym roku.
Oferent zobowiązany jest do udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej, świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, z wyłączeniem przeprowadzania nieodpłatnej mediacji, osobom ze znaczną niepełnosprawnością ruchową, które nie mogą stawić się
w punkcie osobiście, oraz osobom doświadczającym trudności w komunikowaniu się,
o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r. poz. 1824), poza punktem albo za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość.
Oferent zapewnia, że każdy przypadek udzielania pomocy dokumentowany będzie w sposób wskazany w ustawie, w tym zgodnie z przepisami wykonawczymi oraz przy użyciu elektronicznego systemu obsługi nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa prawnego w aplikacji przygotowanej przez Ministerstwo Sprawiedliwości udostępnionej pod adresem: https://adm-np.ms.gov.pl, lub innym.
Oferent w ramach oferty winien zawrzeć wykaz osób, które będą wskazane do udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.
Oferent dołącza do oferty właściwe zaświadczenie, o którym mowa w art. 11 ust. 3a pkt 2, ustawy dotyczące osób wskazanych do świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.
Oferent w ramach oferty może przedstawić dodatkowo porozumienia o wolontariacie zawarte z osobami, które będą wykonywały świadczenia w ramach prowadzonego punktu, w tym służyły asystą osobom uprawnionym mającym trudności w samodzielnej realizacji porady, w szczególności z powodu niepełnosprawności, podeszłego wieku albo innych okoliczności życiowych.
Oferent zobowiązany jest do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r.
o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869, ze zm.) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
X PODMIOTY UPRAWNIONE DO ZŁOŻENIA OFERTY:
Do złożenia ofert w konkursie uprawniona jest organizacja pozarządowa oraz podmioty,
o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1057) prowadzące działalność pożytku publicznego w zakresie, o którym mowa w art. 4 ust. 1 pkt 1b lub w art. 4 ust. 1 pkt 22a, wpisane na listę Wojewody Małopolskiego, o której mowa w art. 11 d ust. 1 ustawy, w zakresie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.
O powierzenie realizacji zadania nie może ubiegać się organizacja pozarządowa, która w okresie dwóch lat poprzedzających przystąpienie do otwartego konkursu ofert, nie rozliczyła się z dotacji przyznanej na wykonanie zadania publicznego lub wykorzystała dotację niezgodnie z celem jej przyznania, jak również ta organizacja pozarządowa, z którą rozwiązano umowę. Termin dwóch lat biegnie od dnia rozliczenia się z dotacji i zwrotu nienależnych środków wraz z odsetkami albo rozwiązania umowy.
XI WARUNKI KORZYSTANIA Z POMIESZCZEŃ
W przypadku obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego, stanu epidemii albo wprowadzenia stanu nadzwyczajnego, udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego może odbywać się za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość oraz poza lokalem punktu do czasu powiadomienia przez Gminę Miejską Kraków podmiotu/ów, z którym zostanie zawarta umowa zlecająca realizację zadania, o rozpoczęciu jego wykonywania w lokalach punktów.
Do świadczenia pomocy za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość oraz poza lokalem punktu stosuje się odpowiednio przepisy mające zastosowanie do osób,
o których mowa w art. 8 ust. 8 ustawy.
W sytuacji stacjonarnego udzielania porad prawnych w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego, stanu epidemii albo wprowadzenia stanu nadzwyczajnego lokal, w którym udzielane będą nieodpłatna pomoc prawna lub świadczone nieodpłatne poradnictwo obywatelskie wyposażone zostaną zgodnie z zaleceniami Głównego Inspektora Sanitarnego lub służb właściwych do podjęcia decyzji.
Miasto zapewni, że lokal, w którym będzie usytuowany punkt nieodpłatnej pomocy prawnej lub punkt nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego będzie miał wyodrębnione pomieszczenie umożliwiające zachowanie dyskrecji przy udzielaniu nieodpłatnej pomocy prawnej.
Pomieszczenie, w którym będzie usytuowany punkt, będzie wyposażone, co najmniej
w biurko oraz krzesła.
Miasto zapewni, że wyposażenie lokalu, w którym będzie usytuowany punkt będzie zapewniało bezpieczne przechowywanie dokumentów zawierających dane osobowe.
Lokal, w którym będzie usytuowany punkt będzie miał odpowiedni dostęp do sieci energetycznej, telefonicznej oraz teleinformatycznej.
Miasto zapewni osobie świadczącej dyżur w punkcie dostęp do telefonu, komputera, drukarki, kserokopiarki, internetu oraz za pośrednictwem internetu korzystanie z powszechnie dostępnych baz aktów prawnych takich jak sejmowa baza aktów prawnych (http://isap.sejm.gov.pl), strony Rządowego Centrum Legislacji (http://www.dziennikiurzedowe.gov.pl/dzienniki.html), portal orzeczeń sądów powszechnych (https://orzeczenia.ms.gov.pl), baza orzeczeń Sądu Najwyższego oraz baza orzeczeń Naczelnego Sądu Administracyjnego i sądów administracyjnych, a także baza orzeczeń Trybunału Konstytucyjnego.
Miasto dołoży wszelkich starań w celu zapewnienia możliwości korzystania ze specjalnego programu informacji prawnej.
Miasto zapewni właściwe warunki oczekiwania osób ubiegających się o udzielenie usług świadczonych w punkcie. W pomieszczeniach przeznaczonych dla osób oczekujących, umieszczona zostanie:
informacja o wszystkich punktach na terenie Miasta,
informacja o zakresie i zasadach udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, nieodpłatnej mediacji, osobach uprawnionych oraz sposobie wykazywania uprawnień do uzyskania pomocy,
karty informacyjne poradnictwa dotyczące nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnej mediacji, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, a także poradnictwa dla osób pokrzywdzonych przestępstwem,
zamknięta urna, w której osoba uprawniona osobiście umieszcza wypełnioną część B karty pomocy,
informacja o możliwości i formach przekazywania przez osoby uprawnione opinii
o udzielonej pomocy:
a) bezpośrednio po udzielonej pomocy na części B karty pomocy,
b) w późniejszym terminie, tj. telefonicznie, za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej lub listownie.
Miasto zapewni, że lokal, w którym będzie usytuowany punkt będzie miał odpowiedni dostęp dla osób niepełnosprawnych.
Osoba udzielająca pomocy prawnej lub świadcząca poradnictwo obywatelskie uprawniona będzie do korzystania z lokalu, w którym umiejscowiony jest punkt oraz korzystania z sieci energetycznej, telefonicznej oraz teleinformatycznej.
Osoba świadcząca pomoc w punkcie, będzie zobowiązana do przestrzegania w lokalu obowiązujących przepisów przeciwpożarowych oraz innych regulacji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony danych osobowych.
XII Oczekiwany cel zleconego zadania publicznego:
Zapewnienie rzetelnych porad prawnych lub usług obywatelskich oraz podniesienie świadomości prawnej społeczeństwa w tym poprzez realizację zadań z zakresu edukacji prawnej.
Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej lub podmiotów o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie nastąpi w trybie powierzenia realizacji zadania publicznego.
W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu Miasta może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu
w ramach poszczególnych zadań.
Oferent zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych w ramach realizacji zadania publicznego od jego beneficjentów.
Dopuszczone przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w trakcie jego realizacji ustala się na poziomie 30 % danego kosztu.
Oferent jest zobowiązany do identyfikacji ryzyk związanych z realizacją zadania publicznego oraz wskazania sposobów zapobiegania im (w odniesieniu do poszczególnych działań zaplanowanych w harmonogramie działań) w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty – załącznik nr 1 do ogłoszenia.
W przypadku wykazywania w ofercie wkładu osobowego, Oferent jest zobligowany do oszacowania wartości (w zł) działań w ramach wkładu osobowego wskazanego
w kosztach realizacji zadania poprzez uzupełnienie sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII”
Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych.
Oferent zobowiązany jest do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869 ze. zm.).
Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, przed podpisaniem umowy Oferent oraz Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstępują od jego realizacji.
Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Dotacja zostanie przekazana zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r.
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1057) po podpisaniu umowy z wyłonionym oferentem.
Upoważnieni przedstawiciele Oferenta zobowiązani są do osobistego zgłoszenia się w Wydziale Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa w celu uzgodnienia warunków umowy, w terminie do 14 dni od ogłoszenia wyników konkursu.
Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
Oferent przyjmując zlecenie realizacji zadania zobowiązuje się do wykonania zadania w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt 13.
Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
Dotacje udzielone z budżetu Miasta wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrana nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
Z wykonania zadania publicznego objętego umową oferent sporządza sprawozdania zgodne z wzorem określonym w aktualnym rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 3 do ogłoszenia) w terminach określonych w umowie dotacyjnej.
Ostateczny termin przekazania dotacji oraz jej wysokość zależą od wpływu środków finansowych przekazanych przez Wojewodę Małopolskiego na ten cel, na właściwy rachunek bankowy Gminy Miejskiej Kraków.
Dotacja przeznaczona może być wyłącznie na wydatki bezpośrednio związane z realizacją zadania, w tym w szczególności: na wynagrodzenia osoby/osób świadczących nieodpłatne poradnictwo prawne, nieodpłatne poradnictwo obywatelskie.
W kalkulacji nie mogą być ujęte wydatki związane z lokalem, w którym usytuowany jest punkt nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, zakupem wyposażenia (w tym komputerów, laptopów), zakupami inwestycyjnymi oraz inne niezwiązane z zakresem merytorycznym zadania.
Koszty obsługi zadania publicznego, w tym koszty administracyjne, o których mowa w sekcji V - A pkt II oferty, stanowiącej załącznik nr 2do ogłoszenia, nie mogą przekroczyć 10% wysokości wnioskowanej dotacji.
XIV SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
Organizacja pozarządowa lub podmioty o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia
24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zainteresowana udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, rejestrują się w systemie informatycznym NAWIKUS – Narzędzie Analizy Wartości Kontraktowych Usług Społecznych na stronie internetowej pod adresem https://gwa.nawikus.krakow.pl// i tworzą Profil Organizacji.
Założony profil służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem systemu informatycznego NAWIKUS.
Obligatoryjnym jest łączne składanie oferty wraz z załącznikami do otwartego konkursu: w postaci elektronicznej z wykorzystaniem systemu informatycznego NAWIKUS https://gwa.nawikus.krakow.pl// lub www.nawikus.krakow.pl oraz w wersji papierowej wygenerowanej i przesłanej uprzednio przez system informatyczny NAWIKUS.
Jeżeli oby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
Oferta oraz załącznik (-i) składana (-e) w formie papierowej dla swojej ważności muszą być opatrzone datą, podpisem uprawnionej (-ych) statutowo osoby (-ób) oraz pieczątką
(-mi) imienną (-ymi).
Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa 28 października 2020 r. o godz. 15.00. Oferty należy dostarczyć osobiście, wysłać pocztą lub kurierem w zaklejonych, opieczętowanych pieczęcią Oferenta kopertach wyłącznie do siedziby Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa, ul. Dekerta 24, 30-703 Kraków, z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu Oferenta oraz tytułu zadania publicznego, którego dotyczy oferta.
Oferty złożone w innych lokalizacjach Urzędu Miasta Krakowa lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do Wydziału Polityki Społecznej
i Zdrowia) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
Wraz z ofertą należy złożyć załączniki:
1) odpis rejestru lub ewidencji zgodny z aktualnym stanem faktycznym i prawnym potwierdzający umocowanie osób go reprezentujących w przypadku gdy Oferent nie jest wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego;
2) dokumenty potwierdzające spełnienie warunków posiadania co najmniej dwuletniego doświadczenia w wykonywaniu zadań będących przedmiotem konkursu oraz kwalifikacje kadry;
3) kserokopię decyzji Wojewody o wpisaniu na listę organizacji pozarządowych uprawnionych doprowadzenia punktów na obszarze Województwa Małopolskiego ze wskazaniem zakresu udzielania pomocy;
4) dokument standardów obsługi i wewnętrznego systemu kontroli jakości udzielonej nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego
5) analizę ryzyka związanego z realizacją zadania publicznego zgodnie z wzorem, o którym mowa pkt XIII 5 oferty.
W przypadku złożenia przez Oferenta kopii wymaganych załączników winny być one potwierdzone za zgodność z oryginałem.
Oferta złożona niezgodnie z ogłoszeniem lub bez wymaganych załączników jest niekompletna i zostanie odrzucona z przyczyn formalnych.
XV TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
Do złożenia ofert w konkursie uprawnione są organizacje pozarządowe oraz podmioty
o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie Gminy, niedziałające w celu osiągnięcia zysku oraz których działalność statutowa obejmuje udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz zwiększania świadomości prawnej społeczeństwa lub udzielanie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty, zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 2 do ogłoszenia) przy wykorzystaniu generatora wniosków aplikacyjnych dostępnego na stronie internetowej www.gwa.nawikus.krakow.pl lub www.nawikus.krakow.pl
Po wypełnieniu formularza, ofertę uprzednio przesłaną przez system informatyczny NAWIKUS należy wydrukować wraz z załącznikami, podpisać przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentacji i dostarczyć osobiście do siedziby Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa w lokalizacji ul. Dekerta 24 (sekretariat wydziału III piętro, pok. nr 8) lub przesłać pocztą lub kurierem (decyduje data wpływu do siedziby Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa, ul. Dekerta 24 , 30-703 Kraków).
Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych w niej informacji.
Komisja konkursowa opiniuje oferty w terminie do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
Komisja konkursowa proponuje wysokość kwot dotacji w oparciu o kryteria określone
w niniejszym ogłoszeniu.
Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
złożenia oferty po terminie,
złożenia oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem systemu NAWIKUS, przesłanie faksem, e-mailem),
złożenia formularza oferty bez wymaganych załączników,
złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu,
niewypełnienia wszystkich punktów formularza oferty,
złożenie oferty przez organizację pozarządową lub podmioty o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie prowadzą działalności w dziedzinie objętej konkursem,
złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego,
złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących. W przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nieujawnionych na dzień składania oferty w Krajowym Rejestrze Sądowym, dla wykazania umocowania do działania w imieniu Oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla Oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w Krajowym Rejestrze Sądowym
Komisja konkursowa może żądać od Oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m. in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 4 do ogłoszenia.
Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert niespełniających wymogów formalnych.
Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej stanowiącą załącznik nr 5 do ogłoszenia, zawierający szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
1) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy,
2) kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
3) jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale, których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne,
4) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy),
5) analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust.3 ustawy, które w latach poprzednich realizowała zlecone zadania publiczne biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
Każdy w terminie do 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
Wyniki otwartego konkursu ofert, komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa,
Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
1) nie zostanie złożona żadna oferta,
2) żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
XVI ZASADY UŻYTKOWANIA SYSTEMU NAWIKUS
Zgodnie z zarządzeniem nr 2851/2017 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 27.10.2017 r.
w sprawie wprowadzenia w GMK systemu NAWIKUS – Narzędzia Analizy Wartości Kontraktowanych Usług Społecznych i regulaminu jego funkcjonowania, Generator Wniosków Aplikacyjnych (GWA) jest obligatoryjnym narzędziem pomocniczym
w przygotowaniu oferty, urealnienia harmonogramu i kosztorysu oraz sprawozdania
z realizacji zadania publicznego.
Regulamin działania systemu NAWIKUS określa ww. zarządzenie PMK.
Rejestracja profilu organizacji musi nastąpić co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy.
W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek błędów czy zastrzeżeń do poprawnej pracy systemu, organizacja powinna dokonać zgłoszenia na adres nawikus.krakow@um.krakow.plnajpóźniej 12 godzin przed zakończeniem terminu składania ofert określonym w ogłoszeniu z pominięciem dni wolnych od pracy.
Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona w systemie.
Minimalne wymagania techniczne, które muszą być spełnione, by organizacja mogła korzystać z systemu informatycznego NAWIKUS: komputer z dostępem do Internetu, przeglądarka internetowa z obsługą HTML5 - zalecana Mozilla Firefox/Waterfox (w wersji 44 lub wyższej), Internet Explorer (w wersji 9 lub wyższej), zalecane minimalne ustawienie rozdzielczości ekranu: 1280×1024.
Z uwagi na wykorzystywane technologie, zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie, tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
Za ważną uznaje się ofertę wysłaną z wykorzystaniem systemu oraz złożoną w wersji papierowej w miejscu wskazanym przez ogłaszającego konkurs.
XVII INFORMACJE O KONKURSIE:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-15.00 w Wydziale Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa, ul. Dekerta 24, 30-703 Kraków:
w pok. nr 21 III piętro, lub pod numerem tel. 12 616 78 11 lub 12 616 78 50 w przypadku zagadnień dotyczących zasad wypełniania formularza oferty i jej składania,
w pokoju nr 21 lub pod numerem tel. 12 616 52 71 lub 12 616 78 23 w zakresie funkcjonowania systemu NAWIKUS.
XVIII PREZYDENT MIASTA KRAKOWA OGŁASZA NABÓR DO PRACY W KOMISJI KONKURSOWEJ:
Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w otwartym konkursie ofert na realizację zdania publicznego pn.: Udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej, w zakresie: udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz zwiększania świadomości prawnej społeczeństwa lub udzielania nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.
Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego określonego w niniejszym ogłoszeniu.
W skład komisji konkursowej, z zastrzeżeniem pkt 4 wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
1) przewodniczący komisji – przedstawiciel komórki realizującej, odpowiedzialnej za dany konkurs,
2) do trzech przedstawicieli komórki realizującej, w tym zastępca przewodniczącego,
3) do trzech osób wskazanych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
W skład komisji konkursowej może wchodzić dodatkowo przedstawiciel wojewody.
Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
W skład komisji konkursowej nie mogą wchodzić osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, biorące udział w konkursie.
Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
Prezydent lub osoba przez niego upoważniona wybiera do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur, kierując się przy tym posiadaną przez nich specjalistyczną wiedzą w dziedzinie obejmującej zakres zadania publicznego, którego dotyczy konkurs ofert.
Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
1) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych,
2) nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.)
3) wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie,
4) zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy podpisany
i wypełniony przez samego kandydata/kandydatkę oraz podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę, będący załącznikiem nr 6 do ogłoszenia o konkursie.
Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
Reprezentant organizacji pozarządowych powołany do komisji konkursowej będzie zobowiązany, po zapoznaniu się z listą złożonych do konkursu ofert do złożenia na pierwszym posiedzeniu komisji konkursowej oświadczenia o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie, zgodnie z załącznikiem nr 7 do ogłoszenia.
Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 12 października2020 r. o godz. 15.00. Wypełniony formularz zgłoszeniowy należy składać w siedzibie Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa, ul. Dekerta 24 w sekretariacie Wydziału III piętro; pokój nr 8 lub przesłać pocztą elektroniczną na adres: sz.umk@um.krakow.pl.
Pracownicy komórki merytorycznej Urzędu powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
XX WAŻNE DOKUMENTY:
Regulamin przeprowadzania przez Gminę otwartych konkursów ofert na realizację przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zadań publicznych określa zarządzenie nr 403/2020 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 17.02.2020 r.
Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert
w otwartych konkursach ofert określa załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2020 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjęty uchwałą nr XLIV/1183/20 Rady Miasta Krakowa
z dnia 27 stycznia 2020 roku.
Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl, w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl, a także w Wydziale Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa, ul. Dekerta 24, 30-703 Kraków, Referat ds. Współpracy z NGO, III piętro pok. 21.
ZAŁĄCZNIKI DO OGŁOSZENIA
załącznik nr 1 – formularz analizy ryzyka związanego z realizacją zadania publicznego i sposób zapobiegania;
załącznik nr 2 – formularz oferty, zgodny ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu;
załącznik nr 3 – formularz sprawozdania z realizacji zadania publicznego, zgodny ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu;