Budowa przystanku kolejowego SKA »Kraków Prądnik Czerwony« wraz z budową parkingu typu Park & Ride na działkach nr 1, 280, 352, 363 obr. 21 Śródmieście (…)
Data publicznego ogłoszenia: ………………………..
O B W I E S Z C Z E N I E
Na podstawie art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r., poz. 256 ze zm.) oraz art. 9ac ust. 1a ustawy z 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r., poz. 1043),
WOJEWODA MAŁOPOLSKI
zawiadamia o wszczęciu postępowania administracyjnego na wniosek inwestora: Gminy Miejskiej Kraków, plac Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków, działającego przez pełnomocnika Roberta Łopusiaka, złożony 3 września 2020 r. w sprawie udzielenia pozwolenia na budowę inwestycji pn.: Budowa przystanku kolejowego SKA »Kraków Prądnik Czerwony« wraz z budową parkingu typu Park & Ride na działkach nr 1, 280, 352, 363, obr. 21, jedn. ewid. Śródmieście; 1, 2/1, 2/5, 2/6, 2/7, 2/8, 4, 9/22, 814/5, 879 obr. 22, jedn. ewid. Śródmieście; 86/1, 87, 189/1, 190, 191, 198/1, 199, 200, 240, 243, 244, 246, 247, 248, 249, 250, 253, 254, 255, 259, 283, 286.
Zakres inwestycji obejmuje:
• przebudowę toru nr 1 i 2 linii kolejowej nr 8 na odcinku od km ok. 314+900 do km ok. 315+370 polegającą na:
- rozbiórce nawierzchni torów nr 1 i nr 2 na długości ok. 240 m,
- przebudowie górnej warstwy podtorza z ukształtowaniem spadków poprzecznych torowiska,
- ponownej zabudowie (odbudowie) nawierzchni toru nr 1 i nr 2,
- regulacji torów nr 1 i nr 2 w planie i profilu na odcinkach przejściowych jako nawiązanie się do istniejącego układu torowego,
• budowę dwóch peronów zewnętrznych, jednokrawędziowych, naprzeciwległych, wzdłuż linii kolejowej nr 8 w lokalizacji pomiędzy km ok. 315+087,5 do km ok. 315+287,5
o parametrach:
- długość: 200 m,
- szerokość: ok. 4,5 m,
- wysokość krawędzi: 0,76 m powyżej główki szyny,
wraz z niezbędną infrastrukturą (m.in. odwodnieniem, oświetleniem, systemem nagłośnienia i monitoringu), wyposażonych w elementy małej architektury (wiaty, ławki, gabloty, tablice informacyjne, kosze na śmieci, wygrodzenia),
• budowę systemu komunikacji pionowej w formie chodników, dźwigów osobowych i schodów stałych, łączącego perony z projektowanymi parkingami i układem komunikacyjnym,
• budowę parkingów dla samochodów osobowych w systemie „Park & Ride" waz z wyposażeniem (niezbędną infrastrukturą techniczną) zlokalizowanych:
- po stronie północnej nad linią kolejową nr 8 o konstrukcji nośnej płytowej żelbetowej
- na podporach, z wjazdem od ulicy Księdza Józefa Meiera,
- pomiędzy linią kolejową nr 8 i linią kolejową nr 95 z wjazdem od ul. Reduta,
- po stronie południowej linii kolejowej nr 95 z wjazdem od ul. Powstańców,
o łącznej liczbie stanowisk postojowych ok. 200 (w tym miejsc dla osób niepełnosprawnych i miejsc wyposażonych w stacje ładowania pojazdów elektrycznych) oraz z miejscami typu „Kiss & Ride” i miejscami postojowymi dla taksówek,
• budowę parkingów rowerowych,
• budowę chodników i ciągów pieszo-rowerowych,
• rozbudowę dróg publicznych gminnych:
- ulicy Reduta wraz z budową chodnika oraz przebudową skrzyżowania z ul. Księdza Józefa Meiera,
- ulicy Księdza Józefa Meiera wraz z budową chodnika oraz budową zjazdu publicznego na projektowany parking,
• budowę kładki dla pieszych i rowerzystów nad torami linii kolejowej nr 95,
• rozbiórkę i budowę wiaduktu drogowego nad linią kolejową nr 8 w ciągu ulicy Reduta,
• rozbudowę wiaduktu drogowego nad linią kolejową nr 95 w ciągu ulicy Reduta,
• budowę odwodnienia:
- przebudowywanego układu torowego linii kolejowej nr 8 oraz peronów, kładki wraz z zadaszeniami, chodników, schodów oraz wind, projektowanych parkingów wraz
z chodnikami i ciągami pieszo-rowerowymi,
- rozbudowywanej ulicy Księdza Józefa Meiera oraz ulicy Reduta wraz z przebudowywanym skrzyżowaniem ulic: Księdza Józefa Meiera, Reduta, Węgrzeckiej i Batowickiej,
• budowę kanałów retencyjnych i zbiorników retencyjnych,
• budowę toalet publicznych zlokalizowanych w rejonie parkingów wraz z przyłączami: wody, kanalizacji sanitarnej oraz elektrycznym,
• przebudowę sieci trakcyjnej wraz z kolidującymi konstrukcjami wsporczymi, wynikającej z budowy peronów i przebudowy układu torowego,
• rozbiórkę, przebudowę i budowę oraz zabezpieczenie sieci, przyłączy i urządzeń infrastruktury technicznej w tym m.in.;
- kanalizacji sanitarnych,
- wodociągowych,
- gazowych,
- odwodnienia i kanalizacji deszczowej,
- elektroenergetycznej niskiego i średniego napięcia,
- teletechnicznej,
- trakcyjnej,
- sterowania ruchem kolejowym.
Równocześnie Wojewoda Małopolski zawiadamia o wydaniu 14 października 2020 r. postanowienia Nr 160/W/2020 znak: WI-XI.7840.1.71.2020.MT, na podstawie art. 35 ust. 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r., poz. 256 ze zm.), którym nałożono na inwestora obowiązek usunięcia nieprawidłowości w przedłożonym projekcie budowlanym, w terminie do 30 listopada 2020 r.
Na ww. postanowienie nie przysługuje stronom prawo wniesienia zażalenia.
Zgodnie z art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego doręczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia.
Informuje się, że obwieszczenie Wojewody Małopolskiego podlega zamieszczeniu na tablicy ogłoszeń i stronie internetowej: Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego, Urzędu Miasta Krakowa oraz w prasie lokalnej.
Zainteresowane strony lub ich pełnomocnicy legitymujący się pełnomocnictwem sporządzonym zgodnie z art. 32 i 33 Kodeksu postępowania administracyjnego, które podlega opłacie skarbowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, mogą zapoznać się z materiałem dowodowym oraz dokumentacją przedłożoną przez inwestora i w tym przedmiocie wnieść ewentualne uwagi lub zastrzeżenia w Oddziale Budownictwa i Rozwoju Infrastruktury Wydziału Infrastruktury Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie, przy ul. Basztowej 22, pokój nr 65 (parter), od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu, zaleca się w godz. 12.00-14.00 po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym pod numerem telefonu 12 39 21 681. Zaznacza się, że zapoznanie z aktami sprawy w pozostałych godzinach pracy i bez uzgodnienia telefonicznego nie gwarantuje dostępu do akt sprawy z uwagi na obciążenie dużą ilością prowadzonych postępowań, a także ograniczenia obowiązujące w związku z wystąpieniem stanu epidemii opublikowane na stronie BIP Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie. Zaleca się kontakt z Małopolskim Urzędem Wojewódzkim w Krakowie przede wszystkim z wykorzystaniem komunikacji elektronicznej, telefonicznej, a także korespondencji tradycyjnej – adres: ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków, ePUAP: /ag9300lhke/skrytka, adres e-mail: wi@malopolska.uw.gov.pl.