W związku z pogorszeniem się sytuacji epidemicznej w kraju, rejestracja internetowa została wstrzymana, a obsługa klienta czasowo ograniczona.
Obsługa prowadzona jest jedynie w nagłych przypadkach na zasadach określonych poniżej (osoby, które dokonały rezerwacji, zostaną przyjęte w umówionym terminie).
Informuję także, że z uwagi na dużą ilość telefonów klientów, połączenie telefoniczne z Wydziałem Spraw Administracyjnych, może być utrudnione, za co serdecznie przepraszamy!
Proszę o rozważenie, czy istnieje możliwość przełożenia w czasie Pani/Pana wizyty w urzędzie. Zapewniam, że po przywróceniu bezpośredniej obsługi w stałej lokalizacji referatu , postaramy się załatwić Pani/Pana sprawę niezwłocznie.
Zalecamy złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego przy użyciu e-usług:
- wniosek dla osoby pełnoletniej: https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-dowod-osobisty
- wniosek dla dziecka lub podopiecznego: https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-dowod-osobisty-dla-dziecka-lub-podopiecznego
Obywatele polscy oraz mogą zameldować się lub wymeldować także przy użyciu e-usług:
- formularz zameldowania: https://www.gov.pl/web/gov/zamelduj-sie-na-pobyt-staly-lub-czasowy-dluzszy-niz-3-miesiace
- formularz wymeldowania z pobytu stałego: https://www.gov.pl/web/gov/wymelduj-sie-z-pobytu-stalego
- formularz wymeldowania z pobytu czasowego: https://www.gov.pl/web/gov/wymelduj-sie-z-pobytu-stalego
Wnioski o wydanie zaświadczeń o liczbie osób zameldowanych można składać przy użyciu formularza pisma ogólnego:
https://www.gov.pl/web/gov/wyslij-pismo-ogolne
We wniosku należy udokumentować własność (np. wskazać numer księgi wieczystej nieruchomości) oraz należy dołączyć potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł na numer konta: 49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
Należy także wskazać formę odbioru zaświadczenia (elektroniczna, drogą pocztową, do paczkomatu przy urzędzie.
Wniosek musi zostać podpisany podpisem zaufanym / podpisem osobistym / podpisem kwalifikowanym.
Osoby nieposiadające profilu zaufanego mogą go założyć przy użyciu serwisu transakcyjnego banku, podczas wideokonferencji lub przy użyciu e-dowodu:
https://pz.gov.pl/pz/registerMainPage
Obsługa klientów na miejscu ograniczona została jedynie do spraw nagłych, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu pod adresem;
sa-02-1@um.krakow.pl - (Dzielnice od I do VII –al. Powstania Warszawskiego10)
sa-03@um.krakow.pl - (Dzielnice od VIII do XIII – ul. Wielicka 28A)
sa-04@um.krakow.pl - (Dzielnice od XIV do XVIII - os. Zgody 2) lub telefonicznie pod numerami podanymi poniżej.
Odbiór dowodu osobistego możliwy jest jedynie w przypadku, gdy klient nie posiada ważnego dowodu osobistego i ważnego paszportu.
DOWODY OSOBISTE
Dzielnice od I do VII (Śródmieście, Krowodrza) - 12 616 91 41 / 12 616 91 43 / 12 616 91 26
Dzielnice od VIII-XIII (Podgórze) - 12 616 57 00 / 12 616 57 01 / 12 616 57 03
Dzielnice od XIV-XVIII (Nowa Huta) - 12 616 87 20 / 12 616 87 34 / 12 616 87 30 / 12 616 87 31
EWIDENCJA LUDNOŚCI
Dzielnice od I do VII (Śródmieście, Krowodrza) - 12 616 91 30 / 12 616 91 32
Dzielnice od VIII-XIII (Podgórze) - 12 616 56 84 / 12 616 56 85
Dzielnice od XIV-XVIII (Nowa Huta) - 12 616 87 32 / 12 616 87 09 / 12 616 89 78/ 12 616 87 35
Biuro Rzeczy Znalezionych, zezwolenia na sprowadzenie zwłok lub szczątków ludzkich z zagranicy
12 616 57 11 / 12 616 56 82
Formularze meldunkowe można również składać poprzez wrzucenie do urny lub nadanie w paczkomacie wypełnionego formularza z poświadczonym przez notariusza własnoręcznym podpisem oraz pełnej dokumentacji: tytuł prawny do nieruchomości, kopia paszportu w przypadku cudzoziemców oraz kopia dokumentów legalizujących pobyt – jeżeli składasz kopie dokumentów pamiętaj, że muszą być one potwierdzone notarialnie.
W związku z wprowadzonymi obostrzeniami związanymi z pandemią koronawirusa bezpośrednia obsługa klienta w sprawach zezwoleń na sprzedaż alkoholu, a także handlu i usług została wstrzymana do odwołania.
Wnioski o wydanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych można złożyć za pośrednictwem platformy ePUAP na stronie https://peu.um.krakow.pl/ oraz do urny znajdującej się przy wejściach do Urzędu lub poprzez paczkomat.
Pełna lista procedur znajduje się na stronie BIP MK
Telefony kontaktowe do Referatu Obrotu Napojami Alkoholowymi: 12 616 93 04 / 12 616 93 06 / 12 616 93 22 / 12 616 93 10