Całodobowy Telefon Informacji Medycznej od 1 czerwca 2021 r. przestanie funkcjonować w dotychczasowej formule. Wprowadzenie zmian wiąże się z potrzebą optymalizacji działań – w aktualnej formule zakres funkcjonowania krakowskiej infolinii częściowo pokrywał się z usługami zapewnianymi od 2018 roku przez ogólnopolską Telefoniczną Informację Pacjenta.
Od 1 czerwca do 31 grudnia 2021 roku w Krakowie pod numerem (12) 661-22-40 funkcjonował będzie Krakowski Całodobowy Telefon Informacji Medycznej i Covidowej. Zakres udzielanych informacji za pośrednictwem ww. infolinii obejmował będzie:
1) adresy i numery telefonów świadczeniodawców wraz ze wskazaniem rodzaju udzielanych świadczeń medycznych oraz czasu oczekiwania na świadczenie z zakresu:
a) podstawowej opieki zdrowotnej,
b) specjalistycznej opieki ambulatoryjnej,
c) pomocy doraźnej (medycyna ratunkowa),
d) opieki całodobowej,
e) leczenia szpitalnego,
f) stomatologii,
g) rehabilitacji leczniczej,
h) leczenia uzdrowiskowego,
i) opieki długoterminowej (zakłady opiekuńczo-lecznicze i zakłady pielęgnacyjno-opiekuńcze), z terenu Miasta Krakowa, udzielających świadczeń medycznych w ramach umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej przysługujących osobom objętym powszechnym ubezpieczeniem zdrowotnym;
2) adresy i numery telefonów świadczeniodawców wraz ze wskazaniem rodzaju udzielanych świadczeń z zakresu szczepień przeciwko koronawirusowi SARS-CoV-2 oraz informacji o działalności powszechnych punktów szczepień na terenie Miasta Krakowa;
3) numer telefonu miejskiego telefonicznego punktu zgłoszeń potrzeb transportowych oraz informacji o szczepieniach przeciwko wirusowi SARS-CoV-2;
4) ośrodki udzielające bezpłatnej pomocy dla osób uzależnionych, ich rodzin, ofiar przemocy domowej, klubów „Anonimowych Alkoholików (AA)” oraz telefony zaufania dla tych osób, z terenu Miasta Krakowa;
5) adresy i numery telefonów świadczeniodawców udzielających świadczeń z zakresu pomocy społecznej i opieki paliatywno-hospicyjnej z terenu Miasta Krakowa;
6) adresy i numery telefonów realizatorów programów polityki zdrowotnej oraz leczenia uzależnień z terenu Miasta Krakowa, a także informacji na temat aktualnej dostępności wyżej wymienionych programów;
7) adresy i numery telefonów organizacji pozarządowych działających na terenie Miasta Krakowa, prowadzących działalność w dziedzinie ochrony zdrowia;
6) informacje o dostępności do świadczeń medycznych (czas oczekiwania w dniach na wykonanie usługi medycznej) u poszczególnych świadczeniodawców, o których mowa w pkt.
1) i 5), w szczególności z uwzględnieniem ograniczeń wynikających z obowiązującego stanu epidemii;
7) informacje na temat funkcjonowania ogólnopolskiej, całodobowej Telefonicznej Informacji Pacjenta prowadzonej przez Narodowy Fundusz Zdrowia.
Nadzór nad działalnością Krakowskiego Całodobowego Telefonu Informacji Medycznej i Covidowej sprawuje Wydział Polityki społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa.