Otwarty konkurs ofert oraz nabór na członków komisji konkursowej na realizację w formie powierzenia zadania publicznego pn. Pracownia Młodych na Kozłówce
OGŁOSZENIE
PREZYDENT MIASTA KRAKOWA
OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT
ORAZ
NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ
na realizację w formie powierzenia zadania publicznego w zakresie działalności na rzecz dzieci i młodzieży, w tym wypoczynku dzieci i młodzieży
Termin składania ofert upływa 9 listopada 2021 r. o godz. 15.00.
Tytuł zadania publicznego: „Pracownia Młodych na Kozłówce"
Komórka realizująca: Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania: 250 000,00 zł (80 000 zł na rok 2021, 106 000 zł na rok 2022 (w tym 10 000 zł na doposażenie pracowni), 64 000 zł na rok 2023)
Termin realizacji zadania: od 1 grudnia 2021 r. do 31 sierpnia 2023 r.
Miejsce realizacji zadania: lokal na ul. Na Kozłówce 25, o łącznej powierzchni 120 m2 oraz części wspólnej o powierzchni 180 m2.
Środki przeznaczone na realizację przedmiotowego zadania publicznego: Gmina Miejska Kraków w roku 2020 przeznaczyła 206 800,00 zł na realizację przedmiotowego zadania publicznego.
Oczekiwany cel zlecanego zadania publicznego: konkurs ma na celu wybór najlepszej oferty dotyczącej realizacji zadania publicznego pn. „Pracownia Młodych na Kozłówce”. Bezpośrednim celem zadania publicznego jest utworzenie i prowadzenie, zgodnie z warunkami realizacji zadania publicznego opisanymi poniżej, „Pracowni Młodych na Kozłówce” dla młodzieży w wieku 13-26 lat.
Zadania Pracowni Młodych na Kozłówce
Realizacja zadania publicznego obejmuje prowadzenie stacjonarnej Pracowni – moderowanej i bezpłatnej przestrzeni dla młodych ludzi w wieku 13-26. W ramach działalności Pracowni winny być stworzone przyjazne warunki, w których młodzi ludzie czują się swobodnie i chcą realizować swoje potrzeby związane z nauką, uczestnictwem w kulturze oraz aktywnością społeczną lub obywatelską. Program Pracowni powinien odpowiadać na potrzeby młodzieży związane ze spędzaniem wolnego czasu. Pracownia ma być miejscem gdzie młodzi chcą pobyć sami, ale też mogą spotkać się ze znajomymi, wymieniać doświadczenia, myśli, oraz uzyskać wsparcie dla swoich pasji i zainteresowań.
Pracownia realizuje swoje działania w szczególności poprzez:
a) pełnienie funkcji przyjaznego miejsca spotkań, integracji, wymiany doświadczeń oraz spędzania wolnego czasu dla młodzieży w wieku 13-26 lat;
b) przygotowanie przestrzeni do działania dla młodzieży w wieku 13-26 lat, w której młodzi będą chcieli uczestniczyć i samodzielnie ją kreować;
c) zapewnienie moderatora/opiekuna młodzieży w godzinach otwarcia Pracowni;
d) organizację i prowadzenie zajęć, warsztatów i spotkań dla młodzieży:
- obywatelskich, kulturalnych, integracyjnych (zapobiegających izolacji społecznej a także o charakterze międzypokoleniowym),
- kształcące postawę przedsiębiorczości, rozwijających umiejętności personalne,
- poruszające aktualne problemy młodzieży (cyberprzestępczość, tolerancja, zdrowy tryb życia, zmiany klimatyczne, ekologia, wolontariat, itp.)
e) realizację inicjatyw zaproponowanych przez młodzież korzystającą z Pracowni;
h) umożliwienie młodzieży realizację działań związanych z rozwojem ich umiejętności i twórczości oraz organizacja wydarzeń podnoszących kompetencje kulturowe,
i) przygotowanie oferty dostępnej, w tym włączającej młodzież z niepełnosprawnościami w życie społeczne, obywatelskie i rówieśnicze itp.;
j) realizację innych działań według pomysłu Oferenta lub odbiorców zadania publicznego.
Program zajęć Pracowni należy szczegółowo opisać w sekcji III poz. 3 oferty – syntetyczny opis zadania.
Warunki realizacji zadania:
Podczas realizacji zadania publicznego Zleceniobiorca zobowiązany jest stosować się do obowiązujących ograniczeń i obostrzeń wynikających z obowiązującego w tym okresie na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego lub stan epidemii.
W sytuacji zaostrzenia lub utrzymania przez Rząd RP obostrzeń w życiu społecznym wynikających z rozprzestrzeniania się COVID-19, zapewnienie alternatywnej wersji organizacji wybranych lub wszystkich elementów wydarzenia w wersji on-line.
1. Warunki lokalowe i wyposażenie Pracowni.
Lokal mieści się na ul. Kozłówce 25, Dzielnica XII Bieżanów-Prokocim. Lokal zajmuje ok. 120 m2, na poziomie parteru. W budynku aktualnie istnieje Miejsce Aktywności Mieszkańców, prowadzone przez organizację pozarządową w osobnych pomieszczeniach (dodatkowe informacje znajdują się w zał. nr 10 do ogłoszenia). W budynku znajduje się też powierzchnia wspólna o metrażu ok. 180 m2 (w tym toalety oraz duży hol), z której mogą korzystać użytkownicy Pracowni Młodych.
Lokal powinien zostać zaaranżowany i wyposażony przez Oferenta uwzględniając elementy wyposażenia przedstawione w załączniku numer 9 do ogłoszenia. Meble i sprzęty będące wyposażeniem Pracowni muszą zostać zakupione do 31 grudnia 2021.
2. Zasady funkcjonowania Pracowni.
Pracownia powinna być otwarta dla młodzieży w wieku 13-26 lat we wszystkie dni robocze (od poniedziałku do piątku), przez minimum 7 godzin dziennie, maksymalnie do godz. 20.00.
Pracownia powinna być otwarta także w min. 2 soboty w miesiącu w godzinach od min. 10.00 do max. 17.00 (w sumie min. 5 godzin). Dopuszcza się zmiany w tym zakresie na etapie realizacji zadania publicznego w zależności od potrzeb lokalnej społeczności. Zmiany te wymagają akceptacji Zleceniodawcy.
Osoby korzystające z oferty Pracowni powinny mieć możliwość otrzymania bezpłatnego napoju (co najmniej: herbaty, kawy lub wody).
Do przebywania w Pracowni niepotrzebne są wcześniejsze zapisy. Natomiast na prowadzone w Pracowni zajęcia/warsztaty mogą obowiązywać wcześniejsze zapisy. Od adresatów zadania publicznego nie mogą być pobierane jakiekolwiek opłaty.
Oferent zobowiązany jest do przygotowania, wspólnie z młodzieżą, regulaminu funkcjonowania Pracowni.
3. Koszty funkcjonowania Pracowni.
Oferent zobowiązany jest do wskazania i wyceny własnego wkładu rzeczowego (część 4 oferty – charakterystyka oferenta – zasoby rzeczowe). Ponadto Oferent zobowiązany jest do doposażenia lokalu w sprzęt RTV/AGD oraz meble. Kwota przeznaczona na doposażenie oraz działania promocyjne (odpowiednio 70 000 zł oraz 10 000 zł) musi zostać ujęta w wydatkach na 2021 r. Lista wymaganego wyposażenia stanowi załącznik nr 9 do ogłoszenia)
Opłata za usługi sprzątania w pomieszczeniach, w których realizowane będzie zadanie publiczne oraz w pomieszczeniach wspólnych (180 m2) a także koszty obsługi informatycznej, koszty telefonu i dostępu do Internetu, powinny zostać uwzględnione w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego.
Koszty związane z bieżącym użytkowaniem lokalu, w tym opłatę za media, ponosi Gmina Miejska Kraków
W kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego, Oferent jest zobligowany do ujęcia kosztów związanych z zatrudnieniem specjalistów, osób prowadzących warsztaty, moderatorów itp.
4. Działania promocyjne.
Podmiot prowadzący Pracownię jest zobowiązany do:
- stworzenia i prowadzenia dedykowanej strony internetowej (dopuszcza się wykorzystanie strony Oferenta),
- założenia i regularnego prowadzenia fanpage Pracowni w mediach społecznościowych (min. 10 postów na miesiąc),
- do wywieszania w Pracowni, na stronie internetowej lub innych mediach społecznościowych, co najmniej miesięcznego harmonogramu funkcjonowania Pracowni, z uwzględnieniem spotkań oraz zajęć/warsztatów na rzecz młodzieży w terminie do 25 dnia miesiąca poprzedzającego okres objęty harmonogramem,
- przygotowania oraz realizacji jednorazowych, otwartych wydarzeń promocyjnych, m.in. otwarcie pracowni, akcje specjalne, itp.
- tworzenie kampanii informacyjno-promocyjnych mających na celu zainteresowanie adresatów zadania publicznego ofertą Pracowni m.in. z wykorzystaniem plakatów, ulotek, mediów społecznościowych (min. 1 sponsorowana kampania w każdym roku począwszy od grudnia 2021 r.),
- trwałe oznakowania wejścia do Pracowni zgodnie z zaleceniami Zamawiającego.
- wytworzenia materiałów identyfikacji wizualnej Pracowni
Działania promocyjne wymagają wcześniejszej konsultacji i akceptacji ze strony Zleceniodawcy.
5. Ewaluacja działań prowadzonych w Pracowni
Oferent jest zobowiązany do przeprowadzania, w porozumieniu ze Zleceniodawcą, badania ankietowego wśród osób korzystających z oferty zajęciowej Pracowni. Sposób i termin/y przeprowadzenia badania, w tym jego zakres merytoryczny, jest akceptowany przez Zleceniodawcę.
Oferent zobowiązany jest do prowadzenia statystyk, w tym w zakresie liczby młodych ludzi korzystających z Pracowni. W okresie realizacji zadania publicznego z oferty Pracowni powinno korzystać (w sposób stacjonarny i/lub online) co najmniej 100 osób miesięcznie, z zastrzeżeniem postanowień określonych w dziale pn. „Oczekiwane rezultaty zlecanego zadania publicznego”. Ta sama osoba może być liczona wielokrotnie, z tym, że w danym dniu tylko raz. W miesiącu grudniu 2021 r. oczekuje się, iż Oferent będzie doposażał Pracownię oraz prowadził działania promocyjne.
6. Kadra Pracowni
Oferent winien zapewnić specjalistów do prowadzenia spotkań oraz zajęć/warsztatów, posiadających stosowne uprawnienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Działania specjalistów i osób prowadzących warsztaty powinny skupiać się przede wszystkim na aspektach związanych z potrzebami młodych ludzi w wieku 13-26 lat. Osoba zatrudniona na stanowisku moderatora młodzieży w wieku 13-26 lat powinna posiadać doświadczenie oraz kompetencje związane z pracą z młodzieżą, potwierdzone odpowiednimi dokumentami.
Oczekiwane rezultaty zlecanego zadania publicznego:
1. Prowadzenie Pracowni dla młodzieży w wieku 13-26 lat.
2. Wypracowanie Regulaminu Pracowni w drodze procesu konsultacyjnego z młodzieżą.
3. Organizacja min. 2 razy w tygodniu zajęć moderowanych dla młodych (warsztaty, zajęcia poruszające aktualne problemy, tematykę obywatelską, zajęcia w zakresie rozwoju osobistego, przedsiębiorczości, wolontariatu, szkolenia umiejętności, praca w grupie itp.). Każde zajęcia powinny trwać min. 1 h zegarową.
4. Organizacja wydarzeń kulturalnych rozwijających kreatywność, umiejętności i twórczość młodych oraz zajęć z zakresu edukacji kulturowej.
5. Prowadzenie projektów edukacyjnych i społecznych.
6. Organizacja akcji i wydarzeń na rzecz społeczności lokalnej.
7. Organizacja różnorodnych form edukacji między-rówieśniczej.
8. Organizacja projektów wielokulturowych kształcących postawę otwartości i tolerancji na różnorodność.
9. Realizacja min. raz w miesiącu inicjatyw zaproponowanych przez młodzież korzystającą z Pracowni (spotkania ze znanymi ludźmi, zajęcia kreatywne, rozwijanie pasji, itp.).
10. Organizacja i prowadzenie spotkań integracyjnych dla lokalnej młodzieży, zapobiegających izolacji (min. 1 spotkanie w miesiącu).
11. Organizacja młodzieżowych projektów międzypokoleniowych dla lokalnej społeczności, w szczególności z Seniorami.
12. Organizacja spotkań integrujących młodzieżowych liderów.
13. Realizację innych działań według pomysłu Oferenta.
14. Zapewnienie przez cały okres realizacji działań na rzecz młodzieży w wieku 13-26 lat moderatora.
15. W okresie realizacji zadania publicznego z oferty Pracowni Młodych skorzysta co najmniej 100 osób miesięcznie (ta sama osoba może być liczona wielokrotnie, z tym, że w danym dniu tylko raz). Gmina Miejska Kraków, w danym roku, może uznać rezultat za osiągnięty, jeżeli średniomiesięczna liczba osób korzystających z Pracowni w danym roku wyniesie co najmniej 100 osób, z wyłączeniem pierwszych trzech miesięcy funkcjonowania pracowni, które uznaje się za miesiące rozruchowe.
16. Realizacja działań informacyjno-promocyjnych zgodnie z wymaganiami opisanymi w punkcie „działania promocyjne”.
17. Realizacja działań dostępnych dla młodzieży z niepełnosprawnościami.
UWAGA: Koszty obsługi zadania publicznego – administracyjne (koordynacja, księgowość itp.) nie mogą rocznie przekroczyć 30% wszystkich środków przeznaczonych na realizację zadania.
Oferent/Oferenci są zobowiązani do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
UWAGA: Przed przystąpieniem do opracowywania oferty, należy zapoznać się z obowiązującym Regulaminem przeprowadzania otwartych konkursów ofert w Gminie Miejskiej Kraków, wprowadzonym zarządzenie nr 1876/2021 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 6 lipca 2021 roku oraz dostępnym w Biuletynie Informacji Publicznej, pod adresem: https://bip.krakow.pl/zarzadzenie/2021/1876/
ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI:
1. Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nastąpi w trybie powierzenia realizacji zadania publicznego.
2. W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu Miasta może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu w ramach poszczególnych zadań.
3. W przypadku powierzenia realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym lub podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które złożyły ofertę wspólną, w umowie o powierzenie realizacji zadania publicznego wskazane zostaną prawa i obowiązki każdej z organizacji lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, w tym zakres ich świadczeń składających się na realizowane zadanie.
4. Maksymalna stawka godzinowa przy obliczaniu kosztów pracy wolontariuszy i pracy społecznej członków wynosi maksymalnie 40 zł. Stawka godzinowa musi być zróżnicowana i umotywowana w zależności od rodzaju pracy wykonywanej przez wolontariusza.
5. Beneficjentami realizowanego zdania publicznego może być młodzież mieszkająca, ucząca się lub pracująca na terenie Gminy Miejskiej Kraków, w wieku od 13 do 26 lat.
6. Oferent zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych w ramach realizacji zadania publicznego od jego beneficjentów.
7. Dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zmieniła się o więcej niż 30 %.
8. Oferent jest zobowiązany do identyfikacji ryzyk związanych z realizacją zadania publicznego, w tym uwzględniając zagrożenie epidemiologiczne oraz wskazania sposobów zapobiegania im (w odniesieniu do poszczególnych działań zaplanowanych w harmonogramie działań) w postaci uzupełnionego, obligatoryjnego załącznika do oferty – załącznik nr 1 do ogłoszenia.
9. Oferent jest zobowiązany do wymienienia wszystkich załączników dołączanych do oferty poprzez uzupełnienie sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII”.
10. W przypadku wykazywania w ofercie wkładu niefinansowego osobowego i / lub rzeczowego, Oferent jest zobligowany do oszacowania wartości (w zł) działań w ramach wkładu osobowego i / lub rzeczowego wskazanego w kosztach realizacji zadania poprzez uzupełnienie sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII”.
11. Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych.
12. W okresie występowania stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii, z powodu którego zadanie publiczne mogłoby nie być zrealizowane (w części lub całości) zgodnie z ofertą lub jego realizacja byłaby utrudniona, w szczególności z uwagi na wytyczne administracji rządowej i reżim sanitarny, oferent i komórka merytoryczna mogą dokonać, w trybie roboczym stosownych ustaleń – w tym poprzez korespondencję mailową i bez konieczności zawierania aneksu do umowy dotacyjnej – oraz ustalić w szczególności alternatywny sposób realizacji zadania publicznego (w części lub całości), w tym osiągania założonych rezultatów.
13. Oferent jest zobowiązany do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305 z późn. zm.) oraz przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.).
14. Oferent zobowiązany będzie podczas realizacji zleconego zadania publicznego, do zapewnienia od 6 września 2021 r. dostępności architektonicznej i / lub informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami na poziomie minimalnych wymagań, określonych w art. 6-7 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020r. poz. 1062).
15. Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
16. W związku z wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług i niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1018) obowiązkowi umieszczania w wykazie podatników VAT prowadzonym przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej podlega numer rachunku rozliczeniowego podatnika podatku VAT. W związku z powyższym Podmioty przystępujące do otwartych konkursów ofert, którzy są czynnymi podatnikami podatku VAT powinny posiadać aktualne informacje widniejące w wykazie Krajowej Administracji Skarbowej podatników podatku VAT.
17. Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, w przypadku, gdy oferent otrzyma dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, przed podpisaniem umowy oferent oraz Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia UMK dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstępują od jego realizacji.
18. Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
19. Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
20. Dotacja będzie przekazana zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 z późn. zm.) po podpisaniu umowy z wyłonionym Oferentem, zostanie przekazana w następujących transzach: 80 000 zł po podpisaniu umowy w roku 2021, 106 000 zł w roku 2022 i 64 000 zł w 2023 r.
21. Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do kontaktu z Wydziałem Polityki Społecznej i Zdrowia w celu potwierdzenia gotowości realizacji zadania publicznego i ustalenia warunków jego realizacji w terminie do 2 dni od ogłoszenia wyników konkursu.
22. Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
23. Oferent przyjmując powierzenie realizacji zadania zobowiązuje się do wykonania zadania w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt. 19.
24. Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
25. Wykorzystanie dotacji będzie możliwe nie wcześniej niż po zawarciu umowy dotacyjnej
z Gminą Miejską Kraków oraz nie później niż do 14 dni po zakończeniu realizacji zadania publicznego, nie przekraczając jednocześnie 31 grudnia danego roku budżetowego,
w którym przyznano dotację.
26. Dotacje udzielone z budżetu Miasta wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami
w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
27. Z wykonania zadania objętego umową, w tym z zaangażowania środków własnych w jego realizację, oferent sporządza sprawozdania, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 2 do ogłoszenia) w terminach określonych w umowie dotacyjnej.
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERTY:
1. Organizacja pozarządowa lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zainteresowane udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, rejestrują się w obowiązującym w GMK elektronicznym generatorze ofert i tworzą Profil Organizacji.
2. Założony Profil służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem obowiązującego elektronicznego NGO generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
3. Obligatoryjnym jest łączne składanie oferty do otwartego konkursu: w postaci elektronicznej z wykorzystaniem elektronicznego generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym oraz w wersji papierowej, wygenerowanej przez ww. elektroniczny generator ofert.
4. Oferta oraz załącznik (-i) składana (-e) w formie papierowej dla swojej ważności muszą być opatrzone datą, podpisem uprawnionej (-ych) statutowo osoby (-ób) oraz pieczątką (-mi) imienną (-ymi).
5. Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
6. Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa 9 listopada 2021 r.o godz. 15.00. Ofertę przygotowaną na formularzu zgodnie z załączonym wzorem (załącznik nr 3) wraz z załącznikami w zaklejonych, opieczętowanych pieczęcią Oferentów kopertach należy dostarczyć osobiście, wysłać pocztą lub kurierem w zaklejonych, opieczętowanych pieczęcią Oferenta/Oferentów kopertach do siedziby Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia, ul. Dekerta 24, 30-703 Kraków, pok. 19, piętro 3 – z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta/oferentów oraz tytułu zadania publicznego, którego dotyczy oferta.
7. Oferty złożone w innych lokalizacjach Urzędu Miasta Krakowa lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
1. Do złożenia ofert w konkursie uprawnione są organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie Gminy, niedziałające w celu osiągnięcia zysku, oraz których działalność statutowa obejmuje „działalności na rzecz dzieci i młodzieży, w tym wypoczynku dzieci i młodzieży”.
2. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty, zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniem Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 3 do ogłoszenia), przy wykorzystaniu elektronicznego generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
3. Po wypełnieniu formularza, ofertę należy wydrukować, podpisać przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentacji i dostarczyć w sposób wskazany w ust. 6 i 7 „Sposobu i termin składania ofert”.
4. W przypadku, kiedy prowadzona działalność pożytku publicznego oraz upoważnienie do reprezentowania Podmiotu wynika z innych rejestrów niż Krajowy Rejestr Sądowy, Organizacja zobowiązana jest do dołączenia odpisu z właściwych rejestrów do składanej oferty.
5. Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
6. Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych w niej informacji.
7. Komisja konkursowa opiniuje oferty najpóźniej do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
8. Komisja konkursowa proponuje wysokość kwot dotacji w oparciu o kryteria określone w niniejszym ogłoszeniu.
9. Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
1) złożenie oferty po terminie,
2) złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszenie konkursu (tj. np. . z pominięciem obowiązującego w GMK elektronicznego generatora ofert, przesłanie faksem, e-mailem, przesłanie oferty poprzez profil zaufany Organizacji),
3) złożenie oferty bez wymaganych załączników,
4) złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu o konkursie,
5) niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty,
6) złożenie oferty przez organizację pozarządową lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 Ustawy, które zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie prowadzą działalności w dziedzinie objętej konkursem, tj. działalność na rzecz dzieci i młodzieży, w tym wypoczynku dzieci i młodzieży.
7) złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego,
8) złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących. W przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej lub podmiotów o których mowa w art. 3 ust. 3 Ustawy, nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu Oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla Oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS.
10. Komisja konkursowa może żądać od Oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m.in. odnośnie działalności statutowej Oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
11. Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 4 do ogłoszenia.
12. Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert nie spełniających wymogów formalnych.
13. Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej stanowiącą załącznik nr 5 do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
14. Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
1) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 Ustawy,
2) kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
3) jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne,
4) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 Ustawy, wkład niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy).
5) analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
15. Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
16. Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
17. Wyniki otwartego konkursu ofert, komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa,
2) na tablicy ogłoszeń Urzędu
oraz udostępnia się je w: miejskim portalu dla organizacji pozarządowych www.ngo.krakow.pl, i elektronicznym generatorze ofert.
18. Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
1) nie zostanie złożona żadna oferta,
2) żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
ZASADY UŻYTKOWANIA ELEKTRONICZNEGO GENERATORA OFERT:
1.Ogłoszenie o konkursie znajduje się w portalu informacyjnym https://krakow.ngogenerator.pl.
2. Organizacja dokonuje rejestracji profilu na stronie internetowej https://krakow.ngogenerator.pl.
3. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek błędów czy zastrzeżeń do poprawnej pracy systemu, organizacja powinna dokonać zgłoszenia na adres: mlodziez@um.krakow.pl
4. Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona w systemie.
5. Do korzystania z NGO Generatora niezbędna jest jedynie nowoczesna przeglądarka internetowa (np. Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari) w aktualnej wersji. Nie ma konieczności instalowania żadnego dodatkowego oprogramowania i rozszerzeń po stronie użytkownika. Używana przeglądarka powinna mieć włączoną: obsługę JavaScript (nie mylić z obsługą Java lub apletów Java), obsługę tzw. ciasteczek (ang. cookies).
6. Z uwagi na wykorzystywane technologie, zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie, tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
7. Po złożeniu oferty w NGO Generatorze, zaleca się wysłanie mejla z informacją o złożeniu oferty na adres: mlodziez@um.krakow.pl
8. Za ważną uznaje się ofertę wysłaną z wykorzystaniem systemu oraz złożoną w wersji papierowej w miejscu wskazanym przez ogłaszającego konkurs.
INFORMACJE O KONKURSIE:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. 7.40-15.00 w Urzędzie Miasta Krakowa, Wydziale Polityki Społecznej i Zdrowia, Referacie ds. Młodzieży, ul. Dekerta 24, 30-703 Kraków, pokój nr 19, piętro 3 lub pod numerem tel. 12/616 52 73 lub 12/616 51 34.
W przypadku zagadnień dotyczących zasad wypełniania formularza oferty, pomoc można uzyskać (po uprzedniej telefonicznej lub mailowej rezerwacji terminu konsultacji):
- w „Centrum Obywatelskim – ul. Reymonta 20”, tel. 669-528-381, e-mail: centrum@krafos.pl, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.co.krakow.pl;
- w „Centrum Obywatelskim Centrum C 10”, tel. 578-562-000, e-mail: c10@ipp.expert, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.c10.krakow.pl.
PREZYDENT MIASTA KRAKOWA OGŁASZA NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ:
1. Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego w zakresie działalności na rzecz dzieci i młodzieży, w tym wypoczynku dzieci i młodzieży - na realizację zadania pn. „Pracownia Młodych
2. Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego określonego w niniejszym ogłoszeniu.
3. W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
1) przewodniczący komisji – przedstawiciel komórki merytorycznej, odpowiedzialnej za dany konkurs,
2) do trzech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego,
3) osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
4. W sytuacjach wyjątkowych komisja może obradować przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Decyzję o obradach komisji
z wykorzystaniem narzędzi teleinformatycznych podejmuje Przewodniczący komisji.
5. Komisje konkursowe dokumentują swoją pracę w formie pisemnej, zgodnie z ogłoszonymi warunkami konkursowymi.
6. W przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem narzędzi teleinformatycznych, członkowie komisji zobowiązani są do niezwłocznego złożenia swoich podpisów na kartach oceny formalnej i merytorycznej ocenianych ofert.
7. Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
8. Dopuszcza się powołanie komisji konkursowej w składzie przekraczającym liczbę określoną w ust. 3.
9. Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
10. Prezydent lub osoba przez niego upoważniona wybiera do Komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3. ust. 3 Ustawy oraz innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur, kierując się przy tym posiadaną przez nich specjalistyczną wiedzą w dziedzinie obejmującej zakres zadania publicznego, którego dotyczy konkurs ofert.
11. Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
1) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych,
2) nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735 z późn. zm.)
3) mają doświadczenie w przedmiocie określonego zadania publicznego oraz w zakresie działalności organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 Ustawy,
4) zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 6 do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez samego kandydata lub też przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
12. Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
13. Reprezentant organizacji pozarządowych powołany do komisji konkursowej będzie zobowiązany, po zapoznaniu się z listą złożonych do konkursu ofert do złożenia na pierwszym posiedzeniu komisji konkursowej oświadczenia o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie, zgodnie z załącznikiem nr 7 do ogłoszenia konkursowego oraz, w przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, do wypełnienia także oświadczenia o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej, stanowiącego załącznik nr 8 do ogłoszenia konkursowego.
14. Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 26 października do godz. 15.00. Wypełniony formularz zgłoszeniowy należy:
dostarczyć osobiście, w zaklejonych, opieczętowanych pieczęcią Oferenta/Oferentów kopertach do siedziby Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia, ul. Dekerta 24, 30-703 Kraków, pok. 19, piętro 3 lub wysłać pocztą czy kurierem wyłącznie na wskazany powyżej adres oraz przesłać jego skan pocztą elektroniczną na adres: mlodziez@um.krakow.pl
15. Pracownicy komórki merytorycznej Urzędu powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy MJO powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora MJO są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
WAŻNE DOKUMENTY:
1. Regulamin przeprowadzania przez Gminę otwartych konkursów ofert na realizację przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zadań publicznych określa zarządzenie nr 1876/2021 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 6 lipca 2021 roku.
2. Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert określa załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2021 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjęty uchwałą nr XLVIII/1314/20 Rady Miasta Krakowa z dnia 18 listopada 2020 roku.
3. Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl, w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl, a także w Wydziale Polityki Społecznej i Zdrowia, ul. Dekerta 24, 30-703 Kraków.
ZAŁĄCZNIKI DO OGŁOSZENIA:
załącznik nr 1 – analiza ryzyka związanego z realizacją zadania publicznego
załącznik nr 2 – formularz sprawozdania z realizacji zadania
załącznik nr 3 – formularz oferty
załącznik nr 4 – karta oceny formalnej
załącznik nr 5 – karta oceny merytorycznej
załącznik nr 6 – formularz zgłoszeniowy do komisji konkursowej
załącznik nr 7 – formularz oświadczenia dla członka komisji
załącznik nr 8 – oświadczenie o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej
załącznik nr 9 – wykaz wyposażenia
załącznik nr 10 - informacja o Miejscu Aktywności Mieszkańców