OGŁOSZENIE
PREZYDENT MIASTA KRAKOWA
OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT
ORAZ
NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ
na realizację w formie powierzenia zadania publicznego w zakresie działalności na rzecz dzieci i młodzieży, w tym wypoczynku dzieci i młodzieży lub działalności na rzecz rodziny, macierzyństwa, rodzicielstwa, upowszechniania i ochrony praw dziecka.
Termin składania ofert upływa 26 kwietnia 2022 r. o godz. 15.00
Tytuł zadania publicznego: Pracownia Piastów 22
Komórka realizująca: Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania: 784 000,00 zł (słownie: siedemset osiemdziesiąt cztery tysiące zł 00/100)
1) w okresie od 1 września do 31 grudnia 2022 r.- 131 000,00 zł (słownie: sto trzydzieści jeden tysięcy złotych 00/100)
2) w roku 2023 – 392 000,00 zł (słownie: trzysta dziewięćdziesiąt dwa tysiące złotych 00/100)
3) w okresie od 1 stycznia do 31 sierpnia 2024 r.- 261 000,00 zł (słownie: dwieście sześćdziesiąt jeden tysięcy złotych 00/100)
Termin realizacji zadania: od 1 września 2022 do 31 sierpnia 2024
Miejsce realizacji zadania: lokal na terenie Miasta Krakowa, os. Piastów 22 o łącznej powierzchni 171,39 m2.
Środki przekazane na realizację zadań tego samego rodzaju:
Gmina Miejska Kraków w roku bieżącym oraz w latach 2020-2021 przekazała na realizację zadań publicznych tego samego rodzaju środków finansowych w wysokości 753 266,15 zł
Warunki realizacji zadania publicznego
Niniejszy konkurs ma na celu wybór oferty w zakresie realizacji zadania publicznego pn. „Pracownia Piastów 22”.
Podczas realizacji zadania publicznego Zleceniobiorca zobowiązany jest stosować się do obowiązujących ograniczeń i obostrzeń wynikających z obowiązującego w tym okresie na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego lub stan epidemii.
W celu ochrony środowiska naturalnego przed negatywnymi skutkami użycia przedmiotów jednorazowego użytku wykonanych z tworzyw sztucznych Zleceniobiorca zobowiązuje się do podjęcia wszelkich możliwych, prawnie dopuszczalnych, działań w celu eliminacji z użycia przy wykonywaniu zadania pojemników, naczyń oraz kubków plastikowych i zastąpienie ich w miarę możliwości opakowaniami wielokrotnego użytku ze szkła lub metalu, zgodnie z zapisami uchwały nr XIII/233/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 10 kwietnia 2019 r. w sprawie ustalenia kierunków działania dla Prezydenta Miasta Krakowa w zakresie przeprowadzenia akcji „Kraków bez plastiku”
Oczekiwany cel zlecanego zadania publicznego
Celem projektu jest kontynuacja prowadzenia, zgodnie z warunkami realizacji zadania publicznego, „Pracowni Piastów 22” oraz realizacja projektu Młodzież Działa Lokalnie w ramach działań strefy młodych w Pracowni Piastów 22.
Adresaci zadania publicznego
Adresatami zadania publicznego są zamieszkali, uczący się lub pracujący na terenie Gminy Miejskiej Kraków młodzi ludzie w wieku 13-26 lat oraz zamieszkali na terenie miasta Krakowa rodzice (poprzez, których rozumie się także opiekunów prawnych lub faktycznych) i ich dzieci ze szczególnym uwzględnieniem dzieci w wieku do lat 3 oraz osoby oczekujące na potomstwo.
Zadania Pracowni Piastów 22, zwanej dalej także „Pracownią”
Realizacja zadania publicznego obejmuje kontynuację prowadzenia stacjonarnej Pracowni – moderowanej i bezpłatnej przestrzeni dla młodych ludzi w wieku 13-26, a także miejsca spotkań i integracji rodziców z dziećmi w szczególności w wieku do lat 3 oraz osób oczekujących na potomstwo. Dotychczasowe działania Pracowni można sprawdzić na stronie: https://mlodziez.krakow.pl/2021/04/12/pracownia-piastow-22-2/
W ramach działalności Pracowni winny być stworzone przyjazne warunki, w których młodzi ludzie czują się swobodnie i chcą realizować swoje potrzeby związane z nauką, uczestnictwem w kulturze oraz aktywnością społeczną lub obywatelską. Program Pracowni powinien odpowiadać na potrzeby młodzieży związane ze spędzaniem wolnego czasu. Pracownia ma być miejscem gdzie młodzi chcą pobyć sami, ale też mogą spotkać się ze znajomymi, wymieniać doświadczenia, myśli, oraz uzyskać wsparcie dla swoich pasji i zainteresowań. Jednym z ważnych zadań Pracowni będzie organizacja i realizacja projektu Młodzież Działa Lokalnie. Szczegółowy opis projektu, wymagań oraz oczekiwanych rezultatów stanowi załącznik nr 10.
W odniesieniu do działań na rzecz rodziców z dziećmi do lat 3 oraz osób oczekujących na potomstwo Pracownia powinna stworzyć przyjazne warunki do dzielenia się doświadczeniami, problemami i dobrymi praktykami związanymi z wychowywaniem dzieci. Pracownia ma prowadzić działania mające na celu podnoszenie kompetencji rodzicielskich, w tym opiekuńczo-wychowawczych, a także prowadzić zajęcia rozwijające szeroko rozumiane umiejętności i zainteresowania dzieci i rodziców. Zajęcia w Pracowni powinny być odpowiedzią na zapotrzebowanie rodziców, dzieci do lat 3 oraz osób oczekujących na potomstwo. W opracowaniu programu zajęć winni brać udział ww. adresaci zadania, tak aby odpowiadał on ich potrzebom.
Pracownia realizuje swoje działania w szczególności poprzez:
a) pełnienie funkcji przyjaznego miejsca spotkań, integracji, wymiany doświadczeń oraz spędzania wolnego czasu dla młodzieży w wieku 13-26 lat, rodziców z dziećmi do lat 3 oraz osób oczekujących na potomstwo;
b) przygotowanie przestrzeni do działania dla młodzieży w wieku 13-26 lat, w której młodzi będą chcieli uczestniczyć lub sama ją kreować oraz przestrzeni dla rodziców z dziećmi do lat 3 i osób oczekujących na potomstwo;
c) zapewnienie moderatora/opiekuna młodzieży w godzinach otwarcia Pracowni;
d) zapewnienie przez cały okres realizacji działań na rzecz rodziców z dziećmi do lat 3 i osób oczekujących na potomstwo, co najmniej 1 animatora;
e) organizację zajęć dla młodzieży;
f) realizację inicjatyw zaproponowanych przez młodzież korzystającą z Pracowni;
g) organizację i prowadzenie spotkań integracyjnych dla adresatów zadania, zapobiegających izolacji społecznej;
h) organizację spotkań integracyjnych dla lokalnej społeczności również o charakterze międzypokoleniowym;
i) organizację na rzecz rodziców z dziećmi z dziećmi do lat 3 i osób oczekujących na potomstwo w każdym dniu tygodnia (co najmniej od poniedziałku do piątku) minimum jednego spotkania ze specjalistą lub zajęć/warsztatów, o których mowa w lit. j-l (poniżej);
j) co najmniej 1 spotkanie w miesiącu ze specjalistą z zakresu promowania zdrowego stylu życia, promocji zdrowia, edukacji zdrowotnej, dietetyki, zdrowego żywienia, aktywności fizycznej, zdrowia psychicznego lub edukacji onkologicznej kobiet, w tym w obszarze profilaktyki nowotworu piersi (w wymiarze minimum 60 minut miesięcznie, czas trwania każdego spotkania - minimum 30 minut). Spotkania te powinny odpowiednio promować aktywny i zdrowy styl życia (w tym zasady zdrowego żywienia oraz aktywność fizyczną), zdrowie psychiczne poprzez m.in. wskazanie sposobów radzenia sobie ze stresem lub edukować onkologicznie kobiety m.in. poprzez wdrożenie nawyku regularnego badania oraz samobadania piersi. W zakresie spotkań o powyższej tematyce Zleceniobiorca będzie zobowiązany do prowadzenia statystyk dotyczących liczby spotkań i uczestników oraz przekazywania ich do Zleceniodawcy w składanych sprawozdaniach. Przedmiotowy zakres działań wpisuje się w obowiązujące na terenie Rzeczypospolitej Polskiej akty prawne z zakresu zdrowia publicznego, m.in. Narodowy Program Zdrowia na lata 2021-2025,
k) organizację co najmniej 3 spotkań w miesiącu, w wymiarze minimum 180 minut miesięcznie, czas trwania każdego spotkania - minimum 30 minut) m.in. z.: psychologiem, psychoterapeutą, specjalistą terapii uzależnień, specjalistą w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie, pielęgniarką środowiskową, położną, logopedą, pedagogiem, ratownikiem medycznym, prawnikiem, nauczycielem j. polskiego dla obcokrajowców i innymi specjalistami, w tym posługującymi się językiem obcym, np. angielskim lub ukraińskim, w zależności od potrzeb osób korzystających z Pracowni;
l) realizację zajęć/warsztatów (co najmniej 4 razy w tygodniu, w wymiarze minimum 960 minut zajęć w miesiącu, czas trwania jednych zajęć/warsztatów - minimum 30 minut) w zależności od potrzeb, w tym:
- edukacyjnych, kulturalnych, integracyjnych i rekreacyjnych dla rodziców oraz osób oczekujących na potomstwo, w tym dla osób nieposługujących się j. polskim, np.: podnoszących świadomość w zakresie planowania oraz funkcjonowania rodziny, rozwijających umiejętności rodzicielskie, w tym opiekuńczo-wychowawcze, z zakresu wiedzy o laktacji, promujących zdrowy tryb życia, w tym żywienia, ułatwiających powrót do pracy po urlopie macierzyńskim, doradztwo zawodowe, warsztaty wizażu, zajęcia ze stylistką, brafitterką, fitness dla rodziców z dziećmi, joga dla kobiet w ciąży, zajęcia dedykowane ojcom (także przyszłym), zajęcia językowe;
- ogólnorozwojowych dla dzieci w wieku do lat 3 – np. zajęcia umuzykalniające, plastyczne, sensoryczne, nauka języka obcego przez zabawę;
m) stymulowanie powstawania nieformalnych grup wsparcia;
n) prowadzenie działalności upowszechniania i ochrony praw dziecka, zgodnie z zapisami przyjętej Konwencji o Prawach Dziecka;
o) realizację innych działań według pomysłu Oferenta lub odbiorców zadania publicznego.
Spotkania ze specjalistą lub zajęcia/warsztaty uwzględniające potrzeby cudzoziemców nieposługujących się j. polskim, powinny być organizowane w przypadku takiego zapotrzebowania ze strony odbiorców zadania publicznego, z zastrzeżeniem, że zajęcia dedykowane dla ww. odbiorców nie mogą być dominującymi Pracowni.
Co najmniej 1 raz w miesiącu, w ramach działań organizowanych na rzecz rodziców z dziećmi, winny być organizowane spotkania ze specjalistą lub zajęcia/warsztaty uwzględniające także potrzeby:
a) rodziców z dziećmi z niepełnosprawnościami;
b) dzieci w wieku od 3 do 6 lat i ich rodziców.
W kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego, Oferent jest zobligowany do ujęcia kosztów związanych z zatrudnieniem specjalistów, osób prowadzących warsztaty, moderatorów oraz animatorów, osobno na koszty ponoszone w ramach działań na rzecz rodziców z dziećmi i działań na rzecz młodzieży.
Zajęcia te nie muszą być realizowane w przypadku braku zapotrzebowania ze strony adresatów zadania publicznego.
Jednocześnie zastrzega się, że zajęcia dedykowane dla ww. odbiorców nie mogą być dominującymi w Pracowni.
W odniesieniu do działań realizowanych na rzecz rodziców z dziećmi zastrzega się, że dzieci mogą przebywać w Pracowni wyłącznie z opiekunem, który zapewnia dziecku/dzieciom opiekę.
Program zajęć Pracowni należy szczegółowo opisać w sekcji III poz. 3 oferty.
Zleceniobiorca zobowiązany będzie do prowadzenia statystyk, w tym w zakresie liczby młodych ludzi, rodziców i dzieci oraz osób korzystających z Pracowni. W okresie realizacji zadania publicznego z oferty Pracowni powinno korzystać co najmniej 400 osób miesięcznie, z zastrzeżeniem postanowień określonych w dziale pn. „Oczekiwane rezultaty zlecanego zadania publicznego”. Ta sama osoba może być liczona wielokrotnie, z tym, że w danym dniu tylko raz. Wskaźnik odwiedzin nie dotyczy pierwszego miesiąca funkcjonowania Pracowni, który uznaje się za miesiąc rozruchowy.
W okresie obowiązywania na obszarze Miasta Krakowa zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii COVID-19, podczas którego uniemożliwiona lub ograniczona zostanie realizacja zadania publicznego w formule stacjonarnej, Pracownia realizuje swoje działania w trybie zdalnym z wykorzystaniem różnorodnych środków komunikacji i technologii on-line, w tym za pomocą np. mediów społecznościowych, dostępnych platform komunikacji elektronicznej itp. Ponadto Pracownia zapewnia niezbędne preparaty do dezynfekcji i środki ochrony osobistej (np. maseczki, rękawiczki, płyny do dezynfekcji rąk i powierzchni itd.).
Funkcjonowanie Pracowni
Pracownia powinna być otwarta we wszystkie dni robocze (od poniedziałku do piątku), przez:
a) minimum 5 godzin dziennie dla rodziców z dziećmi do lat 3 oraz osób oczekujących na potomstwo do lat 3, do godziny 14.00, w tym co najmniej jeden dzień w tygodniu do 19.00.
b) minimum 7 godzin dziennie, maksymalnie do godz. 20.00 dla młodzieży w wieku 13-26 lat.
Pracownia powinna być otwarta także w min. 3 soboty w miesiącu w godzinach od 9.00-15.00 (w tym dwie soboty powinny być przeznaczone na zajęcia dla młodzieży w wieku od 13-26 lat oraz jedna dla rodziców z dziećmi do lat 3 i oczekujących na potomstwo). Dopuszcza się zmiany w tym zakresie na etapie realizacji zadania publicznego w zależności od potrzeb lokalnej społeczności. Zmiany te wymagają akceptacji Zleceniodawcy.
Od adresatów zadania publicznego nie mogą być pobierane jakiekolwiek opłaty. Osoby korzystające z oferty Pracowni powinny mieć możliwość otrzymania bezpłatnego napoju (co najmniej: herbaty, kawy lub wody). Do przebywania w Pracowni niepotrzebne są wcześniejsze zapisy, z wyjątkiem spotkań ze specjalistami. Natomiast na prowadzone w Pracowni zajęcia/warsztaty mogą obowiązywać wcześniejsze zapisy.
Oferent będzie zobowiązany do opracowania regulaminu funkcjonowania Pracowni, jego wywieszenia i zaznajomienia z nim adresatów zadania. Regulamin jest akceptowany przez Zleceniodawcę.
Oferent będzie zobowiązany do przeprowadzania, w porozumieniu ze Zleceniodawcą badania ankietowego wśród osób korzystających z oferty zajęciowej Pracowni. Sposób i termin/y przeprowadzenia badania, w tym jego zakres merytoryczny, jest akceptowany przez Zleceniodawcę.
W celu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, podczas zapisów na spotkania/warsztaty, wyznaczona przez Oferenta osoba winna pozyskiwać informacje o ewentualnych potrzebach np. osób z niepełnosprawnościami a w przypadku zapisów on-line w formularzu zostanie dodana odpowiednia formatka w tym zakresie.
Warunki lokalowe
Prowadzenie Pracowni będzie kontynuowane w lokalu wskazanym przez Gminę Miejską Kraków tj. lokalu na os. Piastów 22 w Krakowie. Wybrany w drodze konkursu Oferent podpisze umowę najmu z Gminą Miejską Kraków – Zarządem Budynków Komunalnych w Krakowie na pomieszczenia będące siedzibą „Pracowni Piastów 22” z czynszem i pozostałymi kosztami eksploatacyjnymi w wysokości wskazanej w załączniku nr 9 do ogłoszenia.
Koszty związane z doposażeniem Pracowni mogą zostać pokryte przez Oferenta z otrzymanej dotacji. Dopuszcza się wykorzystanie 20 000 zł rocznie na doposażenie Pracowni, liczone proporcjonalnie do liczby miesięcy (tj. w 2022 r. – maksymalnie 6600 zł, w 2023- maksymalnie 20 000 zł, w 2024 – maksymalnie 13000 zł).
Opłata za usługi sprzątania w pomieszczeniach, w których realizowane będzie zadanie publiczne, koszty obsługi informatycznej, koszty telefonu i dostępu do Internetu, monitoringu oraz podatku od nieruchomości naliczanego za okres korzystania z udostępnionych pomieszczeń powinny również zostać uwzględnione w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego.
Dodatkowo, Oferent będzie zobowiązany do ponoszenia kosztów opłaty za dostawę i zużycie energii elektrycznej zgodnie z obowiązującymi stawkami opłat. Wysokość wykazanych opłat może uleć zmianie w trakcie realizacji zadania publicznego. Oferent sporządzając zestawienie kosztów realizacji zadania publicznego powinien w nim uwzględnić możliwość wzrostu stawek czynszu i mediów.
Przedstawiciele Oferenta mogą obejrzeć przeznaczone na realizację zadania publicznego pomieszczenia po uprzedniej rezerwacji terminu pod numerem telefonu: 12 616 52 73.
Kadra Pracowni
Oferent winien zapewnić profesjonalnych specjalistów do prowadzenia spotkań oraz zajęć/warsztatów, posiadających stosowne uprawnienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Działania specjalistów i osób prowadzących warsztaty powinny skupiać się przede wszystkim na aspektach związanych z potrzebami młodych ludzi w wieku 13-26 lat oraz wzrostem kompetencji rodziców oraz rozwojem dzieci do lat 3 i wsparciem osób oczekujących na potomstwo.
Osoba zatrudniona na stanowisku moderatora młodzieży w wieku 13-26 lat jak i do realizacji projektu Młodzież Działa Lokalnie powinna posiadać doświadczenie oraz kompetencje związane z pracą z młodzieżą, potwierdzone odpowiednimi dokumentami. Dopuszcza się łączenie w/w funkcji o ile nie wpłynie to negatywnie na poziom realizacji zadania publicznego.
Pracownia przez cały okres jej funkcjonowania na rzecz rodziców z dziećmi do lat 3 i osób oczekujących na potomstwo powinna także zapewniać animatora dla dzieci do lat 3.
Oczekiwane rezultaty zlecanego zadania publicznego
1. Prowadzenie Strefy Młodych, dla młodzieży w wieku 13-26 lat. w tym:
2. Prowadzenie Strefy Rodzica dla rodziców z dziećmi ze szczególnym uwzględnieniem dzieci w wieku do lat 3 oraz osób oczekujących na potomstwo w określonych dniach i godzinach, w tym:
3. W okresie realizacji zadania publicznego z oferty Pracowni skorzysta co najmniej 400 osób miesięcznie (ta sama osoba może być liczona wielokrotnie, z tym, że w danym dniu tylko raz) Gmina Miejska Kraków, w danym roku, może uznać rezultat za osiągnięty, jeżeli średniomiesięczna liczba osób korzystających z Pracowni w danym roku wyniesie co najmniej 400 osób.
4. Realizacja działań informacyjno-promocyjnych, w tym: prowadzenie dedykowanej strony internetowej (dopuszcza się wykorzystanie strony Oferenta), regularne prowadzenie fanpage Pracowni: www.facebook.com/PracowniaPiastów22 (min. 15 postów na miesiąc),tworzenie i udostępnianie kalendarza wydarzeń realizowanych przez Pracownię, przygotowanie oraz realizacja jednorazowych, otwartych wydarzeń promocyjnych- m.in. urodziny Pracowni, akcje specjalne. Działania promocyjne wymagają wcześniejszej konsultacji i akceptacji ze strony Zleceniodawcy.
Oferent zobowiązany jest do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021r. poz. 305) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
UWAGA: Przed przystąpieniem do opracowywania oferty, należy zapoznać się z obowiązującym Regulaminem otwartych konkursów ofert w Gminie Miejskiej Kraków, wprowadzonym zarządzeniem nr 548/2022 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 3 marca 2022 r. dostępnym w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem: https://bit.ly/3N8KPRP
ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT
LUB
Oferty złożone w innych lokalizacjach Urzędu Miasta lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia UMK lub data przesłania poprzez NGO Generator) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT
1. Do złożenia ofert w konkursie uprawniona jest organizacja pozarządowa oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie Gminy, niedziałające w celu osiągnięcia zysku oraz których działalność statutowa obejmuje działania na rzecz dzieci i młodzieży, w tym wypoczynku dzieci i młodzieży lub działania na rzecz rodziny, macierzyństwa, rodzicielstwa, upowszechniania i ochrony praw dziecka.
2. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty (wraz z załącznikami), zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 3 do ogłoszenia) przy wykorzystaniu elektronicznego NGO Generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
3. Po wypełnieniu formularza oferty postąpić zgodnie z zapisami ust. 11 „Sposobu i terminu składania ofert” ogłoszenia konkursowego.
4. W przypadku, kiedy prowadzona działalność pożytku publicznego oraz upoważnienie do reprezentowania organizacji pozarządowej wynika z innych rejestrów niż Krajowy Rejestr Sądowy, Organizacja zobowiązana jest do dołączenia odpisu z właściwych rejestrów do składanej oferty.
5. Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
6. Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych w niej informacji.
7. Komisja konkursowa opiniuje oferty najpóźniej do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
8. Komisja konkursowa proponuje wysokość kwot dotacji w oparciu o kryteria określone w niniejszym ogłoszeniu.
9. Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
1) złożenie oferty po terminie,
2) złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem obowiązującego w GMK elektronicznego NGO Generatora ofert; nieprzesłanie oferty wraz z załącznikami podpisanymi Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator lub niedostarczenie wersji papierowej oferty wraz z załącznikami; przesłanie oferty i załączników mailowo lub faxem),
3) złożenie formularza oferty bez wymaganego załącznika (-ów) (w tym analizy ryzyka),
4) złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu konkursowym,
5) niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty (w tym:
a) nieoszacowanie wartości w zł w sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII” w przypadku wykazywania wkładu osobowego przez Oferenta w kalkulacji w ofercie;
b) nieuwzględnienie w sekcji III pkt 3 oferty – „Syntetyczny opis zadania” konkretnych planowanych działań w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze specjalnymi potrzebami).
6) złożenie oferty przez organizację pozarządową, która zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie realizuje rodzaju zadania publicznego wskazanego w ogłoszeniu konkursowym,
7) złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego,
8) złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących; w przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu Oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla Oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS,
10. Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m. in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
11. Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 4 do ogłoszenia.
12. Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert nie spełniających wymogów formalnych.
13. Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej, stanowiącą załącznik nr 5 do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
14. Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
1) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową
lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy,
2) kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
3) jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne,
4) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy),
5) analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
15. Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
16. Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
17. Wyniki otwartego konkursu ofert, komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa,
2) na tablicy ogłoszeń w siedzibie Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia UMK oraz udostępnia się je w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl.
18. Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
1) nie zostanie złożona żadna oferta,
2) żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów formalnych i merytorycznych zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
ZASADY UŻYTKOWANIA ELEKTRONICZNEGO GENERATORA OFERT
Regulamin funkcjonowania i użytkowania systemu NGO Generator określa zarządzenie nr 413/2022 PMK z 18 lutego 2022r. dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
INFORMACJE O KONKURSIE
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-16:00 w Wydziale Polityki Społecznej i Zdrowia UMK, ul. Dekerta 24, III p. pod numerem tel. 12 616 52 73 lub w pokoju nr 19 w przypadku merytorycznych zagadnień dotyczących ogłoszenia konkursowego oraz zasad wypełniania formularza oferty i jej składania.
Zgłoszenia w zakresie funkcjonowania NGO Generatora należy zgłaszać mailowo na adres: justyna.ozog@um.krakow.pl
Dodatkowo pomoc przy wypełnieniu formularza oferty można uzyskać (po uprzedniej telefonicznej lub mailowej rezerwacji terminu konsultacji):
- w „Centrum Obywatelskim – ul. Reymonta 20”, tel. 669-528-381, e-mail: centrum@krafos.pl, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.co.krakow.pl;
- w „Centrum Obywatelskim Centrum C 10”, tel. 578-562-000, e-mail: c10@ipp.expert, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.c10.krakow.pl.
PREZYDENT MIASTA KRAKOWA OGŁASZA NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ
1. Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego pn. Pracownia Piastów 22 w zakresie: działalności na rzecz dzieci i młodzieży, w tym wypoczynku dzieci i młodzieży lub działalności na rzecz rodziny, macierzyństwa, rodzicielstwa, upowszechniania i ochrony praw dziecka.
2. Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego określonego w niniejszym ogłoszeniu.
3. W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
1) przewodniczący komisji - przedstawiciel komórki merytorycznej, odpowiedzialnej za dany konkurs,
2) do trzech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego,
3) osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie, Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
4. W sytuacjach wyjątkowych komisja może obradować przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Decyzję o obradach komisji
z wykorzystaniem narzędzi teleinformatycznych podejmuje Przewodniczący komisji.
5. Komisja konkursowa dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej, zgodnie z ogłoszonymi warunkami konkursowymi.
6. W przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, członkowie komisji zobowiązani są do niezwłocznego złożenia swoich podpisów na kartach oceny formalnej i merytorycznej ocenianych ofert.
7. Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
8. Dopuszcza się powołanie komisji konkursowej w składzie przekraczającym liczbę określoną w ust. 3.
9. Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
10. Prezydent lub osoba przez niego upoważniona powołuje do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur.
11. Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
1) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych,
2) nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. 2021r. poz. 735),
3) wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie.
4) zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 6 do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez kandydata oraz przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
13. Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
14. Reprezentant organizacji pozarządowych powołany do komisji konkursowej będzie zobowiązany, po zapoznaniu się z listą złożonych do konkursu ofert do złożenia na pierwszym posiedzeniu komisji konkursowej oświadczenia o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie, zgodnie z załącznikiem nr 7 do ogłoszenia konkursowego oraz, w przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, do wypełnienia także oświadczenia o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej, stanowiącego załącznik nr 8 do ogłoszenia konkursowego.
15. Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 6 kwietnia 2022 roku o godz. 15.00. Wypełniony i podpisany formularz zgłoszeniowy należy przesłać w postaci skanu pocztą elektroniczną na adres: justyna.ozog@um.krakow.pl
16. Pracownicy komórki merytorycznej Urzędu powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy MJO powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora MJO są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
WAŻNE DOKUMENTY
ZAŁĄCZNIKI DO OGŁOSZENIA KONKURSOWEGO
załącznik nr 1 –formularz analizy ryzyka związanego z realizacją zadania publicznego
załącznik nr 2 – formularz sprawozdania z realizacji zadania publicznego
załącznik nr 3 – formularz oferty
załącznik nr 4 – karta oceny formalnej oferty
załącznik nr 5 – karta oceny merytorycznej oferty
załącznik nr 6 – formularz zgłoszeniowy do komisji konkursowej
załącznik nr 7 - formularz oświadczenia dla członka komisji konkursowej o bezstronności
załącznik nr 8 - wzór oświadczenia członka komisji o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej
załącznik nr 9 – informacja dotycząca opłat za najem i użytkowanie lokalu na os. Piastów 22
załącznik nr 10 – opis i wymagania dotyczące projektu Młodzież Działa Lokalnie