OGŁOSZENIE O PRZETARGU
Prezydent Miasta Krakowa
ogłasza pierwsze przetargi ustne nieograniczone na sprzedaż nieruchomości stanowiących własność Gminy Miejskiej Kraków
Cena wywoławcza wynosi: 608 000,00 zł
wadium: 61 000,00 zł
Nieruchomość położona jest w zwartej zabudowie kamienic wielomieszkaniowych i stanowi kamienicę narożną. Budynek został wybudowany w technologii tradycyjnej - konstrukcja budynku jest murowana, fundamenty żelbetowe, ściany murowane z elementów ceramicznych. Budynek jest III-piętrowy, podpiwniczony z użytkowym poddaszem. Komunikację wewnętrzną w pionie stanowi jedna klatka schodowa.
Budynek położony przy ul. Spasowskiego Nr 2 znajduje się na terenie układu urbanistycznego Kleparza wpisanego do rejestru zabytków pod nr A-648 na podstawie decyzji z dnia 25.01.1984 r.
Lokal Nr 10 położony jest na III piętrze i składa się z 2 pokoi, kuchni, łazienki i przedpokoju. Lokal wyposażony jest w instalację elektryczną, wodno-kanalizacyjną oraz gazową, które wymagają wymiany. Lokal posiada ogrzewanie miejskie. W łazience znajduje się piec gazowy służący do przygotowania ciepłej wody użytkowej, podłączony do drożnego przewodu kominowego. Z protokołu z okresowej kontroli przewodów kominowych z dnia 19.05.2021 r. wynika, że piec kąpielowy gazowy oraz kratki wentylacji grawitacyjnej w kuchni i w łazience podłączone są do drożnych przewodów kominowych. Lokal wymaga przeprowadzenia generalnego remontu.
Lokal wolny jest od obciążeń. Działy III i IV księgi wieczystej KR1P/00077587/3 wolne są od wpisów.
Osoby zainteresowane nabyciem lokalu mogą go oglądać w dniach 10 stycznia 2023 r. i 7 lutego 2023 r. w godz. 14.30 – 15.00.
Cena wywoławcza wynosi: 850 000,00 zł
wadium: 85 000,00 zł
Kamienica przy ul. Miodowej Nr 22 została wzniesiona w technologii tradycyjnej, jako murowana z cegły w 1891 r. Budynek jest dwupiętrowy, podpiwniczony, położony w zwartej zabudowie kamienic wielomieszkaniowych z lokalami użytkowymi. Kamienicę tworzy budynek frontowy i prawa oficyna, od strony podwórka na kamienicy zawieszone są ganki komunikacyjne. Elewacja budynku wymaga odnowienia, okna zdobione są fasadami, stolarka drzwi wejściowych i w częściach wspólnych jest drewniana. W budynku jest jedna klatka schodowa. Nieruchomość ze względu na walory architektoniczne, urbanistyczne i kulturowe ujęta jest w wojewódzkiej i gminnej ewidencji zabytków. Nie jest wpisana do rejestru zabytków odrębną decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Przedmiotowa nieruchomość ponadto leży na terenie układu urbanistycznego oraz zespołu zabudowy Kazimierza w obrębie tzw. „nowego miasta” wraz z historycznymi przedmieściami: Łąką św. Sebastiana, Podbrzeziem oraz Polami Kazimierzowskimi wpisanego do rejestru zabytków pod numerem A – 1273/M decyzją z dnia 18.07.2011 r. Ponadto usytuowana jest na obszarze uznanym za pomnik historii „Kraków – historyczny zespół miasta” zarządzeniem Prezydenta RP z dnia 08.09.1994 r. Zgodnie z wytycznymi konserwatorskimi przekazanymi w piśmie Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 17.09.2021 r. za najcenniejszą wartość zabytku uznaje się jego autentyzm, czyli stopień zachowania oryginalnej substancji obiektu. Ze względów konserwatorskich należy dążyć do zachowania wszelkich wartościowych, historycznych, architektonicznych elementów budynku, świadczących o jego oryginalnej formie. Wszelkie zatem prace powinny być prowadzone z poszanowaniem istniejących wartości, przy jak najmniejszej ingerencji w substancję zabytkową. Działania zmierzające do polepszenia warunków użytkowania budynku są zatem możliwe, o ile dokonywane zmiany nie wpływają na uszczuplenie wartości zabytkowych obiektu. Lokal Nr 12, zgodnie z wytycznymi konserwatorskimi stanowi autentyczne wnętrze, przekształcone tylko w nieznacznym stopniu, podlegające w oryginalnym kształcie ochronie konserwatorskiej. Przede wszystkim zachowało się jego historyczne rozplanowanie oraz niemal w całości stolarka drzwiowa (podwójne drzwi dwuskrzydłowe w wejściu do mieszkania z klatki schodowej wraz z framugami, drzwi wewnętrzne jedno - i dwuskrzydłowe wraz z framugami, obramienia drzwiowe), obramienia wnęk oraz stolarka okienna, podłogi parkietowe, ceramiczne posadzki oraz piece kaflowe. Przedmiotowe mieszkanie należy pozostawić w obecnym układzie przestrzennym, wyklucza się jego podział na mniejsze jednostki. W celu utrzymania autentycznego charakteru wnętrza należy:
Zgodnie z brzmieniem art. 36 Ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. z 2021. poz. 710 z póź. zm.), wszelkie prace związane z zewnętrzem nieruchomości, znajdującej się na układzie wpisanym do rejestru zabytków wymagają uzyskania pozwolenia konserwatorskiego w Wojewódzkim Urzędzie Ochrony Zabytków.
Lokal Nr 12 położony jest na drugim piętrze budynku, wejście odbywa się przez zewnętrzny ganek komunikacyjny bezpośrednio do lokalu. Lokal składa się z trzech pokoi, kuchni, łazienki i przedpokoju. W pokojach zachowały się piece kaflowe, który nie mogą być użytkowane do celów grzewczych. Lokal wyposażony jest w instalację elektryczną, wodno – kanalizacyjną, gazową, w budynku nie ma instalacji centralnej ciepłej wody użytkowej, ogrzewanie jest indywidualne piecami na paliwo stałe. W łazience znajduje się kanał wentylacyjny i spalinowy. Lokal wymaga przeprowadzenia remontu. Lokal wolny jest od obciążeń. Dział IV KW KR1P/00145331/2 wolny jest od wpisów, w dziale III ujawniony jest wpis ostrzeżenia, który nie dotyczy lokalu będącego przedmiotem sprzedaży.
Osoby zainteresowane nabyciem lokalu mogą go oglądać w dniach 19 stycznia i 2 lutego 2023 r. w godz. 14.00 – 14.30.
pismo Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków
Cena wywoławcza wynosi: 1 200 000,00 zł
wadium: 120 000,00 zł
Nieruchomość podlega ustaleniom obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru „Wesoła – rejon ulicy Kopernika”, zatwierdzonego uchwałą nr LXXIV/2076/21 Rady Miasta Krakowa z dnia 1 grudnia 2021 r., zgodnie z którym znajduje się w terenach zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej MW.7. Zgodnie z ustaleniami wyżej wymienionego planu, w ramach wydzielonych terenów o określonym przeznaczeniu i ustalonych zasadach lub warunkach zagospodarowania dopuszcza się realizację jedynie obiektów i urządzeń budowlanych, wskazanych w ustaleniach planu oraz prowadzenie robót budowlanych przy zachowaniu ustalonych planem parametrów i wskaźników.
Jako przeznaczenie uzupełniające plan dopuszcza realizację funkcji usługowych w parterach budynków. W zakresie kształtowania zabudowy i zagospodarowania terenu miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego ustala: minimalny wskaźnik terenu biologicznie czynnego - 30%; wskaźnik intensywności zabudowy 0,1 – 3,5. Istnieje możliwość nadbudowy istniejącego budynku frontowego do maksymalnej wysokości zabudowy 16,5 m, jednak nie więcej niż do wysokości bezwzględniej zabudowy tj. 220 m n.p.m.
Teren objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego „ Wesoła - rejon ulicy Kopernika” pozostaje w zasięgu obszaru narażonego na zalanie w przypadku całkowitego zniszczenia wału przeciwpowodziowego, przy wyznaczaniu którego przyjęto przepływ o prawdopodobieństwie wystąpienia 1% (raz na 100 lat) wg map zagrożenia powodziowego oraz w zasięgu obszaru, na którym prawdopodobieństwo wystąpienia powodzi jest niskie i wynosi 0,2% (raz na 500 lat). Na obszarach zagrożonych powodzią nakazuje się stosowanie rozwiązań architektonicznych i materiałowych uwzględniających ten fakt.
Nieruchomość zabudowana jest dwukondygnacyjnym budynkiem mieszkalno – usługowym, częściowo podpiwniczonym, z nieużytkowym poddaszem, wybudowanym około 1930 r. Powierzchnia użytkowa budynku wynosi około 139,36 m2.
W budynku znajdują się niewydzielone hipotecznie: 2 lokale użytkowe położone na parterze oraz 2 lokale mieszkalne położone na I piętrze. Komunikacja odbywa się klatką schodową po drewnianych schodach. Ponadto na parterze oraz I piętrze budynku znajdują się komórki lokatorskie. Wejście do komórki usytuowanej na I piętrze odbywa się drewnianymi schodami z zewnętrznej galerii. Lokale mieszkalne oraz lokal użytkowy znajdujący się po prawej stronie od wejścia do budynku stanowią pustostany. Lokal użytkowy U001 o powierzchni 28,05 m2 objęty jest umową najmu zawartą na czas nieoznaczony. Sprzedaż przedmiotowej nieruchomości następuje bez rozwiązania umowy najmu, zgodnie z art. 678 i 679 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny. W myśl cytowanych przepisów w razie zbycia rzeczy najętej w czasie trwania umowy najmu, nabywca wstępuje w stosunek najmu w miejsce zbywcy. W przypadku umowy najmu lokalu użytkowego, która została zawarta na czas nieoznaczony, umowa może być wypowiedziana z zachowaniem ustawowych terminów wypowiedzenia, w tym przypadku jest to na miesiąc naprzód na koniec miesiąca kalendarzowego (art. 673§ 2 KC).
Budynek wyposażony jest w instalację wodno - kanalizacyjną, gazową, elektroenergetyczną. Nieruchomość położona jest w zasięgu sieci uzbrojenia technicznego. Podłączenie obiektu do sieci infrastruktury technicznej możliwe będzie na warunkach uzgodnionych przez ich dysponentów. Budynek wymaga przeprowadzenia remontu. Przeglądy techniczne przeprowadzone bez dokonania odkrywek i badań wytrzymałościowych elementów nośnych, wykazały brak izolacji pionowej i poziomej piwnic. W grudniu 2012 r. na zlecenie Zarządu Budynków Komunalnych w Krakowie wykonana została ekspertyza mykologiczno – budowlana pomieszczeń piwnicznych i lokali użytkowych na parterze budynku. Ekspertyza wykazała, obecność różnego rodzaju grzybów i pleśni jako efektu podciągania kapilarnego. Do przyczyn, które spowodowały zawilgocenie, korozję chemiczną zaprawy murarskiej, kamienia i cegieł oraz biologiczne porażenie przegród w pomieszczeniach piwnicznych i parteru budynku sporządzający ekspertyzę zaliczyli: całkowity brak lub naturalne zniszczenie izolacji poziomej fundamentów, zniszczoną przeciwwodną izolację pionową murów fundamentowych, wysoce prawdopodobne zalewanie piwnic wodą opadową od nieszczelności kolektora kanalizacji wody opadowej biegnącego przy budynku ( w podworcu), wychłodzenie zawilgoconego pomieszczenia piwnicznego, poprzez zasłonięcie otworów okiennych blachą z otworkami wentylacyjnymi, zaniżony współczynnik „U” (przenikania ciepła) zawilgoconych murów, obłożenie zawilgoconych przegród płytami gipsowo – kartonowymi oraz boazerią drewnianą, co uniemożliwia prawidłową aerację powietrza w pomieszczeniu i podsuszanie tych fragmentów przegród ciepłych powietrzem, niewystarczające wentylowanie i dogrzewanie pomieszczeń.
Zgodnie z ww. opinią konieczne jest wykonanie szeregu robót zewnętrznych i wewnętrznych polegających m.in. na odbudowie izolacji pionowej murów fundamentowych oraz izolacji poziomej piwnic, oczyszczeniu i osuszeniu murów, zbadanie stopnia zniszczeń przez grzyby pleśniowe odsłoniętego (skutego) tynku w celu podjęcia decyzji odnośnie sposobu likwidacji zniszczeń, zdemontowanie wykładzin podłogowych i istniejącego obłożenia ścian, poprawienie wentylacji pomieszczeń poprzez zamontowanie wywietrzników okiennych.
Jak wynika z pisma Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Krakowie kamienica przy ul. Sołtyka 9 nie jest wpisana do rejestru zabytków, natomiast figuruje w wojewódzkiej i gminnej ewidencji zabytków oraz jest położona na terenie układu urbanistycznego Wesołej, wpisanego do rejestru zabytków pod nr A-650, na podstawie decyzji z dnia 16.02.1984 r. a także na terenie uznanym zarządzeniem Prezydenta RP z dnia 8.09.1994 r. za pomnik historii „ Kraków – historyczny zespół miasta”. Podlega ochronie prawa na mocy przepisów ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami ( Dz.U z 2022 r., poz. 931) oraz art. 39 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 – ze zm.). Położona jest w kwartale zabudowy śródmiejskiej o wysokości 3-5 kondygnacji. Charakteryzuje się podobną formą architektoniczną, stylistyką, okresem realizacji oraz zbliżonymi gabarytami. Działki zabudowy w kwartałach stykają się ze sobą, tworząc wewnętrzne przestrzenie o charakterze podwórek przydomowych. Objęcie obszaru na którym położona jest nieruchomość ochroną konserwatorską ma na celu zachowanie elementów historycznego rozplanowania oraz kompozycji przestrzennej zespołu. Oznacza to m.in. zachowanie w niezmienionym kształcie rozplanowania działek, historycznie ukształtowanych bloków zabudowy, placów i ulic, przebiegu, szerokości i przekroju, a także zachowanie gabarytów zabudowy i zasadniczych proporcji wysokościowych kształtujących sylwetę całego zespołu. Ewentualna forma projektowanej nadbudowy budynku powinna być kontynuacją stylu w jakim utrzymany jest budynek. W przypadku wprowadzenia dachu mansardowego nie będzie możliwa nadbudowa budynku o pełną kondygnację. Szczegóły i detale zostaną określone przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na etapie uzgodnienia koncepcji/projektu budowlanego. Na prowadzenie inwestycji należy uzyskać stosowne pozwolenie konserwatorskie. Podczas prac ziemnych należy uzyskać zapewnić nadzór archeologiczny.
Nieruchomość położona jest w zasięgu sieci uzbrojenia technicznego. Podłączenie obiektu do sieci infrastruktury technicznej możliwe będzie na warunkach uzgodnionych przez ich dysponentów.
Nieruchomość posiada bezpośredni dostęp do drogi publicznej – ul. Sołtyka. Obsługa komunikacyjna nieruchomości dla istniejącego zagospodarowania może być realizowana od ul. Sołtyka wyłącznie w zakresie dojścia pieszych.
Warunki w zakresie infrastruktury i obsługi komunikacyjnej dla ewentualnego zamierzenia inwestycyjnego realizowanego na podstawie obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, zostaną określone przez Zarząd Dróg Miasta Krakowa na etapie wydawania uzgodnienia zmiany zagospodarowania terenu przyległego do pasa drogowego drogi publicznej w zakresie włączenia do drogi, zgodnie z art. 35 ust 3 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2022 r., poz.1693, poz. 1768, poz. 1783, poz.2185). Na podstawie programu funkcjonalno - użytkowego przedstawionego przez inwestora dokonana zostanie ocena czy istniejący układ drogowy jest wystarczający dla zapewnienia prawidłowej obsługi komunikacyjnej planowanej inwestycji. Inwestor przed wydaniem uzgodnienia może wystąpić do Zarządu Dróg Miasta Krakowa z wnioskiem o zaopiniowanie koncepcji obsługi komunikacyjnej planowanej inwestycji, zgodnie z procedurą ZDMK-33.
W najbliższym sąsiedztwie zlokalizowana jest zabudowa mieszkaniowa wielorodzinna oraz obiekty sakralne.
Nieruchomość wolna jest od obciążeń. Działy III i IV KW KR1P/00001615/6 wolne są od wpisów.
Osoby zainteresowane nabyciem nieruchomości mogą oglądać budynek w dniach 10 stycznia i 8 lutego 2023 r. w godz. 14.00 - 15.00
przeglądy techniczne i opinia mykologiczna
Cena wywoławcza prawa użytkowania wieczystego nieruchomości wynosi: 610 000,00 zł brutto w tym 23% podatku VAT
Wadium wynosi 61 000,00 zł
Obszar w skład którego wchodzi nieruchomość nie podlega ustaleniom miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Według wskazań Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta Krakowa przedmiotowy teren znajduje się w strukturalnej jednostce urbanistycznej Nr 14 w kategorii zagospodarowania terenu o symbolu U – Tereny usług. Kierunki zmian w strukturze przestrzennej dla tej jednostki przewidują powierzchnie biologicznie czynną dla zabudowy usługowej w terenach usług (U) min. 20%, wysokość zabudowy do 16 m. Na terenie tym nie przystąpiono do sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
W przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, określenie sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w drodze decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, zgodnie z art. 4 ust.2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ( tj. Dz.U z 2022, poz. 503). W dniu 11 września 2015 r. na wniosek Gminy Miejskiej Kraków wydana została decyzja Nr AU-2/6730.2/1644/2015 o ustaleniu warunków zabudowy, zgodnie z którą nieruchomość może zostać zabudowana budynkiem usługowym. Na podstawie art. 63 ust. 5 wymienionej wyżej ustawy, decyzja o ustaleniu warunków zabudowy może zostać przeniesiona na rzecz nabywcy nieruchomości, jeżeli złoży oświadczenie, że przyjmie wszystkie warunki w niej zawarte. Z treścią wymienionej wyżej decyzji można się zapoznać w siedzibie Wydziału Skarbu Miasta przy ul. Kasprowicza 29, pok. 413.
Zgodnie z powołaną wyżej decyzją wskaźnik wielkości powierzchni zabudowy w stosunku do powierzchni terenu inwestycji wyznaczony został na poziomie od 21% do 29%. Udział powierzchni biologicznie czynnej ustalony został w wysokości minimum 15%. Szerokość elewacji frontowej budynku od ul. Tischnera wyznaczona została na 26,0 m ± 20% tj. od 20,0 m do 31,0 m. Wysokość górnej krawędzi elewacji frontowej, do attyki lub gzymsu wyznaczona została od 9,5 m do 11,5 m.
Z decyzji tej wynika ponadto, że teren planowanej inwestycji posiada dostęp do drogi publicznej jaką jest ul. Tischnera poprzez drogę wewnętrzną zlokalizowaną na działce nr 296/15 stanowiącej własność Gminy Miejskiej Kraków, będącej w zarządzie Zarządu Dróg Miasta Krakowa oraz poprzez projektowany zjazd prowadzący na teren inwestycji.
Na potrzeby realizacji budowy zjazdu należy uzyskać w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa zezwolenie na lokalizację zjazdu w formie decyzji administracyjnej, zgodnie z art. 29 ustawy o drogach publicznych ( tj. Dz.U. 2022, poz. 1693.), w oparciu o procedurę ZDMK-9, której treść została udostępniona na stronie podmiotowej Zarządu Dróg Miasta Krakowa – https://zdmk.krakow.pl. Projekt budowlany zjazdu należy opracować w oparciu o Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno – budowlanych dotyczących dróg publicznych ( tj. Dz.U z 2022, poz. 1518).
Przedmiotowa nieruchomość położona jest w terenach górniczych i w obszarze górniczym Mateczny I. Zgodnie z art. 19 ust. 1 pkt. 1) ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tj. Dz. U. 2021, poz. 1899, z 2022 r. poz. 1846) sprzedaż nieruchomości, oddawanie w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, najem lub dzierżawę, jeżeli są położone na obszarach terenów górniczych wymaga, w razie braku planu miejscowego, porozumienia z organem właściwym do udzielenia koncesji na wydobywanie kopalin. Zgodnie z art. 22 ust. 4 w związku z art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. prawo geologiczne i górnicze ( tj. Dz. U. 2022, poz. 1072) organem właściwym do wyrażenia zgody na sprzedaż prawa użytkowania wieczystego tej nieruchomości właściwy jest marszałek województwa. Pismem z dnia 5 listopada 2021 r. Marszałek Województwa Małopolskiego poinformował, że nie widzi przeciwskazań do sprzedaży przysługującego Gminie Miejskiej Kraków prawa użytkowania wieczystego opisanej na wstępie nieruchomości. Warunki realizacji zamierzenia inwestycyjnego przy uwzględnieniu czynników geologiczno – górniczych zostały określone w decyzji o ustaleniu warunków zabudowy, na podstawie opinii Uzdrowiskowego Zakładu Górniczego oraz postanowienia Dyrektora Okręgowego Urzędu Górniczego w Krakowie.
Nieruchomość porośnięta jest drzewami i krzewami. W przypadku nieuniknionej kolizji z istniejącą zielenią inwestor winien zwrócić się do Wydziału Kształtowania Środowiska o wydanie uzgodnienia w zakresie ochrony środowiska pod kątem ochrony zieleni.
Położona jest w zasięgu sieci infrastruktury technicznej. Przez działkę nr 205/4 przebiega podziemna sieć elektroenergetyczna niskiego napięcia. Ponadto przez działkę nr 205/4 i 205/7 przebiega sieć teletechniczna. Przyłączenie obiektu do sieci infrastruktury technicznej możliwe będzie na warunkach określonych przez dysponentów sieci.
Na części działki nr 205/7 znajduje się betonowy postument po zlikwidowanym banerze reklamowym. W najbliższym sąsiedztwie zlokalizowana jest zabudowa usługowa oraz tereny kolejowe.
Aktem notarialnym Rep.A.Nr 5981/2021 z dnia 30 lipca 2021 r. ustalony został nowy cel użytkowania wieczystego nieruchomości – jako usługowy. Z dniem 1 stycznia 2022 r. opłata roczna za użytkowanie wieczyste działek nr 205/4 i 205/7 wynosi 3 % wartości gruntu. Opłaty roczne wynoszące łącznie 19 779,00 zł należy uiszczać w terminie do dnia 31 marca każdego roku kalendarzowego, z góry za dany rok, bez dodatkowego wezwania na konto Urzędu Miasta Krakowa Wydziału Podatków i Opłat. Za zwłokę w uiszczaniu opłat rocznych będą pobierane odsetki ustawowe. Opłata za lata następne może być aktualizowana na skutek zmiany wartości gruntu nie częściej niż raz na trzy lata.
Zgodnie z powołanym wyżej aktem notarialnym nabywca prawa użytkowania wieczystego nieruchomości składającej się z działek nr 205/4 i 205/7 zobowiązany jest do rozpoczęcia zabudowy nieruchomości w terminie nie później niż do dnia 31 grudnia 2023 roku oraz do jej zakończenia nie później niż do dnia 31 grudnia 2025 r. Zgodnie z art. 62 ust.3 i 4 ustawy o gospodarce nieruchomościami za rozpoczęcie zabudowy uważa się wybudowanie fundamentów, a za zakończenie zabudowy wybudowanie budynku w stanie surowym zamkniętym. Termin, o którym wyżej mowa może być przedłużony na wniosek użytkownika wieczystego, jeżeli nie mógł być dotrzymany z przyczyn niezależnych od użytkownika.
Nieruchomość wolna jest od obciążeń. Działy III i IV KW KR1P/00294349/0 wolne są od wpisów.
decyzja o ustaleniu warunków zabudowy
Przetargi na sprzedaż wymienionych wyżej nieruchomości odbędą się w budynku Urzędu Miasta Krakowa w dniu 16 lutego 2023 r. w Sali Obrad im. F. Maryewskiego, Rynek Podgórski 1.
poz. 1 – godz. 9.00
poz. 2 – godz. 10.00
poz. 3 - godz. 11.00
poz. 4 – godz. 12.00
W przetargu mogą wziąć udział osoby, które wpłacą wadium w podanej wyżej wysokości w formie pieniądza z oznaczeniem nieruchomości wyłącznie przelewem na rachunek depozytowy Urzędu Miasta Krakowa Wydziału Finansowego pl. Wszystkich Świętych 3-4, prowadzony w Banku PKO BP SA Nr 02 1020 2892 0000 5702 0590 1071, w taki sposób, aby najpóźniej w dniu 13 lutego 2023 r. wadium znajdowało się na rachunku bankowym Miasta Krakowa, pod rygorem uznania, że warunek wpłaty wadium nie został spełniony. Datą dokonania wpłaty wadium jest data uznania rachunku bankowego Miasta Krakowa.
W przypadku zamiaru wzięcia udziału w więcej niż jednym przetargu wadium należy wpłacać odrębnie na każdy przetarg.
Komisja przetargowa przed otwarciem przetargu potwierdza wniesienie wadium przez uczestników przetargu. Przed otwarciem przetargu jego uczestnik winien przedłożyć komisji przetargowej dowód tożsamości.
W przypadku, gdy uczestnikiem przetargu jest osoba inna niż osoba fizyczna, osoba upoważniona do reprezentowania uczestnika powinna przedłożyć do wglądu aktualny wypis z Krajowego Rejestru Sądowego, a osoba prowadząca działalność gospodarczą zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Jeżeli uczestnik jest reprezentowany przez pełnomocnika, konieczne jest przedłożenie oryginału pełnomocnictwa upoważniającego do działania na każdym etapie postępowania przetargowego.
Wadium wpłacone przez uczestnika, który przetarg wygrał, zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości. Wadium ulega przepadkowi w razie uchylenia się uczestnika, który przetarg wygrał, od podpisania umowy notarialnej. Pozostałym uczestnikom przetargu wadium zostanie zwrócone niezwłocznie, w ciągu 3 dni od odwołania, zamknięcia, unieważnienia lub zakończenia wynikiem negatywnym przetargu, w sposób odpowiadający formie wnoszenia. Przetarg jest ważny bez względu na liczbę uczestników przetargu, jeżeli przynajmniej jeden uczestnik zaoferuje co najmniej jedno postąpienie powyżej ceny wywoławczej.
O wysokości postąpienia decydują uczestnicy przetargu, z tym że postąpienie nie może wynosić mniej niż 1 % ceny wywoławczej, z zaokrągleniem w górę do pełnych dziesiątek złotych.
Sprzedaż lokali mieszkalnych oraz nieruchomości opisanej w poz. 3 zwolniona jest z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt. 10 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów usług (tekst jednolity Dz. U. z 2022, poz. 931 ze zm.). Sprzedaż prawa użytkowania wieczystego nieruchomości opisanej w poz. 4 podlega opodatkowaniu podatkiem VAT w stawce 23%.
Cena nabycia nieruchomości płatna jest jednorazowo przed zawarciem umowy notarialnej. W dniu podpisania umowy notarialnej środki finansowe winny znajdować się na rachunku bankowym Miasta Krakowa.
O terminie zawarcia umowy notarialnej nabywca zostanie zawiadomiony do 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu. Jeżeli osoba ustalona jako nabywca nieruchomości nie przystąpi bez usprawiedliwienia do zawarcia umowy w miejscu lub w terminie podanym w zawiadomieniu i do dnia zawarcia umowy nie dokona wpłaty ceny nieruchomości, organizator przetargu może odstąpić od zawarcia umowy, a wpłacone wadium nie podlega zwrotowi. Opłaty notarialne i sądowe związane z zawarciem umowy notarialnej ponosi nabywca.
W przypadku, gdy nabywcą nieruchomości ustalony zostanie cudzoziemiec w rozumieniu ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 2278.), do zawarcia umowy notarialnej sprzedaży nieruchomości nabywca winien przedłożyć zezwolenie, jeżeli uzyskanie zezwolenia wynika z przepisów cytowanej wyżej ustawy.
Na stronie internetowej Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków www.wuoz.malopolska.pl. znajdują się informacje dotyczące zagadnień z dziedziny ochrony i opieki nad zabytkami w zakresie dotyczącym nieruchomości.
W przypadku wprowadzenia zmian dotyczących warunków uczestnictwa w przetargu, informacja w tym zakresie zostanie zamieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa, na której zamieszczone jest ogłoszenie o przetargu tj. www.bip.krakow.pl Ogłoszenia i komunikaty/ Przetargi na Nieruchomości/.
Pełny tekst ustaleń planu wraz z załącznikiem graficznym dostępny jest na stronie Biuletynu Informacji Publicznej www.bip.krakow.pl/ Strategie, Polityki, Programy/ Planowanie Przestrzenne/ Plany obowiązujące. Szczegółowe informacje odnośnie ustaleń planu można uzyskać w Wydziale Planowania Przestrzennego ul. Mogilska 41.
Ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego zawierają szczegółowe warunki zagospodarowania terenu, w tym nakazy i zakazy związane z realizacją nowej zabudowy. Zagospodarowanie nieruchomości musi uwzględniać przepisy techniczno – budowlane oraz fakt istniejącej w sąsiedztwie zabudowy. Wykładni przepisów prawa dokonuje właściwy organ administracji w toku ich stosowania celem rozpoznania indywidualnej i konkretnej sprawy. Za ocenę możliwości inwestycyjnej terenu oraz zgodność sporządzenia projektu z ustaleniami obowiązującego na przedmiotowym terenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego odpowiada uprawniona osoba sporządzająca projekt. Sprawdzenie tej zgodności następuje w stosownym postępowaniu administracyjnym prowadzonym przez właściwy organ architektoniczno – budowlany.
Przetargi zostaną przeprowadzone na podstawie art. 38-41 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz.U z 2021 r. poz. 1899, z 2022 r. poz. 1846, 2185) oraz przepisów Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 2213).
Prezydent Miasta Krakowa zastrzega sobie prawo odwołania przetargu z ważnych powodów.