GMK ogłasza nabór do II Edycji programu "Mieszkanie za remont" - wynajem gminnych lokali mieszkalnych na czas nieoznaczony w zamian za wykonanie w nich remontu.
Uprawnionymi do starania się o wynajem lokalu z zasobów Gminy Miejskiej Kraków w ramach programu są osoby spełniające kryteria wskazane w Regulaminie określającym tryb wyłonienia najemców w ramach programu „Mieszkanie za remont”, stanowiącym Załącznik Nr 4 do UCHWAŁY NR XXX/794/19 RADY MIASTA KRAKOWA z dnia 5 grudnia 2019 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Kraków oraz tymczasowych pomieszczeń (tekst jednolity: Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego z dnia 6 grudnia 2019 r. poz. 9006 z późn. zm.)
W programie mogą uczestniczyć osoby, które:
Weryfikacji podlega dochód wszystkich członków gospodarstwa domowego.
Po przeprowadzeniu na koszt wnioskodawcy remontu pustostanu w ramach programu „Mieszkanie za remont” lokal wynajmowany jest na czas nieoznaczony. Stawka czynszu za 1m2 powierzchni jest zgodna z oceną wartości użytkowej lokalu ustaloną w oparciu Zarządzenie nr 1520/2022 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 6 czerwca 2022 r. w sprawie ustalania wysokości stawek czynszu w lokalach mieszkalnych wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Kraków oraz w tymczasowych pomieszczeniach wchodzących w skład zasobu tymczasowych pomieszczeń Gminy Miejskiej Kraków i lokalach wynajmowanych do prowadzenia działalności w dziedzinie kultury i sztuki, stanowiących jednocześnie lokale służące do zaspokajania potrzeb mieszkaniowych twórcy oraz ustalania wysokości wynagrodzenia za korzystanie z pomieszczenia pomocniczego, stanowiącego własność Gminy Miejskiej Kraków. Obecnie stawki czynszu mieszczą się w przedziale od 5,96 zł/m2 – 15,22 zł/m2.
Wymagane dokumenty - Usługa (Procedura) ML-14
1) zaświadczenie o dochodzie z zakładu pracy (załącznik nr 3 do procedury) – dot. osób zatrudnionych na podstawie m.in. umowy o pracę, umowy zlecenia, o dzieło.
2) odcinki przekazów pocztowych renty/emerytury lub zaświadczenie z ZUS/ZER/KRUS – dot. osób pobierających świadczenia emerytalno-rentowe.
3) odcinki przekazów pocztowych lub wyciąg z konta bankowego i odpis wyroku sądowego przyznającego alimenty – dot. osób otrzymujących alimenty na podstawie wyroku sądowego.
4) karta zasiłkowa o wypłaconych świadczeniach rodzinnych/świadczenia z funduszu alimentacyjnego lub odcinki przekazów pocztowych lub wyciąg
z konta bankowego – dot. osób pobierających świadczenia rodzinne/świadczenia z funduszu alimentacyjnego.
5) zaświadczenie/ decyzja potwierdzająca rodzaj i wysokość zasiłku/stypendium dla uczniów, studentów i doktorantów – dot. pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym (stypendium szkolne i zasiłek szkolny), pomocy materialnej dla studentów (stypendium socjalne, stypendium dla osób niepełnosprawnych, zapomoga, stypendium finansowane przez jednostkę samorządu terytorialnego, stypendia doktoranckie, stypendia sportowe) oraz inne stypendia o charakterze socjalnym przyznane uczniom i studentom.
6) zaświadczenie z urzędu gminy o dochodowości z hektara przeliczeniowego – dot. osób posiadających gospodarstwo rolne.
7) oświadczenie o dochodach (załącznik nr 5 do procedury) lub zaświadczenie naczelnika urzędu skarbowego – w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej opodatkowanej na zasadach określonych w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych.
8) zaświadczenie naczelnika urzędu skarbowego zawierające informacje o formie opłacanego podatku, wysokości przychodu i stawce podatku
(w przypadku podatku opłacanego w formie ryczałtu) bądź wysokości opłacanego podatku (w przypadku podatku opłacanego w formie karty podatkowej) za poprzedni rok kalendarzowy - w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej podlegającej opodatkowaniu na podstawie przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
9) zaświadczenie/ karta zasiłkowa z urzędu pracy – dot. osób pobierających świadczenia z urzędu pracy (np. zasiłki, stypendia finansowane ze środków Unii Europejskiej).
10) przekazy/ przelewy pieniężne dokumentujące wysokość zapłaconych alimentów – jeśli wnioskodawca lub członkowie rodziny są zobowiązani orzeczeniem sądu, ugodą sądową lub inną ugodą zawartą przed mediatorem lub innym tytułem wykonawczym pochodzącym lub zatwierdzonym przez sąd do ich płacenia na rzecz osoby spoza gospodarstwa domowego.
Do wniosku można dołączyć dokumenty:
Ocena wniosków następuje w oparciu o kwestionariusz kwalifikacji punktowej stanowiący załącznik nr 5 do uchwały, według stanu na dzień złożenia wniosku. Decydujące znacznie w przypadku uzyskania takiej samej ilości punktów ma data złożenia wniosku.
Wnioski do II edycji programu można składać w okresie od 15.03.2023 r. do 14.04.2023 r.
Druki wniosków dostępne są w siedzibie Wydziału Mieszkalnictwa Urzędu Miasta Krakowa, Rynek Podgórski 1 – (parter) lub na stronie internetowej:
Usługa (Procedura) ML-14
Dodatkowe informacje można uzyskać w Krakowskim Centrum Kontaktów - nr infolinii: 12 616 55 55
lub w Wydziale Mieszkalnictwa pod numerami telefonów: 12 616 84 47, 12 616 82 12, 12 616 82 61.