OGŁOSZENIE O PRZETARGU
Prezydent Miasta Krakowa
ogłasza przetargi ustne nieograniczone na sprzedaż nieruchomości stanowiących własność Gminy Miejskiej Kraków
1. przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż lokalu mieszkalnego oznaczonego Nr 59 o powierzchni użytkowej 55,17 m2, położonego w budynku w os. Ogrodowym Nr 14 wraz z udziałem wynoszącym 18/1000 części w nieruchomości wspólnej, którą stanowią części budynku i urządzenia, które nie służą wyłącznie do użytku właścicieli lokali oraz nieruchomość gruntowa oznaczona jako działka nr 145/1 o powierzchni 0,1069 ha położona w obrębie NH-47, jednostka ewidencyjna Nowa Huta, objęta KR1P/00075743/1.
Cena wywoławcza wynosi: 421 000,00 zł
wadium: 43 000,00 zł
Budynek Nr 14 w os. Ogrodowym położony jest w zabudowie wielomieszkaniowej, wzniesiony został w 1951 r., ma cztery kondygnacje nadziemne, jest podpiwniczony, z nieużytkowym poddaszem, 5 – klatkowy. Budynek wzniesiony w technologii tradycyjnej, ściany konstrukcyjne murowane z cegły ceramicznej pełnej, ściany działowe z cegły dziurawki, stropy żelbetowe.
Nieruchomość nie jest wpisana do rejestru zabytków indywidualną decyzją, podlega jednak ochronie konserwatorskiej zgodnie z przepisami ustawy z 23.07.2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tekst jednolity Dz. U. z 2022 r. poz. 840), z uwagi na jej ujęcie w gminnej ewidencji zabytków oraz położenie na obszarze układu urbanistycznego Nowej Huty, wpisanego do rejestru zabytków pod nr A-1132 oraz parku kulturowego Nowa Huta powołanego Uchwałą nr XXIX/757/2019 Rady Miasta Krakowa z dnia 20.11.2019 r. Ponadto podlega ochronie konserwatorskiej w zapisach miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru „Centrum Nowej Huty"(Uchwała nr XCII/1362/13 Rady Miasta Krakowa z dnia 4 grudnia 2013 r.). Biorąc powyższe pod uwagę, Miejski Konserwator Zabytków nie wniósł zastrzeżeń wobec zamiaru zbycia przedmiotowego lokalu, jednak w przypadku podjęcia remontu należy uwzględnić następujące warunki konserwatorskie: wejściowa stolarka drzwiowa do mieszkań jest integralnym elementem wystroju części wspólnych budynku i współdecyduje o jego wartości zabytkowej, w związku z czym w przypadku zamiaru wymiany drzwi wejściowych należy zachować pierwotne wymiary otworu drzwiowego, drzwi powinny być wykonane jako gładkie (bez zdobień) w kolorystyce dostosowanej do charakteru wnętrza klatki schodowej. W ostatnich latach stosowane są drzwi w okleinie drewnianej, jednakże pierwotnie były wykonane w kolorze białym. Wszelkie ewentualne ubytki oraz uszkodzenia oryginalnych wykończeń powierzchni, np. lastrykowych posadzek, należy uzupełnić w oryginalnej kolorystyce i technologii. Przy oknie jednego z pokoi zachowany jest oryginalny element architektoniczny elewacji budynku w postaci stylizowanej balustrady portfenetr. W przypadku zamiaru przeprowadzenia renowacji balustrady portfenetru, szczegółowy zakres prac należy uzgodnić z Miejskim Konserwatorem Zabytków. Ponadto wyklucza się możliwość zmiany kolorystyki balustrady. Zgodnie z zaleceniami organu ochrony zabytków w przypadku zamiaru wymiany współczesnych okien wykonanych z PCV należy zachować oryginalne podziały, proporcje i białą kolorystykę stolarki okiennej, a zamierzenie należy uzgodnić z Miejskim Konserwatorem Zabytków. Ponadto do Biura Miejskiego Konserwatora Zabytków należy przedłożyć rysunek projektowy nowych okien uwzględniający ww. wytyczne konserwatorskie celem uzgodnienia.
Lokal mieszkalny Nr 59 położony jest w piątej klatce budynku, na trzecim piętrze i składa się z trzech pokoi, przedpokoju, łazienki i kuchni. Lokal wyposażony jest w instalacje: elektryczną, wodno – kanalizacyjną, gazową oraz centralnego ogrzewania, zasilanego z miejskiej sieci ciepłowniczej. Lokal nie jest wyposażony w wodomierze. Instalacje wewnętrzne kwalifikują się do wymiany. Zgodnie z protokołem z przeglądu kominiarskiego w lokalu Nr 59 należy w oknach zamontować nawiewniki w ilości zgodnej z obowiązującymi przepisami. W wyniku kontroli zlecono także uszczelnienie przewodów kominowych. Lokal wymaga przeprowadzenia remontu.
Analiza dokumentacji architektoniczno – budowlanej budynków nr 14 i 13 położonych w osiedlu Ogrodowym w Krakowie oraz map ewidencyjnych wykazała, że budynek Nr 14 w zasadniczej części położony jest na działce nr 145/1 obręb NH-47 jednostka ewidencyjna Nowa Huta, jednak fragment budynku w obrębie tzw. „przewiązki” położony jest również na działce sąsiedniej nr 146 zabudowanej budynkiem Nr 13. Z uwagi na powyższe ustalenia obydwu budynków nie można było uznać za samodzielne pod względem architektoniczno – konstrukcyjnym stosownie do treści art. 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz.U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.). Okoliczność ta miała również znaczenie dla ustalenia prawidłowej wysokości udziałów w prawie własności nieruchomości wspólnej, w skład której wchodzi również grunt zabudowany budynkiem zgodnie z treścią art. 3 ust 2. ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (tekst jednolity Dz.U. z 2021 r. poz. 1048). Poinformowano zarządy wspólnot mieszkaniowych budynków Nr 13 i Nr 14 w os. Ogrodowym, iż uregulowanie niezgodności geodezyjno - prawnych w obrębie ww. budynków, można dokonać na dwa sposoby. Jeden poprzez podział geodezyjny działki nr 146 zbudowanej budynkiem nr 13 (polegającej na wydzieleniu działki zabudowanej ,,przewiązką"), a następnie uregulowanie tytułu prawnego do nowej działki utworzonej z podziału działki nr 146 na rzecz Wspólnoty Mieszkaniowej budynku nr 14, a następnie sprostowanie wysokości udziałów w nieruchomości wspólnej, w odniesieniu do obu ww. nieruchomości. Drugi sposób przez połączenie działek nr 146 i 145/1 obręb 47 jednostka ewidencyjna Nowa Huta będących w użytkowaniu wieczystym właścicieli lokali wyodrębnionych z tych budynków, a następnie sprostowanie wysokości udziałów w nieruchomości wspólnej. Wobec braku stanowiska Wspólnoty Mieszkaniowej budynku Nr 14, a także wobec braku jednoznacznego stanowiska Wspólnoty Mieszkaniowej budynku nr 13 na propozycję regulacji niezgodności geodezyjno - prawnych w przedmiotowych budynkach, kontynuowanie postępowania regulacyjnego w obrębie obu nieruchomości nie jest możliwe. W świetle powyższego wobec braku możliwości, postępowanie regulacyjne nie jest prowadzone. Informacja o niezgodnościach geodezyjno – prawnych będzie ujawniona we wszystkich dokumentach związanych ze sprzedażą nieruchomości, a nabywca lokalu będzie zobowiązany do złożenia stosownego oświadczenia o zapoznaniu się ze stanem prawnym nieruchomości, o nie wnoszeniu zastrzeżeń oraz o zrzeknięciu się wszelkich roszczeń związanych z istniejącym stanem geodezyjno – prawnym wymienionych nieruchomości.
Lokal wolny jest od obciążeń, dział IV wolny jest obciążeń, w dziale III KW KR1P/00075743/1 ujawniony został wpis ograniczonego prawa rzeczowego: działkę nr 391/4 przekazano w użytkowanie nieodpłatne Przedsiębiorstwu Gospodarki Mieszkaniowej w Krakowie Nowej Hucie.
RZUT LOKALU, MAPA, WYTYCZNE KONSERWATORSKIE
Osoby zainteresowane nabyciem lokalu mogą go oglądać w dniach 25 kwietnia i 5 maja 2023 r. w godz. 14.30 – 15.00.
2. przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż lokalu mieszkalnego oznaczonego Nr 19 o powierzchni użytkowej 55,40 m2, położonego w budynku mieszkalnym przy ul. Doktora Józefa Babińskiego Nr 23D, objętego KW KR1P/00398071/9 wraz z pomieszczeniem przynależnym piwnicą o powierzchni 2,00 m2 i udziałem wynoszącym 43/1000 części w nieruchomości wspólnej, którą stanowią części budynku i urządzenia, które nie służą wyłącznie do użytku właścicieli lokali oraz nieruchomość gruntowa oznaczona jako działka nr 1/27 o powierzchni 0,2883 ha położona w obrębie P-70, jednostka ewidencyjna Podgórze, objęta KR1P/00368639/0.
Cena wywoławcza wynosi: 409 000,00 zł
wadium: 41 000,00 zł
Lokal położony jest w bloku 4 – piętrowym, dwuklatkowym. Budynek jest ocieplony, elewacja została odnowiona. Budynek położony jest w sąsiedztwie innych budynków wielomieszkaniowych oraz Zespołu szpitalno – parkowego w Krakowie-Kobierzynie. Budynek Nr 23D nie jest wpisany do rejestru zabytków indywidualną decyzją, jednakże położony jest na terenie objętym wpisem do rejestru zabytków zespołu szpitalno – parkowego w Krakowie – Kobierzynie pod nr A-893 z dnia 17.09.1991 r. Nieruchomość położona jest poza układami urbanistycznymi wpisanymi do rejestru zabytków i poza obszarami uznanymi za pomnik historii i park kulturowy. Nieruchomość nie jest ujęta w gminnej ewidencji zabytków, ale znajduje się na obszarze objętym sporządzanym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego „Skotniki – Południe”.
Lokal mieszkalny Nr 19 położony jest na pierwszym piętrze i składa się z czterech pokoi, przedpokoju, łazienki, wc i kuchni. Stolarka okienna oraz drzwiowa zewnętrzna i wewnętrzna kwalifikują się do wymiany. Drzwi wewnętrzne kwalifikują się do wymiany lub remontu. Lokal wyposażony jest w instalacje: elektryczną, wodno – kanalizacyjną, wentylacyjną oraz domofonową. Ogrzewanie w lokalu jest centralne zasilane z miejskiej sieci ciepłowniczej. Lokal wymaga przeprowadzenia remontu kapitalnego. Lokal wolny jest od obciążeń, działy III i IV KW
KR1P/00368639/0 wolne są od wpisów.
RZUT LOKALU, MAPA, WYTYCZNE KONSERWATORSKIE
Osoby zainteresowane nabyciem lokalu mogą go oglądać w dniach 26 kwietnia i 8 maja 2023 r. w godz. 14.00 – 14.30.
3. przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości gruntowej oznaczonej nr działki 496/1 o powierzchni 0,0374 ha, objętej KW KR1P/00072822/8, położonej w obrębie S-22, jednostka ewidencyjna Śródmieście, zabudowanej budynkiem użytkowym przy ul. Jurka Bitschana Nr 3.
Cena wywoławcza wynosi: 333 000,00 zł
wadium: 34 000,00 zł
Nieruchomość podlega ustaleniom obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru „Prądnik Czerwony”, zatwierdzonego uchwałą nr XL/698/16 Rady Miasta Krakowa z dnia 30 marca 2016 r. zgodnie z którym znajduje się w terenach usługowej o podstawowym przeznaczeniu pod zabudowę budynkami usługowymi, oznaczonym na rysunku planu symbolem U.5. W zakresie kształtowania zabudowy i zagospodarowania terenu plan ustala: zakaz lokalizacji nowej zabudowy i utrzymanie istniejącego wskaźnika intensywności zabudowy w wielkości 0,9. Minimalny wskaźnik terenu biologicznie czynnego wynosi min. 20 %; maksymalna wysokość zabudowy wynosi 10 m. Teren znajduje się w strefie rehabilitacji istniejącej zabudowy dla której plan ustala zakaz zwiększania intensywności zabudowy. Remonty i modernizacja istniejącej zabudowy winna prowadzić do podniesienia stanu technicznego obiektów budowlanych poprzez dostosowanie obiektów do odpowiednich wymagań technicznych, funkcjonalnych i użytkowych.
Nieruchomość zabudowana jest budynkiem użytkowym, dawnej hydroforni o powierzchni zabudowy ok. 82 m2 i powierzchni użytkowej wynoszącej ok. 68 m2. Budynek jest murowany, parterowy. Posadzka jest cementowa, ślusarka metalowa a drzwi stalowe. W budynku znajdują się dwa pomieszczenia – dawnej hali hydroforów, z kanałem technologicznym oraz części sanitarnej (wc). Budynek jest w złym stanie technicznym. Występuje erozja elementów żelbetowych, przecieki dachu, brak jest termoizolacji.
Jak wynika z § 26 ust. 2 powołanej wyżej uchwały Rady Miasta Krakowa, na obszarze tym obowiązuje zakaz lokalizacji nowej zabudowy. Teren ten znajduje się w strefie rehabilitacji istniejącej zabudowy. W odniesieniu do legalnie istniejących obiektów i urządzeń budowlanych plan dopuszcza możliwość przebudowy, remontu i odbudowy oraz - niezależnie od ustaleń planu – rozbudowy w zakresie docieplenia lub wykonania szybów windowych i zewnętrznych klatek schodowych, pochylni i ramp dla niepełnosprawnych.
Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego nie posiada informacji czy budynek dawnej hydroforni spełnia przesłanki umożliwiające wszczęcie procedury legalizacyjnej. Jednocześnie poinformował, że kwestie związane z obowiązującymi procedurami legalizacyjnymi, zostały uregulowane w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz.U z 2021 r., poz. 2351 ze zm.) rozdział 5a „Postępowanie z naruszeniem ustawy”, art. 48 i następne.
Na działce rosną drzewa i krzewy mogące stanowić siedliska chronionych gatunków zwierząt, przede wszystkim ptaków. Z uwagi na konieczność ochrony drzew, mogą wystąpić ograniczenia inwestycyjne. W przypadku nieuniknionej kolizji z istniejącą zielenią, inwestor winien zwrócić się do Wydziału Kształtowania Środowiska Urzędu Miasta Krakowa o wydanie uzgodnienia w zakresie ochrony środowiska pod kątem ochrony zieleni, jeżeli z obowiązujących przepisów prawa wynika obowiązek uzyskania zezwolenia na wycinkę drzew.
Nieruchomość położona jest w zasięgu sieci uzbrojenia technicznego. Przez działkę przebiegają sieci elektroenergetyczne, sieci wodociągowe, sieć kanalizacji deszczowej. Podłączenie obiektu do sieci infrastruktury technicznej możliwe będzie na warunkach uzgodnionych przez ich dysponentów.
Ulica Jurka Bitschana, jak również ul. Promienistych, w zakresie ich przebiegu w obszarze działek stanowiących własność Gminy Kraków oraz Skarbu Państwa, stanowią ogólnodostępne drogi wewnętrzne, pozostające w zarządzie Zarządu Dróg Miasta Krakowa. Warunki w zakresie infrastruktury i obsługi komunikacyjnej dla ewentualnego zamierzenia inwestycyjnego realizowanego na przedmiotowej działce, określone zostaną na etapie wydawania uzgodnienia zmiany zagospodarowania terenu przyległego do pasa drogowego drogi publicznej w zakresie włączenia do drogi, zgodnie z art. 35 ust 3 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tj. Dz.U. z 2022 r., poz. 1693 ze zm.). Zarząd Dróg Miasta Krakowa na podstawie programu funkcjonalno - użytkowego dokona oceny czy istniejący układ drogowy jest wystarczający dla zapewnienia prawidłowej obsługi komunikacyjnej planowanej inwestycji (kołowej i pieszej). W celu uzyskania opinii dot. możliwości skomunikowania przedmiotowej działki z drogą publiczną inwestor wystąpić do Zarządu Dróg Miasta Krakowa z wnioskiem o zaopiniowanie koncepcji obsługi komunikacyjnej dla ściśle określonego zamierzenia inwestycyjnego, zgodnie z procedurą ZDMK-33. Kwestię dojścia i dojazdu do działek budowlanych i budynków regulują przepisy Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno – budowlanych dotyczących dróg publicznych ( Dz.U.z 2022 r. poz. 1518). Dla zapewnienia dojazdu do budynku należy zapewnić zjazd o parametrach zjazdu publicznego którego minimalna szerokość jezdni wynosi 3,5 m natomiast dojście winno posiadać szerokość min. l,5m. Zgodnie z § 14 ww. Rozporządzenia dopuszcza się zastosowanie dojścia i dojazdu do działek budowlanych w postaci ciągu pieszo-jezdnego, pod warunkiem że ma on szerokość nie mniejszą niż 5 m, umożliwiającą ruch pieszy oraz ruch i postój pojazdów. Mając na uwadze powyższe, w celu zapewnienia dojścia i dojazdu do działki nr 496/1, wraz ze sprzedażą nieruchomości, na rzecz każdoczesnego jej właściciela ustanowiona zostanie służebność gruntowa przejazdu i przechodu po terenie części nieruchomości gruntowej, oznaczonej nr działki 496/2 o powierzchni 0,0255 ha, objętej KW KR1P/00072822/8, położonej w obrębie S-22, jednostka ewidencyjna Śródmieście, stanowiącej własność Gminy Miejskiej Kraków, w sposób wskazany na mapie ewidencyjnej stanowiącej załącznik nr 2 do zarządzenia nr 1532/2022 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 6 czerwca 2022 r.
Nabywca nieruchomości gruntowej oznaczonej nr działki 496/1 ustalony w drodze przetargu ustnego nieograniczonego, zobowiązany będzie do zapłaty na rzecz Gminy Miejskiej Kraków, z tytułu ustanowienia służebności gruntowej, jednorazowej opłaty w wysokości 759,00 zł netto + 23% podatku VAT w wysokości 174,57 zł, tj. łącznie kwoty 933,57 zł brutto (słownie: dziewięćset trzydzieści trzy złote 57/100) płatnej najpóźniej przed podpisaniem umowy notarialnej sprzedaży nieruchomości i ustanowienia służebności. Obowiązek urządzenia i utrzymania drogi obciąża właściciela nieruchomości władnącej. Jak wynika z opinii Zarządu Dróg Miasta Krakowa budowa zjazdu z ul. Bitschana wiązać będzie się z koniecznością przełożenia istniejącego ciągu pieszego na działce nr 496/2 i przejścia dla pieszych na ul. Bitschana a także ewentualnie z koniecznością przebudowy włączenia ul. Kazimierza Odnowiciela do ul. Bitschana.
Budynek hydroforni od południa przylega do budynku stacji trafo zlokalizowanej na działce nr 497. Jak wynika z pisma Tauron Dystrybucja S.A w budynku znajdują się czynne urządzenia elektroenergetyczne SN/nN pozostające na majątku Spółki. Wymagania związane z sąsiedztwem innych budynków czy też zmianą sposobu użytkowania budynku określone są m. in. w Polskich Normach. Zmiana sposobu użytkowania budynku dawnej hydroforni powinna obejmować wszystkie aspekty sąsiedztwa stacji transformatorowej, uwzględniając zapisy i wymogi określone w normach, a także uwarunkowania wynikające z innych przepisów np. wyżej powołanego Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, przepisów w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu robót budowlano montażowych i rozbiórkowych, przepisów przeciwpożarowych, zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Inwestor zobowiązany będzie do przeprowadzenia szczegółowej analizy technicznej dot. wzajemnego sąsiedztwa stacji trafo, linii SN i nN ze zmianą zagospodarowania budynku posadowionego na działce nr 496/1 w zakresie możliwości wzajemnego sąsiedztwa przedmiotowych obiektów, a także ewentualnej przyszłej bezkolizyjnej eksploatacji urządzeń elektroenergetycznych.
W najbliższym sąsiedztwie zlokalizowana jest zabudowa mieszkaniowa wielorodzinna i usługowa.
Nieruchomość wolna jest od obciążeń. Działy III i IV KW KR1P/00072822/8 nie zawierają wpisów.
MAPA Z UZBROJENIEM TERENU,PRZEBIEG SŁUŻEBNOŚCI Osoby zainteresowane nabyciem nieruchomości mogą go oglądać budynek w dniu 5 maja 2023 r. w godz. 14.00-14.30.
4. przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości gruntowej oznaczonej nr działki 354/2, o powierzchni 0,1296 ha, objętej KW KR1P/00206596/3, położonej w obrębie NH-12, jednostka ewidencyjna Nowa Huta, przy ul. Lubockiej.
Cena wywoławcza wynosi: 204 300,00 zł brutto, w tym 23% podatku VAT
wadium: 21 000,0 0 zł
Obszar, w skład którego wchodzi nieruchomość, podlega ustaleniom miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru „Grębałów - Lubocza”, zatwierdzonego uchwałą nr CIII/1384/10 Rady Miasta Krakowa z dnia 9 czerwca 2010 r. zgodnie z którym położona jest w terenach zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej, oznaczonych na rysunku planu symbolem MN1, o podstawowym przeznaczeniu pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną. Dopuszczalnym przeznaczeniem terenów MN1, określonym w wyżej wymienionym miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, są usługi oraz budynki gospodarcze i garaże. Przeznaczenie dopuszczalne jest rodzajem przeznaczenia, który został dopuszczony na terenie wyznaczonym planem jako uzupełnienie lub wzbogacenie przeznaczenia podstawowego i który nie przekracza 40% powierzchni zabudowy terenu inwestycji.
Ponadto zgodnie z rysunkiem stanowiącym załącznik Nr 1 do planu miejscowego, przez południową część nieruchomości przebiega nieprzekraczalna linia zabudowy oraz strefa techniczna wzdłuż istniejących napowietrznych linii wysokiego napięcia.
Obowiązujący na tym terenie plan miejscowy ustala m. in. następujące zasady zabudowy i zagospodarowania: zabudowę mieszkaniową jednorodzinną należy realizować w układzie wolnostojącym lub bliźniaczym; powierzchnia nowo wydzielonych działek zabudowy jednorodzinnej wolnostojącej nie powinna być mniejsza niż 600 m2,
przy zabudowie bliźniaczej nie powinna być mniejsza niż 450 m2, minimalna szerokość frontu działki dla zabudowy jednorodzinnej wolnostojącej nie może być mniejsza niż 16 m, dla zabudowy bliźniaczej 12 m; wskaźnik powierzchni zabudowy nie może przekroczyć 40%; wskaźnik powierzchni biologicznie czynnej nie może być niższy niż 50%; wysokość budynków mieszkalnych nie może przekraczać 9,5 m, wysokość pozostałych budynków nie może przekraczać 6 m; w strefach technicznych linii elektroenergetycznych obowiązują zasady zagospodarowania określone w § 23 ust 2 pkt 9 części opisowej planu miejscowego.
W związku z ustalonym w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego parametrem minimalnej szerokości frontu działki dla poszczególnych rodzajów zabudowy - przy zagospodarowaniu działki nr 354/2 należy uwzględnić szerokość frontu wynikającą z protokołu granicznego z dnia 4.06.2019 r., zgodnie z którym wynosi ona 15,62 m.
Nieruchomość jest niezabudowana, porośnięta drzewami i krzewami. W przypadku nieuniknionej kolizji z istniejącą zielenią, inwestor winien zwrócić się do Wydziału Kształtowania Środowiska Urzędu Miasta Krakowa o wydanie uzgodnienia w zakresie ochrony środowiska pod kątem ochrony zieleni, jeżeli z obowiązujących przepisów prawa wynika obowiązek uzyskania zezwolenia na wycinkę drzew.
Położona jest w zasięgu sieci infrastruktury technicznej. Przyłączenie obiektu do sieci infrastruktury technicznej możliwe będzie na warunkach określonych przez dysponentów sieci. Wzdłuż północnej granicy działki nr 354/2 przebiegają dwa przewody energetyczne średniego napięcia oznaczone symbolem eS, natomiast przez południową część działki przebiega przewód teletechniczny o symbolu tA-n. Urządzenia te nie stanowią części składowych nieruchomości.
Zgodnie z uzyskaną opinią Zarządu Dróg Miasta Krakowa, warunki w zakresie obsługi komunikacyjnej dla ewentualnego zamierzenia inwestycyjnego realizowanego na przedmiotowej nieruchomości, w przypadku obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, określone zostaną na etapie wydawania przez Zarząd Dróg Miasta Krakowa uzgodnienia zmiany zagospodarowania terenu przyległego do pasa drogowego drogi publicznej w zakresie włączenia do drogi, zgodnie z art. 35 ust. 3 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tj. Dz.U. z 2022 r., poz. 1693 ze zm.) dla ściśle określonego zamierzenia inwestycyjnego planowanego na ww. działce. W przypadku realizacji zabudowy usługowej o maksymalnych parametrach dopuszczalnych dla obszaru oznaczonego MN.1 w MPZP „Grębałów – Lubocza” może zaistnieć konieczność rozbudowy istniejącego układu drogowego. Szczegółowy zakres rozbudowy ulicy Lubockiej zostanie ustalony po wskazaniu przez inwestora programu inwestycji. Parametry techniczne rozbudowy/przebudowy układu drogowego powinny być przyjęte w oparciu o przepisy Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno – budowlanych dotyczących dróg publicznych ( Dz.U.z 2022 r. poz. 1518) oraz ustalenia obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru „Grębałów – Lubocza”.
Obsługa komunikacyjna nieruchomości możliwa jest od ul. Lubockiej stanowiącej drogę publiczną, po terenie działki nr 354/1, która zgodnie z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego położona jest w terenach dróg publicznych – drogi lokalne KDL.1, jednakże nie posiada użytku „dr”.
Z uwagi na powyższe wraz ze sprzedażą nieruchomości oznaczonej nr działki 354/2 na rzecz każdoczesnego właściciela tej nieruchomości ustanowiona zostanie służebności przejazdu i przechodu, po terenie całej działki nr 354/1. Nabywca nieruchomości gruntowej oznaczonej nr działki 354/2, ustalony w drodze przetargu ustnego nieograniczonego, zobowiązany będzie do zapłaty, na rzecz Gminy Miejskiej Kraków, z tytułu ustanowienia służebności gruntowej, jednorazowej opłaty w wysokości 645,00 zł netto + 23 % podatku VAT w wysokości 148,35 zł, tj. łącznie kwoty 793,35 zł brutto, płatnej najpóźniej przed podpisaniem umowy notarialnej sprzedaży nieruchomości i ustanowienia służebności. Obowiązek urządzenia i utrzymania drogi obciąża właściciela nieruchomości władnącej. Służebność przejazdu i przechodu uprawnia właściciela nieruchomości władnącej do wybudowania drogi służebnej.
W najbliższym sąsiedztwie zlokalizowana jest zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna oraz teren przemysłowy (budynki, budowle i urządzenia infrastruktury technicznej, stacja transformatorowa).
Nieruchomość wolna jest od obciążeń. Działy III i IV KW KR1P/00206596/3 wolne są od wpisów.
MAPA Z UZBROJENIEM TERENU , PRZEBIEG SŁUŻEBNOŚCI
W stosunku do nieruchomości wymienionych w poz. 1,2 ogłasza się pierwsze przetargi, w poz. 3,4 ogłasza się trzecie przetargi. Pierwsze przetargi odbyły się w dniu 22.09.2022 r., drugie w dniu 7.02.2023 r.
Przetargi na sprzedaż wymienionych wyżej nieruchomości odbędą się w budynku Urzędu Miasta Krakowa w dniu 16 maja 2023 r. w Sali Obrad im. F. Maryewskiego, Rynek Podgórski 1.
poz. 1 – godz. 9.00
poz. 2 – godz. 10.00
poz. 3 – godz. 11.00
poz. 4 – godz. 12.00
W przetargu mogą wziąć udział osoby, które wpłacą wadium w podanej wyżej wysokości w formie pieniądza z oznaczeniem nieruchomości wyłącznie przelewem na rachunek depozytowy Urzędu Miasta Krakowa Wydziału Finansowego pl. Wszystkich Świętych 3-4, prowadzony w Banku PKO BP SA Nr 02 1020 2892 0000 5702 0590 1071, w taki sposób, aby najpóźniej w dniu 11 maja 2023 r. wadium znajdowało się na rachunku bankowym Miasta Krakowa, pod rygorem uznania, że warunek wpłaty wadium nie został spełniony. Datą dokonania wpłaty wadium jest data uznania rachunku bankowego Miasta Krakowa.
W przypadku zamiaru wzięcia udziału w więcej niż jednym przetargu wadium należy wpłacać odrębnie na każdy przetarg.
Komisja przetargowa przed otwarciem przetargu potwierdza wniesienie wadium przez uczestników przetargu. Przed otwarciem przetargu jego uczestnik winien przedłożyć komisji przetargowej dowód tożsamości.
W przypadku, gdy uczestnikiem przetargu jest osoba inna niż osoba fizyczna, osoba upoważniona do reprezentowania uczestnika powinna przedłożyć do wglądu aktualny wypis z Krajowego Rejestru Sądowego, a osoba prowadząca działalność gospodarczą zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Jeżeli uczestnik jest reprezentowany przez pełnomocnika, konieczne jest przedłożenie oryginału pełnomocnictwa upoważniającego do działania na każdym etapie postępowania przetargowego.
Wadium wpłacone przez uczestnika, który przetarg wygrał, zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości. Wadium ulega przepadkowi w razie uchylenia się uczestnika, który przetarg wygrał, od podpisania umowy notarialnej. Pozostałym uczestnikom przetargu wadium zostanie zwrócone niezwłocznie, w ciągu 3 dni od odwołania, zamknięcia, unieważnienia lub zakończenia wynikiem negatywnym przetargu, w sposób odpowiadający formie wnoszenia. Przetarg jest ważny bez względu na liczbę uczestników przetargu, jeżeli przynajmniej jeden uczestnik zaoferuje co najmniej jedno postąpienie powyżej ceny wywoławczej.
O wysokości postąpienia decydują uczestnicy przetargu, z tym że postąpienie nie może wynosić mniej niż 1 % ceny wywoławczej, z zaokrągleniem w górę do pełnych dziesiątek złotych.
Sprzedaż lokali (poz.1 i 2) oraz nieruchomości zabudowanej (poz.3) zwolniona jest z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt. 10 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów usług(tekst jednolity Dz. U. z 2022, poz. 931 ze zm.). Sprzedaż nieruchomości opisanej w poz. 4 podlega opodatkowaniu podatkiem VAT w stawce 23%.
Ceny nabycia nieruchomości oraz opłaty z tytułu ustanowienia służebności przejazdu i przechodu ( poz. 3 i 4) wraz z podatkiem VAT płatne są jednorazowo przed zawarciem umowy notarialnej. W dniu podpisania umowy notarialnej środki finansowe winny znajdować się na rachunku bankowym Miasta Krakowa.
O terminie zawarcia umowy notarialnej nabywca zostanie zawiadomiony do 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu. Jeżeli osoba ustalona jako nabywca nieruchomości nie przystąpi bez usprawiedliwienia do zawarcia umowy w miejscu lub w terminie podanym w zawiadomieniu i do dnia zawarcia umowy nie dokona wpłaty ceny nieruchomości, organizator przetargu może odstąpić od zawarcia umowy, a wpłacone wadium nie podlega zwrotowi. Opłaty notarialne i sądowe związane z zawarciem umowy notarialnej ponosi nabywca.
W przypadku, gdy nabywcą nieruchomości ustalony zostanie cudzoziemiec w rozumieniu ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 2278.), do zawarcia umowy notarialnej sprzedaży nieruchomości nabywca winien przedłożyć zezwolenie, jeżeli uzyskanie zezwolenia wynika z przepisów cytowanej wyżej ustawy.
Na stronie internetowej Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków www.wuoz.malopolska.pl. znajdują się informacje dotyczące zagadnień z dziedziny ochrony i opieki nad zabytkami w zakresie dotyczącym nieruchomości.
Części opisowe i graficzne miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dostępne są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej www.bip.krakow.pl/Planowanie Przestrzenne. Szczegółowe informacje odnośnie ustaleń planu można uzyskać w Wydziale Planowania Przestrzennego ul. Mogilska 41.
Ustalenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego zawierają szczegółowe warunki zagospodarowania terenu, w tym nakazy i zakazy związane z realizacją nowej zabudowy jak i uwarunkowania dotyczące istniejących obiektów i urządzeń budowlanych. Zgodnie z ustaleniami miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, w ramach wydzielonych terenów o określonym przeznaczeniu i ustalonych zasadach lub warunkach zagospodarowania dopuszcza się realizację jedynie obiektów i urządzeń budowlanych, wskazanych w ustaleniach planu oraz prowadzenie robót budowlanych przy zachowaniu ustalonych planem parametrów i wskaźników. Zagospodarowanie nieruchomości musi uwzględniać przepisy techniczno – budowlane oraz fakt istniejącej w sąsiedztwie zabudowy. Wykładni przepisów prawa dokonuje właściwy organ administracji w toku ich stosowania celem rozpoznania indywidualnej i konkretnej sprawy. Za ocenę możliwości inwestycyjnej terenu oraz zgodność sporządzenia projektu z ustaleniami obowiązującego na przedmiotowym terenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego odpowiada uprawniona osoba sporządzająca projekt. Sprawdzenie tej zgodności następuje w stosownym postępowaniu administracyjnym prowadzonym przez właściwy organ architektoniczno – budowlany.
W przypadku wprowadzenia zmian dotyczących warunków uczestnictwa w przetargu, informacja w tym zakresie zostanie zamieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa, na której zamieszczone jest ogłoszenie o przetargu tj. www.bip.krakow.pl Ogłoszenia i komunikaty/ Przetargi na Nieruchomości/.
Szczegółowe informacje odnośnie zbywanych nieruchomości można uzyskać w Wydziale Skarbu Miasta Referacie Przetargów i Zamian, Urzędu Miasta Krakowa ul. Kasprowicza 29, telefon: 12 616 9809 w godzinach pracy urzędu. Przetargi zostaną przeprowadzone na podstawie art. 38-41 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz.U z 2023 r. poz. 344) oraz przepisów Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 2213).
Prezydent Miasta Krakowa zastrzega sobie prawo odwołania przetargu z ważnych powodów.