Ogłoszenie otwartego konkursu ofert - „Klub Rodzica z dzieckiem z niepełnosprawnością wzroku”
Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa 18 września 2023 roku o godz. 12.00.
Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia informuje o ogłoszeniu konkursu ofert oraz naborze na członków komisji konkursowej na realizację w formie wsparcia w okresie od 1 października 2023 roku do 31 grudnia 2025 roku zadania publicznego pn. „Klub Rodzica z dzieckiem z niepełnosprawnością wzroku” w zakresie działalności na rzecz osób niepełnosprawnych.
OGŁOSZENIE
PREZYDENT MIASTA KRAKOWA
OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT
ORAZ
NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ
na realizację w formie wsparcia w okresie od 1 października 2023 roku do 31 grudnia 2025 roku zadania publicznego w zakresie działalności na rzecz osób niepełnosprawnych
Tytuł zadania publicznego: „Klub Rodzica z dzieckiem z niepełnosprawnością wzroku”
Komórka realizująca: Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania: 720 000,00 zł (słownie: siedemset dwadzieścia tysięcy złotych 00/100)
w 2023 roku kwota 120 000 zł (słownie: sto dwadzieścia tysięcy złotych 00/100).
w 2024 roku kwota 300 000 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100)
w 2025 roku kwota 300 000 zł(słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100)
Termin realizacji zadania: od dnia 1 października 2023 r. do dnia 31 grudnia 2025 r. z wyłączeniem miesiąca lipca.
Miejsce realizacji zadania:
Zadanie, określone przez Oferenta w drodze konkursu ofert, może być realizowane w lokalach na terenie Miasta Krakowa, zgodnie z warunkami konkursu, zapewniającymi najwyższy poziom jego realizacji.
Środki przekazane na realizację zadań tego samego rodzaju:
Gmina Miejska Kraków w roku 2022 nie przekazała na realizację zadań publicznych tego samego rodzaju środków finansowych.
Warunki realizacji zadania publicznego:
W przypadku wystąpienia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii Zleceniobiorca zobowiązany jest stosować się do obowiązujących ograniczeń i obostrzeń w trakcie realizacji zadania publicznego.
Konkurs ma na celu wybór ofert i zlecenie w formie wsparcia realizacji zadania publicznego pn. „Klub Rodzica z dzieckiem z niepełnosprawnością wzroku”.
Realizacja zadania obejmuje:
Prowadzenie stacjonarnie na terenie Miasta Kraków Klubu dla Niewidomych i Słabowidzących Dzieci i Młodzieży; jako miejsca wsparcia, rehabilitacji, spotkań i integracji środowiska dzieci i młodzieży z dysfunkcją wzroku;
W ramach działalności Klubu powinny być stworzone przyjazne warunki do szeroko rozumianej rewalidacji niewidomych i słabowidzących dzieci i młodzieży w oparciu o efektywne wykorzystanie czasu wolnego zagospodarowanego z pomocą kadry tyflopedagogicznej z minimum pięcioletnim doświadczeniem w pracy z osobami z dysfunkcją wzroku. Działania kadry tyflopedagogicznej Klubu mają obejmować: wychowywanie, rehabilitację, edukację (w tym pomoc w odrabianiu zadań), kulturę (kino, teatr, koncerty, muzea, wystawy, itp.), podnoszenie sprawności w zakresie samoobsługi i czynności codziennych, rozwijanie zainteresowań i integrację;
Klub ma prowadzić działania opiekuńczo-wychowawczo-rehabilitacyjno-kulturalno-integracyjne, a także prowadzić zajęcia rozwijające szeroko rozumiane umiejętności przydatne w życiu (przygotowywanie prostych potraw, nauka obsługi urządzeń AGD) oraz rozwijanie zainteresowań dzieci i młodzieży;
Klub ma prowadzić także działania mające na celu podnoszenie kompetencji rodzicielskich rodziców niewidomych i słabowidzących dzieci i młodzieży w oparciu o poradnictwo i wsparcie pedagogiczno-psychologiczne;
Program zajęć Klubu winien być odpowiedzią na zapotrzebowanie dzieci i młodzieży z dysfunkcją wzroku oraz ich rodziców;
Rekomenduje się opracowywanie programu zajęć przy udziale adresatów zadania publicznego oraz w oparciu o ich potrzeby i pomysły;
Rekomenduje się współpracę z Zespołem Szkół i Placówek pn. „Centrum dla Niewidomych i Słabowidzących w Krakowie
Klub realizuje swoje zadania w szczególności poprzez:
pełnienie funkcji przyjaznego miejsca spotkań, efektywnego spędzania czasu wolnego, edukacji, rehabilitacji i integracji oraz wymiany doświadczeń;
organizację zajęć w każdym dniu tygodnia (co najmniej 5 razy w tygodniu od poniedziałku do piątku, minimum 5 godzin dziennie);
realizację spotkań w różnorodnej formie ze specjalistami (co najmniej 4 spotkania w miesiącu w wymiarze minimum 4 godzin miesięcznie, czas trwania każdego spotkania - minimum 45 minut), tj.: psychologiem, tyflopedagogiem, terapeutą widzenia, terapeutą orientacji przestrzennej, rehabilitantem, logopedą, dietetykiem, prawnikiem i innymi specjalistami w zależności od potrzeb osób korzystających z oferty Klubu;
realizację zajęć/warsztatów (co najmniej 5 razy w tygodniu po minimum 5 godzin dziennie, czas trwania jednych zajęć/warsztatów - minimum 60 minut – w zależności od specyfiki zajęć/warsztatów i możliwości udziału w nich dzieci i młodzieży), w tym: edukacyjnych, kulturalnych, ruchowych i rekreacyjnych, ogólnorozwojowych dla dzieci i młodzieży np. zajęcia umuzykalniające, plastyczne, artystyczne, muzyczne, z rytmiki, sensoryczne i dogoterapii, kulinarnych;
organizację i prowadzenie spotkań integracyjnych oraz zapobiegających izolacji i wykluczeniu społecznemu;
pomoc w odrabianiu zadań, nauce języków obcych, rozwijanie umiejętności informatycznych (obsługa komputera i umiejętność bezpiecznego korzystania z Internetu);
realizowanie zajęć podnoszących umiejętności w zakresie samoobsługi i wykonywania codziennych czynności;
organizowanie wyjść do muzeów, na koncerty i wystawy (minimum jedno wyjście w miesiącu);
organizowanie wycieczek i wyjazdów o charakterze turystycznym, rekreacyjnym i integracyjnym (minimum jedna wycieczka na przestrzeni trzech miesięcy);
tworzenie własnej tradycji klubu poprzez kultywowanie świąt, wydarzeń narodowych, urodzin i imienin beneficjentów;
prowadzenie działalności upowszechniania i ochrony praw dziecka;
prowadzenie indywidualnych konsultacji dzieci, młodzieży i rodziców/opiekunów ze specjalistami, w tym konsultacje psychologiczne minimum 2 godziny tygodniowo;
szkolenia dla rodziców dotyczące opieki nad dzieckiem z niepełnosprawnością wzroku i rehabilitacji dzieci i młodzieży, niewidomych i słabowidzących;
realizację innych działań według pomysłu oferenta;
zatrudnianie wykwalifikowanej kadry pedagogiczno-psychologicznej z przygotowaniem tyflopedagogicznym z minimum pięcioletnim doświadczeniem oraz opiekunów mających doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą z dysfunkcją wzroku oraz sprzężeniami;
zapewnienie materiałów edukacyjnych, rehabilitacyjnych, muzycznych, plastycznych, gastronomicznych niezbędnych do prowadzenia zajęć/warsztatów;
zapewnienie niezbędnych środków higieny (mydło, ręczniki papierowe, papier toaletowy, rękawiczki, płyny do dezynfekcji);
zachowanie wszystkich zasad bezpieczeństwa i BHP dotyczących zdrowia dzieci i młodzieży oraz kadry;
w przypadku ewentualnego wystąpienia decyzji rządowych o ograniczeniu funkcjonowania tego rodzaju działalności z uwagi na obostrzenia wynikające z możliwości wystąpienia stanu epidemii, zapewnienie realizacji zadania w możliwych do wykonania częściach w formie online.
Oczekiwany cel zlecanego zadania publicznego:
Celem zadania jest zorganizowanie Klubu dla Niewidomych i Słabowidzących Dzieci i Młodzieży prowadzącego działania na rzecz środowiska dzieci i młodzieży z dysfunkcją wzroku na gruncie wychowania, edukacji, rehabilitacji, rozwijania, podnoszenia stopnia sprawności w zakresie samoobsługi, zainteresowań i integracji.
Oczekiwane rezultaty zlecanego zadania publicznego:
prowadzenie Klubu dla Niewidomych i Słabowidzących Dzieci i Młodzieży otwartego co najmniej we wszystkie dni robocze (od poniedziałku do piątku), przez minimum 5 godzin dziennie;
organizacja w każdym dniu tygodnia (co najmniej od poniedziałku do piątku) minimum jednego spotkania ze specjalistą lub zajęć/warsztatów;
realizacja spotkań w różnorodnej formie ze specjalistami (co najmniej 4 spotkania w miesiącu w wymiarze minimum 4 godzin miesięcznie, czas trwania każdego spotkania - minimum 45 minut);
realizacja zajęć opiekuńczo-wychowawczych oraz warsztatów (co najmniej 5 razy w tygodniu w wymiarze 5 godzin dziennie, czas trwania jednych zajęć / warsztatów - minimum 60 minut – w zależności od specyfiki zajęć / warsztatów i możliwości udziału w nich dzieci i młodzieży);
w okresie realizacji zadania publicznego z oferty Klubu skorzysta co najmniej 100 osób miesięcznie (ta sama osoba może być liczona wielokrotnie, z tym, że w danym dniu tylko raz). Gmina Miejska Kraków, w danym roku, może uznać rezultat za osiągnięty, jeżeli średniomiesięczna liczba osób korzystających z Klubu w danym roku wyniesie co najmniej 100 osób z wyjątkiem pierwszego roku realizacji gdzie z oferty Klubu skorzysta co najmniej 50 osób miesięcznie;
utworzenie punktu informacyjno-doradczego (minimum 2 godziny miesięcznie);
prowadzenie indywidualnych konsultacji ze specjalistami w tym konsultacje psychologiczne minimum 2 godziny tygodniowo;
podniesienie stopnia uspołecznienia dzieci i młodzieży,
podniesie stopnia rewalidacji i rehabilitacji dzieci i młodzieży,
podniesienie stopnia samoobsługi i umiejętności wykonywania czynności codziennych;
zapewnienie niewidomym i słabowidzących dzieciom i młodzieży udziału w zorganizowanych zajęciach i warsztatach kulinarnych i rekreacyjnych;
aktywizacja dzieci i młodzieży z dysfunkcją wzroku i oraz dodatkowymi niepełnosprawnościami;
pomoc dzieciom i młodzieży na gruncie edukacji w zakresie odrabiana zadań, nauki języków, poszerzania wiedzy informatycznej;
otwarcie dzieci i młodzieży na potrzebę korzystania z dostępnych dóbr kultury;
umożliwianie rozwijania pasji i zainteresowań u dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością widzenia;
zagospodarowanie czasu wolnego określonej liczbie dzieci i młodzieży z dysfunkcją wzroku;
odciążenie rodziców dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością widzenia;
zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom i młodzieży;
przestrzeganie zasad higieny, w tym higieny osobistej.
Funkcjonowanie Klubu i warunki lokalowe.
Lokale na terenie Miasta Krakowa.
Klub powinien być otwarte co najmniej we wszystkie dni robocze (od poniedziałku do piątku), przez minimum 5 godzin dziennie. Rekomenduje się w ramach Klubu organizację zajęć raz w tygodniu w godzinach popołudniowych.
Klub powinien być dostępny nieodpłatnie. Od adresatów zadania publicznego nie mogą być pobierane jakiekolwiek opłaty.
Podmiot prowadzący Klub będzie zobowiązany do wywieszania w Klubie oraz na stronie internetowej lub innych mediach społecznościowych, co najmniej miesięcznego harmonogramu spotkań oraz zajęć/warsztatów, Harmonogram ten powinien także zostać przekazywany każdorazowo do Urzędu Miasta Krakowa.
Osoby korzystające z oferty Klubu winny mieć możliwość otrzymania bezpłatnego napoju (co najmniej: herbaty, kawy, soku lub wody).
Na spotkania ze specjalistami oraz na prowadzone w Klubie zajęcia/warsztaty mogą obowiązywać wcześniejsze zapisy.
Klub ma funkcjonować na terenie miasta Krakowa w lokalu do którego oferent posiada tytuł np. umowę najmu.
Lokal, w którym Oferent zamierza prowadzić Klub, na dzień składania oferty, powinien posiadać warunki zapewniające odpowiedni poziom realizowanych działań oraz być dostosowany do charakteru prowadzonych zajęć oraz dostoswany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami zgodnie z art.6 Ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Dopuszcza się sytuację, w której lokal wymaga jedynie doposażenia, w tym ze środków z dotacji.
Oferent/Oferenci będą zobowiązani do opracowania regulaminu funkcjonowania Klubu, jego wywieszenia i zaznajomienia z nim adresatów zadania. Regulamin jest akceptowany przez Zleceniodawcę.
Oferent/Oferenci będą zobowiązani do przeprowadzenia, w porozumieniu ze Zleceniodawcą badania ankietowego wśród osób korzystających z oferty zajęciowej Klubu. Sposób i termin/y przeprowadzenia badania, w tym jego zakres merytoryczny, jest akceptowany.
W celu ochrony środowiska naturalnego przed negatywnymi skutkami użycia przedmiotów jednorazowego użytku wykonanych z tworzyw sztucznych Zleceniobiorca zobowiązuje się do podjęcia wszelkich możliwych, prawnie dopuszczalnych, działań w celu eliminacji z użycia przy wykonywaniu zadania pojemników, naczyń oraz kubków plastikowych i zastąpienie ich w miarę możliwości opakowaniami wielokrotnego użytku ze szkła lub metalu, zgodnie z zapisami uchwały nr XIII/233/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 10 kwietnia 2019 r. w sprawie ustalenia kierunków działania dla Prezydenta Miasta Krakowa w zakresie przeprowadzenia akcji „Kraków bez plastiku”
Oferent zobowiązany jest do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2022r. poz. 1634 z poźn.zm.) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
UWAGA:
Przed przystąpieniem do opracowywania oferty, należy zapoznać się z obowiązującym Regulaminem otwartych konkursów ofert w Gminie Miejskiej Kraków, wprowadzonym zarządzeniem nr 430/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 16 lutego 2023 roku dostępnym w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem:
Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nastąpi w trybie wsparcia realizacji zadania publicznego.
Wymagany minimalny wkład własny finansowy oferenta (liczony w stosunku do kwoty wnioskowanej dotacji oferenta) wynosi 1 %. Oferty niezawierające wymaganego minimalnego wkładu własnego finansowego będą odrzucane jako niespełniające wymogów formalnych. Wkład finansowy to środki finansowe własne organizacji pozarządowej lub pozyskane przez nią z innych źródeł, w tym świadczeń pieniężnych odbiorców zadania publicznego.
Wymagany minimalny wkład własny niefinansowy (osobowy i rzeczowy liczony w stosunku do kwoty wnioskowanej dotacji oferenta) wynosi 5 %. Oferty niezawierające wymaganego minimalnego wkładu własnego niefinansowego będą odrzucane jako niespełniające wymogów formalnych. Wkład niefinansowy stanowi wkład osobowy, wniesiony w postaci świadczeń wolontariuszy i pracy społecznej członków organizacji pozarządowej. W trakcie realizacji zadania wkład ten należy udokumentować np. poprzez zawarcie porozumienia z wolontariuszem, karta pracy wolontariusza, oświadczenia członka organizacji o wykonaniu pracy społecznej przy realizacji zadania. Karta pracy wolontariusza oraz oświadczenie członka organizacji powinny zawierać m.in. imię i nazwisko wolontariusza/członka organizacji, nazwę organizacji, nazwę zadania, okres w jakim wykonywał pracę społeczną, przedmiot, miejsce i czas wykonywania pracy oraz poświadczenie jej wykonania przez osobę uprawnioną do reprezentacji organizacji.
Wymagany minimalny łączny wkład własny finansowy i niefinansowy (osobowy i rzeczowy liczony w stosunku do kwoty wnioskowanej dotacji oferenta) wynosi 6 %. Oferty niezawierające wymaganego minimalnego łącznego wkładu własnego finansowego i niefinansowego będą odrzucane jako niespełniające wymogów formalnych.
W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu Miasta może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu w ramach zadania.
W przypadku zlecania realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym lub podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które złożyły ofertę wspólną, w umowie o wsparcie realizacji zadania publicznego wskazane zostaną prawa i obowiązki każdej z organizacji lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, w tym zakres ich świadczeń składających się na realizowane zadanie.
Beneficjentami realizowanego zadania publicznego mogą być wyłącznie mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków.
Oferent zobowiązany jest podczas realizacji zleconego zadania publicznego do poszanowania praw każdej osoby bez względu na takie cechy jak płeć, rasa, pochodzenie etniczne, narodowość, religię, wyznanie, światopogląd, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną i tożsamość płciową.
Oferent zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych w ramach realizacji zadania publicznego od jego beneficjentów.
Dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zwiększyła się o więcej niż 30 %.
Oferent jest zobowiązany do identyfikacji ryzyk związanych z realizacją zadania publicznego oraz wskazania sposobów zapobiegania im (w odniesieniu do poszczególnych działań zaplanowanych w harmonogramie działań) w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty – załącznik nr 1 do ogłoszenia.
W przypadku wykazywania w ofercie wkładu osobowego, oferent jest zobligowany do oszacowania wartości (w zł) działań w ramach wkładu osobowego wskazanego w kosztach realizacji zadania poprzez uzupełnienie sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII”.
Oferent jest zobligowany do wykazania w ofercie w sekcji III poz. 3 oferty – „Syntetyczny opis zadania” - konkretnych działań jakie planuje przy realizacji zadania w zakresie zapewnienia dostępności architektonicznej i/lub informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami na poziomie minimalnych wymagań, określonych w art. 6-7 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t. j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2240).
W przypadku nie dopełnienia przez oferenta wymogów wskazanych w ust. 11-13 niniejszego ogłoszenia konkursowego, oferta zostanie odrzucona z powodu niespełnienia kryterium formalnego.
Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych. Zadanie uznaje się za zrealizowane jeżeli oferent zrealizuje 90% założonych w ogłoszeniu rezultatów.
Oferent zobowiązany jest posiadać minimum 3 letnie doświadczenie w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością wzroku.
W okresie występowania stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii, z powodu którego zadanie publiczne mogłoby nie być zrealizowane (w części lub całości) zgodnie z ofertą lub jego realizacja byłaby utrudniona, w szczególności z uwagi na wytyczne administracji rządowej i reżim sanitarny, oferent i komórka merytoryczna mogą dokonać, w trybie roboczym stosownych ustaleń – w tym poprzez korespondencję mailową i bez konieczności zawierania aneksu do umowy dotacyjnej – oraz ustalić w szczególności alternatywny sposób realizacji zadania publicznego (w części lub całości), w tym osiągania założonych rezultatów.
Oferent jest zobowiązany do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 z późn. zm.) oraz przepisów ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo Zamówień Publicznych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 z późn. zm.).
Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
W związku z wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług i niektórych innych ustaw ( Dz.U. z 2019 r. poz. 1018 z późn. zm.) obowiązkowi umieszczania w wykazie podatników VAT prowadzonym przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej podlega numer rachunku rozliczeniowego podatnika podatku VAT. W związku z powyższym organizacje pozarządowe przystępujące do otwartych konkursów ofert, które są czynnymi podatnikami podatku VAT powinny posiadać aktualne informacje widniejące w wykazie podatników podatku VAT Krajowej Administracji Skarbowej.
Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, w przypadku, gdy oferent otrzyma dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, przed podpisaniem umowy oferent oraz Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstąpienie oferenta od jego realizacji.
W przypadku wystąpienia np. siły wyższej, klęsk żywiołowych lub innych okoliczności niezależnych od Prezydenta Miasta Krakowa, jak również w przypadku rezygnacji ze zlecania zadania publicznego, Prezydent zastrzega sobie prawo rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert bez przyznania dotacji.
Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Dotacja zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 571 z późn. zm.) po podpisaniu umowy z wyłonionym oferentem zostanie przekazana w następujących transzach: I transza dotacji w wysokości 120 000 zł w terminie do 30 dni od zawarcia umowy dotacyjnej, II transza w wysokości 300 000 zł w terminie do 30 stycznia 2024 roku oraz III transza w wysokości 300 000 zł w terminie do 30 stycznia 2025 roku.
Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do kontaktu z Wydziałem Polityki Społecznej i Zdrowia w celu potwierdzenia gotowości realizacji zadania publicznego i ustalenia warunków jego realizacji w terminie do 14 dni od ogłoszenia wyników konkursu.
Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
Oferent przyjmując zlecenie realizacji zadania zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt. 24.
Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
Wykorzystanie dotacji będzie możliwe nie wcześniej niż po zawarciu umowy dotacyjnej z Gminą Miejską Kraków oraz nie później niż do 14 dni po zakończeniu realizacji zadania publicznego, nie przekraczając jednocześnie 31 grudnia danego roku budżetowego, w którym przyznano dotację.
Dotacje udzielone z budżetu Miasta wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
Z wykonania zadania publicznego objętego umową, w tym z zaangażowania środków własnych w jego realizację, oferent sporządza sprawozdania, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 2 do ogłoszenia) w terminach określonych w umowie dotacyjnej z wykorzystaniem narzędzia NGO Generator.
Dofinansowanie z dotacji kosztów administracyjnych związanych bezpośrednio z realizacją zadania nie może przekroczyć 30% oczekiwanej dotacji.
Oferent w ramach konkursu może złożyć tylko jedną ofertę.
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
Organizacja pozarządowa lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zainteresowane udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, zakładają konto w obowiązującym w GMK elektronicznym NGO Generatorze na stronie internetowej https://krakow.ngogenerator.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Założone konto służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem obowiązującego elektronicznego NGO generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Dla prawidłowego działania NGO Generatora niezbędne jest urządzenie umożliwiające dostęp do sieci Internet oraz korzystanie z jednej z przeglądarek internetowych: Chrome, FireFox, Edge lub Safari w najnowszej wersji z włączoną obsługą JavaScript, a także włączoną obsługą ciasteczek (ang. cookies) wraz z oprogramowaniem pozwalającym na pracę w plikach eksportowanych z NGO Generatora lub importowanych do NGO Generatora w ogólnie znanych formatach np. pdf, xls lub rtf.
Z uwagi na wykorzystywane technologie zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie, tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
Z uwagi na uwarunkowania systemu NGO Generator, aby wygenerować ofertę ostatniego dnia terminu składania ofert prace nad nią w systemie należy rozpocząć tego dnia do godz. 12.00.
W przypadku stwierdzenia błędów czy zastrzeżeń do poprawnej pracy elektronicznego generatora ofert, Oferent powinien dokonać zgłoszenia na adres mailowy: sz.umk@um.krakow.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Obligatoryjnym jest składanie oferty do otwartego konkursu poprzez:
wygenerowanie oferty poprzez elektroniczny NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, podpisanie oferty i każdego z załączników profilem zaufanym i przesłanie poprzez NGO Generator do komórki merytorycznej odpowiedzialnej za ogłoszony konkurs ofert LUB
wygenerowanie oferty poprzez NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, przesłanie plików w wersji elektronicznej poprzez NGO Generator, a następnie wydruk oferty, dołączenie załączników, podpisanie każdego z dokumentów podpisem tradycyjnym i dostarczenie w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią organizacji i opisanej kopercie do komórki merytorycznej ogłaszającej otwarty konkurs ofert.
Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona w NGO Generatorze.
Oferta oraz załączniki składane w formie papierowej dla swojej ważności muszą być opatrzone datą, podpisem uprawnionej (-ych) statutowo osoby (-ób) oraz pieczątką (-mi) imienną (-ymi) z zastrzeżeniem ust. 9.
Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa 18 września 2023 roku o godz. 12.00.
Ofertę po wygenerowaniu w NGO Generatorze wraz załącznikami należy:
przesłać w postaci plików pdf opatrzonych (każdy z osobna) Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator zgodnie z wymogami określonymi w Regulaminie użytkowania NGO Generatora stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 336/2023 PMK z dnia 6 lutego 2023r. LUB
wysłać pocztą/kurierem lub dostarczyć osobiście w wersji papierowej w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią oferenta kopercie z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta wyłącznie do siedziby Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia ul. Dekerta 24, 30-703 Kraków, parter segment A, pokój nr 12.
Oferty złożone w innych lokalizacjach Urzędu Miasta lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do siedziby Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia ul. Dekerta 24, 30-703 Kraków lub data przesłania poprzez NGO Generator) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
Do złożenia ofert w konkursie uprawniona jest organizacja pozarządowa oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie Gminy, niedziałające w celu osiągnięcia zysku oraz których działalność statutowa obejmuje działalności na rzecz osób niepełnosprawnych.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty (wraz z załącznikami), zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 3 do ogłoszenia) przy wykorzystaniu elektronicznego NGO Generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Po wypełnieniu formularza oferty postąpić zgodnie z zapisami ust. 10 „Sposobu i terminu składania ofert” ogłoszenia konkursowego.
W przypadku, kiedy prowadzona działalność pożytku publicznego oraz upoważnienie do reprezentowania organizacji pozarządowej wynika z innych rejestrów niż Krajowy Rejestr Sądowy, Organizacja zobowiązana jest do dołączenia odpisu z właściwych rejestrów do składanej oferty.
Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych w niej informacji.
Komisja konkursowa opiniuje oferty najpóźniej do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
Komisja konkursowa proponuje wysokość kwot dotacji w oparciu o kryteria określone w niniejszym ogłoszeniu.
Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
złożenie oferty po terminie,
złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem obowiązującego w GMK elektronicznego NGO Generatora ofert; nieprzesłanie oferty wraz z załącznikami podpisanymi Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator lub niedostarczenie wersji papierowej oferty wraz z załącznikami; przesłanie oferty i załączników mailowo lub faxem),
złożenie formularza oferty bez wymaganego załącznika (-ów) (w tym analizy ryzyka),
złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu konkursowym,
niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty (w tym:
a) nieoszacowanie wartości w zł w sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII” w przypadku wykazywania wkładu osobowego przez Oferenta w kalkulacji w ofercie;
b) nieuwzględnienie w sekcji III pkt 3 oferty – „Syntetyczny opis zadania” konkretnych planowanych działań w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze specjalnymi potrzebami).
złożenie oferty przez organizację pozarządową, która zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie realizuje rodzaju zadania publicznego wskazanego w ogłoszeniu konkursowym,
złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego,
złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących. W przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu Oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla Oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS,
złożenie oferty niezawierającej wymaganego wkładu własnego finansowego oferenta określonego w ogłoszeniu konkursowym,
złożenie oferty niezawierającej wymaganego minimalnego wkładu własnego niefinansowego oferenta (w tym osobowego i rzeczowego) określonego w ogłoszeniu konkursowym,
złożenie oferty niezawierającej wymaganego minimalnego łącznego wkładu własnego finansowego i niefinansowego oferenta (w tym osobowego i rzeczowego) określonego w ogłoszeniu konkursowym,
złożenie oferty nie zawierającej wymaganego czasu realizacji oferty z zapisami z ogłoszenia.
Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m. in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 4 do ogłoszenia.
Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert nie spełniających wymogów formalnych.
Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej, stanowiącą załącznik nr 5 do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy,
kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne,
planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy udział środków własnych finansowych,
planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy),
analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
Wyniki otwartego konkursu ofert, komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa,
na tablicy ogłoszeń w siedzibie Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia
oraz udostępnia się je w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl.
Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
nie zostanie złożona żadna oferta,
żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów formalnych i merytorycznych zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
ZASADY UŻYTKOWANIA ELEKTRONICZNEGO GENERATORA OFERT
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku
w godz. 7.30 – 15.30 w siedzibie Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia ul. Dekerta 24, 30-703 Kraków pod numerem tel. 12 616 5075 lub w pokoju nr 12, parter, segment A w przypadku merytorycznych zagadnień dotyczących ogłoszenia konkursowego oraz pod numerem tel. 12 616 5278 w przypadku zasad wypełniania formularza oferty i jej składania.
Zgłoszenia w zakresie funkcjonowania NGO Generatora należy zgłaszać mailowo na adres: sz.umk@um.krakow.pl
Dodatkowo pomoc przy wypełnieniu formularza oferty można uzyskać (po uprzedniej telefonicznej lub mailowej rezerwacji terminu konsultacji):
- w „Centrum Obywatelskim – ul. Reymonta 20”, tel. 669-528-381, e-mail: centrum@krafos.pl, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.co.krakow.pl;
- w „Centrum Obywatelskim Centrum C 10”, tel. 578-562-000, e-mail: c10@ipp.expert, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.c10.krakow.pl.
PREZYDENT MIASTA KRAKOWA OGŁASZA NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ:
Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego pn. „Klub Rodzica z dzieckiem z niepełnosprawnością wzroku” w zakresie: działalności na rzecz osób niepełnosprawnych.
Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego określonego w niniejszym ogłoszeniu.
W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
przewodniczący komisji - przedstawiciel komórki merytorycznej, odpowiedzialnej za dany konkurs,
do trzech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego,
osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
W sytuacjach wyjątkowych komisja może obradować przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Decyzję o obradach komisji z wykorzystaniem narzędzi teleinformatycznych podejmuje Przewodniczący komisji.
Komisja konkursowa dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej, zgodnie z ogłoszonymi warunkami konkursowymi.
W przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, członkowie komisji zobowiązani są do niezwłocznego złożenia swoich podpisów na kartach oceny formalnej i merytorycznej ocenianych ofert.
Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
Dopuszcza się powołanie komisji konkursowej w składzie przekraczającym liczbę określoną w ust. 3.
Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
Prezydent lub osoba przez niego upoważniona powołuje do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur.
Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych,
nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. 2021r. poz. 735),
wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie,
zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 6 do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez kandydata oraz przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
Reprezentant organizacji pozarządowych powołany do komisji konkursowej będzie zobowiązany, po zapoznaniu się z listą złożonych do konkursu ofert do złożenia na pierwszym posiedzeniu komisji konkursowej oświadczenia o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie, zgodnie z załącznikiem nr 7 do ogłoszenia konkursowego oraz, w przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, do wypełnienia także oświadczenia o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej stanowiącego załącznik nr 8 do ogłoszenia konkursowego.
Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 11 września 2023 roku o godz. 15.30. Wypełniony i podpisany formularz zgłoszeniowy należy:
przesłać w postaci skanu pocztą elektroniczną na adres: sz.umk@um.krakow.pl lub
wysłać pocztą/kurierem lub dostarczyć osobiście wyłącznie do siedziby Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia ul. Dekerta 24 parter, segment A, pokój nr 12 lub
przesłać poprzez e-PUAP w formacie podpisanego elektronicznie pliku pdf adresowanego do komórki merytorycznej ogłaszającej konkurs ofert.
Pracownicy komórki merytorycznej Urzędu powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy MJO powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora MJO są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
WAŻNE DOKUMENTY:
Regulamin przeprowadzania przez Gminę otwartych konkursów ofert na realizację przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zadań publicznych określa zarządzenie nr 430/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 16 lutego 2023 roku dostępnym w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem: Zarządzenia Prezydenta Miasta Krakowa- Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa - BIP MK.
Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert określa załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2023 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjęty uchwałą nr C/2722/22 Rady Miasta Krakowa z dnia 23 listopada 2022 roku, dostępną w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem: https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=167&sub_dok_id=167&sub=uchwala&query=id%3D26824%26typ%3Du.
Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl, w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl, a także w siedzibie Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa, ul. Dekerta 24.
ZAŁĄCZNIKI DO OGŁOSZENIA KONKURSOWEGO:
załącznik nr 1 – formularz analizy ryzyka związanego z realizacją zadania publicznego
i sposób zapobiegania;
załącznik nr 2 – formularz sprawozdania z realizacji zadania publicznego, zgodny ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu;
załącznik nr 3 – formularz oferty, zgodny ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu;