OGŁOSZENIE
PREZYDENT MIASTA KRAKOWA
OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT
ORAZ
NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ
na realizację w formie powierzenia zadania publicznego w zakresie działalności na rzecz dzieci i młodzieży, w tym wypoczynku dzieci i młodzieży lub działalności na rzecz rodziny, macierzyństwa, rodzicielstwa, upowszechniania i ochrony praw dziecka.
Tytuł zadania publicznego: Pracownia Piastów 22
Komórka realizująca: Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania: 762 000,00 zł (122 000,00 zł na rok 2024, 383 000,00 zł na rok 2025 oraz 257 000,00 zł na rok 2026)
1) w okresie od 1 września 2024 r. do 31 grudnia 2024 r. r 122 000,00 zł (słownie: sto dwadzieścia dwa tysiące złotych 00/100)
2) w roku 2025 – 383 000,00 zł (słownie: trzysta osiemdziesiąt trzy tysiące złotych 00/100)
3) w okresie od 1 stycznia 2026 r. do 31 sierpnia 2026 r.- 257 000,00 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt siedem tysięcy złotych 00/100)
Termin realizacji zadania: od 1 września 2024 r. do 31 sierpnia 2026 r.
Termin składania ofert upływa: 17 czerwca 2024 r. o godz. 15.00
Miejsce realizacji zadania: lokal na terenie Miasta Krakowa, os. Piastów 22 o łącznej powierzchni 171,39 m2.
Środki przekazane na realizację zadań tego samego rodzaju: Gmina Miejska Kraków w roku poprzednim oraz w roku bieżącym przekazała na realizację zadań publicznych tego samego rodzaju środków finansowych w wysokości 1075 337,50 zł.
Warunki realizacji zadania publicznego:
W przypadku ewentualnego wystąpienia decyzji rządowych o ograniczeniu funkcjonowania z uwagi na obostrzenia wynikające np. z możliwości wystąpienia stanu epidemii, oferent będzie zobligowany do zapewnienia realizacji zadania w możliwych do wykonania częściach w formie online i będzie zobowiązany do stosowania się do obowiązujących ograniczeń i obostrzeń wynikających z obowiązującego w tym okresie na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii.
W celu ochrony środowiska naturalnego przed negatywnymi skutkami użycia przedmiotów jednorazowego użytku wykonanych z tworzyw sztucznych Zleceniobiorca zobowiązuje się do podjęcia wszelkich możliwych, prawnie dopuszczalnych, działań w celu eliminacji z użycia przy wykonywaniu zadania pojemników, naczyń oraz kubków plastikowych i zastąpienie ich w miarę możliwości opakowaniami wielokrotnego użytku ze szkła lub metalu, zgodnie z zapisami uchwały nr XIII/233/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 10 kwietnia 2019 r. w sprawie ustalenia kierunków działania dla Prezydenta Miasta Krakowa w zakresie przeprowadzenia akcji „Kraków bez plastiku”
Oczekiwany cel zlecanego zadania publicznego:
Celem projektu jest kontynuacja prowadzenia, zgodnie z warunkami realizacji zadania publicznego, „Pracowni Piastów 22”.
Adresaci zadania publicznego:
Adresatami zadania publicznego są zamieszkali, uczący się lub pracujący na terenie Gminy Miejskiej Kraków młodzi ludzie w wieku 13-26 lat oraz zamieszkali na terenie miasta Krakowa rodzice (poprzez, których rozumie się także opiekunów prawnych lub faktycznych) i ich dzieci ze szczególnym uwzględnieniem dzieci w wieku do lat 3 oraz osoby oczekujące na potomstwo.
Zadania Pracowni Piastów 22, zwanej dalej także „Pracownią”
Realizacja zadania publicznego obejmuje kontynuację prowadzenia stacjonarnej Pracowni – moderowanej i bezpłatnej przestrzeni dla młodych ludzi w wieku 13-26, a także miejsca spotkań i integracji rodziców z dziećmi w szczególności w wieku do lat 3 oraz osób oczekujących na potomstwo. Dotychczasowe działania Pracowni można sprawdzić na profilu FB: https://www.facebook.com/PracowniaPiastow22
W ramach działalności Pracowni winny być stworzone przyjazne warunki, w których młodzi ludzie czują się swobodnie i chcą realizować swoje potrzeby związane z nauką, uczestnictwem w kulturze oraz aktywnością społeczną lub obywatelską. Program Pracowni powinien odpowiadać na potrzeby młodzieży związane ze spędzaniem wolnego czasu. Pracownia ma być miejscem gdzie młodzi chcą pobyć sami, ale też mogą spotkać się ze znajomymi, wymieniać doświadczenia, myśli, oraz uzyskać wsparcie dla swoich pasji i zainteresowań.
W odniesieniu do działań na rzecz rodziców z dziećmi oraz osób oczekujących na potomstwo Pracownia powinna stworzyć przyjazne warunki do dzielenia się doświadczeniami, problemami i dobrymi praktykami związanymi z wychowywaniem dzieci. Pracownia ma prowadzić działania mające na celu podnoszenie kompetencji rodzicielskich, w tym opiekuńczo-wychowawczych, a także prowadzić zajęcia rozwijające szeroko rozumiane umiejętności i zainteresowania dzieci i rodziców. Zajęcia w Pracowni powinny być odpowiedzią na zapotrzebowanie rodziców, dzieci oraz osób oczekujących na potomstwo.
W opracowaniu programu zajęć winni brać udział ww. adresaci zadania, tak aby odpowiadał on ich potrzebom.
Pracownia realizuje swoje działania w szczególności poprzez:
a) pełnienie funkcji przyjaznego miejsca spotkań, integracji, wymiany doświadczeń oraz spędzania wolnego czasu dla młodzieży w wieku 13-26 lat, rodziców z dziećmi oraz osób oczekujących na potomstwo;
b) przygotowanie przestrzeni do działania dla młodzieży w wieku 13-26 lat, w której młodzi będą chcieli uczestniczyć lub sami ją kreować oraz przestrzeni dla rodziców z dziećmi i osób oczekujących na potomstwo;
c) zapewnienie moderatora/opiekuna młodzieży w godzinach otwarcia Pracowni;
d) zapewnienie przez cały okres realizacji działań na rzecz rodziców z dziećmi i osób oczekujących na potomstwo, co najmniej 1 animatora;
e) organizację zajęć dla młodzieży;
f) realizację inicjatyw zaproponowanych przez młodzież korzystającą z Pracowni;
g) organizację i prowadzenie spotkań integracyjnych dla adresatów zadania, zapobiegających izolacji społecznej;
h) organizację spotkań integracyjnych dla lokalnej społeczności również o charakterze międzypokoleniowym;
i) organizację na rzecz rodziców z dziećmi i osób oczekujących na potomstwo w każdym dniu tygodnia (co najmniej od poniedziałku do piątku) minimum jednego spotkania ze specjalistą lub zajęć/warsztatów, o których mowa w lit. j-l (poniżej);
j) co najmniej 1 spotkanie w miesiącu ze specjalistą (w formie wykładów lub warsztatów)z zakresu promowania zdrowego stylu życia, promocji zdrowia, edukacji zdrowotnej, dietetyki, zdrowego żywienia, aktywności fizycznej, zdrowia psychicznego lub edukacji onkologicznej kobiet, w tym w obszarze profilaktyki nowotworu piersi (w wymiarze minimum 60 minut miesięcznie, czas trwania spotkania - minimum 30 minut). Spotkania te powinny odpowiednio promować aktywny i zdrowy styl życia (w tym zasady zdrowego żywienia oraz aktywność fizyczną), zdrowie psychiczne poprzez m.in. wskazanie sposobów radzenia sobie ze stresem lub edukować onkologicznie kobiety m.in. poprzez wdrożenie nawyku regularnego badania oraz samobadania piersi. W zakresie spotkań o powyższej tematyce Zleceniobiorca będzie zobowiązany do prowadzenia statystyk dotyczących liczby spotkań i uczestników oraz przekazywania ich do Zleceniodawcy w składanych sprawozdaniach. Przedmiotowy zakres działań wpisuje się w obowiązujące na terenie Rzeczypospolitej Polskiej akty prawne z zakresu zdrowia publicznego, m.in. Narodowy Program Zdrowia na lata 2021-2025,
k) organizację co najmniej 3 spotkań w miesiącu ze specjalistami (w formie wykładów lub warsztatów), w wymiarze minimum 180 minut miesięcznie, czas trwania spotkania - minimum 30 minut) m.in. z.: psychologiem, psychoterapeutą, specjalistą terapii uzależnień, specjalistą w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie, pielęgniarką środowiskową, położną, logopedą, pedagogiem, ratownikiem medycznym, prawnikiem, nauczycielem j. polskiego dla obcokrajowców i innymi specjalistami, w tym posługującymi się językiem obcym, np. angielskim lub ukraińskim, w zależności od potrzeb osób korzystających z Pracowni;
l) realizację zajęć/warsztatów (co najmniej 4 razy w tygodniu, w wymiarze minimum 960 minut zajęć w miesiącu, czas trwania jednych zajęć/warsztatów - minimum 30 minut) w zależności od specyfiki zajęć/warsztatów i możliwości udziału w nich dzieci, w tym:
- edukacyjnych, kulturalnych, integracyjnych i rekreacyjnych dla rodziców oraz osób oczekujących na potomstwo, w tym dla osób nieposługujących się j. polskim, np.: podnoszących świadomość w zakresie planowania oraz funkcjonowania rodziny, rozwijających umiejętności rodzicielskie, w tym opiekuńczo-wychowawcze, z zakresu wiedzy o laktacji, promujących zdrowy styl życia, w tym zasad zdrowego żywienia, ułatwiających powrót do pracy po urlopie macierzyńskim, doradztwo zawodowe, warsztaty wizażu, zajęcia ze stylistką, brafitterką, fitness dla rodziców z dziećmi, joga dla kobiet w ciąży, zajęcia dedykowane ojcom (także przyszłym), zajęcia językowe;
- ogólnorozwojowych dla dzieci– np. zajęcia umuzykalniające, plastyczne, sensoryczne, nauka języka obcego przez zabawę;
m) stymulowanie powstawania nieformalnych grup wsparcia;
n) prowadzenie działalności upowszechniania i ochrony praw dziecka, zgodnie z zapisami przyjętej Konwencji o Prawach Dziecka;
o) realizację innych działań według pomysłu Oferenta lub odbiorców zadania publicznego.
Spotkania ze specjalistą lub zajęcia/warsztaty uwzględniające potrzeby cudzoziemców nieposługujących się j. polskim, powinny być organizowane w przypadku takiego zapotrzebowania ze strony odbiorców zadania publicznego, z zastrzeżeniem, że zajęcia dedykowane dla ww. odbiorców nie mogą być dominującymi w Pracowni.
Co najmniej 1 raz w miesiącu, w ramach działań organizowanych na rzecz rodziców z dziećmi, i osób oczekujących na potomstwo winny być organizowane spotkania ze specjalistą lub zajęcia/warsztaty uwzględniające także potrzeby:
a) rodziców z dziećmi z niepełnosprawnościami;
b) dzieci w wieku od 3 do 6 lat i ich rodziców;
c) zajęcia dedykowane ojcom.
Wyżej wskazane zajęcia nie muszą być realizowane w przypadku braku takiego zapotrzebowania ze strony adresatów zadania publicznego. Jednocześnie zastrzega się, że zajęcia dedykowane dla ww. odbiorców nie mogą być dominującymi w Pracowni.
W kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego, Oferent jest zobligowany do ujęcia kosztów związanych z zatrudnieniem specjalistów, osób prowadzących warsztaty, moderatorów oraz animatorów, osobno na koszty ponoszone w ramach działań na rzecz rodziców z dziećmi i działań na rzecz młodzieży.
W odniesieniu do działań realizowanych na rzecz rodziców z dziećmi zastrzega się, że dzieci mogą przebywać w Pracowni wyłącznie z opiekunem, który zapewnia dziecku/dzieciom opiekę.
Program zajęć Pracowni należy szczegółowo opisać w sekcji III poz. 3 oferty.
Zleceniobiorca zobowiązany będzie do prowadzenia statystyk, w tym w zakresie liczby młodych ludzi, rodziców i dzieci oraz osób korzystających z Pracowni. W okresie realizacji zadania publicznego z oferty Pracowni powinno korzystać co najmniej 400 osób miesięcznie, z zastrzeżeniem postanowień określonych w dziale pn. „Oczekiwane rezultaty zlecanego zadania publicznego”. Ta sama osoba może być liczona wielokrotnie, z tym, że w danym dniu tylko raz. Wskaźnik odwiedzin nie dotyczy pierwszego miesiąca funkcjonowania Pracowni, który uznaje się za miesiąc rozruchowy.
Funkcjonowanie Pracowni.
Pracownia powinna być otwarta we wszystkie dni robocze (od poniedziałku do piątku), przez:
a) minimum 5 godzin dziennie dla rodziców z dziećmi oraz osób oczekujących na potomstwo, do godziny 14.00, z zastrzeżeniem że co najmniej jeden dzień w tygodniu do 19.00.
b) minimum 7 godzin dziennie, maksymalnie do godz. 20.00 dla młodzieży w wieku 13-26 lat.
Pracownia powinna być otwarta także w min. 3 soboty w miesiącu w godzinach 9.00-15.00 (w tym dwie soboty powinny być przeznaczone na zajęcia dla młodzieży w wieku od 13-26 lat oraz jedna dla rodziców z dziećmi i oczekujących na potomstwo). Dopuszcza się zmiany w tym zakresie na etapie realizacji zadania publicznego w zależności od potrzeb lokalnej społeczności. Zmiany te wymagają akceptacji Zleceniodawcy.
Od adresatów zadania publicznego nie mogą być pobierane jakiekolwiek opłaty. Osoby korzystające z oferty Pracowni powinny mieć możliwość otrzymania bezpłatnego napoju (co najmniej: herbaty, kawy lub wody). Do przebywania w Pracowni niepotrzebne są wcześniejsze zapisy, z wyjątkiem spotkań ze specjalistami i zajęć/warsztatów dla rodziców z dziećmi i osób oczekujących na potomstwo.
Oferent będzie zobowiązany do opracowania regulaminu funkcjonowania Pracowni, jego wywieszenia i zaznajomienia z nim adresatów zadania. Regulamin jest akceptowany przez Zleceniodawcę.
Oferent będzie zobowiązany do przeprowadzania, w porozumieniu ze Zleceniodawcą badania ankietowego wśród osób korzystających z oferty zajęciowej Pracowni. Sposób i termin/y przeprowadzenia badania, w tym jego zakres merytoryczny, jest akceptowany przez Zleceniodawcę.
W celu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, podczas zapisów na spotkania/warsztaty, wyznaczona przez Oferenta osoba winna pozyskiwać informacje o ewentualnych potrzebach np. osób z niepełnosprawnościami a w przypadku zapisów on-line w formularzu zostanie dodana odpowiednia formatka w tym zakresie.
Warunki lokalowe
Prowadzenie Pracowni będzie kontynuowane w lokalu wskazanym przez Gminę Miejską Kraków tj. lokalu na os. Piastów 22 w Krakowie. Wybrany w drodze konkursu Oferent podpisze umowę najmu z Gminą Miejską Kraków – Zarządem Budynków Komunalnych w Krakowie na pomieszczenia będące siedzibą „Pracowni Piastów 22” z czynszem i pozostałymi kosztami eksploatacyjnymi w wysokości wskazanej w załączniku nr 10 do ogłoszenia.
Koszty związane z wyposażeniem Pracowni oraz doposażeniem w kolejnych latach mogą zostać pokryte przez Oferenta z otrzymanej dotacji. Dopuszcza się wykorzystanie 10 000 zł na wyposażenie, doposażenie Pracowni oraz koszty związane z obsługą lokalu w sytuacjach nieprzewidzianych (tj. w 2025 r. – 5 000 zł, w 2026 r.- 5000 zł).
Opłata za usługi sprzątania w pomieszczeniach, w których realizowane będzie zadanie publiczne, koszty obsługi informatycznej, koszty telefonu i dostępu do Internetu, monitoringu oraz podatku od nieruchomości naliczanego za okres korzystania z udostępnionych pomieszczeń powinny również zostać uwzględnione w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego.
Dodatkowo, Oferent będzie zobowiązany do ponoszenia kosztów opłaty za dostawę i zużycie energii elektrycznej zgodnie z obowiązującymi stawkami opłat. Wysokość wykazanych opłat może uleć zmianie w trakcie realizacji zadania publicznego. Oferent sporządzając zestawienie kosztów realizacji zadania publicznego powinien w nim uwzględnić możliwość wzrostu stawek czynszu i mediów.
Przedstawiciele Oferenta mogą obejrzeć przeznaczone na realizację zadania publicznego pomieszczenia po uprzedniej rezerwacji terminu pod numerem telefonu: 12 616 52 73.
Kadra Pracowni
Oferent winien zapewnić profesjonalnych specjalistów do prowadzenia spotkań oraz zajęć/warsztatów, posiadających stosowne uprawnienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Działania specjalistów i osób prowadzących warsztaty powinny skupiać się przede wszystkim na aspektach związanych z potrzebami młodych ludzi w wieku 13-26 lat oraz wzrostem kompetencji rodziców oraz rozwojem dzieci w szczególności w wieku do lat 3
i wsparciem osób oczekujących na potomstwo.
Osoba zatrudniona na stanowisku moderatora młodzieży w wieku 13-26 lat powinna posiadać doświadczenie oraz kompetencje związane z pracą z młodzieżą, potwierdzone odpowiednimi dokumentami. Dopuszcza się łączenie w/w funkcji o ile nie wpłynie to negatywnie na poziom realizacji zadania publicznego.
Pracownia przez cały okres jej funkcjonowania na rzecz rodziców z dziećmi i osób oczekujących na potomstwo powinna także zapewniać co najmniej jednego animatora, którego zadaniem jest w szczególności organizacja przestrzeni zabawy, inicjowanie aktywności dla dzieci i rodziców oraz dbanie o ład i porządek miejsca. Animator nie może sprawować samodzielnej opieki nad dzieckiem (opiekę nad dzieckiem sprawuje rodzic).
Oczekiwane rezultaty zlecanego zadania publicznego:
1. Prowadzenie Strefy Młodych, dla młodzieży w wieku 13-26 lat. w tym:
2. Prowadzenie Strefy Rodzica dla rodziców z dziećmi ze szczególnym uwzględnieniem dzieci w wieku do lat 3 oraz osób oczekujących na potomstwo we wszystkie dni robocze(od poniedziałku do piątku), przez minimum 5 godzin dziennie, w tym co najmniej jeden dzień w tygodniu do 19.00, w tym:
Gmina Miejska Kraków, w uzasadnionych przypadkach i po dokonaniu pisemnych uzgodnień z Oferentem, może uznać rezultat za osiągnięty w danym roku, jeżeli średniomiesięczna liczba zrealizowanych zajęć/warsztatów w tym roku wyniesie co najmniej 16 zajęć w miesiącu w wymiarze minimum 960 minut miesięcznie;
W okresie realizacji zadania publicznego z oferty Pracowni skorzysta co najmniej 400 osób miesięcznie (ta sama osoba może być liczona wielokrotnie, z tym, że w danym dniu tylko raz) Gmina Miejska Kraków, w danym roku, może uznać rezultat za osiągnięty, jeżeli średniomiesięczna liczba osób korzystających z Pracowni w danym roku wyniesie co najmniej 400 osób.
Realizacja działań informacyjno-promocyjnych, w tym: prowadzenie dedykowanej strony internetowej (dopuszcza się wykorzystanie strony Oferenta), regularne prowadzenie fanpage Pracowni: www.facebook.com/PracowniaPiastów22 oraz IG: pracowniapiastow22 (min. 15 postów na miesiąc, mniej więcej równo dzielone na treści poświęcone tematom Strefy Rodzica i Strefy Młodych), tworzenie i udostępnianie kalendarza wydarzeń realizowanych przez Pracownię, przygotowanie oraz realizacja jednorazowych, otwartych wydarzeń promocyjnych- m.in. urodziny Pracowni, akcje specjalne. Działania promocyjne wymagają wcześniejszej konsultacji i akceptacji ze strony Zleceniodawcy.
UWAGA: Koszty obsługi zadania publicznego – administracyjne (koordynacja, księgowość itp.) nie mogą rocznie przekroczyć 30% wszystkich środków przeznaczonych na realizację zadania.
Oferent zobowiązany jest do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023r. poz.1270 ) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
UWAGA: Przed przystąpieniem do opracowywania oferty, należy zapoznać się z obowiązującym Regulaminem otwartych konkursów ofert w Gminie Miejskiej Kraków, wprowadzonym zarządzeniem nr 814/2024 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 14 marca 2024 r. dostępnym w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem: https://www.bip.krakow.pl zarzadzenie/2024/814w_sprawie_wprowadzenia_Regulaminu_przeprowadzania_otwartych_konkursow_ofertw_Gminie_Miejskiej_Krakow_w_roku_2024.html
ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI:
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
1) wygenerowanie oferty poprzez elektroniczny NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, podpisanie oferty i każdego z załączników profilem zaufanym i przesłanie poprzez NGO Generator do komórki merytorycznej odpowiedzialnej za ogłoszony konkurs ofert
LUB
2) wygenerowanie oferty poprzez NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, przesłanie plików w wersji elektronicznej poprzez NGO Generator, a następnie wydruk oferty, dołączenie załączników, podpisanie każdego z dokumentów podpisem tradycyjnym i dostarczenie w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią organizacji i opisanej kopercie do komórki merytorycznej ogłaszającej otwarty konkurs ofert.
8. Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożonaw NGO Generatorze. Oferta oraz załączniki składane w formie papierowej dla swojej ważności muszą być opatrzone datą, podpisem uprawnionej (-ych) statutowo osoby (-ób) oraz pieczątką (-mi) imienną (-ymi) z zastrzeżeniem ust. 9.
9. Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
10. Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa 17 czerwca 2024 r. o godz. 15.00
11. Ofertę po wygenerowaniu w NGO Generatorze wraz załącznikami należy:
1) przesłać w postaci plików pdf opatrzonych (każdy z osobna) Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator zgodnie z wymogami określonymi w Regulaminie użytkowania NGO Generatora stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 336/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia6 lutego 2023 r..
LUB
wysłać pocztą/kurierem lub dostarczyć osobiście w wersji papierowej w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią oferenta kopercie z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta wyłącznie do siedziby Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia, Referat ds. Młodzieży, ul. Dekerta 24, Kraków, parter, segment B, pokój nr 7.
Oferty złożone w innych lokalizacjach Urzędu Miasta lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia UMK lub data przesłania poprzez NGO Generator) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
1. Do złożenia ofert w konkursie uprawniona jest organizacja pozarządowa oraz podmioty,o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie Gminy, niedziałające w celu osiągnięcia zysku oraz których działalność statutowa obejmuje działania na rzecz dzieci i młodzieży, w tym wypoczynku dzieci i młodzieży lub działania na rzecz rodziny, macierzyństwa, rodzicielstwa, upowszechniania i ochrony praw dziecka.
2. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty (wraz z załącznikami), zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 4 do ogłoszenia) przy wykorzystaniu elektronicznego NGO Generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
3. Po wypełnieniu formularza oferty postąpić zgodnie z zapisami ust. 11 „Sposobu i terminu składania ofert” ogłoszenia konkursowego.
4. W przypadku, kiedy prowadzona działalność pożytku publicznego oraz upoważnienie do reprezentowania organizacji pozarządowej wynika z innych rejestrów niż Krajowy Rejestr Sądowy, Organizacja zobowiązana jest do dołączenia odpisu z właściwych rejestrów do składanej oferty.
5. Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
6. Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych w niej informacji.
7. Komisja konkursowa opiniuje oferty najpóźniej do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
8. Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty przyznanej dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona w terminie do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
9. Komisja konkursowa proponuje wysokość kwot dotacji w oparciu o kryteria określone w niniejszym ogłoszeniu.
10. Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
a) nieoszacowanie wartości w zł w sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII” w przypadku wykazywania wkładu osobowego przez Oferenta w kalkulacji w ofercie;
11. Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m. in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
12. Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 5 do ogłoszenia.
13. Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert nie spełniających wymogów formalnych.
14. Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej, stanowiącą załącznik nr 6 do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
15. Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
16. Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
17. Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
18. Wyniki otwartego konkursu ofert, komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie: w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa, na tablicy ogłoszeń w siedzibie Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia UMK oraz udostępnia się je w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl.
19. Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:nie zostanie złożona żadna oferta, żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów formalnych i merytorycznych zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
ZASADY UŻYTKOWANIA ELEKTRONICZNEGO GENERATORA OFERT
Regulamin funkcjonowania i użytkowania systemu NGO Generator określa zarządzenie nr 336/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z 6 lutego 2023 r. dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
INFORMACJE O KONKURSIE:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-16:00 w Wydziale Polityki Społecznej i Zdrowia UMK, ul. Dekerta 24, parter, pok.7, lub pod numerem tel. 12 616 52 73, w przypadku merytorycznych zagadnień dotyczących ogłoszenia konkursowego oraz zasad wypełniania formularza oferty i jej składania. Zgłoszenia w zakresie funkcjonowania NGO Generatora należy zgłaszać mailowo na adres: sz.umk@um.krakow.pl
Dodatkowo pomoc przy wypełnieniu formularza oferty można uzyskać (po uprzedniej telefonicznej lub mailowej rezerwacji terminu konsultacji):
w „Centrum Obywatelskim – ul. Reymonta 20”, tel. 669528-381, e-mail: centrum@krafos.pl, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.co.krakow.pl;
w „Centrum Obywatelskim Centrum C 10”, tel. 578562-000, e-mail: c10@ipp.expert, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.c10.krakow.pl;
PREZYDENT MIASTA KRAKOWA OGŁASZA NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ:
1. Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego pn. Pracownia Piastów 22 w zakresie: działalności na rzecz dzieci i młodzieży, w tym wypoczynku dzieci i młodzieży lub działalności na rzecz rodziny, macierzyństwa, rodzicielstwa, upowszechniania i ochrony praw dziecka.
2. Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego określonego w niniejszym ogłoszeniu.
3. W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
4. W sytuacjach wyjątkowych komisja może obradować przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Decyzję o obradach komisji
z wykorzystaniem narzędzi teleinformatycznych podejmuje Przewodniczący komisji.
5. Komisja konkursowa dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej, zgodnie z ogłoszonymi warunkami konkursowymi.
6. W przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, członkowie komisji zobowiązani są do niezwłocznego złożenia swoich podpisów na kartach oceny formalnej i merytorycznej ocenianych ofert.
7. Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
8. Dopuszcza się powołanie komisji konkursowej w składzie przekraczającym liczbę określoną w ust. 3.
9. Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
10. Prezydent lub osoba przez niego upoważniona powołuje do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur.
11. Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
1) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych,
2) nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r.
– Kodeks postępowania administracyjnego ((t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.),
3) wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie.
4) zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 7 do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez kandydata oraz przez podmiot zgłaszający kandydata/kandydatkę.
13. Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
14. Reprezentant organizacji pozarządowych powołany do komisji konkursowej będzie zobowiązany, po zapoznaniu się z listą złożonych do konkursu ofert do złożenia
na pierwszym posiedzeniu komisji konkursowej oświadczenia o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie, zgodnie z załącznikiem nr 8
do ogłoszenia konkursowego oraz, w przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość,
do wypełnienia także oświadczenia o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej, stanowiącego załącznik nr 9 do ogłoszenia konkursowego.
15. Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 3 czerwca 2024 roku o godz.15.00. Wypełniony i podpisany formularz zgłoszeniowy należy:
- przesłać w postaci skanu pocztą elektroniczną na adres: justyna.ozog@um.krakow.pl
16. Pracownicy komórki merytorycznej Urzędu powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy MJO powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora MJO są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
WAŻNE DOKUMENTY:
1. Regulamin przeprowadzania przez Gminę otwartych konkursów ofert na realizację przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zadań publicznych określa zarządzenie nr 814/2024 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 14 marca 2024 r. dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem: https://bip.krakow.pl/zarzadzenie/2024/814/w_sprawie_wprowadzenia_Regulaminu_przeprowadzania_otwartych_konkursow_ofertw_Gminie_Miejskiej_Krakow_w_roku_2024.html
2. Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert
w otwartych konkursach ofert określa załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2024 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjęty uchwałą Nr CXXIII/3361/23 Rady Miasta Krakowa z dnia 22 listopada 2023 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2024 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, dostępną w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem: https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=167&sub_dok_id=167&sub=uchwala&query=id%3D27490%26typ%3Du
3. Regulamin funkcjonowania NGO Generatora w Gminie Miejskiej Kraków reguluje zarządzenie nr 336/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z 6 lutego 2023 r.19 dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem: https://bip.krakow.pl/zarzadzenie/2023/336/w_sprawie_wprowadzenia_w_Gminie_Miejskiej_Krakow_aplikacji_NGO_Generatori_regulaminu_jego_uzytkowania.html
4. Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl, w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl.
ZAŁĄCZNIKI DO OGŁOSZENIA KONKURSOWEGO:
załącznik nr 1 – formularz analizy ryzyka związanego z realizacją zadania publicznego i sposób zapobiegania
załącznik nr 2 –schemat informacji o minimalnych wymaganiach zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
załącznik nr 3 – formularz sprawozdania z realizacji zadania publicznego
załącznik nr 4 –formularz oferty
załącznik nr 5 –karta oceny formalnej oferty
załącznik nr 6 – karta oceny merytorycznej oferty
załącznik nr 7 –formularz zgłoszeniowy do komisji konkursowej
załącznik nr 8 - formularz oświadczenia dla członka komisji konkursowej o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie
załącznik nr 9 - wzór oświadczenia członka komisji o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej
załącznik nr 10- stawki opłat za lokal wg. wytycznych Zarządu Budynków Komunalnych w Krakowie
załącznik nr 11- przykładowy wzór umowy na wynajem lokalu z ZBK