„Budowa sieci gazowej średniego ciśnienia PE100RC SDR11 Typ2 dn 63 przy ulicy Dobrowolskiego w Krakowie”.
AU-02-5.6733.63.2024.AFŚ
Kraków, 8 lipca 2024 roku
ZAWIADOMIENIE
o wszczęciu postępowania
w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego
Na podstawie art. 49 oraz art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572) oraz art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 977 z późn. zm.),
Prezydent Miasta Krakowa – Wydział Architektury i Urbanistyki Urzędu Miasta Krakowa zawiadamia, iż:
w dniu 14 czerwca 2024 roku zostało wszczęte
postępowanie w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego dla zamierzenia inwestycyjnego pn.:
„Budowa sieci gazowej średniego ciśnienia PE100RC SDR11 Typ2 dn 63 na działkach nr 290/48, 290/49, 290/40 obr. 40 Podgórze przy ulicy Dobrowolskiego w Krakowie”.
W związku z powyższym strony mogą złożyć odpowiedź na pismo wszczynające postępowanie, a w każdym stadium postępowania zapoznać się z materiałem dowodowym zgromadzonym w przedmiotowej sprawie, jak również wypowiedzieć się, co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań, w tym złożyć wyjaśnienia na piśmie, przywołując znak sprawy, który widnieje w lewym górnym rogu niniejszego zawiadomienie.
W przypadku złożenia wniosków, zarzutów i uwag informuję, że każde pismo dotyczące sprawy jw. zostanie włączone do akt sprawy, a odpowiedź na nie znajdzie się w decyzji kończącej postępowanie w sprawie.
Zgodnie z art. 51 ust. 2 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w przypadku niewydania przez właściwy organ decyzji w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego w terminie 65 dni od dnia złożenia wniosku o wydanie takiej decyzji, organ wyższego stopnia wymierza temu organowi, w drodze postanowienia, na które przysługuje zażalenie, karę pieniężną w wysokości 500 zł za każdy dzień zwłoki.
W związku z tym, ustala się porządkowy termin do składania zastrzeżeń przez strony postępowania, w terminie 14 dni od dokonania zawiadomienia w trybie udostępnienia zawiadomienia w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa.
Zgodnie z art. 49 § 2 K.p.a. zawiadomienie uważa się za dokonanej po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło udostępnienie zawiadomienia w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa tj. od dnia 8 lipca 2024 roku.
Pisma można składać w wyznaczonych punktach podawczych Urzędu Miasta Krakowa. Korespondencję w postaci papierowej należy kierować za pośrednictwem operatora pocztowego. Ponadto istnieje możliwość nadania przesyłki przy wykorzystaniu paczkomatu za pomocą usługi InPost Urząd 24. Jednocześnie informuję, że w przypadku skorzystania z tego sposobu doręczenia, termin nadania nie zawsze będzie równoznaczny z terminem doręczenia organowi administracji publicznej. Zgodnie z art. 57 § 5 pkt. 2 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało: nadane w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe albo placówce pocztowej operatora świadczącego pocztowe usługi powszechne w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej albo państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym. Podmiot świadczący ww. usługę nie jest operatorem wyznaczonym w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1640). Zatem w przypadku złożenia pisma tą drogą nie dojdzie do zastosowania ww. przepisu i może to skutkować niezachowaniem terminu dokonania określonej czynności. Pisma utrwalone w postaci elektronicznej powinny być kierowane przez elektroniczną skrzynkę podawczą przy użyciu platformy ePUAP. Ponadto pisma tego rodzaju opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym. W treści pisma należy przywołać znak sprawy, który widnieje w lewym górnym rogu niniejszego pisma.
Zapoznanie z aktami sprawy w lokalu organu administracji publicznej (tj. w Wydziale Architektury i Urbanistyki Urzędu Miasta Krakowa, ul. Mogilska 41, 31-545 Kraków) możliwe jest po wcześniejszym, telefonicznym umówieniu wizyty z inspektorem prowadzącym sprawę. Ponadto, zgromadzony materiał dowodowy może zostać udostępniony poprzez przesłanie zainteresowanym stronom postępowania kopii wybranych (konkretnie wskazanych) dokumentów drogą elektroniczną (przez platformę ePUAP) - z uwzględnieniem możliwości technicznych i teleinformatycznych tutejszego urzędu.
Dodatkowo informuję o możliwości założenia konta na Portalu Klienta, za pośrednictwem którego strona ma możliwość zapoznania się z etapami rozpatrywanej sprawy oraz treścią zgromadzonych pism i dokumentów (instrukcja obsługi Portalu Klienta w załączeniu).
Ponadto Informuję, że w związku z prowadzonym w sprawie postępowaniem, w celu sporządzenia analizy warunków i zasad zagospodarowania terenu oraz ustalenia warunków zabudowy i zagospodarowania terenu, konieczne może okazać się ustalenie istniejącego stanu zagospodarowania terenu, w tym istniejącej zabudowy oraz środowiska naturalnego w rejonie planowanego zamierzenia inwestycyjnego. W związku z tym pracownicy Urzędu Miasta Krakowa mogą przeprowadzać takie czynności, jak np. oględziny terenu, fotografowanie, dokonywanie pomiarów na terenie planowanej inwestycji, jak również w jego sąsiedztwie. Pracownicy UMK mogą zwracać się w tym celu z prośbą o wyrażenie zgody na wejście na teren prywatny, niewidoczny z miejsc ogólnodostępnych.
Godziny przyjęć stron: od poniedziałku do piątku w godz. 7.40 - 15.30.
Informacja telefoniczna pod numerem tel. 12 616 81 04
POUCZENIE:
Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 977 z późn. zm. - wyciąg):
Art. 53 ust.1. O wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, o wydanych w jego toku postanowieniach oraz o decyzji kończącej to postępowanie strony zawiadamia się w drodze udostępnienia zawiadomienia w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego organ prowadzący postępowanie, a także w sposób zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości, z wyłączeniem inwestycji lokalizowanych na terenach zamkniętych ustalonych przez Ministra Obrony Narodowej decyzją, o której mowa w art. 4 ust. 2a ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne. Inwestora oraz właścicieli i użytkowników wieczystych nieruchomości, na których będą lokalizowane inwestycje celu publicznego, zawiadamia się w sposób, o którym mowa w art. 39 Kodeksu postępowania administracyjnego.
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572 - wyciąg):
Art. 32. Strona może działać przez pełnomocnika chyba, że charakter czynności wymaga jej osobistego działania.
Art. 33. § 1. Pełnomocnikiem strony może być osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych.
§ 2. Pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie lub zgłoszone do protokołu.
§ 3. Pełnomocnik dołącza do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa. Adwokat, radca prawny, rzecznik patentowy, a także doradca podatkowy mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa oraz odpisy innych dokumentów wykazujących ich umocowanie. Organ administracji publicznej może w razie wątpliwości zażądać urzędowego poświadczenia podpisu strony. (…)
§ 4. W sprawach mniejszej wagi organ administracji publicznej może nie żądać pełnomocnictwa, jeśli pełnomocnikiem jest członek najbliższej rodziny lub domownik strony, a nie ma wątpliwości co do istnienia i zakresu upoważnienia do występowania w imieniu strony.
Art.49.§ 1.Jeżeli przepis szczególny tak stanowi, zawiadomienie stron o decyzjach i innych czynnościach organu administracji publicznej może nastąpić w formie publicznego obwieszczenia, w innej formie publicznego ogłoszenia zwyczajowo przyjętej w danej miejscowości lub przez udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej właściwego organu administracji publicznej.
§ 2. Dzień, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej wskazuje się w treści tego obwieszczenia, ogłoszenia lub w Biuletynie Informacji Publicznej. Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.
Art. 49b. § 1. W przypadku zawiadomienia strony zgodnie z art. 49 § 1 lub art. 49a o decyzji lub postanowieniu, które podlega zaskarżeniu, na wniosek strony, organ, który wydał decyzję lub postanowienie, niezwłocznie, nie później niż w terminie trzech dni od dnia otrzymania wniosku, udostępnia stronie odpis decyzji lub postanowienia w sposób i formie określonych we wniosku, chyba że środki techniczne, którymi dysponuje organ, nie umożliwiają udostępnienia w taki sposób lub takiej formie.
§ 2. Jeżeli decyzja lub postanowienie, o których mowa w § 1, nie mogą być udostępnione stronie w sposób lub formie określonych we wniosku, organ powiadamia o tym stronę i wskazuje, w jaki sposób lub jakiej formie odpis decyzji lub postanowienia może być niezwłocznie udostępniony.
Art. 73. § 1. Strona ma prawo wglądu w akta sprawy, sporządzania z nich notatek, kopii lub odpisów. Prawo to przysługuje również po zakończeniu postępowania.
§ 1a. Czynności określone w § 1 są dokonywane w lokalu organu administracji publicznej w obecności pracownika tego organu. (...)
§ 2. Strona może żądać uwierzytelnienia odpisów lub kopii akt sprawy lub wydania jej z akt sprawy uwierzytelnionych odpisów, o ile jest to uzasadnione ważnym interesem strony.
Informacje dodatkowe - PORTAL KLIENTA
W celu sprawnej komunikacji z Wydziałem Architektury i Urbanistyki zachęcamy do założenia konta na Portalu Klienta. Jest to aplikacja skierowana do stron postępowania w sprawach prowadzonych przez Wydział. Za pośrednictwem portalu, zalogowany użytkownik ma możliwość zapoznania się z informacjami o etapie rozpatrywania sprawy oraz z treścią kluczowych dokumentów i pism w sprawie. Użytkownik uzyskuje dostęp tylko do spraw, do których przysługują mu uprawnienia strony postępowania.
Konto w Portalu Klienta można założyć składając wniosek o utworzenie konta za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej, ePUAP- stosując tzw. Pismo ogólne do którego należy podłączyć wniosek o utworzenie konta w Portalu Klienta (link do informacji nt. portalu Klienta: https://www.bip.krakow.pl/?mmi=12920.)
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY RODO
INFORMACJA ADMINISTRATORA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
I. Wskazanie administratora i inspektora ochrony danych
Informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. W sprawie ochrony swoich danych osobowych może Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych poprzez e-mail: iod@um.krakow.pl lub pisemnie na adres: Plac Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
II. Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. c) i e) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) – dalej: RODO, tzn. dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym bądź w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi, w szczególności zaś realizacji ustawowych zadań urzędu.
III. Obowiązek podania danych osobowych oraz informacja o odbiorcach danych osobowych i okresie przetwarzania danych osobowych
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym (Kodeks postępowania administracyjnego), w związku realizacją przez organ obowiązków wynikających z przepisów prawa. Dane będą udostępniane wyłącznie podmiotom upoważnionym, w szczególności podmiotom uprawnionym do wglądu w akta postępowania. Dane osobowe będą przetwarzane w ramach dokumentacji prowadzonej w formie papierowej i elektronicznej przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
IV. Prawa osoby, której dane dotyczą
W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące prawa:
prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
prawo do żądania usunięcia danych osobowych; w przypadkach, w których administrator przetwarza dane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) i e) RODO dane mogą być usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej;
prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, jeżeli zachodzi jedna z okoliczności określonych w art. 17 ust. 1 RODO, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej;
prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją – wobec przetwarzania danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) RODO, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej;
prawo do przenoszenia danych;
prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych;
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.