Dot.: przejazdu kolejowo – drogowego w km 23,358 linii kolejowej nr 95 Kraków Mydlniki - Podłęże
„PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Krakowie informuje, iż w związku z usytuowaniem przejazdu kolejowo – drogowego kategorii „D” w ciągu linii kolejowej nr 95 Kraków Mydlniki – Podłęże w km 23,358, nr 943 Kraków Nowa Huta NHA – Kraków Nowa Huta NHC w km 2,829 i nr 944 Kraków Nowa Huta NHA – Kraków Nowa Huta NHD w km 2,880 zlokalizowany w przedłużeniu ulicy Spławy, (droga wewnętrzna), w ciągu drogi niepublicznej, tutejszy Zakład rozpoczyna procedurę jego przekwalifikowania do kategorii „F” tj. użytku niepublicznego, zgodnie z § 12 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 20 października 2015r. (Dz. u. 2015r poz. 1744 z późn.zm.) w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie. Przejazdy kolejowo – drogowe, usytuowane w ciągi dróg niepublicznych mogą funkcjonować wyłącznie jako przejazdy użytku niepublicznego, tj. kategorii „F”, na podstawie zawartej umowy (odpłatnej), pomiędzy odpowiednim administracyjnie Zakładem Linii Kolejowych, reprezentującym Zarządcę infrastruktury kolejowej, a użytkownikiem przejazdu kolejowo – drogowego. Docelowo przejazd kolejowo - drogowy kategorii „F” musi być wyposażony w rogatki stale zamknięte na klucz (kłódkę), otwierane w razie konieczności przez użytkownika.”
Analogiczna informacja zostaje umieszczona przez PLK S.A. w postaci tablic, w rejonie przedmiotowego przejazdu. Wnioski zainteresowanych użytkowaniem przejazdu w kategorii „F” należy przesyłać na adres: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Krakowie, Plac Matejki 12, 31-157 Kraków lub w formie elektronicznej na adres: iz.krakow@plk-sa.pl. Wzór wniosku umieszczamy w załączeniu.
Ostateczny termin zgłoszenia do Zakładu gotowości podpisania Umowy na użytkowanie przedmiotowego przejazdu kolejowo – drogowego w kategorii „F”, mija z dniem 31.08.2024r. Jednocześnie informujemy, iż w przypadku braku zgłoszenia chętnych, tut. Zakład przystąpi do fizycznej likwidacji ww. przejazdu kolejowo – drogowego.