Ogłoszenie o naborze wniosków do IV edycji programu „Mieszkanie za remont”
Gmina Miejska Kraków ogłasza nabór wniosków do IV edycji programu „Mieszkanie za remont”. Osoby zainteresowane zawarciem umowy najmu lokalu mieszkalnego na czas nieoznaczony po przeprowadzeniu remontu na koszt własny mogą składać wnioski za pośrednictwem formularza wniosków w Krakowskiem Portalu Usług Miejskich. Termin składania wniosków rozpoczyna się 8 maja 2025 roku o godz. 9.00 i trwa do 30 maja 2025 roku do godz. 15.30.
Formularz elektronicznywniosku do programu „Mieszkanie za remont” należy wypełnić i wysłać za pośrednictwem formularza wniosków znajdującego się w Krakowskim Portalu Usług Miejskich (KPUM). Formularz wniosków będzie aktywny przez cały okres trwania naboru. Aby złożyć i podpisać wniosek musisz posiadać konto w serwisie pz.gov.pl oraz potwierdzony profil zaufany. Do wniosku w generatorze należy załączyć wymagane załączniki oraz dokumenty podlegające kwalifikacji punktowej. W przeciwnym przypadku nie zostaną naliczone punkty.
Z jednego gospodarstwa domowego może wpłynąć tylko jeden wniosek. W przypadku, gdy nr PESEL pojawi się w kilku wnioskach, zostaną one rozpatrzone negatywnie.
Złożony kompletny wniosek nie podlega żadnym korektom i poprawkom. Zmiana danych we wniosku nie jest możliwa. Błędnie złożony wniosek można wycofać poprzez formularz znajdujący się w serwisie KPUM. Po jego wycofaniu Wnioskodawca może złożyć nowy wniosek zgodnie z wymogami wskazanymi w pkt 1. Za datę złożenia wniosku będzie uznawana data wysłania ponownego formularza wniosku.
W terminie do 14 dni od wysłania wniosku w serwisie KPUM wnioskodawca jest zobowiązany do dostarczenia do siedziby Wydziału Mieszkalnictwa UMK, Rynek Podgórski 1, Kraków:
w przypadku wniosków składanych indywidualnie lub wniosków obejmujących wnioskodawcę i osoby nieletnie - oryginał zaświadczenia o dochodach jeśli nie był wystawiony elektronicznie z podpisem kwalifikowanym oraz potwierdzone za zgodność z oryginałem dokumenty potwierdzających spełnienie kryteriów objętych punktacją,
w przypadku wniosków obejmujących więcej niż jedną osobę pełnoletnią – oryginał części III wniosku z podpisami wszystkich pełnoletnich osób objętych wnioskiem, oryginały zaświadczeń o dochodach jeśli nie są wystawione elektronicznie z podpisem kwalifikowanym oraz potwierdzone za zgodność z oryginałem dokumenty potwierdzających spełnienie kryteriów objętych punktacją.
Dokumenty umieszczone w zamkniętej kopercie podpisanej imieniem i nazwiskiem wnioskodawcy należy wrzucać do urny znajdującej się na parterze budynku. Kserokopie muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem:
przez notariusza lub
w siedzibie Wydziału Mieszkalnictwa - dziennik podawczy, w taki przypadku należy dysponować oryginałem dokumentu do okazania oraz jego kserokopią (dziennik podawczy nie kseruje dokumentów).
W przypadku nieprzedłożenia dokumentów w terminie 14 dni od daty wysłania formularza w serwisie KPUM wniosek pozostanie bez rozpatrzenia.
Weryfikacja wniosków będzie przebiegać dwuetapowo. Pierwszy etap to ocena spełnienia wymogów programu. Następnie pozytywnie rozpatrzone wnioski będą podlegały kwalifikacji punktowej decydującej o umieszczeniu na liście remontowej. O pozycji na liście remontowej w przypadku takiej samej ilości punktów, decyduje data i godzina złożenia wniosku.
Badany dochód obejmuje miesiące: luty, marzec i kwiecień 2025 roku (uwzględniamy faktycznie uzyskany dochód tj. wg. wpływu na rachunek bankowy/daty wypłaty).
Na chwilę obecną planujemy przeznaczyć do programu lokale o powierzchni od 36,00 m2 do około 90,00 m2. Niemniej jednak z uwagi na odzyskiwanie kolejnych pustostanów, a także możliwe inne nieprzewidziane pilne potrzeby mieszkaniowe dane te mogą ulec zmianie. Ostateczne decyzje w tym zakresie zostaną podjęte po opracowaniu listy remontowej i przy uwzględnieniu struktury gospodarstw domowych, które się na nią zakwalifikowały.
Dodatkowe informacje dotyczące programu można uzyskać: