Drugie posiedzenie Komisji Konkursowej odbyło się w dniu 23 lipca 2025 r. Po przesłuchaniu kandydatów, których oferty spełniały wymagania formalne, kierując się przyjętymi podczas pierwszego posiedzenia kryteriami, w głosowaniu jawnym Komisja Konkursowa wyłoniła Rafała Kokota na kandydata na stanowisko dyrektora Orkiestry Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa „Sinfonietta Cracovia”. Na kandydaturę tę zagłosowało 9 z 10 członków komisji konkursowej (Protokół z II posiedzenia Komisji Konkursowej - wersja dostępna cyfrowo). Wybór ten został zaakceptowany przez Prezydenta Krakowa Aleksandra Miszalskiego, co kończy procedurę konkursową.
W najbliższych dniach Prezydent Miasta Krakowa przedstawi wybranemu kandydatowi szczegółowe warunki zatrudnienia oraz projekt umowy określający warunki organizacyjno-finansowe działalności Orkiestry oraz program jego działania.
Zgodnie z § 6 Zarządzenie Nr 1326/2025 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 2 czerwca 2025 r. w sprawie ogłoszenia konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Orkiestry Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa „Sinfonietta Cracovia”: „Przed powołaniem kandydata na stanowisko dyrektora Orkiestry zostanie zawarta z nim odrębna umowa określająca warunki organizacyjno-finansowe działalności Orkiestry oraz program jego działania, zgodnie z art. 15 ust. 5 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, której treść zostanie uzgodniona w sposób przewidziany w art. 16 ust. 12 tej ustawy. Odmowa zawarcia umowy, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, przez kandydata na stanowisko dyrektora skutkuje jego niepowołaniem na to stanowisko”.
Uzasadnienie wyboru:
Pan Rafał Kokot przedstawił interesujący i spójny autorski program realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju Orkiestry Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa Sinfonietta Cracovia. Wykazał się dobrą znajomością uwarunkowań prawnych i organizacyjnych funkcjonowania instytucji publicznych, w tym w szczególności umiejętnością pozyskiwania środków zewnętrznych, co stanowi istotny atut w skutecznym zarządzaniu instytucją kultury.
Komisja Konkursowa po zapoznaniu się z programem autorskim oraz przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej pozytywnie oceniła kompetencje menedżerskie i organizacyjne kandydata, uznając, że zapewniają one stabilny rozwój Orkiestry, a także umożliwią bezpieczne i sprawne przeprowadzenie zespołu przez proces zmiany siedziby do Centrum Muzyki w Krakowie.
Pan Rafał Kokot wyróżnia się wysokimi umiejętnościami w zakresie budowania relacji interpersonalnych, efektywnego rozwiązywania problemów oraz organizacji pracy zespołu, co jest ważne w kontekście zarządzania zarówno pionem artystycznym, jak i administracyjnym instytucji.