Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania oraz analizować ruch na stronie. Szczegółowe informacje w
polityce prywatności. Klikając "Tak", akceptujesz te warunki.
Ogłoszenie konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Krakowskiego Forum Kultury
Prezydent Miasta Krakowa ogłasza konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Krakowskiego Forum Kultury
I
Ogłasza się konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Krakowskiego Forum Kultury, zwanego dalej Forum, z siedzibą w Krakowie, ul. Mikołajska 2, będącego samorządową instytucją kultury, wyodrębnioną pod względem prawnym i ekonomiczno-finansowym, której organizatorem jest Gmina Miejska Kraków, zwana dalej Organizatorem.
II
Do konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Forum może przystąpić osoba, która spełnia łącznie następujące warunki:
posiada wykształcenie wyższe magisterskie;
ma co najmniej 3-letnie udokumentowane doświadczenie zawodowe, w tym:
posiada minimum 3-letnie doświadczenie w pracy w instytucjach kultury, organizacjach pozarządowych lub podmiotach gospodarczych działających w obszarze kultury,
posiada minimum 2-letnie doświadczenie w pracy na stanowisku kierowniczym w instytucjach publicznych lub prywatnych oraz organizacjach pozarządowych działających w obszarze kultury albo minimum 2-letnie doświadczenie w zarządzaniu zespołem lub projektem w zakresie kultury;
posiada znajomość przepisów prawa regulujących funkcjonowanie samorządowych instytucji kultury;
posiada znajomość problematyki będącej przedmiotem działalności Forum;
posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
posiada dobry stan zdrowia pozwalający na wykonywanie pracy na stanowisku kierowniczym;
posiada dobrą znajomość w mowie i piśmie języka angielskiego w stopniu umożliwiającym prowadzenie kontaktów służbowych w obszarze działalności instytucji, poświadczoną certyfikatem lub oświadczeniem kandydata;
posiada znajomość zagadnień, problematyki i przepisów z zakresu funkcjonowania i finansowania instytucji kultury, w tym ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2024 r. poz. 87 ze zm.), ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530 ze zm.), ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2025 r. poz. 277 ze zm.), ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 ze zm.);
w przypadku cudzoziemców lub obywateli polskich na stałe mieszkających za granicą – posiada znajomość języka polskiego pozwalającą na swobodną komunikację, poświadczoną zgodnie z ustawą z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz.U. z 2024 r. poz. 1556 ze zm.);
złoży we wskazanym terminie komplet wymaganych dokumentów wymienionych w rozdz. III.
Preferowani będą kandydaci spełniający dodatkowe kryteria:
doświadczenie w realizacji projektów kulturalnych;
studia podyplomowe, kursy, szkolenia z zakresu zarządzania zespołem/instytucją kultury/finansami/projektami;
wysokie kompetencje interpersonalne, a także z zakresu polubownego rozwiązywania sporów i zarządzania kryzysem;
wiedza i doświadczenie w pozyskiwaniu zewnętrznych środków finansowych, w tym z funduszy Unii Europejskiej.
Głównym zadaniem dyrektora Forum będzie kierowanie całokształtem działalności Forum funkcjonującego na podstawie ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej oraz Statutu Forum. Dyrektor zobowiązany będzie również do realizacji postanowień umowy określającej warunki organizacyjno-finansowe działalności Forum oraz programu jego działania.
Główne oczekiwania Organizatora względem wyłonionego w konkursie kandydata na stanowisko dyrektora Forum:
realizacja zadań statutowych: tworzenie, upowszechnianie i ochrona kultury;
efektywny rozwój struktury Forum po połączeniu – sprawna organizacja pracy i zasobów;
rozbudowana oferta kulturalna i edukacyjna: warsztaty, wydarzenia, festiwale, działania inkluzywne;
kompetencje menedżerskie: zarządzanie zespołem, programem, promocją i finansami;
wdrażanie procesów zapobiegania mobbingowi i zachowaniom przemocowym zarówno w procesie twórczym, jak również w codziennej pracy i realizacji zadań;
pozyskiwanie finansowania zewnętrznego, zgodne z misją i statutowymi celami.
III
Oferta do konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Forum musi mieć formę pisemną i zawierać następujące dokumenty:
spis wszystkich składanych dokumentów;
własnoręcznie podpisany list motywacyjny;
własnoręcznie podpisany autorski program realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju Forum (maksymalnie do 20 stron formatu A4), zwany dalej Programem, zawierający m.in.: wizję i misję rozwoju Forum na okres siedmiu lat (począwszy od roku 2026), z zachowaniem profilu działalności Forum określonego w Statucie tej instytucji, a także zgodnej z polityką kulturalną Miasta oraz z Programem Rozwoju Kultury w Krakowie do roku 2030, koncepcję finansową i organizacyjną działalności Forum, program promocji i kreowania wizerunku Forum oraz inne niezbędne zdaniem kandydata/kandydatki informacje. Program będzie stanowił załącznik do umowy w sprawie warunków organizacyjno-finansowych działalności instytucji zawartej przez Organizatora z wybranym przez komisję kandydatem/kandydatką;
własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy z fotografią zgodny ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do ogłoszenia;
odpisy/kopie dokumentów potwierdzające minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe, w tym:
minimum 3-letnie doświadczenie w pracy w instytucjach kultury, organizacjach pozarządowych lub podmiotach gospodarczych działających w obszarze kultury,
minimum 2-letnie doświadczenie w pracy na stanowisku kierowniczym w instytucjach publicznych lub prywatnych oraz organizacjach pozarządowych działających w obszarze kultury albo minimum 2-letnie doświadczenie w zarządzaniu zespołem lub projektem w zakresie kultury;
kserokopie dyplomów oraz zaświadczeń o posiadanych kwalifikacjach - przy czym oryginały dokumentów należy przedłożyć w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej;
certyfikat lub oświadczenie kandydata o znajomości języka angielskiego w stopniu pozwalającym na prowadzenie kontaktów służbowych w sferze działalności instytucji;
własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata na stanowisko dyrektora Krakowskiego Forum Kultury o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do ogłoszenia;
własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata o niekaralności zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do ogłoszenia;
własnoręcznie podpisane oświadczenie, w którym kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych na potrzeby postępowania konkursowego zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do ogłoszenia;
fotografię kandydata (w wersji elektronicznej), którą wydział właściwy ds. kultury Urzędu Miasta Krakowa będzie się posługiwał w celach promocyjnych i komunikacyjnych na stronie internetowej oraz na portalach społecznościowych (w przypadku wyboru).
Program, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, powinien być dostarczony w formie pisemnej oraz w wersji elektronicznej w sposób uniemożliwiający jego edycję (np. PDF) na PenDrive (pamięć USB).
Do oferty mogą być dołączone inne dokumenty, w tym opinie lub rekomendacje potwierdzające dorobek i osiągnięcia zawodowe kandydata/kandydatki.
Oferta wraz z załącznikami powinna być umieszczona w zamkniętej kopercie, z podanym adresem zwrotnym, numerem telefonu kontaktowego oraz adresem poczty elektronicznej z dopiskiem: „Konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Krakowskiego Forum Kultury”.
Ofertę o przystąpieniu do konkursu należy złożyć na stanowisku nr 5 w Kancelarii Magistratu Urzędu Miasta Krakowa, Kraków, pl. Wszystkich Świętych 3-4 (Dziennik Podawczy przy pl. Wszystkich Świętych 3-4, czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 - 15:30) lub przesłać na adres: Urząd Miasta Krakowa, 31-004 Kraków, pl. Wszystkich Świętych 3-4, do dnia 25 listopada 2025 r.
Oferta, która wpłynie po terminie wskazanym w ust. 5, nie będzie rozpatrzona i podlega zwrotowi. W przypadku przesyłki pocztowej o dotrzymaniu terminu decyduje data wpływu do Urzędu Miasta Krakowa.
Z dokumentami i informacjami dotyczącymi warunków organizacyjno-finansowych funkcjonowania Forum oraz innymi informacjami na temat działalności Forum można zapoznać się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Forum, bądź w Wydziale Kultury, po uprzednim ustaleniu terminu i miejsca pod adresem elektronicznym: joanna.hadam@um.krakow.pl
Programy, o których mowa w ust. 1 pkt 3, kandydatów spełniających wymogi formalne i dopuszczonych do drugiego etapu konkursu, zostaną, wraz z imionami i nazwiskami Autorów, opublikowane na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa.
Konkurs prowadzony jest w języku polskim.
IV
Postępowanie konkursowe rozpoczyna się z dniem wejścia w życie Zarządzenia 2415/2025 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 11 października 2025 r.
Konkurs zostanie przeprowadzony przez komisję konkursową powołaną przez Prezydenta Miasta Krakowa. Informacja o składzie komisji konkursowej zostanie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa.
Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach: I etap – sprawdzenie ofert pod względem formalnym bez udziału uczestników, II etap – rozmowa kwalifikacyjna, podczas której zostanie zweryfikowana znajomość języka angielskiego kandydatów, następnie kandydaci zobowiązani będą do prezentacji własnej oferty/koncepcji. Dopuszczalny jest udział członków komisji konkursowej w pierwszym posiedzeniu w formie zdalnej. Rozmowa kwalifikacyjna odbędzie się nie wcześniej niż w terminie 7 dni od dokonanej przez komisję konkursową oceny spełnienia warunków przez uczestników, określonych w ogłoszeniu o konkursie lub stwierdzeniu uchybień lub braków w złożonych ofertach.
O zakwalifikowaniu do konkursu i terminie rozmowy kwalifikacyjnej uczestnicy konkursu zostaną powiadomieni indywidualnie na podany adres e – mail lub telefonicznie.
Nieobecność uczestnika podczas rozmowy kwalifikacyjnej traktowana będzie jako rezygnacja z ubiegania się o stanowisko, bez względu na jej przyczyny.
Zakończenie postępowania konkursowego przewiduje się w ciągu 90 dni po upływie terminu składania ofert.
Za termin zakończenia postępowania konkursowego uznaje się dzień podjęcia ostatecznej decyzji przez Prezydenta Miasta Krakowa w sprawie wyboru kandydata na stanowisko dyrektora Forum.
Konkurs pozostanie nierozstrzygnięty w razie stwierdzenia przez komisję konkursową, że żadna oferta nie spełnia warunków określonych w ogłoszeniu o konkursie lub żaden z uczestników dopuszczonych do udziału w konkursie nie spełnia szczegółowych kryteriów oceny, ustalonych przez komisję konkursową z uwzględnieniem treści wymagań, o których mowa w rozdz. II ust. 1.
V
Ostateczną decyzję w sprawie powołania wyłonionego w konkursie kandydata na stanowisko dyrektora Forum oraz szczegółów dotyczących warunków zatrudnienia, podejmie Prezydent Miasta Krakowa.
VI
Przed powołaniem kandydata na stanowisko dyrektora Forum zostanie zawarta z nim odrębna umowa określająca warunki organizacyjno-finansowe działalności Forum oraz program jego działania, zgodnie z art. 15 ust. 5 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, której treść zostanie uzgodniona w sposób przewidziany w art. 16 ust. 12 tej ustawy. Odmowa zawarcia umowy, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, przez kandydata na stanowisko dyrektora skutkuje jego niepowołaniem na to stanowisko.
VII
Dyrektor Forum zostanie powołany na okres od 3 do 7 lat – zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.