Kierując się intencją poprawy bezpieczeństwa i porządku publicznego w Krakowie Rada Miasta Krakowa ustanowiła w 2005 r.
nagrodę „Bezpieczny Kraków” -
uchwała Nr LXXIII/714/05 Rady Miasta Krakowa z dnia 16.03.2005 r. Nagroda jest przyznawana corocznie funkcjonariuszom Policji, Straży Pożarnej oraz Straży Miejskiej za wzorowe osiągnięcia dla poprawy bezpieczeństwa i porządku publicznego w Krakowie. Nagrodę „Bezpieczny Kraków” przyznaje Prezydent Miasta Krakowa na wniosek Kapituły Nagrody.
Kandydatury do Nagrody "Bezpieczny Kraków" mogą zgłaszać:
-Komenda Miejska Policji w Krakowie
-Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie
-Straż Miejska Miasta Krakowa
-Rady Dzielnic Pomocniczych Miasta Krakowa
-Organizacje pozarządowe, których celem statutowym jest poprawa bezpieczeństwa i porządku publicznego.
Zgłoszenia kandydatur za rok 2006 przyjmowane są w terminie
do 31 marca 2007 r. Wnioski należy składać w Wydziale Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miasta Krakowa, os. Zgody 2, 31-949 Kraków.
Szczegółowe zasady przyznawania Nagrody „Bezpieczny Kraków” określa regulamin - zobacz załącznik poniżej.