Gmina Miejska Kraków, z siedzibą w Krakowie, przy placu Wszystkich Świętych 3-4 informuje, iż organizuje I edycję konkursu ofert pod nazwą Program Pomocy Lokatorom. W konkursie ofert mogą uczestniczyć wyłącznie osoby, które utraciły tytuł prawny do zajmowanego lokalu wskutek wypowiedzenia umowy najmu dokonanego na podstawie art. 11 ust. 5 i 7 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (wypowiedzenie trzyletnie).
Informujemy oferentów, iż w związku z umieszczeniem na elewacji budynku reklamy wielkoformatowej, okna lokalu przy Al. Krasińskiego 4/8 będą przesłonięte przez 12 miesięcy (z możliwością przedłużenia na kolejny okres) prześwitującą siatką winylową zadrukowaną grafiką reklamową. Środki uzyskane z ekspozycji reklamy Wspólnota Mieszkaniowa zamierza przeznaczyć na remont budynku.
o konkursu ofert mogą przystąpić osoby, które:
Do konkursu ofert dopuszcza się również osoby, które utraciły tytuł prawny wskutek trzyletniego wypowiedzenia, spełniające przedstawione powyżej kryteria a otrzymały lokal mieszkalny z zasobu Gminy Miejskiej Kraków, w przypadku zobowiązania się do spełnienia następujących przesłanek:
W przypadku, gdy przeprowadzona weryfikacja wykaże, iż czynsz oraz inne opłaty za używanie lokalu uzyskanego w wyniku konkursu ofert przekroczyłyby 50 % miesięcznych dochodów rodziny oferenta, dopuszcza się odmowę przyjęcia oferty.
Lokal mieszkalny zostanie wynajęty tej osobie, która zaoferuje najwyższą stawkę czynszu oraz spełni pozostałe wymogi konkursu ofert.
Druki ofert w ramach Programu Pomocy Lokatorom są dostępne w siedzibie
Wydziału Mieszkalnictwa Urzędu Miasta Krakowa, ul. Wielopole 17a - Punkt Obsługi Mieszkańców (parter) lub w Internecie pod adresem https://www.bip.krakow.pl/zalaczniki/komunikaty/65222
Oferent składający ofertę powinien w szczególności dołączyć do niej następujące dokumenty:
W uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość żądania dodatkowych dokumentów.
W przypadku, gdy wymagane dokumenty znajdują się już w aktach sprawy prowadzonej przez Wydział Mieszkalnictwa Urzędu Miasta Krakowa, nie istnieje konieczność ponownego ich składania, z wyłączeniem sytuacji, gdy zaistnieje potrzeba zaktualizowania tych dokumentów.
W celu wyeliminowania sytuacji braku zgodności oferty z wymogami konkursu oraz braku kompletności złożonej dokumentacji, ofertę - przed jej złożeniem - mogą sprawdzić pod względem formalnym pracownicy Wydziału Mieszkalnictwa Urzędu Miasta Krakowa
(pokój nr 111 przy ul. Wielopole 17a - I Piętro, w godzinach pracy UMK).
Dodatkowe informacje w sprawie konkursu można uzyskać pod numerem telefonu
(012) 616-82-24.
Oferty składane są przez oferentów w zamkniętych kopertach oznaczonych „Konkurs ofert - Program Pomocy Lokatorom" w siedzibie Urzędu Miasta Krakowa przy ul. Wielopole 17a, (Punkt Obsługi Mieszkańców) lub za pośrednictwem poczty na ten sam adres,
do dnia 10 listopada 2009 roku.
Podstawa prawna:
1. § 13 ust. 6 uchwały Nr XXIV/288/07 Rady Miasta Krakowa z dnia 24 października 2007 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Kraków,
2. § 7 uchwały Nr XXIV/289/07 Rady Miasta Krakowa z dnia 24 października 2007 r.
w sprawie przyjęcia „Wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Miejskiej Kraków na lata 2007 - 2012",
3. Zarządzenie Nr 2014/2009 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 16 września 2009 r.
w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzenia Programu Pomocy Lokatorom.
4. Zarządzenie Nr 2015/2009 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 16 września 2009 r.
w sprawie powołania komisji ds. rozpatrywania ofert w ramach Programu Pomocy Lokatorom.