W związku z ogłoszeniem przez Marszałka Sejmu Bronisława Komorowskiego terminu wyborów prezydenckich - Wydział Spraw Administracyjnych Urzędu Miasta Krakowa, będzie przyjmował zgłoszenia o akcjach zbierania podpisów, na kandydata na Prezydenta.
Procedura SA-52 odnosi się do nieruchomości lub przestrzeni będących własnością Gminy Miejskiej Kraków oraz nieruchomości lub przestrzeni będących własnością Skarbu Państwa, a położonych w obrębie Gminy Miejskiej Kraków, m.in.: Rynek Główny, Mały Rynek, Plac Wolnica, Bulwary Wiślane.
Zgłoszenia o organizowaniu akcji zbierania podpisów, należy złożyć w Wydziale Spraw Administracyjnych Al. Powstania Warszawskiego 10 i będą rozpatrywane na bieżąco.
Lokalizację określa wnioskodawca, uwzględniając miejsca, w których ustawienie stolika wraz z krzesłami i parasolem nie będzie powodowało zakłóceń, w szczególności: ruchu pieszego, wjazdu lub wyjazdu, bądź ładu przestrzennego.
Wydział Spraw Administracyjnych bezpłatnie będzie wydawał zezwolenia na: ustawienie stolika, krzesełek, parasola - bez jakichkolwiek elementów reklamowych dotyczących kandydata na prezydenta.
Za elementy reklamowe pobierana będzie opłata zgodnie z obowiązującym cennikiem stanowiącym załącznik do zarządzenia Prezydenta Miasta Krakowa Nr 1348/2009 z dnia 18 czerwca 2009 r.