DYREKTOR WYDZIAŁU SPRAW ADMINISTRACYJNYCH
URZĘDU MIASTA KRAKOWA
ogłasza
przetarg ustny ograniczony
na udostępnienie dwóch miejsc do prowadzenia sprzedaży na chodniku w Rynku Głównym przed kamienicami
nr 21 i 31
zgodnie z zarządzeniem Nr 1712/2011 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 2 sierpnia 2011 r. w sprawie określenia zasad udzielania zgody na czasowe zajęcie nieruchomości lub przestrzeni będących własnością Gminy Miejskiej Kraków oraz nieruchomości lub przestrzeni będących własnością Skarbu Państwa a położonych w obrębie Gminy Miejskiej Kraków
i uchwałą Nr CXV/1547/10 Rady Miasta Krakowa z dnia 3 listopada 2010 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Stare Miasto.
Przetarg odbędzie się w dniu 23 stycznia 2012 r. o godzinie 1130 w budynku Urzędu Miasta
Krakowa przy Alei Powstania Warszawskiego 10, w sali nr 120
I. OPIS PRZEDMIOTU PRZETARGU.
1. Przedmiot udostępnienia.
1) Przedmiotem udostępnienia są dwa miejsca handlowe do prowadzenia sprzedaży artykułów spożywczych (zgodnie z załącznikiem graficznym do niniejszego ogłoszenia).
2) Miejsca handlowe do sprzedaży artykułów spożywczych zlokalizowane są na chodniku w Rynku Głównym przed kamienicami nr 21 i 31 (dz. nr 580/4 obr. 1 Sródmieście) i wskazane załącznikiem nr 2 do uchwały Nr CXV/1547/10 Rady Miasta Krakowa z dnia 3 listopada 2010 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Stare Miasto.
3) Jeden przedsiębiorca może uzyskać najwyżej jedno stanowisko.
4) Miejsca do prowadzenia sprzedaży artykułów spożywczych obejmuje:
a) powierzchnię określoną wymiarami rzutu poziomego stoiska zgodnego z załącznikiem nr 4 do uchwały nr CXV/1547/10 Rady Miasta Krakowa z dnia 3 listopada 2010 r.
w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Stare Miasto,
b) powierzchnię zajmowaną przez sprzedającego - 0,5 m2.
2. Czas udostępnienia.
Umowa udostępnienia terenu będzie obowiązywać nieprzerwanie przez okres trzech lat,
we wszystkie dni.
3. Warunki prowadzenia handlu.
1) Dopuszczalny asortyment: artykuły spożywcze (precle).
2) Przed zawarciem umowy wózki do prowadzenia sprzedaży artykułów spożywczych muszą uzyskać pozytywną opinię Głównego Plastyka Miasta.
3) Handlujący artykułami spożywczymi musi uzyskać przed zawarciem umowy potwierdzenie, z ostatnich trzech miesięcy, wpisu do rejestru wydane przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego dla prowadzonej działalności.
4) Wózki do prowadzenia sprzedaży artykułów spożywczych muszą być usuwane codziennie po zakończeniu działalności.
4. Opłaty.
1) Opłata dzienna za udostępnienie miejsca do prowadzenia handlu ruchomego na terenie płyty Rynku Głównego obejmuje powierzchnię wózka przeznaczonego do prowadzenia sprzedaży artykułów spożywczych, określoną wymiarami rzutu poziomego oraz powierzchnię zajmowaną przez sprzedającego wynoszącą 0,5 m2, przeliczoną według wylicytowanej stawki.
2) Opłata za udostępnienie miejsca do prowadzenia sprzedaży ustalona
w drodze przetargu jest płatna miesięcznie z góry, do 10-go dnia każdego miesiąca trwania umowy.
3) Dzienna opłata targowa wynikająca z art. 15 i 16 ustawy z dnia 12.01.1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2009 r. Nr 95, poz. 613 z późn. zm.), w wysokości określonej w uchwale Nr LXXVIII/761/97 Rady Miasta Krakowa z dnia 23.04.1997 r. w sprawie ustalenia wysokości i zasad poboru opłaty targowej (Gaz. Urz. MK Nr 7 poz. 25) za powierzchnię określoną w umowie, podlegająca przeliczeniu według stawki dziennej w wysokości 3 zł/m² dla artykułów spożywczych płatna na konto bankowe wskazane w umowie lub w kasie Wydziału Podatków i Opłat Urzędu Miasta Krakowa, al. Powstania Warszawskiego 10.
5. Cena wywoławcza.
Dla każdego stanowiska wynosi 3,30 zł netto za 1 m2 zajętej powierzchni, określonej w rozdziale I ust. 1 pkt 4 lit. a), b), za każdy dzień + należny podatek VAT.
II. WARUNKI WYMAGANE OD PRZEDSIĘBIORCÓW.
1. Warunki przystąpienia do przetargu.
W przetargu mogą brać udział przedsiębiorcy, którzy:
1) Według stanu na dzień 2 sierpnia 2011 r. mieli zawartą z Gminą Miejską Kraków umowę udostępnienia miejsca w celu prowadzenia sprzedaży artykułów spożywczych na chodniku w Rynku Głównym przed kamienicami nr 21 i 31.
2) Nie zalegają z zapłatą za korzystanie z terenów Gminy Miejskiej Kraków lub Skarbu Państwa, a położonych w obrębie Gminy Miejskiej Kraków.
3) Złożyli komplet dokumentów warunkujących przystąpienie do przetargu.
4) Wnieśli wadium w wysokości 500 zł (pięćset złotych) w terminie do dnia
19 stycznia 2012 r.
a) Wpłaty wadium dokonywać można:
• w formie gotówkowej w podanej wyżej wysokości, w kasie Wydziału Finansowego UMK, Plac Wszystkich Świętych ¾ (kasa czynna jest w poniedziałki w godz. 900 - 1600 i od wtorku do piątku w godz. 730 - 1500 ) przed upływem terminu do wnoszenia wadium. Dowód wniesienia wadium powinien być przedłożony komisji przetargowej przed otwarciem przetargu,
• w formie przelewu wpłacane w taki sposób, aby najpóźniej w dniu 19 stycznia
2012 r. wadium znajdowało się na rachunku depozytowym Miasta - w przypadku wpłaty wadium przelewem, potwierdzenie dokonania przelewu należy przedłożyć komisji przetargowej przed otwarciem przetargu. Numer rachunku depozytowego UMK 27 1240 4722 1111 0000 4856 4667 z dopiskiem „Wpłata wadium - Precle Rynek Główny".
b) Wniesienie wadium w sposób niezgodny z ww. warunkami spowoduje wykluczenie przedsiębiorcy z postępowania.
c) Wadium wpłacone przez przedsiębiorcę, który wylicytuje miejsce do prowadzenia sprzedaży zalicza się na poczet należności z tytułu zawarcia umowy.
d) W przypadku, gdy umowa nie zostanie zawarta z winy przedsiębiorcy wadium nie zostanie zwrócone. Uczestnikom przetargu, którzy nie wylicytują miejsca do prowadzenia sprzedaży wadium zostanie zwrócone w terminie 7 dni po zakończeniu przetargu. W przypadku unieważnienia przetargu wadium zostanie zwrócone wszystkim przedsiębiorcom, którzy je wpłacili.
2. Dokumenty warunkujące przystąpienie do przetargu.
1) Przed otwarciem przetargu jego uczestnik winien przedłożyć komisji przetargowej:
a) dokument potwierdzający tożsamość uczestnika przetargu (z numerem PESEL),
b) pisemne oświadczenie przedsiębiorcy, że status wpisu do Ewidencji Działalności Gospodarczej jest aktywny,
c) dokument potwierdzający wpłatę wadium,
d) dokumenty potwierdzające tożsamość pełnomocnika, pełnomocnictwo notarialne lub z notarialnie poświadczonym podpisem mocodawcy do reprezentowania uczestnika przetargu na każdym etapie postępowania przetargowego, jeżeli uczestnik jest reprezentowany przez inną osobę,
e) pisemne oświadczenie o zapoznaniu się i przyjęciu bez zastrzeżeń warunków przetargu, określonych w niniejszym ogłoszeniu oraz szczegółowych warunków organizacji przetargu i projektu umowy udostępnienia nieruchomości, które są do wglądu w Wydziale Spraw Administracyjnych.
2) Dokumenty wyżej wymienione muszą być przedstawione w formie oryginału.
UWAGA:
Brak któregokolwiek z wymaganych załączników jest podstawą niedopuszczenia przedsiębiorcy do przetargu.
3. Przetarg.
Czynności związane z przetargiem wykonuje komisja przetargowa, powołana Poleceniem Służbowym Nr 14 /2011 Dyrektora Wydziału Spraw Administracyjnych z dnia 21 grudnia 2011 r., na podstawie szczegółowych warunków organizacji przetargu (będących do wglądu w Wydziale Spraw Administracyjnych) w dwóch etapach:
Pierwszy etap: kwalifikacja uczestników do drugiego etapu przetargu - do licytacji zostaną dopuszczeni jedynie przedsiębiorcy, którzy spełnią wszystkie warunki przystąpienia do przetargu, określone w ust. 1. i 2. niniejszego rozdziału.
Drugi etap: licytacje ustne, które zostaną przeprowadzone w tym samym dniu, bezpośrednio po przeprowadzonej weryfikacji dokumentów warunkujących przystąpienie do przetargu.
Miejsca, które nie zostaną wylicytowane oraz te spośród wylicytowanych,
w przypadku których zwycięzcy licytacji nie podpiszą umów w terminie określonym
w rozdziale III ust. 2, będą udostępnione w przetargu nieograniczonym, ogłoszonym
w terminie późniejszym.
III. ZAWARCIE UMOWY.
Warunki umowy i termin jej podpisania
1. Umowy zostaną zawarte zgodnie z wzorem umowy będącym do wglądu w Wydziale Spraw Administracyjnych.
2. Umowy na udostępnienie miejsca do prowadzenia sprzedaży artykułów spożywczych powinny być zawarte w terminie 30 dni od daty przetargu, według wylicytowanej stawki, pod rygorem utraty wpłaconego wadium i utraty prawa do zawarcia umowy.
3. Złożenie w Wydziale Spraw Administracyjnych UMK w terminie do 6 lutego 2012 r. wymaganych decyzji Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz pozytywnej opinii wydanej przez Głównego Plastyka Miasta dotyczącej wyglądu wózka do prowadzenia sprzedaży artykułów spożywczych.
4. Umowy zawierać będą zobowiązania do ponoszenia opłat wymienionych w rozdziale I ust. 4 niniejszego ogłoszenia.
IV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.
1. Integralną część niniejszego ogłoszenia stanowi załącznik graficzny z zaznaczonymi miejscami ustawienia wózków do prowadzenia sprzedaży artykułów spożywczych.
2. Szczegółowych informacji udziela Bartosz Mikos - podinspektor w Wydziale Spraw Administracyjnych UMK - al. Powstania Warszawskiego 10, pok. 813, tel. 12-616-93-18, w godz. 800 - 1500.
3. Wydział Spraw Administracyjnych zastrzega sobie prawo odwołania przetargu bez podania przyczyny.