Podobnie jak w roku ubiegłym, tegoroczne badanie zostało wykonane przez firmę Lokalne Badania Społeczne z Warszawy w ramach realizacji projektu „Rozwój systemu zarządzania Urzędem”, dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wywiady kwestionariuszowe z klientami wybranych komórek organizacyjnych Urzędu zostały przeprowadzone w 11 wydziałach zlokalizowanych w 19 lokalizacjach, w lipcu br. Badaniem objęto grupę 804 klientów Urzędu Miasta Krakowa.
W tym roku pracę Urzędu Miasta Krakowa mieszkańcy ocenili na 4,11 (w skali ocen od 1 do 5). Tegoroczna ocena pracy urzędników jest wyższa od otrzymanej zarówno przed rokiem (w badaniu z 2011 roku zatrudnieni w urzędzie otrzymali notę 4,00) oraz uzyskanej w roku 2010 (3,91). Tegoroczna ocena oznacza, że 80 proc. odwiedzających Urząd była „bardzo zadowolona” lub „raczej zadowolona” z obsługi.
Odnosząc się do poziomu zadowolenia z obsługi przez wydziały biorące udział w badaniu, oceny dotyczące poszczególnych wymiarów jakości obsługi wzrosły niemal we wszystkich badanych kategoriach w porównaniu z latami 2010-2011. Mieszkańców pytano między innymi o satysfakcję z kompetencji, profesjonalizmu, uprzejmości, życzliwości, komunikatywności, pomagania i doradzania, dotrzymywania ustalonych terminów, szybkości obsługi podczas pierwszej wizyty, czasu oczekiwania na obsługę, wygody oczekiwania na obsługę, okresu oczekiwania na załatwienie sprawy, umiejętności rozwiązywania problemów czy organizacji pracy w wydziałach. Podobnie jak w latach ubiegłych najwyżej mieszkańcy ocenili uprzejmość 4,65, uczciwość 4,52, komunikatywność 4,5 oraz kompetencje pracowników 4,49.
Ogólna średnia ocena pracy badanych wydziałów (nie Urzędu jako całości) wzrosła z 4,17 w 2010 roku oraz 4,30 w 2011 roku do 4,42 w roku 2012.
Z raporami z badań satysfakcji klienta można się zapoznać na stronie : https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=20521