Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania oraz analizować ruch na stronie. Szczegółowe informacje w
polityce prywatności. Klikając "Tak", akceptujesz te warunki.
Ogloszenie Dyrektora Wydziału Spraw Administracyjnych w sprawie przetargu ustnego ograniczonego na udostępnienie miejsc do prowadzenia sprzedazy pamiątek
DYREKTOR WYDZIAŁU SPRAW ADMINISTRACYJNYCH URZĘDU MIASTA KRAKOWA
ogłasza przetarg ustny ograniczony
na udostępnienie pięciu miejsc do prowadzenia sprzedaży na płycie Rynku Głównego oraz chodniku
w Rynku Głównym przed kamienicą nr 5
zgodnie z zarządzeniem Nr 1712/2011 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 2 sierpnia 2011 r. w sprawie określenia zasad udzielania zgody na czasowe zajęcie nieruchomościlub przestrzeni będących własnością Gminy Miejskiej Kraków oraz nieruchomości lub przestrzeni będących własnością Skarbu Państwa a położonych w obrębie Gminy Miejskiej Kraków, uchwałą Nr CXV/1547/10 Rady Miasta Krakowa z dnia 3 listopada 2010 r.w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Stare Miasto.
Przetarg odbędzie się w dniu 30 listopada 2012 r. o godzinie 1300 w budynku Urzędu Miasta Krakowa przy ul. Wielopole 17 a, w Sali Konferencyjnej
I. OPIS PRZEDMIOTU PRZETARGU.
1. Przedmiot udostępnienia.
Przedmiotem udostępnienia jest pięć miejsc handlowych przeznaczonych do prowadzenia sprzedaży pamiątek o charakterze krakowskim oznaczonych numerami stanowisk: 1N, 1P, 2N, 2P, 3N, 3P, 4N, 4P, 5N, 5P, gdzie cyfry oznaczają numery miejsc handlowychw Rynku Głównym (zgodnie z załącznikiem graficznym do niniejszego ogłoszenia),a litery oznaczają dni miesiąca prowadzenia handlu w danym miejscu (N – nieparzyste,P – parzyste).
Miejsca handlowe do sprzedaży pamiątek o charakterze krakowskim zlokalizowanesą na płycie Rynku Głównego oraz na chodniku w Rynku Głównym przed kamienicąnr 5 (dz. nr 580/4 obr. 1 Śródmieście) i wskazane załącznikiem nr 2 do uchwały Nr CXV/1547/10 Rady Miasta Krakowa z dnia 3 listopada 2010 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Stare Miasto.
Miejsca do prowadzenia sprzedaży pamiątek o charakterze krakowskim obejmują:
powierzchnię określoną wymiarami rzutu poziomego stoiska zgodnego z załącznikiem nr 4 do uchwały nr CXV/1547/10 Rady Miasta Krakowa z dnia 3 listopada 2010 r.w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Stare Miasto,
powierzchnię zajmowaną przez sprzedającego - 0,5 m2.
2. Czas udostępnienia.
Umowy udostępnienia terenu będą obowiązywać nieprzerwanie do dnia 31 stycznia 2015 r.w dniach parzystych lub nieparzystych.
3. Warunki prowadzenia handlu.
Dopuszczalny asortyment – pamiątki o charakterze krakowskim.
Stoiska handlowe muszą mieć formę zgodną z określoną uchwałą Nr CXV/1547/10 Rady Miasta Krakowa z dnia 3 listopada 2010 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Stare Miasto - załącznik nr 4. Przed zawarciem umowy stoiskado prowadzenia sprzedaży pamiątek o charakterze krakowskim muszą uzyskać pozytywną opinię Głównego Plastyka Miasta.
Stoiska do prowadzenia sprzedaży pamiątek o charakterze krakowskim muszą być usuwane codziennie po zakończeniu działalności.
4. Opłaty.
Opłata dzienna za udostępnienie miejsca do prowadzenia handlu ruchomego na terenie Rynku Głównego obejmuje powierzchnię stoiska handlowego określoną wymiarami rzutu poziomego oraz powierzchnię zajmowaną przez sprzedającego wynoszącą 0,5 m2, przeliczoną według wylicytowanej stawki.
Opłata za udostępnienie miejsca do prowadzenia sprzedaży ustalonaw drodze przetargu jest płatna miesięcznie z góry.
Dzienna opłata targowa wynikająca z art. 15 i 16 ustawy z dnia 12.01.1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2010 r. Nr 95, poz. 613 z późn. zm.), w wysokości określonej w obowiązującej uchwale za powierzchnię określoną w umowie, płatna na konto bankowe wskazane w umowie lub w kasie Wydziału Podatków i Opłat Urzędu Miasta Krakowa, al. Powstania Warszawskiego 10.
5. Cena wywoławcza.
Dla każdego stanowiska wynosi 3,30 zł netto za 1 m2 zajętej powierzchni, określonej w rozdziale I ust. 1 pkt 3 lit. a), b), za każdy dzień + należny podatek VAT.
II. WARUNKI WYMAGANE OD PRZEDSIĘBIORCÓW.
1. Warunki przystąpienia do przetargu.
W przetargu mogą brać udział przedsiębiorcy, którzy:
Według stanu na 6 grudnia 2011 r. mieli zawartą z Gminą Miejską Kraków umowę udostępnienia miejsca w celu prowadzenia sprzedaży pamiątek o charakterze krakowskimze stoisk handlowych na płycie Rynku Głównego lub na chodniku w Rynku Głównym przed kamienicą numer 5.
Złożyli komplet dokumentów warunkujących przystąpienie do przetargu.
Wnieśli wadium w wysokości 500 zł (pięćset złotych) w terminie do dnia27 listopada 2012 r.
a) Wpłaty wadium dokonywać można:
w formie gotówkowej w podanej wyżej wysokości, w kasie Wydziału Finansowego UMK, Plac Wszystkich Świętych ¾ (kasa czynna jest od poniedziałku do piątku od godz. 7:40 do 15:15 ) przed upływem terminu do wnoszenia wadium. Dowód wniesienia wadium powinien być przedłożony komisji przetargowej przed otwarciem przetargu,
w formie przelewu wpłacane w taki sposób, aby najpóźniej w dniu 27 listopada2012 r. wadium znajdowało się na rachunku depozytowym Miasta
– w przypadku wpłaty wadium przelewem, potwierdzenie dokonania przelewu należy przedłożyć komisji przetargowej przed otwarciem przetargu. Numer rachunku depozytowego UMK 27 1240 4722 1111 0000 4856 4667z dopiskiem „Wadium – Rynek Główny - pamiątki”.
b) Wniesienie wadium w sposób niezgodny z ww. warunkami spowoduje wykluczenie przedsiębiorcy z postępowania.
c) Wadium wpłacone przez przedsiębiorcę, który wylicytuje stanowisko do prowadzenia sprzedaży zalicza się na poczet należności z tytułu zawarcia umowy.
d) W przypadku, gdy umowa nie zostanie zawarta z winy przedsiębiorcy wadiumnie zostanie zwrócone.
e) Uczestnikom przetargu, którzy nie wylicytują stanowiska do prowadzenia sprzedaży wadium zostanie zwrócone w terminie 7 dni po zakończeniu przetargu. W przypadku unieważnienia przetargu wadium zostanie zwrócone wszystkim przedsiębiorcom, którzy je wpłacili.
Uwagi:
Jeden przedsiębiorca może uzyskać najwyżej tyle stanowisk handlowych, ile miał ich udostępnionych według stanu na 6 grudnia 2011 r.
Jeżeli według stanu na 6 grudnia 2011 r. umowa udostępnienia miejsca zawarta byłaz grupą przedsiębiorców solidarnie lub działających w formie spółki cywilnej, przedsiębiorcom tym przysługuje prawo do wylicytowania jednego miejsca (łącznie).
Grupa przedsiębiorców przystępujących do przetargu solidarnie lub w formie spółki cywilnej wpłaca tylko jedno wadium.
2. Dokumenty warunkujące przystąpienie do przetargu.
Po otwarciu przetargu jego uczestnik winien:
okazać dokument potwierdzający tożsamość uczestnika przetargu (z numerem PESEL),
przedłożyć umowę spółki cywilnej jeżeli działalność gospodarcza prowadzona jestw tej formie,
przedłożyć odpis aktualny z Krajowego Rejestru Sądowego (dla spółek rejestrowych),
przedłożyć dokument potwierdzający wpłatę wadium,
okazać dokumenty potwierdzające tożsamość pełnomocnika, przedłożyć pełnomocnictwo notarialne lub z notarialnie poświadczonym podpisem mocodawcy do reprezentowania uczestnika przetargu na każdym etapie postępowania przetargowego, jeżeli uczestnik jest reprezentowany przez inną osobę,
przedłożyć pisemne oświadczenie o zapoznaniu się i przyjęciu bez zastrzeżeń warunków przetargu określonych w niniejszym ogłoszeniu oraz szczegółowych warunków organizacji przetargu i projektu umowy udostępnienia nieruchomości, będących do wglądu w Wydziale Spraw Administracyjnych (według załączonego wzoru).
Dokumenty wyżej wymienione muszą być przedstawione w formie oryginału.
UWAGA:
Brak któregokolwiek z wyżej wymaganych dokumentów jest podstawą niedopuszczenia przedsiębiorcy do przetargu.
Przystępujący do przetargu muszą być aktywnymi przedsiębiorcami.
3. Przetarg.
Czynności związane z przetargiem wykonuje komisja przetargowa, powołana Poleceniem Służbowym Nr 10/2012 Dyrektora Wydziału Spraw Administracyjnych z dnia29 października 2012 r., na podstawie szczegółowych warunków organizacji przetargu (będących do wglądu w Wydziale Spraw Administracyjnych) w dwóch etapach:
Pierwszy etap: kwalifikacja uczestników do drugiego etapu przetargu – do licytacji zostaną dopuszczeni jedynie przedsiębiorcy, którzy spełnią wszystkie warunki przystąpienia do przetargu, określone w ust. 1. i 2. niniejszego rozdziału.
Drugi etap: licytacje ustne, które zostaną przeprowadzone w tym samym dniu, bezpośrednio po przeprowadzonej weryfikacji dokumentów warunkujących przystąpienie do przetargu.
W trakcie prowadzenia licytacji na sali mogą być obecne tylko osoby uprawnionedo udziału w licytacji oraz reprezentujący ich pełnomocnicy.
Stanowiska, które nie zostaną wylicytowane oraz te spośród wylicytowanych,w przypadku których zwycięzcy licytacji nie podpiszą umów w terminie określonymw rozdziale III ust. 2, będą udostępnione w przetargu nieograniczonym, ogłoszonymw terminie późniejszym.
III. ZAWARCIE UMOWY.
Warunki umowy i termin jej podpisania
Umowy zostaną zawarte zgodnie z wzorem umowy będącym do wglądu w Wydziale Spraw Administracyjnych.
Umowy zostaną zawarte z przedsiębiorcami, których wpis do Centralnej Ewidencjii Informacji o Działalności Gospodarczej posiada status aktywny.
Umowy zostaną zawarte z przedsiębiorcami, którzy nie zalegają z zapłatąza korzystanie z terenów Gminy Miejskiej Kraków lub Skarbu Państwa,a położonych w obrębie Gminy Miejskiej Kraków.
Umowy na udostępnienie stanowiska do prowadzenia sprzedaży pamiątek o charakterze krakowskim powinny być zawarte w terminie 30 dni od daty przetargu, według wylicytowanej stawki, pod rygorem utraty wpłaconego wadium i utraty prawado zawarcia umowy.
Złożenie w Wydziale Spraw Administracyjnych UMK w terminie do 17 grudnia 2012 r. pozytywnej opinii wydanej przez Głównego Plastyka Miasta dotyczącej wyglądu stoiska handlowego.
Umowy zawierać będą zobowiązania do ponoszenia opłat wymienionych w rozdziale I ust. 4 niniejszego ogłoszenia.
IV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.
Integralną część niniejszego ogłoszenia stanowi załącznik graficzny z zaznaczonymi miejscami ustawienia stoisk do prowadzenia sprzedaży pamiątek o charakterze krakowskim.
Szczegółowych informacji udziela Pan Bartosz Mikos - podinspektor w Wydziale Spraw Administracyjnych UMK – al. Powstania Warszawskiego 10, pok. 813, tel. 12 616 93 18, w godz. 8.00 – 15.00.
Dyrektor Wydziału Spraw Administracyjnych zastrzega sobie prawo odwołania przetargu bez podania przyczyny.