DYREKTOR WYDZIAŁU SPRAW ADMINISTRACYJNYCH
URZĘDU MIASTA KRAKOWA
ogłasza
przetarg ustny ograniczony
na uzyskanie sześciu uprawnień do wjazdu oraz zajmowania miejsca na wyznaczonym postoju na Placu Szczepańskim dla pojazdów zaprzęgowychobsługujących ruch turystyczny
zgodnie z:
Przetarg odbędzie się w dniu 18 marca 2013 r. o godzinie 10.00 w budynku Urzędu Miasta Krakowa przy Placu Wszystkich Świętych 3/4, w sali im. J. Lea
I. OPIS PRZEDMIOTU PRZETARGU.
1. Przedmiot udostępnienia.
2. Podmiot udostępnienia
3. Czas udostępnienia.
Umowy cywilnoprawne zawierane z przedsiębiorcami, którzy uzyskają uprawnienia do wjazdu oraz zajmowania miejsca na wyznaczonym postoju na Placu Szczepańskimdla pojazdów zaprzęgowych obsługujących ruch turystyczny, będą obowiązywać nieprzerwanie do dnia 31 grudnia 2015 r. w dniach parzystych lub nieparzystych, począwszy od dnia ich zawarcia (podpisania).
4. Warunki korzystania z uprawnienia.
Warunki korzystania z uprawnienia do wjazdu oraz zajmowania miejsca na wyznaczonym postoju na Placu Szczepańskim dla pojazdów zaprzęgowych obsługujących ruch turystyczny będą zawarte w umowie cywilnoprawnej, której wzór jest udostępnionydo wglądu w Wydziale Spraw Administracyjnych.
5. Opłaty, koszty.
6. Cena wywoławcza.
Cena wywoławcza za każde uprawnienie do wjazdu oraz zajmowania miejsca na wyznaczonym postoju na Placu Szczepańskim dla pojazdów zaprzęgowych obsługujących ruch turystyczny, wynosi: 200,00 zł netto (miesięcznie) + należny podatek VAT
II. WARUNKI WYMAGANE OD PRZEDSIĘBIORCÓW.
1. Warunki przystąpienia do przetargu.
Wniesienie wadium w sposób niezgodny z ww. warunkami spowoduje wykluczenieprzedsiębiorcy z postępowania.
Wadium wpłacone przez przedsiębiorcę, który wylicytuje uprawnienie do wjazdu oraz zajmowania miejsca na wyznaczonym postoju na Placu Szczepańskim dla pojazdów zaprzęgowych obsługujących ruch turystyczny - zalicza się na poczet należności z tytułu zawarcia umowy.
W przypadku, gdy umowa nie zostanie zawarta z winy przedsiębiorcy, wadium ulega przepadkowi.
Uczestnikom przetargu, którzy nie wylicytują uprawnienia do wjazdu oraz zajmowania miejsca na wyznaczonym postoju na Placu Szczepańskim dla pojazdów zaprzęgowych obsługujących ruch turystyczny, wadium zostanie zwrócone w terminie 14 dniod dnia zakończenia przetargu.
W przypadku unieważnienia przetargu, wadium zostanie zwrócone wszystkim przedsiębiorcom, którzy je wpłacili.
3) W przetargu nie mogą brać udziału przedsiębiorcy:
a) którzy mają aktualnie zawarte umowy z Wydziałem Spraw Administracyjnychna korzystanie z wyznaczonych postojów dla pojazdów zaprzęgowych w Rynku Głównym i w Małym Rynku,
b) w stosunku do których toczyło się postępowanie sądowe, zakończone prawomocnym wyrokiem skazującym (dot. zakazu kierowania pojazdem zaprzęgowym).
2. Dokumenty warunkujące przystąpienie do przetargu.
- okazać dokument potwierdzający tożsamość pełnomocnika (zawierający numer PESEL – np. dowód osobisty, prawo jazdy, paszport),
- przedłożyć pełnomocnictwo do reprezentowania przedsiębiorcy w przetargu na każdymetapie postępowania przetargowego (załącznik nr 4).
2) Dokumenty, o których mowa w pkt 1) lit. a), e), f), g) muszą być przedstawione w formie oryginału, a w pozostałych przypadkach mogą być przedstawione w formie kserokopii, jednak potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez przedsiębiorcę.
UWAGA:
Brak któregokolwiek z wyżej wymaganych dokumentów jest podstawą niedopuszczenia przedsiębiorcy do przetargu.
Przystępujący do przetargu muszą posiadać aktywny (niezawieszony) status wpisu w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).
3. Przetarg.
Czynności związane z przetargiem wykonuje komisja przetargowa, powołana Poleceniem Służbowym Nr .../2013 Dyrektora Wydziału Spraw Administracyjnych z dnia .. 2013 r.na podstawie szczegółowych warunków organizacji przetargu ograniczonego - w dwóch etapach.
Pierwszy etap: kwalifikacja przedsiębiorców do drugiego etapu przetargu. Do licytacji zostaną dopuszczeni wyłącznie przedsiębiorcy, którzy spełnią wszystkie warunki przystąpienia do przetargu, określone w ust. 1 i 2 niniejszego rozdziału.
Drugi etap: licytacje ustne. Zostaną one przeprowadzone w tym samym dniu, bezpośrednio po przeprowadzonej weryfikacji dokumentów warunkujących przystąpienie do przetargu.
W trakcie prowadzenia licytacji na sali mogą być obecni wyłącznie przedsiębiorcy uprawnieni do udziału w licytacji oraz reprezentujący ich pełnomocnicy.
Uprawnienia do wjazdu oraz zajmowania miejsca na wyznaczonym postoju na Placu Szczepańskim dla pojazdów zaprzęgowych obsługujących ruch turystyczny, które nie zostaną wylicytowane oraz te spośród wylicytowanych, w przypadku których zwycięzcy licytacji nie podpiszą umów w terminie określonym w rozdz. III ust. 4, będą udostępnione w kolejnym przetargu.
III. ZAWARCIE UMOWY.
Warunki umowy i termin jej podpisania:
a) kompletu dokumentów wymaganych do jej zawarcia, tj.:
- o aktualnych badaniach lekarsko – weterynaryjnych (badania ważne do 1 roku),
- potwierdzających oznaczenie koni za pomocą elektronicznego identyfikatora,
b) pozytywnej opinii dla pojazdu zaprzęgowego, wydanej przez Głównego Plastyka Miasta (Rynek Podgórski 1, Kraków, tel. 12 61-68-127, 12 61-68-128).
IV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.
1. Integralną część niniejszego ogłoszenia stanowią:
a) załącznik nr 1 – załącznik graficzny wskazujący miejsca postojowe, o którym mowa w rozdz. I ust. 1 pkt. 3,
b) załącznik nr 2 - wzór oświadczenia, o którym mowa w rozdziale II ust. 2 pkt. 1 lit. e),
c) załącznik nr 3 - wzór oświadczenia, o którym mowa w rozdziale II ust. 2 pkt. 1 lit. f),
d) załącznik nr 4 - wzór pełnomocnictwa, o którym mowa w rozdziale II ust. 2 pkt. 1 lit. g) tiret drugi.
2. Szczegółowych informacji udziela Pani Marta Kotarska - Główny Specjalista w Wydziale Spraw Administracyjnych UMK, al. Powstania Warszawskiego 10, pok. 813, w godz.
8.00 – 15.00, tel. 12 616-93-18.
3. W siedzibie Wydziału Spraw Administracyjnych (jw.) oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Krakowa (www.bip.krakow.pl) do wglądu pozostają:
a) szczegółowe warunki organizacji przetargu,
b) wzór umowy wraz z załącznikami,
c) załączniki, o których mowa w rozdz. IV ust. 1
4. Dyrektor Wydziału Spraw Administracyjnych zastrzega sobie prawo odwołania przetargu na każdym etapie bez podania przyczyny.
Szczegółowe warunki organizacji przetargu.
1. Czynności związane z przeprowadzeniem przetargu wykonuje komisja przetargowa.
2. W przypadku wystąpienia wątpliwości komisja przetargowa podejmuje rozstrzygnięcia w drodze głosowania, przy czym przy równej liczbie głosów decyduje głos przewodniczącego komisji.
3. Przetarg otwiera przewodniczący komisji przetargowej, przedstawia członków komisji, a następnie przypomina uczestnikom informacje zawarte w rozdziale I ogłoszenia o przetargu.
Procedura przetargowa
Pierwszy etap – kwalifikacja przedsiębiorców
4. Komisja przetargowa sprawdza dokumenty potwierdzające tożsamość osób uczestniczących w przetargu (zawierające numer PESEL: np. dowód osobisty, paszport, prawo jazdy); przedsiębiorcy uczestniczący w przetargu podpisują listę obecności.
5. Komisja przetargowa dokonuje weryfikacji dokumentów wymaganych do udziału w przetargu i kwalifikuje przedsiębiorców do uczestnictwa w licytacji. Wyniki kwalifikacji przedsiębiorców zostają odnotowane w protokole.
6. Przewodniczący komisji przetargowej podaje do wiadomości imiona i nazwiska przedsiębiorców oraz nazwy spółek cywilnych, którzy/re zostali/ły dopuszczone do udziału w licytacji, a następnie zapoznaje uczestników dopuszczonych do udziału w licytacji z jej procedurą, informacjami, o których mowa w rozdz. III ogłoszenia o przetargu oraz skutkami uchylenia się od zawarcia umowy.
7. Licytacja może się odbyć, chociażby zakwalifikowano do udziału w licytacji tylko jednego przedsiębiorcę spełniającego warunki określone w ogłoszeniu.
Drugi etap – licytacja
8. Każde uprawnienie do wjazdu oraz zajmowania miejsca na wyznaczonym postoju na Placu Szczepańskim dla pojazdów zaprzęgowych obsługujących ruch turystyczny, jest przedmiotem odrębnej licytacji.
9. Licytację kolejnych uprawnień do wjazdu oraz zajmowania miejsca na wyznaczonym postoju na Placu Szczepańskim dla pojazdów zaprzęgowych obsługujących ruch turystyczny, prowadzi przewodniczący komisji przetargowej.
10. Przewodniczący komisji przetargowej informuje przedsiębiorców, że po trzecim wywołaniu najwyższej zaoferowanej ceny dalsze postąpienia nie zostaną przyjęte.
11. Licytacja rozpoczyna się od podania ceny wywoławczej.
12. Zgłaszać wszystkie postąpienia (licytować) mogą przedsiębiorcy osobiście lub ich pełnomocnicy.
13. Postąpienia nie mogą wynosić mniej niż 10 zł (słownie złotych: dziesięć 00/100).
14. Przedsiębiorcy lub ich pełnomocnicy zgłaszają ustnie kolejne postąpienia ceny dopóki, mimo trzykrotnego wywołania nie ma dalszych postąpień.
15. Zaoferowana cena przestaje wiązać, gdy inny uczestnik biorący udział w licytacji zaoferuje cenę wyższą.
16. Każda licytacja jest ważna bez względu na liczbę uczestników, jeżeli przynajmniej jeden przedsiębiorca lub pełnomocnik zaoferował, co najmniej jedno postąpienie powyżej ceny wywoławczej.
17. Po ustaniu zgłaszania postąpień, przewodniczący komisji przetargowej wywołuje trzykrotnie ostatnią, najwyższą cenę i zamyka licytację, a następnie ogłasza imię i nazwisko przedsiębiorcy lub nazwę spółki cywilnej, który/a wygrał/a licytację. Historie postąpień oraz wyniki poszczególnych licytacji zostają odnotowane w protokole.
18. Zgodnie z zapisem rozdz. I. ust. 1. pkt 2) o ogłoszeniu przetargu, przedsiębiorca może wylicytować, co najwyżej jedno uprawnienie do wjazdu oraz zajmowania miejsca na wyznaczonym postoju na Placu Szczepańskim dla pojazdów zaprzęgowych obsługujących ruch turystyczny.
19. Po przeprowadzeniu licytacji uprawnień do wjazdu oraz zajmowania miejsca na wyznaczonym postoju na Placu Szczepańskim dla pojazdów zaprzęgowych obsługujących ruch turystyczny przewodniczący komisji przetargowej zamyka przetarg.
20. Protokół z przeprowadzonego przetargu, podpisany przez wszystkich członków komisji przetargowej, stanowi podstawę zawarcia umów ze zwycięzcami poszczególnych licytacji.
Umowa - przetarg pl. Szczepański
zał. nr 1 - załacznik graficzny
zał. nr 2 - oświadczenie -wyrok
zał. nr 3 - oświadczenie dot. warunków przetargu
Załącznik do umowy - zarządzenie PMK nr 132/2013 - Regulamin dla dorożkarzy