Przebudowa linii kolejowej nr 133 - Stacja Kraków Mydlniki od km 62,400 do km 65,400 linii nr 133 – obiekt 14, realizowana w ramach zadania inwestycyjnego: Modernizacja linii kolejowej E30, etap II, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków, Przetarg 3 – modernizacja odcinka: Krzeszowice – Kraków Główny Towarowy (km 46,700 – 67,200 linii nr 133).
O B W I E S Z C Z E N I E
Stosownie do wymogów art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2013.267 ze zmianami) oraz art. 9ac ust. 1 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz.U.2013.1594 ze zmianami),
WOJEWODA MAŁOPOLSKI
zawiadamia strony postępowania o wydaniu 30 lipca 2015 r. decyzji nr 11/BK/2015 o udzieleniu pozwolenia na budowę (znak sprawy: WI-VI.7840.1.31.2015.KS), na wniosek (uzupełniony 30 marca 2015 r. oraz 30 lipca 2015 r.) złożony przez inwestora: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., 03-734 Warszawa, ul. Targowa 74, działającego przez pełnomocnika: Pana Roberta Łopusiaka, adres do korespondencji: CE Project Group Sp. z o.o. Spółka Komandytowa, 31-514 Kraków, Al. płk. Beliny-Prażmowskiego 12, dla inwestycji pn.: Przebudowa linii kolejowej nr 133 - Stacja Kraków Mydlniki od km 62,400 do km 65,400 linii nr 133 – obiekt 14, realizowana w ramach zadania inwestycyjnego: Modernizacja linii kolejowej E30, etap II, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków, Przetarg 3 – modernizacja odcinka: Krzeszowice – Kraków Główny Towarowy (km 46,700 – 67,200 linii nr 133).
na działkach (położonych w liniach rozgraniczających określonych w decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej):
Miasto Kraków, j. ewidencyjna Krowodrza:
Obręb 1: 3/4, 21/3, 22/23, 22/25, 22/27, 22/29, 22/31, 22/33, 22/35, 22/37, 22/39, 23/2, 23/6, 24/2, 25/2, 26/2, 27/2, 28/2, 29/2, 30/2, 31/2, 32/2, 33/2, 34/2, 35/2, 36/2, 37/2, 38/2, 39/2, 40/2, 41/2, 42/2, 43/2, 44/2, 44/4, 45/2, 45/4, 46/2, 46/5, 47/2, 48/2, 49/2, 50/2, 50/4, 231/2, 250/2, 251/2, 251/3, 251/4, 251/5, 251/6, 21/4, 22/40, 24/5, 25/5, 30/4, 250/4, 250/6, 250/7
Obręb 6: 1/2, 439/3, 2/3, 3/6, 420/5, 453, 3/7, 4/2, 5/1, 6/2, 7/2, 8/5, 9/3, 10/2, 11/1, 12/2
Obręb 40: 148/1, 149/1, 150/1, 151/1 , 152/1, 153/1, 154/1, 331/4, 331/6, 333/5, 333/3, 334/1, 340/1, 341/1, 342/1, 345/1, 346/1, 347/1, 351/1, 352/4, 373/11, 377/2, 378/2, 379/2, 384/5, 397/1, 399, 400/3, 401/1, 402/1, 403/1, 404/1, 405/1, 406/1, 407/3, 408/1, 409/1, 410/1, 411/1, 482/1, 517/1, 540/3, 551/22, 551/20, 563/7, 565/5, 568/1, 570/1, 571/1, 576/1, 577
Obręb 47: 177, 39/1, 40/1, 106/1, 107/1, 107/3, 139/1, 145/1, 146/1, 147/1, 162/1, 165/6, 180/1, 181/1, 188/1
Obręb 48: 69/4, 71/4, 72/4, 73/4, 74/4, 75/4, 76/4, 77/4, 78/4, 79/4, 80/4, 354, 355, 359, 15/3, 16/1, 17/1, 18/2, 81/7, 333/1, 334/1, 358/1
Obręb 49: 35/111, 270/1
oraz na działkach (położonych poza liniami rozgraniczającymi określonymi w decyzji
o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej):
Miasto Kraków, j. ewidencyjna Krowodrza:
Obręb 1: 2/6, 3/2, 3/3, 51/3, 300
Obręb 6: 420/4, 426/1
Obręb 40: 528/3, 534
Obręb 47: 40/2, 163/7
Obręb 48: 69/3, 81/8, 334/2
Obręb 49: 270/2
Zakres inwestycji obejmuje:
• Przebudowę układu torowego od km 62,400 do km 65,400 linii nr 133;
• Zabudowę materiałów wibroakustycznych w km 62,400 do km 65,400 linii nr 133;
(Na torach głównych zasadniczych/ szlakowych – sprężyste podpory podkładów, a na obiektach inżynieryjnych maty podtłuczniowe.)
• Przebudowę układu torowego: tor 1KB i 2KB od km 5,430 do km 7,357 linii nr 118 (63,474 – 65,400 linii nr 133);
• Przebudowę nawierzchni i podtorza kolejowego od km 62,400 do km 65,400 linii nr 133;
• Rozbiórkę rozjazdów 28 kpl. (linia nr 133);
• Rozbiórkę kozła oporowego w km 64,107 linii nr 133;
• Budowę rowów przytorowych: od km 62,400 do km 65,400 linii nr 133;
• Budowę rozjazdów 31 kpl. (linia nr 133):
Nr km początku rozjazdu
1 62.6 + 09,75
2 62.7 + 64,39
3 62.7 + 79,39
4 62.8 + 21,16
5 62.8 + 58,99
6 63.0 + 14,15
7 63.0 + 23,03
8 63.0 + 29,70
9 63.0 + 31,16
10 63.2 + 32,99
11 63.2 + 42,98
12 63.8 + 29,46
13 63.9 + 42,45
14 63.9 + 93,04
15 64.0 + 03,04
16 64.1 + 28,11
17 64.1 + 89,20
18 64.2 + 86,94
19 64.3 + 08,12
20 64.4 + 16,88
21 64.3 + 08,66
22 64.4 + 16,88
23 64.4 + 33,88
24 64.5 + 91,19
25 64.6 + 14,18
26 64.7 + 71,50
27 64.7 + 20,37
28 64.7 + 88,50
29 64.8 + 96,69
30 64.9 + 20,12
31 65.0 + 19,00
• Budowę rozjazdów 7 kpl. (tor 1KB i tor 2KB linii nr 118 – połączenie kolejowe Kraków-MPL Balice):
Nr km początku rozjazdu
1 63.7+01,95 (7,1+24,49) *
2 63.7+96,31 (7,0+28,33)
3 63.8+19,17 (7,0+05,47)
4 64.4+93,15 (6,3+19,48)
5 64.8+52,46 (5,9+64,91)
6 64.9+77,33 (5,8+40,59)
7 65.0+72,97 (5,7+45,55)
* - przed nawiasami podano kilometrację linii nr 133, w nawiasach wg linii nr 118
• Rozbiórkę peronów:
Peron nr 1 – wyspowy, dwukrawędziowy zlokalizowany pomiędzy torem nr 1 a torem nr 2 od km 63,030 do km 63,339 linii nr 133;
Peron jednokrawędziowy od km 63,245 do km 63,266 linii nr 133;
• Budowę dwóch peronów wyspowych, dwukrawędziowych z elementami małej architektury (wiaty, ławki, tablice informacyjne, kosze):
Peron nr 1 na międzytorzu torów nr 1 i 3 w km 63,132 -63,332 linii nr 133;
Peron nr 2 na międzytorzu torów nr 2 i nr 4 w km 63,366 – 63,566 linii nr 133;
• Budowę chodników technologicznych od km 63,127 do km 63,848 oraz od km 64,080 do km 64,279 linii nr 133, o szerokości 1,50m;
• Budowę wygrodzenia panelowego od km 63,127 do km 63,852, od km 62,283 do km 63,873, od km 64,080 do km 64,729 oraz od km 64,066 do km 64,279 linii nr 133;
• Budowę przejścia technologicznego utwardzonego od km 63,852 do km 64,080 linii nr 133;
• Budowę kozłów oporowych stalowych wraz z zasypką piaskową – 3 szt. (km 63,003, km 63,165, km 64,294 linii nr 133);
• Budowę tacy szczelnej od km 62,954 do km 62,990 linii nr 133;
• Budowę wzmocnienia podtorza kolejowego:
kolumny kształtowane w technologii wymiany dynamicznej + warstwa transmisyjna (geomaterac gr. 30cm, szer. typowa 3,6m)
Linia 133 km 62,400 - 65,400 połączenie MPL Balice - Kraków
tor 1 [km] tor 2 [km] 1KB [km] 5,9 - 7,357 2KB [km] 5,328 - 5,6 7,102 - 7,356
62,450 - 62,650 62,450 - 62,650 6,975 - 7,075 6,975 - 7,075
62,750 - 62,850
kolumny kamienne formowane w technologii wibrowymiany + warstwa transmisyjna (geomaterac gr. 30cm, szer. typowa 3,6m)
Linia 133 km 62,400 - 65,400 połączenie MPL Balice - Kraków
tor 1 [km] tor 2 [km] tor 6 [km] 1KB [km] 5,9 - 7,357 2KB [km] 5,328 - 5,6 7,102 - 7,356
65,140 - 65,230 65,140 - 65,230 64,250 - 64,450 5,430 - 5,503
64,550 - 64,850 5,517 - 5,680
64,874 - 64,950 5,978 - 6,268
65,070 - 65,230 6,367 - 6,468
gwoździe gruntowe trwałe z siatka stalową napinającą
połączenie MPL Balice - Kraków
1KB [km] 5,9 - 7,357 2KB [km] 5,328 - 5,6 i 7,102 - 7,356
5,430 - 5,495; 5,515 -5,600
• Budowę sieci trakcyjnej w km 62,400 do km 65,400 linii nr 133;
• Przebudowę sieci trakcyjnej nad torami 1KB i 2KB od km 5,430 do km 7,357 linii nr 118 (63,474 - 65,400 linii nr 133);
• Rozbiórkę istniejących konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej wraz z przewodami jezdnymi od km 62,400 do km 65,400 linii nr 133;
• Przebudowę kabli sterowania odłącznikami sieci trakcyjnej w km 62,600 – 63,335, 63,660 – 65,180, 65,340 – 65,400 linii kolejowej nr 133;
• Rozbiórkę budynku mieszkalnego w km 63,750 linii nr 133;
• Rozbiórkę nastawni dysponującej w km 63,806 linii nr 133;
• Rozbiórkę budynku przekaźnikowi w km 63,830 linii nr 133;
• Budowę nastawni LCS Kraków Mydlniki w km 63,400 linii nr 133;
• Budowę ekranów akustycznych w km:
Oznaczenie odcinka ekranu Nawiązanie do kilometrażu linii kolejowej nr 133 Długość całkowita odcinka ekranu Wysokość
ekranów Rodzaj ekranu
od do
4-01.1 64+150 64+400 253 3m pochłaniający
4-01.1 64+400 64+534 135 4m pochłaniający
4-01.2 64+530 64+839 309 4m pochłaniający
4-01.3 64+834 64+886 50 4m przeźroczysty
4-01.4 64+881 65+059 177 4m pochłaniający
4-01.5 65+055 65+400 333 4m pochłaniający
4-02.1 62+800 63+000 200 3m pochłaniający
4-02.1 63+000 63+096 96 4m pochłaniający
4-02.2 63+093 63+122 29 4m pochłaniający
4-02.3 63+118 63+200 83 4m pochłaniający
4-02.3 63+200 63+450 248 3m pochłaniający
4-03.1 64+625 64+667 142 3m pochłaniający
4-03.2 64+665 64+822 57 3m pochłaniający
4-03.3 64+824 64+950 127 3m Pochłaniający/ przeźroczysty na obiekcie WK42
4-03.4 65+000 65+200 201 4m pochłaniający
• Przebudowę ulicy Godlewskiego w km 63,110 linii nr 133;
• Przebudowę ulicy Wieniawy-Długoszowskiego w km od ok. 63,000 do km ok. 64,590 linii nr 133 (64,580 km projektowany);
• Przebudowę ulicy Zielony Most w km 64,876 linii nr 133;
• Przebudowę ulicy Łupaszki w km 62,754 linii nr 133;
• Budowę dojazdu do stanowiska odstawczego zlokalizowanego w km ok. 62,970 linii nr 133;
• Budowę placu p. poż. i drogi wewnętrznej do budynku LCS Kraków Mydlniki zlokalizowanego w km ok. 63,400 linii nr 133;
• Rozbiórkę odcinka ulicy Godlewskiego (po południowej stronie linii kolejowej), w km od ok. 63,700 do km ok. 63,990 linii nr 133, stanowiącego dojazd do rozbieranych budynków nastawni i przekaźnikowni;
• Przebudowę wiaduktu kolejowego w km 64,876 linii nr 133 nad ul. Zielony Most w ciągu linii nr 133;
• Budowę ścian oporowych:
Od km 64,810 do km 64,874 linii nr 133 (SO-41);
Od km 64,788 do km 64,841 linii nr 133 (od km 5,940 do km 5,994 tor 2 KB);
Od km 64,249 do km 64,350 linii nr 133 (od km 6,432 do km 6,534 tor 2 KB);
Od km 64,452 do km 64,547 linii nr 133 (od km 6,235 do km 6,329 tor 2 KB);
Od km 64,962 do km 65,067 linii nr 133 (od km 5,716 do km 5,820 tor 2 KB);
Od km 64,965 do km 65,389 linii nr 133 (od km 5,430 do km 5,853 tor 1KB);
• Przebudowę wiaduktu kolejowego w km 62,754 linii nr 133 (WK-36);
• Przebudowę wiaduktu kolejowego w km 63,110 linii nr 133 (WK-37);
• Budowę przejścia podziemnego pod torami w km 63,302 linii nr 133 (TS-38) oraz rozbiórkę kładki w km 63,342 linii nr 133 (KP-39);
• Zaślepienie przepustu kolejowego w km 63,890 linii nr 133 (PK-40);
• Przebudowę i zabezpieczenie istniejącej infrastruktury kablowej innych operatorów telekomunikacyjnych (Tauron, TP S.A., inny operator) w km 62,400 do km 65,400 linii nr 133;
• Zabezpieczenie istn. ciągu kanalizacji pierwotnej 5-otw. (TP S.A.) w km 65,344 linii 133 (km 5,487 toru nr 1KB);
• Przebudowę kabli na odcinku od km 65,346 do 65,245 linii 133 (km 5,485 - 5,586 toru 1KB) oraz od km 65,346 do 65,244 linii 133 (km 5,485 - 5,587 toru 1KB);
• Przebudowę kabla (Tauron Dystrybucja) XzTKMXpw5x4x0.6 od km 64,777 do 64,972 linii 133 (km 5,822 do 6,016 toru 2KB);
• Budowę kabla Z-XOTKtsd24J w RHDPE40/3,7 od km 63,378 do km 63,547 linii nr 133 (km 7,500 – 7,286 linii 118);
• Budowę kabla XzTKMXpw15x4x0.8 od km 63,378 do km 63,547 linii nr 133 (km 7,500 – 7,286 linii 118);
• Budowę kontenerowych stacji transformatorowych w km 63,235 oraz w km 64,090 linii nr 133;
• Budowę kabli zasilających od km 62,400 do km 65,400 linii nr 133:
rozdzielnie oświetlenia torów sprzęgania, torów awaryjnych i rozjazdów – RSO1, RSO2,
rozdzielnie elektrycznego ogrzewania rozjazdów – REOR1 - REOR5,
budynek nastawni dysponującej – LCS Kraków Mydlniki,
budynek kabiny sekcyjnej,
budynek ośrodka egzaminacyjnego UMK,
budynek mieszkalny nr 11,
rozdzielnię oświetlenia peronów, instalacji wewnątrz przejścia podziemnego (oświetlenie, platformy przyschodowe, przepompownia) – RSOT,
szafy teletechniczne – TVU1-TVU3.
rozdzielnie oświetleniową RO;
• Budowę oświetlenia:
terenów kolejowych w km 62,610 – 65,084 linii nr 133;
38 rozjazdów i torów w strefie sprzęgania, km 63,134 – 63,828 i km 64,105 – 64,268 linii nr 133;
peronów w km 63,132 -63,332 oraz w km 63,366 – 63,566 linii nr 133;
terenu przy budynku LCS Mydlniki i budynku stacyjnego w km 63,221 – 63,379 linii nr 133;
przejścia podziemnego pod torami w km 63,302 linii nr 133;
wiaduktu kolejowego w km 64,876 linii nr 133;
tunelu podziemnego pod torami ul. Katowickiej;
• Budowę sygnalizacji świetlnej w km 64,860 linii nr 133;
• Przebudowę kabli energetycznych będących w kolizji z projektowaną infrastrukturą w ramach modernizacji linii E30 od km 62,400 do km 65,400 linii nr 133:
linia napowietrzna (nn, ośw.) wzdłuż ul. Wieniawy-Długoszowskiego w km 62,980 – 63,150 linii nr 133,
linia kablowa (ośw. wiaduktu) na skrzyżowaniu z linią 133 w km 63,107 linii nr 133,
linia napowietrzna (nn, ośw.) wzdłuż ul. Wieniawy-Długoszowskiego i ul. Zielony Most w km 64,810 – 64,870 linii nr 133,
linie kablowe (SN, nn, ośw.) na skrzyżowaniu z linią 133 w km 64,861 – 64,864 linii nr 133,
linia kablowa (ośw. wiaduktu) na skrzyżowaniu z linią 133 w km 64,863 linii nr 133,
linia napowietrzna (ośw.) ul. Katowicka w km 65,346– 65,377 linii nr 133,
linia napowietrzna-kablowa (SN) na skrzyżowaniu z linią kolejową 118 w km 63,365 – 63,470 linii nr 133,
linia SN relacji GPZ Balicka – Ł129 km 64,228 – 64,453 linii nr 133;
• Przebudowę linii potrzeb nietrakcyjnych (LPN) od km 62,400 do km 65,400 linii nr 133
• Przebudowę sieci i urządzeń srk od 62,400 do km 65,400 linii nr 133;
• Przebudowę urządzeń srk na odcinku od km od km 5,430 do km 7,357 linii nr 118 (km 63,474 - 65,400 linii nr 133;
• Przebudowę odwodnienia układu torowego km 62,765-65,400 linii nr 133;
• Przebudowę i budowę odwodnienia peronów i wiat peronowych km 63,132 -63,568 linii nr 133;
• Przebudowę odwodnienia obiektów inżynieryjnych km 62,754 oraz 63,110 oraz 64,876 linii nr 133;
• Przebudowę i budowę odwodnienia układu drogowego km 63,000 – 64,579 oraz km 64,850 – 64,866.50 linii nr 133;
• Budowę odwodnienia przejścia dla pieszych TS-38 km 63,285.50 – 63,366 linii nr 133;
• Budowę odwodnienia budynku LCS Kraków Mydlniki km 63,339.50 - 63,400 linii nr 133;
• Budowę odwodnienia stanowiska postojowego przy torze odstawczym km 62,954 – 63,065 linii nr 133;
• Budowę odwodnienia ściany oporowej km 64,962 - 65,067 linii nr 133;
• Budowę odwodnienia ściany oporowej km 64,965 - 65,409 linii nr 133;
• Przebudowę gazociągu niskiego ciśnienia dn80 w ul. Godlewskiego (km 63,107 – 63,112 linii nr 133);
• Przebudowę gazociągu średniego ciśnienia DN180 (km 64,221 – 64,245 linii nr 133);
• Przebudowę gazociągu niskiego ciśnienia DN 200 wraz z przyłączami (km 64,861 linii nr 133);
• Przebudowę gazociągu niskiego ciśnienia DN 160 (km 64,854 – 64,861 linii nr 133), ul. Zielny Most, ul. Wieniawy-Długoszowskiego;
• Przebudowę sieci wodociągowej Dn40 – DN150 (km 63,014 – 63,140 linii nr 133), ul. Emila Godlewskiego i ul. Wieniawy-Długoszowskiego wraz z przyłączami;
• Rozbiórkę nieczynnego wodociągu DN50 (km 63,107 linii nr 133), ul. Godlewskiego;
• Przebudowę wodociągu 2x Dn200 (km 64,225 – 64,240 linii nr 133), Rejon Witkiewicza;
• Przebudowę wodociągu Dn160 wraz z przyłączami, ul. Wieniawy-Długoszowskiego (km 64,567 – 64,587 i km 64,850 – 64,861 linii nr 133);
• Rozbiórkę wodociągu Dn200 ul. Zielny Most (km 64,862 linii nr 133);
• Przebudowę wodociągu Dn200 na Dn300 ul. Zielony Most (km 64,861 linii nr 133);
• Rozbiórkę studzienki wodociągowej (km 65,143 linii nr 133);
• Rozbiórkę studzienki wodociągowej (km 63,805 linii nr 133);
• Rozbiórkę studzienki wodociągowej (km 63,036 linii nr 133);
• Rozbiórkę wodociągu Dn40 – 50 (km 63,650 – 63,810 linii nr 133);
• Przebudowę kanalizacji sanitarnej Dn300 wraz z przyłączami, ul. Emila Godlewskiego i Wieniawy-Długoszowskiego, km 63,014 – 63,140 linii nr 133;
• Przebudowę kanalizacji sanitarnej Dn400 (64,840 – 64,958 linii nr 133), ul. Wieniawy-Długoszowskiego, ul. Zielony Most;
• Budowę przyłącza kanalizacji sanitarnej do LCS Mydlniki, km 63,130 – 63,385 linii nr 133;
• Budowę przyłącza wodociągowego do nastawni LCS Mydlniki, budynku 11,50,40 oraz do stanowiska postojowego dla awaryjnego odstawienia uszkodzonych wagonów, km 62,955 – 63,385.
Od decyzji przysługuje stronom odwołanie do Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Warszawie, ul. Krucza 38/42 za pośrednictwem Wojewody Małopolskiego w terminie czternastu dni od dnia doręczenia.
Ww. decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności postanowieniem z dnia 30 lipca 2015 r. znak: WI-VI.7840.1.31.2015.KS.
Zgodnie z art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego doręczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia tj. ukazania się niniejszego obwieszczenia.
Zainteresowane strony lub ich pełnomocnicy legitymujący się pełnomocnictwem sporządzonym zgodnie z art. 32 i 33 Kodeksu postępowania administracyjnego, mogą zapoznać się z ww. decyzją oraz postanowieniem o nadaniu rygoru natychmiastowej wykonalności (powołując się na znak sprawy: WI-VI.7840.1.31.2015.KS) w Wydziale Infrastruktury Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie, ul. Basztowa 22, pokój 241, tel. 12-39-21-256 (w godz. pracy urzędu tj. poniedziałek: 900-1700, wtorek – piątek: 730-1530).