Przebudowa linii kolejowej nr 133 na odcinku Kraków Mydlniki – Kraków Główny Towarowy od km 65,400 do km 67,200 – obiekt 15, realizowana w ramach zadania inwestycyjnego: Modernizacja linii kolejowej E30, etap II, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków, Przetarg 3 – modernizacja odcinka: Krzeszowice – Kraków Główny Towarowy
(km 46,700 – 67,200 linii nr 133),
O B W I E S Z C Z E N I E
Stosownie do wymogów art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2013.267 ze zmianami) oraz art. 9ac ust. 1 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz.U.2013.1594 ze zmianami),
WOJEWODA MAŁOPOLSKI
zawiadamia strony postępowania o wydaniu 31 lipca 2015 r. decyzji nr 13/BK/2015 o udzieleniu pozwolenia na budowę (znak sprawy: WI-VI.7840.1.34.2015.DM), na wniosek (uzupełniony 30 marca 2015 r. oraz 31 lipca 2015 r.) złożony przez inwestora: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., 03-734 Warszawa, ul. Targowa 74, działającego przez pełnomocnika: Pana Roberta Łopusiaka, adres do korespondencji: CE Project Group Sp. z o.o. Spółka Komandytowa, 31-514 Kraków, Al. płk. Beliny-Prażmowskiego 12, dla inwestycji pn.: Przebudowa linii kolejowej nr 133 na odcinku Kraków Mydlniki – Kraków Główny Towarowy od km 65,400 do km 67,200 – obiekt 15, realizowana w ramach zadania inwestycyjnego: Modernizacja linii kolejowej E30, etap II, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków, Przetarg 3 – modernizacja odcinka: Krzeszowice – Kraków Główny Towarowy
(km 46,700 – 67,200 linii nr 133),
na działkach (położonych w liniach rozgraniczających określonych w decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej):
Miasto Kraków, jedn. ewid. Krowodrza:
Obręb 2: 23/3, 34/4, 167/58, 167/66, 792/3, 792/4, 792/5, 939, 751/3
Obręb 3: 522/10
Obręb 6: 453
Obręb 41: 709/74, 687, 688/1, 691/1, 694/8, 695/5, 696/10, 699/14, 701/2, 706/2, 707/1, 711/6, 712/7, 715/1, 721/1, 833/2, 880/1, 880/2, 888/3
oraz na działkach (położonych poza liniami rozgraniczającymi określonymi w decyzji
o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej):
Miasto Kraków, jedn. ewid. Krowodrza:
Obręb 2: 35, 836
Obręb 6: 472
Obręb 40: 535
Obręb 41: 689, 690, 691/2, 699/15, 783/5, 882/7, 709/3
Zakres inwestycji obejmuje:
• Przebudowę układu torowego:
- tor nr 1 i nr 2 od km 65,400 do km 67,200 linii nr 133;
• Przebudowę torów linii nr 100 i 95 na włączeniu w stan istniejący (kilometr względem linii
nr 133):
- tor nr 2O linii nr 100 kierunek Olsza, od km 65,400 do km 65,600 linii nr 133;
- tor nr 2B linii nr 95 kierunek Batowice, od km 65,400 do km 65,600 linii nr 133;
• Przebudowę górnej warstwy podtorza:
- tor nr 1 i nr 2 od km 65,400 do km 67,200 linii nr 133;
- tor nr 2O linii nr 100 (kierunek Olsza), od km 65,400 do km 65,600 linii nr 133;
- tor nr 2B linii nr 95 (kierunek Batowice), od km 65,400 do km 65,600 linii nr 133;
• Budowę materiałów wibroakustycznych od km 65,400 do km 67,200 linii nr 133;
(W torach szlakowych nr 1 i 2: sprężyste podpory podkładów, a na obiektach inżynieryjnych maty podtłuczniowe)
• Rozbiórkę toru nr 7 (bocznicowego) od km 66,723 do km 66,780 linii nr 133;
• Budowę sieci trakcyjnej od km 65,400 do km 67,200 linii nr 133;
• Przebudowę sieci trakcyjnej nad torami 1KB i 2KB od km 5,070 do km 5,190 linii nr 118
(od km 65,400 do km 65,760 linii nr 133);
• Rozbiórkę istniejących konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej wraz z przewodami jezdnymi od km 65,400 do km 67,200 linii nr 133;
• Przebudowę kabli sterowania odłącznikami sieci trakcyjnej od km 65,400 do km 65,460 oraz od km 65,635 do km 65,675 linii nr 133;
• Budowę czterech peronów na przystanku osobowym Kraków Bronowice:
- peron nr 1 - jednokrawędziowy, przy torze nr 1 linii 133 w km 65,641 – 65,816;
- peron nr 2 - jednokrawędziowy, przy torze nr 2 linii 133 w km 65,641 – 65,816;
- peron nr 3 - jednokrawędziowy, przy torze nr 1KB linii 118 w km 5,088 – 5,188
(od km 65,641 do km 65,741 linii nr 133);
- peron nr 4 - jednokrawędziowy, przy torze nr 2KB linii 118 w km 5,088 – 5,188
(od km 65,641 do km 65,741 linii nr 133);
• Budowę wiat, zadaszeń, elementów informacyjnych i małej architektury na peronach nr 1, 2, 3, i 4;
• Budowę ekranów akustycznych:
Oznaczenie odcinka ekranu Strona linii kolejowej Lokalizacja ekranu akustycznego km linii nr 133 Rodzaj ekranu
od do
5-01 prawa 65+400 65+580 pochłaniający
5-02 prawa 65+580 65+640 pochłaniający
5-03 prawa 65+687 66+500 pochłaniający
5-04 prawa 67+100 67+200 pochłaniający
5-05.1 lewa 66+750 67+140 pochłaniający
5-05.2 lewa 67+140 67+200 pochłaniający
• Rozbiórkę przejazdu kolejowego (ul. Rydla) w km ok. 66,685 linii nr 133;
• Budowę dojścia do przejścia podziemnego pod torami od km ok. 65,615 do km ok. 65,686 linii nr 133;
• Budowę ciągu pieszo-rowerowego od km ok. 65,650 do km ok. 66,175 linii nr 133;
• Budowę parkingu dla rowerów oraz zatoki przeciwpożarowe po południowej stronie P. O. Bronowice w km ok. 65,650 linii nr 133;
• Budowę ściany oporowej od km 65,400 do km 65,409 linii nr 133 (km projektowany 65,389 – 65,393 linii nr 133) (km 5,853 – 5,862 tor 1KB);
• Budowę ściany oporowej przy wiadukcie Armii Krajowej od km 65,632 do km 65,640 linii
nr 133 (długość 8m);
• Budowę przejścia dla pieszych pod torami w km 65,649 linii nr 133,
• Budowę ściany oporowej przy ciągu pieszo-rowerowym od km 65,638 do km 65,688 linii
nr 133 (długość 85m);
• Przebudowę wiaduktu kolejowego w km 65,840 linii nr 133;
• Budowę ściany oporowej przy ciągu pieszo-rowerowym od strony północnej od km 65,981
do km 66,132 linii nr 133 (długość 190m);
• Budowę kabli teletechnicznych od km 65,400 do km 67,200 linii nr 133;
• Przebudowę kabli teletechnicznych wynikających z kolizji z projektowanym układem torowym wraz z odwodnieniem od km 65,400 do km 67,200 linii nr 133;
• Budowę kanalizacji kablowej w km od 65,400 do km 67,200 linii nr 133 wraz z zabezpieczeniami antykradzieżowymi;
• Budowę urządzeń zegarowych i magnetofonowych na Przystanku Osobowym Kraków Bronowice w km 65,728 linii nr 133;
• Budowę urządzeń TVU na P.O. Kraków Bronowice w km 65,728 linii nr 133;
• Budowę kontenera telekomunikacyjnego w km 65,700 linii nr 133 na Przystanek Osobowy Kraków Bronowice;
• Przebudowę linii kablowych, napowietrznych i oświetlenia, kolidujących z przebudowywaną infrastrukturą:
- oświetlenie terenów kolejowych wraz z zasilaniem: perony oraz dojścia do tunelu
(od km 65,624 do km 66,140 linii nr 133);
- linie kablowe zasilanie urządzeń wewnątrz tunelu oraz kontener KTT (od km 65,641
do km 66,018 linii nr 133);
- linie kablowe niskiego napięcia nn (od km 65,578 do km 65,903 linii nr 133);
- linie kablowe średniego napięcia SN (od km 65,641 do km 66,143 linii nr 133);
- linia kablowa średniego napięcia SN wł. PKP S.A. (od km 65,568 do km 67,189 linii
nr 133);
• Budowę linii potrzeb nietrakcyjnych (LPN) od km 65,400 do km 67,200 linii nr 133;
• Budowę stacji transformatorowej kontenerowej ST 66,018;
• Demontaż istniejącej linii potrzeb nietrakcyjnych 6kV;
• Przebudowę sieci i urządzeń srk od 65,400 do km 67,200 linii nr 133;
• Przebudowę kabli srk na odcinku od km 4,900 do km 5,430 linii nr 118;
• Przebudowę sieci srk od km 2,669 do km 2,918 linii nr 095;
• Budowę urządzeń samoczynnej blokady liniowej (sbl) od km 65,400 do km 67,200 linii
nr 133;
• Demontaż istniejącej półsamoczynnej blokady liniowej od km 65,400 – 67,200 linii nr 133;
• Przebudowę odwodnienia układu torowego od km 65,400 do km 67,200 linii nr 133;
• Budowę odwodnienia peronów i wiat peronowych od km 65,641 do km 65,816
oraz od km 5,188 do km 5,088 linii nr 118;
• Przebudowę i budowę odwodnienia obiektów inżynieryjnych w km 65,596; 65,649; 65,840 linii nr 133;
• Budowę odwodnienia układu drogowego w rejonie P.O. Bronowice (dojście, ciąg pieszo-rowerowy) od km 65,615 do km 66,175 linii nr 133;
• Przebudowę sieci wodociągowych:
- wodociąg rozdzielczy DN150 wraz z budową przyłącza do przejścia podziemnego
i uzbrojeniem od km ~65,615 do km 65,655 linii nr 133,
- projektowany hydrant od km ~65,615 do km 65,625 linii nr 133,
• Przebudowę kanalizacji sanitarnej DN300 wraz z budową przyłącza do przejścia podziemnego od km ~65,615 do km 65,695 linii nr 133.
Od decyzji przysługuje stronom odwołanie do Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Warszawie, ul. Krucza 38/42 za pośrednictwem Wojewody Małopolskiego w terminie czternastu dni od dnia doręczenia.
Ww. decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności postanowieniem
z 31 lipca 2015 r. znak: WI-VI.7840.1.34.2015.DM.
Zgodnie z art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego doręczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia tj. ukazania się niniejszego obwieszczenia.
Zainteresowane strony lub ich pełnomocnicy legitymujący się pełnomocnictwem sporządzonym zgodnie z art. 32 i 33 Kodeksu postępowania administracyjnego, mogą zapoznać się z ww. decyzją oraz postanowieniem o nadaniu rygoru natychmiastowej wykonalności (powołując się na znak sprawy: WI-VI.7840.1.34.2015.DM) w Wydziale Infrastruktury Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie, ul. Basztowa 22, pokój 207, tel. 12-39-21-678 (w godz. pracy urzędu tj. poniedziałek: 900-1700, wtorek – piątek: 730-1530).