Prezydent Miasta Krakowa ogłasza konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum Historii Fotografii im. Walerego Rzewuskiego w Krakowie
I
Ogłasza się konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum Historii Fotografii im. Walerego Rzewuskiego w Krakowie, zwanego dalej Muzeum, z siedzibą w Krakowie,
ul. Józefitów 16.
II
1. Do konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum może przystąpić osoba, która spełnia następujące warunki:
1. posiada pełną zdolność do czynności prawnych;
2. jest niekarana;
3. korzysta z pełni praw publicznych;
4. posiada ukończone wyższe studia magisterskie;
5. ma co najmniej 3 letni staż pracy na stanowiskach kierowniczych;
6. posiada udokumentowaną działalność kuratorską, wystawienniczą;
7. posiada udokumentowane doświadczenie w zarządzaniu instytucją i zespołem ludzkim;
8. posiada dobry stan zdrowia pozwalający na wykonywanie pracy na stanowisku kierowniczym;
9. posiada znajomość w mowie i piśmie co najmniej jednego języka obcego (preferowana znajomość języka angielskiego);
10. posiada znajomość przepisów prawa w zakresie organizowania i prowadzenia działalności kulturalnej, finansów publicznych, a także zamówień publicznych w zakresie kultury.
2. Preferowani będą kandydaci posiadający dodatkowo:
1) doświadczenie kuratorskie, wystawiennicze;
2) wyróżniający się kreatywnością, posiadanym doświadczeniem i umiejętnością w pozyskiwaniu środków dla instytucji – zarówno z budżetu Organizatora, jak również z dodatkowych źródeł zewnętrznych, w tym z funduszy europejskich;
3) posiadający zdolności menedżerskie oraz organizatorskie, a także umiejętność zarządzania zespołami ludzkimi i nawiązywania dobrych kontaktów interpersonalnych;
4) posiadający wykształcenie wyższe (z zakresu historii sztuki, antropologii kultury, socjologii lub organizacja i zarzadzanie - menadżer kultury).
III
1. Wnioski do konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum muszą mieć formę pisemną i zawierać następujące dokumenty:
1) list motywacyjny,
2) kwestionariusz osobowy zgodny ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1
do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r.
w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. Nr 62, poz. 286 ze zm.),
3) życiorys z opisem dotychczasowej pracy zawodowej,
4) odpisy dyplomów oraz zaświadczeń o posiadanych kwalifikacjach,
5) kserokopie świadectw pracy z dotychczasowych miejsc pracy potwierdzające co najmniej 3 - letni staż pracy na stanowiskach kierowniczych,
6) aktualne zaświadczenie od lekarza pierwszego kontaktu o stanie zdrowia pozwalającym na pracę na stanowisku kierowniczym,
7) oświadczenie kandydata, że nie był karany za przestępstwo popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe popełnione umyślnie oraz, że nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne lub postępowanie karne skarbowe,
8) oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 168) oraz, że aktualnie nie toczy się przeciwko niemu postępowanie w sprawie o naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
9) oświadczenie, w którym kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych na potrzeby postępowania konkursowego - zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r.,1182 z późn. zm.),
10) autorski projekt koncepcji organizacyjnej, finansowej i programowej Muzeum, (maksymalnie do 10 stron A4), z uwzględnieniem:
a) wizji programu obejmującego działalność wystawienniczą, edukacyjną, wydawniczą oraz badawczą Muzeum z zachowaniem profilu działalności Muzeum określonego w § 5 Statutu tej instytucji, zgodnego z polityką kulturalną Miasta (stworzenie prestiżowej instytucji o wyrazistym i ambitnym programie, także na arenie międzynarodowej),
b) kolekcji Muzeum (jej badaniem, rozwijaniem i wyprofilowaniem),
c) koncepcji ekspozycji stałej,
d) planów inwestycyjnych instytucji wraz z propozycją pozyskiwania środków z funduszy zewnętrznych,
e) propozycji programowych minimum na 3 lata (wraz z biznes-planem, biorąc pod uwagę obecną działalność Muzeum),
f) programu współpracy z innymi instytucjami i muzeami krakowskimi, krajowymi oraz zagranicznymi (realizacja wspólnych przedsięwzięć, wspólne wydawnictwa, wystawy fotografii i promocja),
g) współpracy z organizacjami pozarządowymi, udział w imprezach z zakresu sztuki fotografii odbywającymi się w Krakowie,
h) organizacji i współorganizacji cyklicznych imprez oraz imprez promujących Kraków w kraju i za granicą,
i) propozycji pozyskiwania środków ze źródeł zewnętrznych.
11) adres do korespondencji elektronicznej.
2. Do wniosku mogą być dołączone inne dokumenty w tym opinie lub rekomendacje.
3. Wniosek wraz z załącznikami powinien być umieszczony w zamkniętej kopercie, z podanym adresem zwrotnym, numerem telefonu kontaktowego oraz adresem poczty elektronicznej z dopiskiem: „Konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum Historii Fotografii im. Walerego Rzewuskiego w Krakowie”. Oryginały dokumentów, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt. 4 i 5 należy przedłożyć w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.
4. Wniosek o przystąpienie do konkursu należy złożyć na stanowisku nr 5 w Kancelarii Magistratu Urzędu Miasta Krakowa, Kraków Plac Wszystkich Świętych 3-4 (w godzinach pracy Urzędu Miasta Krakowa) lub przesłać na adres: Urząd Miasta Krakowa, 31-004 Kraków, Plac Wszystkich Świętych 3-4, w ciągu 30 dni od daty ukazania się ogłoszenia w prasie regionalnej i ogólnokrajowej, tj. do dnia 4 grudnia 2015 r.
5. Wnioski, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
6. Z warunkami organizacyjno – finansowymi działalności instytucji można zapoznać się w sekretariacie Muzeum Historii Fotografii im. Walerego Rzewuskiego w Krakowie, nr tel. 12 634 59 32 bądź też w Wydziale Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Kraków, plac Wszystkich Świętych 11, pok. 12, tel. 12 616-19-50.
7. Konkurs prowadzony jest w języku polskim.
IV
1. Postępowanie konkursowe rozpoczyna się z dniem wejścia w życie Zarządzenia Nr 2904/2015 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 29.10.2015 r. w sprawie ogłoszenia konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum Historii Fotografii im. Walerego Rzewuskiego w Krakowie.
2. Konkurs zostanie przeprowadzony przez Komisję Konkursową powołaną przez Prezydenta Miasta Krakowa.
3. O miejscu i terminie przeprowadzenia rozmów kwalifikacyjnych kandydaci zostaną powiadomieni e-mailowo i telefonicznie.
4. Zakończenie postępowania konkursowego przewiduje się na dzień 31 grudnia 2015 r.
5. Za termin zakończenia postepowania konkursowego uznaje się dzień podjęcia ostatecznej decyzji przez Prezydenta Miasta Krakowa w sprawie wyboru kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum.
V
Ostateczną decyzję w sprawie powołania kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum wyłonionego w konkursie, szczegółów dotyczących warunków umowy o pracę, podejmie Prezydent Miasta Krakowa.
VI
Przed powołaniem kandydata na stanowisko dyrektora zostanie zawarta z nim odrębna umowa określająca warunki organizacyjno-finansowe działalności Muzeum oraz program jego działania – zgodnie z art. 15 ust 5 ustawy z dnia 25 października 1991 r.
o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2012 r. poz. 406 ze zm.). Odmowa zawarcia umowy, o której mowa w zdaniu poprzedzającym przez kandydata na stanowisko dyrektora powoduje jego niepowołanie na to stanowisko.
VII
Dyrektor zostanie powołany na okres od 3 do 7 lat – zgodnie z art. 15 ust. 2 zdanie 2 ustawy
o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.