„Budowa kanalizacji sanitarnej w Gminie Igołomia – Wawrzeńczyce na os. Pobiednik Wielki, Pobiednik Mały, Tropiszów z włączeniem ul. Betonowej w Krakowie”
Wójt Gminy Igołomia-Wawrzeńczyce
32-125 Wawrzeńczyce 57
Wawrzeńczyce, dnia 14 lipca 2016.
R.6220.2.2016
D E C Y Z J A
o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia
Na podstawie art. 75 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2016, poz. 353), w związku z § 3 ust. 1 pkt 79 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2016r. poz. 71) oraz art. 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 roku, poz. 23) w związku z wnioskiem Inwestora – FIRMA PROJEKTOWO – BUDOWLANO – HANDLOWA „EKO – PBH” SPÓŁKA Z O.O.- 30 – 318 KRAKÓW, UL. MICHAŁA BAŁUCKIEGO 28 z dnia 25.03.2016r. o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia,
Wójt Gminy Igołomia - Wawrzeńczyce
określa
środowiskowe uwarunkowania zgody na realizację przedsięwzięcia pn. . „Budowa kanalizacji sanitarnej w Gminie Igołomia – Wawrzeńczyce na os. Pobiednik Wielki, Pobiednik Mały, Tropiszów z włączeniem ul. Betonowej w Krakowie”
1. Rodzaj i charakterystyka przedsięwzięcia z uwzględnieniem:
a/ skali przedsięwzięcia i wielkości zajmowanego terenu oraz ich wzajemnych propozycji,
Przedmiotem planowanej inwestycji będzie budowa pompowni ścieków sanitarnych wraz z dwoma rurociągami tłocznymi na terenie gminy Igołomia – Wawrzeńczyce w działkach ewidencyjnych nr:
Tropiszów - 257/7, 260/1, 468/1,469, 261/1, 80/3, 81/5, 82/5, 83/3, 84/3, 471/1, 472, 262/1, 265, 241/24, 256/24, 256/26, 256/32, 256/15, 468/3-PT, 483, 46/2
Pobiednik Wielki - 403/2, 404/2, 405/3, 407, 405/7, 74/2, 405/5, 400/2, 400/1, 408/3, 409, 141/1, 148/4, 397/1, 405/1, 74/3, 405/6, 413, 411, 217, 216, 215, 426/7, 395, 396/2, 60/8, 60/7, 60/3
Pobiednik Mały - 36, 5, 4 ,7 143/1, 120/1, 152/3, 9, ½, 368 –PTK, 374, 376, 378, 380, 382, 384, 386/2, 386/1, 390, 392, 394, 396/1, 396/2, 398/2, 398/1, 400, 402/1, 402/2, 401, 338, 375/3, 429- PM, 531/6, 421/2, 436, 375/2, 477
oraz na terenie Miasta Kraków - 511, 512, 307/1, 308/13, 309/2, 310/10, 310/13, 311/10, 311/12, 311/4, 337/1, 337/2, 338, 339 - obr 28 j. ewidencyjna Nowa Huta Kraków
Pompownie wraz z rurociągami będą wchodzić w skład projektowanego systemu kanalizacji sanitarnej gminy Igołomia – Wawrzeńczyce. W chwili obecnej ścieki sanitarne odprowadzane są do indywidualnych zbiorników wybieralnych, skąd trafiają do oczyszczalni „Kujawy”.
Przedsięwzięcie zakwalifikowano zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 79 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2016, poz. 71) jako ,,sieci kanalizacyjne o całkowitej długości przedsięwzięcia nie mniejszej niż 1 km, z wyłączeniem ich przebudowy metodą bezwykopową, sieci kanalizacji deszczowej zlokalizowanych w pasie drogowym i obszarze kolejowym oraz przyłączy do budynków”
b) powiązania z innymi przedsięwzięciami, w szczególności kumulowanie się oddziaływań przedsięwzięć znajdujących się na obszarze, na którym będzie oddziaływać
przedsięwzięcie,
Z uwagi na aspekty niezawodności pracy systemu przewiduje się budowę dwóch rurociągów tłocznych, pracujących naprzemiennie. Rurociągi ciśnieniowe – tłoczne wykonane będą z rur z tworzyw sztucznych łączonych poprzez zgrzewanie doczołowe lub spawanie o średnicy nominalnej Dn90-500mm . Rurociągi ułożone będą średnio na głębokości ok. 2,0-1,8m p.p.t. z lokalnymi wypłyceniami oraz przegłębieniami w celu ominięcia przeszkód terenowych (np. cieków wodnych). Teren zajęty pod inwestycję po wykonaniu rurociągów będzie pełnić dotychczasową funkcję. Projektowane rurociągi stanowią inwestycją liniową i wymagają czasowego zajęcia terenu na czas budowy.
Długość rurociągów z pompowni PTK do Granicy Gminy wynosi 2 x 1000m.
Długość rurociągu z pompowni Pm fo pompowni PTK wynosi 2x 1000m.
Długość całkowita planowanego przedsięwzięcia L = 2 x ok. 2000 m.
Stała zajętość terenu pod inwestycję – pas szerokości ok. 1,5 – 4,0 m.
Czasowa zajętość terenu na czas budowy i montażu dla inwestycji o charakterze liniowym pas budowlano-montażowy o szerokości średnio od 2,0 do 10,0 m.
Place budowy /składowiska materiałów/ zostaną ustalone z Inwestorem i wykonane na etapie realizacji.
Projektuje się budowę rurociągów w średnicy 250-600mm z rur kamionkowych/PVC/ bazalt. Teren zajęty pod inwestycję po wykonaniu kanałów będzie pełnić dotychczasową funkcję. Projektowane kanały sanitarne stanowią inwestycją liniową i wymagają czasowego zajęcia terenu na czas budowy.
Długość kanałów sanitarnych wynosi ok. 5km
Stała zajętość terenu pod inwestycję – pas szerokości ok. 1,5 – 4,0 m
Czasowa zajętość terenu na czas budowy i montażu dla inwestycji o charakterze liniowym pas budowlano-montażowy o szerokości średnio od 2,0 do 10,0 m.
Place budowy /składowiska materiałów/ zostaną ustalone z Inwestorem i wykonane na etapie realizacji.
Przepompownie ścieków (PM, PTK) projektuje się, jako obiekty podziemne, częściowo wyniesione ponad poziom terenu z placem manewrowym, ogrodzeniem, wjazdem, komorami rozprężnymi komorą czerpną oraz komorą zasuw. Obiekt wykonane będą głównie
z elementów prefabrykowanych i wyposażone w pompy zatapialne o mocach zależnych od przyjętego na etapie projektu budowlanego wariantu rozwiązania technicznego. Na terenie każdej pompowni znajdować się będą przewody energetyczne, grawitacyjne odcinki kolektorów DN300-800mm oraz rurociągi ciśnieniowe.
Na obecnym etapie wstępnie zakłada się montaż pomp zatapianych o następujących parametrach:
- wydajność obliczeniowa: 5,0 – 80,0 l/s
- zapotrzebowanie mocy: 10,0 – 100 kW
Teren pod przepompownię wraz z infrastrukturą towarzyszącą: ok. 1,0 - 3,0 arów.
Rurociągi tłoczne i kanały sanitarne wykonane zostaną w wykopach wąskoprzestrzennych, pionowych umocnionym szalunkiem oraz częściowo metodami bezwykopowymi lub metodą płużenia.
Wykopy ziemne wykonane będą mechanicznie i ręcznie. Urobek z wykopów przeznaczony zostanie częściowo na odkład i późniejszy zasyp oraz na wywóz na składowisko odpadów komunalnych. Rurociągi wykonane zostaną z rur z tworzyw sztucznych (np.: PE lub PP) a kanały sanitarne z rur kamionkowy/ PVC lub bazaltu. Studnie i komory rewizyjne wykonane zostaną z elementów betonowych prefabrykowanych lub wylewanych na mokro. Na rurociągach przewiduje się montaż uzbrojenia w postaci: zasuw, zaworów napowietrzająco-odpowietrzających, klap zwrotnych, przepływomierzy itp. Pod armaturą będą wykonywane betonowe bloki oporowe. W razie nadmiernego napływu wód gruntowych przewiduje się częściowe odwadnianie wykopów przy pomocy pomp.
c) wykorzystanie zasobów naturalnych,
Realizacja przedsięwzięcia ze względu na swój charakter nie będzie wiązała się z wykorzystaniem zasobów naturalnych.
d) emisja i występowanie innych uciążliwości,
Na etapie budowy i eksploatacji przedsięwzięcia, oddziaływanie na środowisko oraz jego komponenty będzie zminimalizowane przez zastosowanie następujących rozwiązań chroniących środowisko:
● zastosowanie na etapie realizacji przedsięwzięcia sprawnego sprzętu mechanicznego;
● miejsca prowadzenia robót budowlanych będą odpowiednio zabezpieczone o oznaczone;
Prace budowlane prowadzone będą wyłącznie w porze dnia, a ich oddziaływanie ograniczy się do momentu pracy maszyn, efektywny czas wykorzystania maszyn w danym miejscu będzie krótkotrwały. Użycie sprzętu do realizacji przedsięwzięcia nie powinno przekroczyć dopuszczalnych poziomów hałasu na terenach przylegających do miejsca budowy.
W związku z prowadzonymi pracami i koniecznością dostarczenia sprzętu i materiałów niezbędnych do wykonania przedsięwzięcia okresowo zwiększeniu ulegnie natężenie ruchu transportowego, jednak nie spowoduje to ponadnormatywnego oddziaływania w zakresie emisji zanieczyszczeń do powietrza na etapie realizacji inwestycji.
Przygotowanie wykopów nie spowoduje degradacji gruntu czy zaburzenia warunków gruntowo – wodnych.
e) ryzyko wystąpienia poważnej awarii, przy uwzględnieniu używanych substancji i
stosowanych technologii,
Z uwagi na charakter inwestycji oraz jego położenie poza granicami obszarów chronionych, objętych ochroną na podstawie przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 2008r. o ochronie przyrody, przedsięwzięcie nie narusza przepisów w tym zakresie.
Ponadto z uwagi na rodzaj i charakter, lokalizację inwestycji nie ma podstaw przypuszczać, aby realizacja inwestycji mogła spowodować utratę lub fragmentację siedlisk przyrodniczych oraz siedlisk gatunków roślin i zwierząt chronionych w granicach ww obszarów Natura 2000. Granica najbliższego obszaru sieci Natura 2000 – Koło Grobli PLH 120008 przebiega ok. 4 km od przedsięwzięcia, ze względu na skalę inwestycji, zakres oddziaływania oraz dużą odległość nie wpłynie ono negatywnie na siedliska, dla których obszar ten został wyznaczony.
2. Usytuowanie przedsięwzięcia, z uwzględnieniem zagrożenia środowiska, w szczególności
przy istotnym użytkowaniu terenu, zdolność samooczyszczenia się środowiska i
odnawiania się zasobów naturalnych, walorów przyrodniczych i krajobrazowych oraz
uwarunkowań miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego –
uwzględniające:
a/ obszary wodno-błotne oraz inne obszary o płytkim zaleganiu wód podziemnych,
Na terenie, na którym zlokalizowana jest przedmiotowa inwestycja nie występują obszary wodno-błotne.
b/ obszary wybrzeży,
Przedsięwzięcie będzie realizowane poza obszarami wybrzeży, w związku z czym nie będzie na nie oddziaływać.
c/ obszary górskie lub leśne.
Przedsięwzięcie będzie realizowane poza obszarami górskimi i leśnymi.
d/ obszary objęte ochroną, w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych,
W analizowanym obszarze brak jest ujęć wód podziemnych objętych ochroną. W związku z tym nie będzie miało miejsca oddziaływanie planowanej inwestycji na obszary ochrony i ujęcia wód.
e/ obszary wymagające specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin i zwierząt lub ich siedliska lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszary Natura 2000 oraz pozostałe formy ochrony środowiska.
Inwestycja położona jest poza obszarami Natura 2000. Najbliżej położone obszary Natura 2000 znajdują się Koło Grobli PLH 120008 - ok. 4 km od planowanej inwestycji.
f/ obszary, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone,
Przedsięwzięcie nie będzie realizowane na obszarze, na którym standardy jakości środowiska zostały przekroczone, takich jak obszary industrialne z rozwijającym się przemysłem ciężkim, powodujące znaczny wzrost emisji gazów, pyłów czy metali ciężkich oraz obszary o przekroczonych standardach jakości wód poziemnych i powierzchniowych.
g/ obszary o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne,
Przedsięwzięcie nie będzie realizowane w obszarach mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne.
h/ gęstość zaludnienia
Planowane przedsięwzięcie będzie zlokalizowane w sąsiedztwie terenów rolnych z istniejącymi zagrodami rolniczymi oraz zabudową jednorodzinną.
i/ obszary przylegające do jezior,
Przedsięwzięcie nie będzie realizowane w obszarze przylegającym do jezior.
j/ uzdrowiska i obszary ochrony uzdrowiskowej,
Zasięg inwestycji, nie dotyczy obszarów ochrony uzdrowiskowej, ponadto w pobliżu brak jest takich miejscowości i obszarów.
3. Rodzaj i skalę możliwego oddziaływania rozważanego w odniesieniu do uwarunkowań
wymienionych w pkt 1 i 2, wynikające z:
a) zasięgu oddziaływania – obszaru geograficznego i liczby ludności, na którą
przedsięwzięcie może oddziaływać,
Przedmiotem planowanej inwestycji będzie budowa pompowni ścieków sanitarnych wraz z dwoma rurociągami tłocznymi na terenie gminy Igołomia – Wawrzeńczyce w działkach ewidencyjnych nr:
Tropiszów - 257/7, 260/1, 468/1,469, 261/1, 80/3, 81/5, 82/5, 83/3, 84/3, 471/1, 472, 262/1, 265, 241/24, 256/24, 256/26, 256/32, 256/15, 468/3-PT, 483, 46/2
Pobiednik Wielki - 403/2, 404/2, 405/3, 407, 405/7, 74/2, 405/5, 400/2, 400/1, 408/3, 409, 141/1, 148/4, 397/1, 405/1, 74/3, 405/6, 413, 411, 217, 216, 215, 426/7, 395, 396/2, 60/8, 60/7, 60/3
Pobiednik Mały - 36, 5, 4 ,7 143/1, 120/1, 152/3, 9, ½, 368 –PTK, 374, 376, 378, 380, 382, 384, 386/2, 386/1, 390, 392, 394, 396/1, 396/2, 398/2, 398/1, 400, 402/1, 402/2, 401, 338, 375/3, 429- PM, 531/6, 421/2, 436, 375/2, 477
oraz na terenie Miasta Kraków - 511, 512, 307/1, 308/13, 309/2, 310/10, 310/13, 311/10, 311/12, 311/4, 337/1, 337/2, 338, 339 - obr 28 j. ewidencyjna Nowa Huta Kraków
Pompownie wraz z rurociągami będą wchodzić w skład projektowanego systemu kanalizacji sanitarnej gminy Igołomia – Wawrzeńczyce. W chwili obecnej ścieki sanitarne odprowadzane są do indywidualnych zbiorników wybieralnych, skąd trafiają do oczyszczalni „Kujawy”.
b) trans granicznego charakteru oddziaływania przedsięwzięcia na poszczególne elementy przyrodnicze
Planowana inwestycja będzie miała charakter lokalny i nie spowoduje szkodliwych oddziaływań transgranicznych na środowisko.
c) wielkości i założenia oddziaływania, z uwzględnieniem obciążenia istniejącej infrastruktury technicznej,
Przedsięwzięcie realizowane będzie w głównej mierze w granicach pasa drogowego, w niewielkiej zaś części na gruntach prywatnych.
d) prawdopodobieństwa oddziaływania,
Użycie sprzętu do realizacji przedsięwzięcia nie powinno przekroczyć dopuszczalnych poziomów hałasu na terenach przylegających do miejsca budowy.
W związku z prowadzonymi pracami i koniecznością dostarczenia sprzętu i materiałów niezbędnych do wykonania przedsięwzięcia okresowo zwiększeniu ulegnie natężenie ruchu transportowego, jednak nie spowoduje to ponadnormatywnego oddziaływania w zakresie emisji zanieczyszczeń do powietrza na etapie realizacji inwestycji.
Przygotowanie wykopów nie spowoduje degradacji gruntu czy zaburzenia warunków gruntowo – wodnych.
e) czasu trwania, częstotliwości i odwracalności oddziaływania,
Czas trwania i częstotliwość oddziaływań przedmiotowej inwestycji, będzie wynikał z pracy maszyn na etapie realizacji inwestycji.
W fazie eksploatacji nie będą występowały niekorzystne oddziaływania.
4. Nie stwierdzam konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.
5. Charakterystyka przedsięwzięcia stanowi załącznik do niniejszej decyzji.
U Z A S A D N I E N I E
Inwestor 25.03.2016r. wystąpił do Wójta Gminy Igołomia - Wawrzeńczyce z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dotyczących przedsięwzięcia pn.: „Budowa kanalizacji sanitarnej w Gminie Igołomia – Wawrzeńczyce na os. Pobiednik Wielki, Pobiednik Mały, Tropiszów z włączeniem ul. Betonowej w Krakowie”.
Do wniosku zostały załączone dokumenty, o których mowa w cytowanej na wstępie ustawie o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
Powyższa inwestycja została zakwalifikowana do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla której przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko może być wymagane - § 3 ust. 1 pkt 79 jako ,,sieci kanalizacyjne o całkowitej długości przedsięwzięcia nie mniejszej niż 1 km, z wyłączeniem ich przebudowy metodą bezwykopową, sieci kanalizacji deszczowej zlokalizowanych w pasie drogowym i obszarze kolejowym oraz przyłączy do budynków” Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2016r. poz. 71).
Stosownie do treści art. 59 ust. 1 pkt 2 w/w ustawy, realizacja planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko wymaga
przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, jeżeli obowiązek tej oceny został stwierdzony na podstawie art. 63 ust. 1.
W myśl art. 64 ust. 1 w/w ustawy, obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko stwierdza, w drodze postanowienia, organ właściwy do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach:
- uwzględniając łącznie uwarunkowania określone w art. 63 ust. 1,
- po zaciągnięciu opinii: organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej, o której mowa w art. 78,
w przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 1-3,
10, 11 i 13 oraz Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska.
Postanowienie wydaje się również, jeżeli organ nie stwierdzi potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.
Biorąc pod uwagę rodzaj i lokalizację przedsięwzięcia organem właściwym do wydania decyzji w niniejszej sprawie zgodnie z art. 75 ust. 1 pkt 4 w/w ustawy jest Wójt Gminy Igołomia - Wawrzeńczyce. W dniu 11.04.2016 r. tut. organ wszczął postępowanie administracyjne, zawiadamiając strony w formie zawiadomienia, o możliwości składania na piśmie uwag i wniosków w siedzibie Urzędu Gminy Igołomia – Wawrzeńczyce, 32-125 Wawrzeńczyce 57.
Zawiadomienie o wszczęciu postępowania wywieszono na tablicy ogłoszeń tut. urzędu, oraz umieszczono na stronie internetowej tut. Urzędu, a także przesłano do UMK z prośbą o wywieszenie tamże na tablicy ogłoszeń oraz zamieszczenie informacji na stronie internetowej.
Działając na podstawie art. 64 oraz art. 78 ust. 1 pkt 2 i ust. 4, w związku z art. 71 ust. 1 i 2 pkt 2 w/w ustawy Wójt Gminy Igołomia - Wawrzeńczyce pismami o sygn. akt R.6220.2.2016 z dnia 11.04.2016 r. zwrócił się do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie oraz do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Krakowie z prośbą o przedstawienia opinii w przedmiocie konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia.
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Krakowie – pismem z dnia 09.06.2016 r. (data wpływu 13.06.2016 r.) o sygn. akt OO.4240.1.186.2016.TP wyraził opinię o braku obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia. Z uzyskanej opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Krakowie z dnia 22.04.2016 r. (data wpływu 4.05.2016 r.) o sygn. akt NZ-PZ-420-64/16 wynika, że nie zachodzi potrzeba przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko w/w przedsięwzięcia.
Rozpatrując sprawę Wójt Gminy Igołomia - Wawrzeńczyce stwierdził, że zgodnie z art. 64 ust. 1 cytowanej na wstępie ustawy wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wymaga zasięgnięcia opinii w/w organów. Zatem podjęcie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedmiotowego przedsięwzięcia wymaga współdziałania organów administracji: w niniejszym przypadku Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Krakowie oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Krakowie.
Postanowieniem z dnia 17 czerwca 2016 roku tutejszy organ stwierdził o braku obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia.
Niniejsza decyzja zostaje podana do publicznej wiadomości poprzez wywieszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Igołomia – Wawrzeńczyce, stronach internetowych gminy oraz w publicznie dostępnym wykazie danych zawierających informację o środowisku i jego ochronie, tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Krakowa oraz stronie internetowej UMK.
Organ właściwy do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach podaje do publicznej wiadomości informacje o wydanej decyzji i o możliwościach zapoznania się z jej treścią oraz z dokumentacją sprawy, w tym z uzgodnieniem dokonanym z regionalnym dyrektorem ochrony środowiska oraz opinią państwowej powiatowej inspekcji sanitarnej.
W związku z powyższym orzeczono jak na wstępie.
Pouczenie:
Od niniejszej decyzji służy stronom prawo wniesienia odwołania. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od otrzymania niniejszej decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie za pośrednictwem Wójta Gminy Igołomia – Wawrzeńczyce.
Wójt Gminy
mgr inż. Józef Rysak
Obwieszczenie nastąpiło dnia 20 lipca 2016 r.
Otrzymują:
Strony postępowania wg wykazu dostępnego w aktach sprawy.
Do wiadomości:
1. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Krakowie – Plac Na Stawach 3, 30-107 Kraków;
2. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Krakowie – ul. Makuszyńskiego 9, 31 - 752 Kraków;