Uwaga, to ważna informacja dla pacjentów. Placówki medyczne, którym 30 września 2017 r. wygasa umowa na realizację świadczeń nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej będą czynne do godz. 8.00 w dniu 1 października (niedziela). Nowe punkty nocnej i świątecznej pomocy medycznej będą realizować świadczenia od niedzieli 1 października, od godz. 8.00.
W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt:
- telefon informacyjny dot. nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej (czynny od 29 września do 31 października, poniedziałek - piątek w godz. 8.00 - 16.00) 12 29 88 219,
- Infolinia dla pacjenta NFZ: tel. 12 194 88, tel. 12 29 88 386.
Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie Małopolskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ: http://www.nfz-krakow.pl/dla-pacjenta/pomoc-w-stanach-naglych/nocna-i-swiateczna-opieka-zdrowotna/.
Nocna i świąteczna opieka zdrowotna to świadczenia w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej udzielane od poniedziałku do piątku w godzinach od 18.00 do 8.00 dnia następnego oraz całodobowo w dni ustawowo wolne od pracy.
W razie nagłego zachorowania lub nagłego pogorszenia stanu zdrowia pacjent może udać się po pomoc do dowolnego punktu nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, niezależnie od tego, gdzie mieszka, i do którego lekarza/pielęgniarki podstawowej opieki zdrowotnej (POZ) złożył swoją deklarację.
Dyżurujący lekarz udziela porad: w warunkach ambulatoryjnych, w domu pacjenta (w przypadkach medycznie uzasadnionych), telefonicznie.
Z pomocy lekarza i pielęgniarki w nocy, w dni wolne i w święta można skorzystać w razie:
nagłego zachorowania; nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących bezpośrednie zagrożenie życia lub istotny uszczerbek zdrowia, a zastosowane środki domowe lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy; gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni może znacząco niekorzystnie wpłynąć na stan zdrowia.
Wybór miejsca udzielania świadczeń nocnej i świątecznej opieki medycznej jest dowolny bez względu na miejsce zamieszkania pacjenta. Co oznacza, że to pacjent decyduje o wyborze placówki.
SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE ZNAJDUJĄ SIĘ W SERWISIE MAGICZNY KRAKÓW.