Ustalanie lokalizacji inwestycji celu publicznego AU-3
URZĄD MIASTA KRAKOWA
Wydział Architektury i Urbanistyki
Krótki opis usługi
Jeśli chcesz uzyskać decyzję o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego wykonaj poniższe czynności:
Wypełnij i podpisz wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego.
Wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego składa się na formularzu wniosku o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego albo warunków zabudowy w postaci papierowej albo formie dokumentu elektronicznego (szczegóły w sekcji „Dostępność usługi elektronicznej”).
Uiść opłatę skarbową, jeśli jest wymagana (szczegóły w sekcji „Opłaty”).
Udaj się do Urzędu Miasta Krakowa (szczegóły w sekcji „Miejsce przyjmowania dokumentów”) zabierając ze sobą:
stosowny wniosek wraz z wymaganymi załącznikami (szczegóły w sekcji „Wymagane dokumenty”),
potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej (jeśli jest wymagana),
lub złóż wniosek drogą elektroniczną (szczegóły w sekcji „Dostępność usługi elektronicznej”).
W przypadku, gdy wniosek nie będzie kompletny, zostaniesz wezwany do jego uzupełnienia. Jeśli nie uzupełnisz dokumentów we wskazanym w wezwaniu terminie, wniosek zostanie pozostawiony bez rozpoznania i trzeba będzie złożyć nowy wniosek wraz z załącznikami.
Po zakończeniu postępowania zostanie wydana decyzja administracyjna, którą otrzymasz listem poleconym lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej (ePUAP), w zależności od wybranej przez Ciebie formy korespondencji. Decyzję możesz również odebrać osobiście lub przez pełnomocnika w siedzibie Wydziału Architektury i Urbanistyki UMK, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z urzędnikiem prowadzącym sprawę.
Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych (szczegóły w sekcji „Obowiązek informacyjny”).
Kogo dotyczy usługa
Usługa dotyczy każdej osoby planującej realizację inwestycji celu publicznego (o której mowa w art. 6 ustawy o gospodarce nieruchomościami). Wnioskodawcą może być każdy (także osoba fizyczna), a inwestycja nie musi być finansowana ze środków publicznych. Wnioskodawca nie musi legitymować się tytułem prawnym do nieruchomości objętych wnioskiem.
Kryteria dla realizacji usług
Wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego musisz złożyć, jeśli na terenie, na którym planujesz zrealizować inwestycję celu publicznego (o którym mowa w art. 6 ustawy o gospodarce nieruchomościami) nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego,
Nie wymagają wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego roboty budowlane:
polegające na remoncie, montażu lub przebudowie, jeżeli nie powodują zmiany sposobu zagospodarowania terenu i użytkowania obiektu budowlanego oraz nie zmieniają jego formy architektonicznej, a także nie są zaliczone do przedsięwzięć wymagających przeprowadzenia postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko, w rozumieniu przepisów o ochronie środowiska, albo
niewymagające pozwolenia na budowę, za wyjątkiem sytuacji, w których:
zamierzasz wybudować sieć:
elektroenergetyczną obejmującą napięcie znamionowe nie wyższe niż 1 kV, wodociągową,
kanalizacyjną,
cieplną,
gazową o ciśnieniu roboczym nie wyższym niż 0,5 MPa (w przypadku braku planu),
zamierzasz wybudować wolno stojący parterowy budynek stacji transformatorowej lub kontenerową stację transformatorową o powierzchni zabudowy do 35 m2, o ile stanowią one element sieci (w przypadku braku planu) – w związku z art. 30 ust. 4b ustawy Prawo budowlane.
Inwestor realizujący inwestycję celu publicznego, o której mowa w pkt 2, może wystąpić z wnioskiem o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego związanej z obronnością i bezpieczeństwem państwa albo ochroną granicy państwowej.
Wymagane dokumenty
Wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego wraz z wymaganymi załącznikami:
mapa zasadnicza lub, w przypadku jej braku, mapa ewidencyjna, pochodzące z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, obejmujące teren, którego wniosek dotyczy, wraz z obszarem, na który inwestycja będzie oddziaływać, w skali 1:500 lub 1:1000, a w stosunku do inwestycji liniowych również w skali 1:2000, w postaci elektronicznej (w obowiązującym państwowym systemie odniesień przestrzennych) albo papierowej,
określenie granic terenu objętego wnioskiem,
charakterystyka inwestycji, obejmująca:
określenie zapotrzebowania na wodę, energię oraz sposobu odprowadzania lub oczyszczania ścieków, a także innych potrzeb w zakresie infrastruktury technicznej, a w razie potrzeby również sposobu unieszkodliwiania odpadów (potwierdzone we właściwych zakładach),
określenie planowanego sposobu zagospodarowania terenu oraz charakterystyki zabudowy i zagospodarowania terenu, w tym przeznaczenia i gabarytów projektowanych obiektów budowlanych oraz powierzchni terenu podlegającej przekształceniu, przedstawione w formie opisowej i graficznej;
określenie charakterystycznych parametrów technicznych inwestycji oraz dane charakteryzujące jej wpływ na środowisko,
w przypadku lokalizacji składowiska odpadów:
docelowa rzędna składowiska odpadów,
roczna i całkowita ilość składowanych odpadów oraz rodzaje składowanych odpadów,
sposób gromadzenia, oczyszczania i odprowadzania ścieków,
sposób gromadzenia, oczyszczania i wykorzystywania lub unieszkodliwiania gazu składowiskowego;
Dowód wniesienia opłaty skarbowej (jeśli jest wymagana).
Decyzje, których obowiązek dołączenia wynika z odrębnych przepisów, w szczególności decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgodnie z art. 72 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
W przypadku działania przez pełnomocnika albo prokurenta – pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy albo dokument stwierdzający udzielenie prokury (oryginał lub jego odpis urzędowo poświadczony – Adwokat, radca prawny, rzecznik patentowy, a także doradca podatkowy mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa oraz odpisy innych dokumentów wykazujących ich umocowanie). Dokumentem stwierdzającym udzielenie prokury może być również odpis aktualny z KRS (wydany w sądzie albo pobrany samodzielnie zgodnie z art. 4 ust. 4aa ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym).
W przypadku składania wniosku przez podmiot nie podlegający obowiązkowi wpisu w KRS – dokumenty potwierdzające sposób reprezentacji wnioskodawcy (oryginał lub odpis poświadczony za zgodność z oryginałem przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika strony będącego adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym lub doradcą podatkowym).
Uwaga:
Zamiast oryginału dokumentu strona może złożyć wraz z wnioskiem o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego kopię dokumentu.
Jeżeli jest to uzasadnione okolicznościami sprawy, organ administracji publicznej zażąda od strony składającej odpis dokumentu, przedłożenia oryginału tego dokumentu (art. 76a § 4 k.p.a.)
W placówkach banku PKO Bank Polski S.A. na terenie Krakowa bez ponoszenia opłat.
Tytuł płatność
Kwota
Forma
Nr rachunku bankowego
Opłata skarbowa od decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego (nie dotyczy właściciela lub użytkownika wieczystego terenu, którego wniosek dotyczy).
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa albo prokury (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej).
Alternatywna forma przesłania pisma utrwalonego w postaci
elektronicznej.
Dopuszczalna forma podpisu elektronicznego
Podpis zaufany
Podpis kwalifikowany
Podpis osobisty
Sposób realizacji usługi
Wydanie decyzji administracyjnej.
W trakcie postępowania, informacji udziela inspektor prowadzący postępowanie.
Informacje dodatkowe
Inwestycje celu publicznego to działania o znaczeniu:
lokalnym (gminnym),
ponadlokalnym (powiatowym, wojewódzkim i krajowym),
krajowym (także inwestycje międzynarodowe oraz ponadregionalne),
metropolitalnym (wielkomiejskim), stanowiące realizację celów, o których mowa w art. 6 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
Wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego może złożyć każdy, nie musisz być właścicielem nieruchomości, czy też posiadać innego tytułu do dysponowania nieruchomością, której dotyczy wniosek.
W przypadku, gdy projektowana inwestycja wykracza poza obszar Krakowa, lecz większa część terenu znajduje się na terenie Krakowa, wówczas złóż wniosek do Wydziału Architektury i Urbanistyki UMK. Decyzja zostanie wydana w porozumieniu z właściwymi organami gmin sąsiednich.
W przypadku, gdy inwestycja celu publicznego jest lokalizowana częściowo na terenie zamkniętym ustalonym przez ministra właściwego do spraw transportu, organem właściwym do wydania decyzji w odniesieniu do całości inwestycji jest organ właściwy dla części inwestycji zajmującej większą powierzchnię, a w przypadku inwestycji liniowej - organ właściwy dla dłuższego odcinka inwestycji.
O wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, o wydanych w jego toku postanowieniach oraz o decyzji kończącej to postępowanie strony zawiadamia się w drodze udostępnienia zawiadomienia w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego organ prowadzący postępowanie, a także w sposób zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości, z wyłączeniem inwestycji lokalizowanych na terenach zamkniętych ustalonych przez Ministra Obrony Narodowej decyzją, o której mowa w art. 4 ust. 2a ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne. Inwestora oraz właścicieli i użytkowników wieczystych nieruchomości, na których będą lokalizowane inwestycje celu publicznego, zawiadamia się w sposób, o którym mowa w art. 39 Kodeksu postępowania administracyjnego.
W przypadku, gdy wniosek o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dotyczy inwestycji, której lokalizacja, zgodnie z przepisami odrębnymi, może nastąpić wyłącznie w oparciu o ustalenia planu miejscowego, organ odmawia wszczęcia postępowania.
Jeżeli projektowana inwestycja mogłaby mieć wpływ na układ komunikacji rowerowej w Mieście Krakowie, Wydział Architektury i Urbanistyki UMK wystąpi do Zespołu Zadaniowego ds. audytów rowerowych w Mieście Krakowie, celem wykonania audytu rowerowego – zgodnie z Poleceniem Służbowym Nr 2/2005 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 26 stycznia 2005 r.
W toku postępowania może być przeprowadzona mediacja, jeżeli pozwala na to charakter sprawy. Mediacja jest dobrowolna. Celem mediacji jest wyjaśnienie i rozważenie okoliczności faktycznych i prawnych sprawy oraz dokonanie ustaleń dotyczących jej załatwienia w granicach obowiązującego prawa, w tym przez wydanie decyzji. Uczestnikami mediacji mogą być: Prezydent Miasta Krakowa – Wydział Architektury i Urbanistyki UMK oraz Ty, jako osoba planująca inwestycję lub strony postępowania.
Termin załatwienia
Załatwienie sprawy zgodnie z art. 35 § 3 i 5 oraz art. 36 Kodeksu postępowania administracyjnego.
Jeżeli więc spełnisz określone prawem wymagania, organ ma na wydanie decyzji miesiąc, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej dwa miesiące od dnia złożenia wniosku.
Do terminu rozpoznania wniosku nie wlicza się terminów przewidzianych przepisami prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszania postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy Inwestora, albo z przyczyn niezależnych od organu.
O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie urząd powiadomi Cię podając przyczyny zwłoki, wskazując nowy termin załatwienia sprawy.
W przypadku niewydania przez właściwy organ decyzji o warunkach zabudowy w terminie 65 dni od dnia złożenia wniosku o wydanie takiej decyzji, organ wyższego stopnia wymierza temu organowi, w drodze postanowienia, na które przysługuje zażalenie, karę pieniężną w wysokości 500 zł za każdy dzień zwłoki.
Żądanie wnosisz do wojewody za pośrednictwem organu, który jest właściwy w sprawie ustalenia warunków zabudowy, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji o ustaleniu warunków zabudowy (żądanie wniesione po terminie pozostawia się bez rozpoznania). Organ nie zapłaci tej kary Tobie jako wnioskodawcy, lecz stanowi ona dochód budżetu państwa.
Kary pieniężnej za zwłokę nie wymierza się, a wszczęte postępowania w sprawie wymierzenia kary umarza się, jeżeli od dnia wydania decyzji w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego przez organ pierwszej instancji upłynęły 3 lata.
Tłumaczenie informacji o usłudze w polskim języku migowym
Loading the player...
Dodatkowe dokumenty uzyskiwane w postępowaniu przez komórkę organizacyjną poza formalnym wnioskiem i załącznikami
Uzgodnienia w zależności od uwarunkowań dotyczących wnioskowanej inwestycji z:
ministrem właściwym do spraw zdrowia (w odniesieniu do inwestycji lokalizowanych w miejscowościach uzdrowiskowych, zgodnie z przepisami odrębnymi),
właściwym konserwatorem zabytków (w odniesieniu do obszarów i obiektów objętych formami ochrony zabytków, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz ujętych w gminnej ewidencji zabytków),
właściwym organem Państwowej Inspekcji Sanitarnej (pod względem wymagań higienicznych i zdrowotnych),
właściwym organem nadzoru górniczego (w odniesieniu do terenów górniczych),
ministrem właściwym do spraw środowiska - w odniesieniu do udokumentowanych:
złóż kopalin, o których mowa w art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. - Prawo geologiczne i górnicze,
uznanych za strategiczne złóż kopalin, o których mowa w art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. - Prawo geologiczne i górnicze,
kompleksów podziemnego składowania dwutlenku węgla i podziemnych bezzbiornikowych magazynów substancji,
marszałkiem województwa - w odniesieniu do udokumentowanych:
złóż kopalin, o których mowa w art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. - Prawo geologiczne i górnicze, innych niż złoża strategiczne,
wód podziemnych,
starostą, jako właściwym organem ochrony środowiska (w odniesieniu do terenów zagrożonych osuwaniem się mas ziemnych),
organami właściwymi w sprawach ochrony gruntów rolnych i leśnych oraz melioracji wodnych (w odniesieniu do gruntów wykorzystywanych na cele rolne i leśne w rozumieniu przepisów o gospodarce nieruchomościami),
dyrektorem parku narodowego (w odniesieniu do obszarów położonych w granicach parku i jego otuliny),
regionalnym dyrektorem ochrony środowiska (w odniesieniu do innych niż wymienione w podpunkcie powyżej obszarów objętych ochroną na podstawie przepisów o ochronie przyrody),
właściwym zarządcą drogi (w odniesieniu do obszarów przyległych do pasa drogowego),
Prezesem Urzędu Transportu Kolejowego (w odniesieniu do linii kolejowej o znaczeniu państwowym oraz gruntów w jej sąsiedztwie),
wojewodą, marszałkiem województwa oraz starostą w zakresie zadań rządowych albo samorządowych, służących realizacji inwestycji celu publicznego, o których mowa w art. 39 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym – w odniesieniu do terenów przeznaczonych na ten cel w planach miejscowych, które utraciły moc na podstawie art. 67 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 1999 r. Nr 15, poz. 139, z późn. zm.),
dyrektorem regionalnego zarządu gospodarki wodnej Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie – w odniesieniu do obszarów, o których mowa w art. 169 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne, w zakresie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu,
właściwym organem Państwowej Straży Pożarnej i wojewódzkim inspektorem ochrony środowiska - w zakresie lokalizacji nowych zakładów o zwiększonym lub dużym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej, nowych inwestycji i zagospodarowania terenów w sąsiedztwie zakładów o zwiększonym lub dużym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej, w przypadku gdy te inwestycje lub sposób zagospodarowania terenów zwiększają ryzyko lub skutki poważnych awarii przemysłowych, oraz zmian, o których mowa w art. 250 ust. 5 i 7 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska, w istniejących zakładach o zwiększonym lub dużym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej,
Prezesem Urzędu Lotnictwa Cywilnego w zakresie ustalonym w art. 86 ust. 7 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze, a w zakresie ustalonym w art. 877 pkt 1 tej ustawy z Prezesem Urzędu Lotnictwa Cywilnego, właściwymi organami wojskowymi oraz ministrem właściwym do spraw wewnętrznych,
właściwym organem wojskowym (w odniesieniu do stref ochronnych terenów zamkniętych ustalonych przez Ministra Obrony Narodowej).
Opinie zewnętrzne:
operatora systemu przesyłowego elektroenergetycznego w zakresie sposobu zagospodarowania gruntów leżących w odległości nie większej niż:
25 m od osi napowietrznej linii elektroenergetycznej najwyższych napięć, w przypadku gdy napięcie znamionowe tej linii elektroenergetycznej wynosi 220 kV,
40 m od osi napowietrznej linii elektroenergetycznej najwyższych napięć, w przypadku gdy napięcie znamionowe tej linii elektroenergetycznej przekracza 220 kV, lecz jest nie większe niż 400 kV,
70 m od osi napowietrznej linii elektroenergetycznej najwyższych napięć, w przypadku gdy napięcie znamionowe tej linii elektroenergetycznej przekracza 400 kV,
25 m od osi linii kablowej HVDC 450 kV oraz żyły powrotnej,
operatora systemu przesyłowego gazowego w zakresie sposobu zagospodarowania gruntów leżących w odległości nie większej niż:
65 metrów od osi gazociągu wysokiego ciśnienia o średnicy mniejszej niż 500 mm lub równej 500 mm,
100 metrów od osi gazociągu wysokiego ciśnienia o średnicy większej niż 500 mm,
operatora systemu dystrybucyjnego gazowego w zakresie terenów leżących w odległości nie większej niż:
65 m od osi gazociągu wysokiego ciśnienia o średnicy mniejszej niż 500 mm lub równej 500 mm,
100 m od osi gazociągu wysokiego ciśnienia o średnicy większej niż 500 mm,
35 m od osi gazociągu podwyższonego średniego ciśnienia o średnicy mniejszej niż 500 mm lub równej 500 mm,
50 m od osi gazociągu podwyższonego średniego ciśnienia o średnicy większej niż 500 mm,
podmiotu zajmującego się transportem ropy naftowej lub produktów naftowych rurociągami przesyłowymi dalekosiężnymi w zakresie terenów leżących w odległości nie większej niż 20 m od osi istniejącego rurociągu przesyłowego dalekosiężnego służącego do transportu ropy naftowej lub produktów naftowych.
Opinie wewnętrzne w zależności od uwarunkowań, między innymi:
Wydziału Kształtowania Środowiska (zieleń, geologia),
Wydziału Ds. Jakości Powietrza,
Zarządu Dróg Miasta Krakowa (komunikacja),
Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego,
Wydziału Planowania Przestrzennego,
właściwej Rady Dzielnicy,
Zespołu Zadaniowego ds. audytów rowerowych w Mieście Krakowie,
Zespołu Urbanistyczno-Architektonicznego,
Miejskiego Konserwatora Zabytków,
Jednostki miejskiej Klimat – Energia – Gospodarka Wodna.
Tryb odwoławczy
Możesz odwołać się od otrzymanej decyzji administracyjnej.
Odwołanie od decyzji złóż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Krakowa - Wydziału Architektury i Urbanistyki UMK, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie (jako instancji odwoławczej).
Wskaż numer decyzji, od której się odwołujesz.
Odwołanie od decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji powinno zawierać zarzuty odnoszące się do decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.
Przed upływem terminu do wniesienia odwołania możesz zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.
Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
Podstawa prawna
Art. 50 ust. 1 – 2c, art. 51 ust. 1, 1a i 3, art. 52 - 54 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia wzoru formularza wniosku o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego albo warunków zabudowy.
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie oznaczeń i nazewnictwa stosowanych w decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz w decyzji o warunkach zabudowy.
Art. 72 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Obowiązek informacyjny
Informacja administratora o przetwarzaniu danych osobowych
Wskazanie administratora i inspektora ochrony danych
Informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. W sprawie ochrony swoich danych osobowych może Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych poprzez e-mail: iod@um.krakow.pl lub pisemnie na adres: Plac Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. c) i e) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) – dalej: RODO, tzn. dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym bądź w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi, w szczególności zaś realizacji ustawowych zadań urzędu.
Obowiązek podania danych osobowych oraz informacja o odbiorcach danych osobowych i okresie przetwarzania danych osobowych
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym (Kodeks postępowania administracyjnego), w związku realizacją przez organ obowiązków wynikających z przepisów prawa. Dane będą udostępniane wyłącznie podmiotom upoważnionym, w szczególności podmiotom uprawnionym do wglądu w akta postępowania. Dane osobowe będą przetwarzane w ramach dokumentacji prowadzonej w formie papierowej i elektronicznej przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
Prawa osoby, której dane dotyczą
W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące prawa:
prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
prawo do żądania usunięcia danych osobowych; w przypadkach, w których administrator przetwarza dane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) i e) RODO dane mogą być usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej;
prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, jeżeli zachodzi jedna z okoliczności określonych w art. 17 ust. 1 RODO, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej;
prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją – wobec przetwarzania danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) RODO, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej;
prawo do przenoszenia danych;
prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych;
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.