Procedura dotyczy udzielania ulg w spłacie wymagalnych należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Gminie Miejskiej Kraków, naliczanych przez Urząd Miasta Krakowa z wyłączeniem należności powstałych z tytułu zapłaty przez Gminę Miejską Kraków odszkodowania na rzecz właściciela lokalu za niedostarczenie lokalu socjalnego lub niewskazanie pomieszczenia tymczasowego, naliczonych po dniu 31.12.2012 r.
W przypadku udzielenia ulgi zawierane jest porozumienie, natomiast o odmowie udzielenia ulgi zostaniesz poinformowany pismem.
Usługa dotyczy osób fizycznych, osób prawnych, jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej posiadających nieuregulowane należności pieniężne mające charakter cywilnoprawny przypadające Gminie Miejskiej Kraków, naliczane przez Urząd Miasta Krakowa (m.in. z tytułu użytkowania wieczystego, przekształcenia prawa użytkowania wieczystego, czynszu dzierżawnego, bezumownego korzystania).
Ulga w spłacie należności pieniężnych, mających charakter cywilnoprawny, przypadających Gminie Miejskiej Kraków, naliczanych przez Urząd Miasta Krakowa może zostać udzielona w przypadku uzasadnionym ważnym interesem dłużnika lub interesem publicznym. Na wniosek dłużnika można jednorazowo odroczyć termin spłaty całości lub części należności albo jednorazowo rozłożyć spłatę całości lub części należności na raty na okres nie dłuższy niż 24 miesiące, a w przypadku, gdy należność powstała z tytułu korzystania z lokalu mieszkalnego (w tym również, gdy należność powstała na skutek zapłaty przez Gminę Miejską Kraków właścicielowi lokalu odszkodowania za niedostarczenie lokalu socjalnego albo pomieszczenia tymczasowego), na okres nie dłuższy niż 72 miesiące. Na pisemny wniosek dłużnika należność może zostać umorzona w całości albo w części w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem dłużnika lub interesem publicznym.
Jeśli jesteś osobą fizyczną lub podmiotem, dla którego ulga nie będzie stanowić pomocy publicznej lub pomocy de minimis (pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie) zobowiązany jesteś do przedłożenia niżej wymienionych dokumentów:
pisemnego wniosku o udzielenie ulgi wraz ze wskazaniem jej formy, a także uzasadnieniem (w zależności od rodzaju wnioskowanej ulgi wzór stanowią załączniki nr od 1 do 4 do procedury),
kopii deklaracji podatkowej za rok poprzedzający złożenie wniosku o ulgę. W przypadku wniosku złożonego w okresie od 1 stycznia do 30 kwietnia danego roku kalendarzowego, deklaracja powinna obejmować dochód osiągnięty w roku kalendarzowym poprzedzającym rok, o którym mowa w pierwszym zdaniu,
dokumentów potwierdzających wysokość wynagrodzenia, nagród, honorariów, odcinków emerytury lub renty za 3 miesiące poprzedzające złożenie wniosku, dokumentów potwierdzających pobieranie zasiłków z tytułu pomocy społecznej lub bezrobocia lub innych należności i otrzymywanych świadczeń (kserokopie),
pisemnego oświadczenia dotyczącego posiadanego majątku (ruchomości, nieruchomości, papiery wartościowe (załącznik nr 6 do procedury),
pisemnego oświadczenia o istniejących zobowiązaniach finansowych (kredyty, pożyczki, itp.) – załącznik nr 6 do procedury,
pełnomocnictwa – jeśli wnioskodawca reprezentowany jest przez inną osobę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej przez osoby uprawnione do jej reprezentowania, np. zarząd lub prokurenta,
wszelkich innych dokumentów uzasadniających przyznanie ulgi (np. zaświadczenia lekarskie, rachunki z apteki itp.),
w przypadku podmiotów niebędących osobami fizycznymi: statutu lub aktu założycielskiego, sprawozdania finansowego za ostatni rok obrotowy, informacji na temat wyniku finansowego uzyskanego w okresie bieżącego roku do końca miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku, planu przychodów i kosztów na dany rok obrotowy, wykazu nieuregulowanych należności publicznoprawnych i cywilnoprawnych występujących na dzień złożenia wniosku oraz innych dokumentów, w celu wykazania istnienia przesłanki ustawowej warunkującej udzielenie ulgi
Jeśli jesteś przedsiębiorcą ubiegającym się o przyznanie ulgi stanowiącej pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie zobowiązany jesteś do przedłożenia niżej wymienionych dokumentów:
pisemnego wniosku o udzielenie ulgi wraz ze wskazaniem jej rodzaju, uzasadnieniem oraz określeniem, o którą pomoc de minimis wnioskują (w zależności od rodzaju wnioskowanej ulgi wzór stanowią załączniki nr 1, 2, 4 do procedury),
w przypadku ubiegania się o pomoc de minimis – wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie jakie otrzymali w ciągu minionych 3 lat, albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie (załącznik nr 10 do procedury),
w przypadku ubiegania się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie – wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie jakie otrzymali w roku podatkowym, w którym ubiegają się o pomoc oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat podatkowych, albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie (załącznik nr 11 do procedury),
w przypadku ubiegania się o pomoc de minimis - formularza informacji (załącznik nr 7 do procedury),
w przypadku ubiegania się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie - formularza informacji (załącznik nr 8 do procedury),
zobowiązania do poinformowania o każdej innej pomocy de minimis i/lub pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie otrzymanej w trakcie toczącego się postępowania (załącznik nr 12 do procedury),
sprawozdań finansowych za okres 3 ostatnich lat obrotowych, w przypadku podmiotów zobowiązanych do ich sporządzania zgodnie z przepisami o rachunkowości, a w przypadku podmiotów niezobowiązanych do ich sporządzania zgodnie z przepisami o rachunkowości innych sprawozdań o przychodach, kosztach i wyniku finansowym za okres 3 ostatnich lat obrotowych, informacji na temat wyniku finansowego uzyskanego w okresie bieżącego roku do końca miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku, planu przychodów i kosztów na dany rok obrotowy, wykazu nieuregulowanych należności publicznoprawnych i cywilnoprawnych występujących na dzień złożenia wniosku oraz innych dokumentów, w celu wykazania istnienia przesłanki ustawowej warunkującej udzielenie ulgi oraz w celu prawidłowego wyliczenia wartości brutto pomocy de minimis lub pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie,
pełnomocnictwa – jeśli wnioskodawca reprezentowany jest przez inną osobę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej przez osoby uprawnione do jej reprezentowania, np. zarząd lub prokurenta).
Jeśli jesteś przedsiębiorcą ubiegającym się o przyznanie ulgi stanowiącej pomoc indywidualną na restrukturyzację zobowiązany jesteś do przedłożenia niżej wymienionych dokumentów:
pisemnego wniosku o udzielenie pomocy indywidualnej na restrukturyzację (załącznik nr 5 do procedury),
planu restrukturyzacyjnego,
informacji dotyczących wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz informacji o otrzymanej pomocy publicznej, zawierających w szczególności wskazanie dnia i podstawy prawnej jej udzielenia, formy i przeznaczenia, albo oświadczenia o nieotrzymaniu pomocy (załącznik nr 9 do procedury),
sprawozdań finansowych za okres 3 ostatnich lat obrotowych, w przypadku podmiotów zobowiązanych do ich sporządzania zgodnie z przepisami o rachunkowości a w przypadku podmiotów niezobowiązanych do ich sporządzania zgodnie z przepisami o rachunkowości inne sprawozdania o przychodach, kosztach i wyniku finansowym za okres 3 ostatnich lat obrotowych, informacje na temat wyniku finansowego uzyskanego w okresie bieżącego roku do końca miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku,
pełnomocnictwa – jeśli wnioskodawca reprezentowany jest przez inną osobę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej przez osoby uprawnione do jej reprezentowania, np. zarząd lub prokurenta).
Nie dotyczy.
Dokumenty można złożyć w Wydziale Egzekucji Administracyjnej i Windykacji Urzędu Miasta Krakowa – Referacie Windykacji Należności Cywilnoprawnych, Al. Powstania Warszawskiego 10, 31-541 Kraków w zakresie zaległych należności cywilnoprawnych z wyłączeniem należności powstałych z tytułu zapłaty przez Gminę Miejską Kraków odszkodowania na rzecz właściciela lokalu za niedostarczenie lokalu socjalnego lub niewskazanie pomieszczenia tymczasowego, naliczonych po dniu 31.12.2012 r. w zakresie, których właściwy jest Wydział Mieszkalnictwa Urzędu Miasta Krakowa, Rynek Podgórski 1, 30-533 Kraków.
Nazwa | Adres | Godziny otwarcia | Umówienie wizyty | telefon |
---|---|---|---|---|
Wydział Egzekucji Administracyjnej i Windykacji Urzędu Miasta Krakowa – Referat Windykacji Należności Cywilnoprawnych, | Al. Powstania Warszawskiego 10, 31-541 Kraków | Pn. - Pt.: 7:40 - 15:30 | brak | 12 616 9200 |
Link do portalu | Wytyczne |
---|---|
Pismo ogólne do urzędu na ePUAP | - |
Kompletny wniosek podlega opinii zespołu zadaniowego ds. udzielania ulg w spalcie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, a w sprawach w których kwota należności wraz naliczonymi odsetkami preferencyjnymi przekracza 1 000 000,00 zł podlega opinii Komisji Budżetowej Rady Miasta Krakowa. W przypadku udzielenia ulgi zawierane jest porozumienie, natomiast o odmowie udzielenia ulgi zostaniesz poinformowany pismem.
Do 60 dni od daty złożenia kompletnego wniosku.
Nazwa podmiotu | Struktura podrzędna |
---|---|
Wydział Egzekucji Administracyjnej i Windykacji | Referat Windykacji Należności Cywilnoprawnych |
Nie dotyczy.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celu rozpatrzenia ulgi w spłacie zaległych należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, naliczanych przez Urząd Miasta Krakowa.
Informujemy, że:
Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Pana/Pani danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, dla potrzeb której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane u nas przez co najmniej 5 lat.
Masz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych
Podanie danych osobowych jest wymogiem wynikającym z uchwały Nr II/29/24 Rady Miasta Krakowa z dnia 22 maja 2024 r. w sprawie szczegółowych zasad, sposobu i trybu udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Gminie Miejskiej Kraków lub jej jednostkom organizacyjnym, a także wskazania organów do tego uprawnionych i ma charakter dobrowolny.
Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości rozpatrzenia wniosku.
Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych stanowi uchwała Nr II/29/24 Rady Miasta Krakowa z dnia 22 maja 2024 r. w sprawie szczegółowych zasad, sposobu i trybu udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Gminie Miejskiej Kraków lub jej jednostkom organizacyjnym, a także wskazania organów do tego uprawnionych.
Wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym udzielona zostanie ulga w postaci odroczenia, umorzenia lub rozłożenia na raty należności w kwocie przewyższającej 500,00 zł, będzie opublikowany na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Krakowa na postawie art. 37 ust. 1 pkt 2 lit. f ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych w zakresie: imię, nazwisko/nazwa, forma udzielonej ulgi, kwota umorzenia oraz przyczyna umorzenia.
Wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej, którym udzielona zostanie pomoc publiczna, będzie opublikowany na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Krakowa na podstawie art. 37 ust. 1 pkt 2 lit. g ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych w zakresie: beneficjent pomocy, wartość pomocy, forma pomocy, przeznaczenie pomocy oraz podstawa prawna. Ponadto informujemy, że masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją – wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.
Ponadto informujemy, że masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją – wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
adres pocztowy – Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków,
adres e-mail: iod@um.krakow.pl