Decyzja o zmianie w operacie ewidencji gruntów i budynków GD-8
URZĄD MIASTA KRAKOWA
Wydział Geodezji
Krótki opis usługi
Jeśli chcesz ujawnić w ewidencji gruntów i budynków zmianę danych która nie może być wprowadzona w drodze czynności materialno-technicznej:
Złóż wniosek zawierający informacje o zakresie żądanej zmiany wraz z niezbędną dokumentacją.
Udaj się do Wydziału Geodezji Urzędu Miasta Krakowa (szczegóły w sekcji „Miejsce przyjmowania dokumentów”) zabierając ze sobą stosowny wniosek wraz z załącznikami (szczegóły w sekcji „Wymagane dokumenty”), lub złóż wniosek drogą elektroniczną.
Po zakończeniu postępowania otrzymasz rozstrzygnięcie.
władających nieruchomościami ujawnionych w ewidencji gruntów i budynków.
Kryteria dla realizacji usług
W przypadku, gdy chcesz zgłosić zmianę danych w operacie ewidencji gruntów i budynków musisz być właścicielem/użytkownikiem wieczystym nieruchomości, dla której chcesz zgłosić zmianę lub jej władającym ujawnionym w ewidencji gruntów i budynków.
Wymagane dokumenty
Informacje o wymaganych dokumentach, zawarte są w tabeli
Nazwa dokumentu
W jakim przypadku
Kogo dotyczy
Wniosek zawierający informacje o zakresie żądanej zmiany wraz z niezbędną dokumentacją
Gdy chcesz zgłosić zmianę danych w operacie ewidencji gruntów i budynków
Właściciela/użytkownika wieczystego nieruchomości lub władającego ujawnionego w ewidencji gruntów i budynków
Pełnomocnictwo
Gdy wnioskodawcę reprezentuje pełnomocnik
Pełnomocnika
Dowód uiszczenia opłaty skarbowej od pełnomocnictwa
Gdy wnioskodawcę reprezentuje pełnomocnik
Pełnomocnika
Opłaty
Opłata skarbowa od dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii
Tytuł płatność
Kwota
Forma
Nr rachunku bankowego
Opłata skarbowa od dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii
17
kasa UMK
; przelew
; płatność kartą
; poczta
49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
Miejsce przyjmowania dokumentów
Wydział Geodezji, Referat Kancelaryjny
Nazwa
Adres
Godziny otwarcia
Umówienie wizyty
telefon
Wydział Geodezji, Referat Kancelaryjny
ul. Grunwaldzka 8, 31-526 Kraków - parter pok. 1 (Dziennik Podawczy)
podać swoje dane (imię nazwisko oraz adres, ewentualnie dodatkowe dane kontaktowe),
podać dane identyfikujące nieruchomość, której dotyczy wnioskowana zmiana, (jednostka ewidencyjna, obręb, działka),
podpisać wniosek.
Wskazać dane ujawnione w bazie danych ewidencji gruntów i budynków, które powinny być zmienione oraz uzasadnić zakres żądanej aktualizacji danych.
Do wniosku powinna być dołączona niezbędna dokumentacja, z której wynika zmiana.
Sprawa jest załatwiana poprzez: Wydanie decyzji administracyjnej.
Informacje dodatkowe
Procedura dotyczy zmian, które wymagają przeprowadzenia postępowania administracyjnego i wydania decyzji. Nie każda zmiana danych ewidencji gruntów i budynków wymaga wydania decyzji administracyjnej.
Właściciele zgłaszają właściwemu staroście zmiany danych objętych ewidencją gruntów i budynków, w terminie 30 dni, licząc od dnia powstania tych zmian. Obowiązek ten nie dotyczy zmian danych objętych ewidencją gruntów i budynków, wynikających z aktów normatywnych, prawomocnych orzeczeń sądowych, decyzji administracyjnych, aktów notarialnych, materiałów zasobu, wpisów w innych rejestrach publicznych oraz dokumentacji architektoniczno-budowlanej przechowywanej przez organy administracji architektoniczno-budowlanej.
Zmiany danych wynikające ze wskazanych powyżej źródeł (pkt 2) – w tym z dokumentacji geodezyjnej przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego – są wprowadzane do bazy danych ewidencji gruntów i budynków w drodze czynności materialno-technicznej (nie wymagają wniosku i wydania decyzji).
Wskazane jest podanie we wniosku kontaktowego numeru telefonicznego, pod którym wnioskodawca jest dostępny w godzinach pracy Urzędu Miasta Krakowa.
Termin załatwienia
Twoja sprawa zostanie załatwiona w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku.
Od decyzji przysługuje odwołanie do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego składane za pośrednictwem wydającego decyzję w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (art. 20-26).
Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 30 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków.
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (art. 35 i 104).
Obowiązek informacyjny
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) uprzejmie informujemy, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Plac Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celu wydawania rozstrzygnięć w postępowaniach administracyjnych.
Uprzejmie informujemy, że:
Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania i ograniczenia przetwarzania.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, dla potrzeb której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane u nas przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
Masz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Odbiorcami danych osobowych mogą być strony postępowań administracyjnych, ich pełnomocnicy, a także uczestnicy postępowań.
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy.
Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości realizacji składanych wniosków.
Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych stanowią przepisy prawa, w oparciu o które realizowane są ustawowe zadania Wydziału Geodezji Urzędu Miasta Krakowa.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków, adres e-mail: iod@um.krakow.pl.