Jeżeli chcesz otrzymać opinię Prezydenta Miasta Krakowa, o której mowa w art. 11b ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, stanowiącą załącznik do wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej:
Właściwych zarządców dróg, planujących realizację inwestycji z zakresu dróg publicznych.
Właściwy zarządca drogi, zgodnie z art. 11b ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, przed złożeniem wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej zobowiązany jest do uzyskania opinii właściwych miejscowo zarządu województwa, zarządu powiatu oraz wójta (burmistrza, prezydenta miasta).
Ta usługa jest bezpłatna.
Dziennik podawczy Urzędu Miasta Krakowa (lista lokalizacji dostępna jest w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa) lub bezpośrednio w siedzibie Wydziału. Dokumenty można złożyć również drogą e-mailową, przesyłając je na adres: gk.umk@um.krakow.pl.
Nazwa | Adres | Godziny otwarcia | Umówienie wizyty | telefon |
---|---|---|---|---|
Wydział Gospodarki Komunalnej i Klimatu | Ul. Wielopole 17a, pok. 216 | 07:30 – 15:30 od poniedziałku do piątku | brak | 12 616 88 18 |
Właściwy zarządca drogi, po skompletowaniu wymaganych dokumentów określonych w art. 11b ust. 1a ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, składa wniosek o wydanie opinii, która stanowi załącznik do wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
Załatwienie sprawy odbywa się w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości, wnioskodawca otrzyma wezwanie do uzupełnienia braków lub skorygowania błędnych informacji. W takim przypadku, wydanie opinii nastąpi w terminie 14 dni od daty wpłynięcia wniosku uzupełnionego we wskazanym zakresie.
Niewydanie opinii w terminie 14 dni od dnia zwrócenia się przez właściwego zarządcę drogi o jej wyrażenie, traktuje się jako brak zastrzeżeń do wniosku.
Załatwienie sprawy odbywa się, zgodnie z art. 11b ust. 2 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
Nazwa podmiotu | Struktura podrzędna |
---|---|
Wydział Gospodarki Komunalnej i Klimatu | Referat Rozwoju Systemu Transportu |
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorem Twoich danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Z administratorem możesz się skontaktować listownie (adres jw.) lub drogą elektroniczną – adres e-mail: gk.umk@um.krakow.pl.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu wydania opinii, o której mowa w art. 11b ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych.
Twoje dane są objęte rejestrem czynności przetwarzania pn. "System transportu".
Informujemy, że:
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – jw., adres e-mail: iod@um.krakow.pl.