Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania oraz analizować ruch na stronie. Szczegółowe informacje w
polityce prywatności. Klikając "Tak", akceptujesz te warunki.
Zbycie nieruchomości zabudowanej na podstawie pozwolenia na budowę z lokalizacją stałą na rzecz osoby, która dzierżawi tę nieruchomość na podstawie umowy zawartej co najmniej na 10 lat GS-10
URZĄD MIASTA KRAKOWA
Wydział Skarbu Miasta
Krótki opis usługi
Jeżeli chcesz zbyć nieruchomość w drodze bezprzetargowej:
Stwórz pisemny wniosek oraz przygotuj wymagane załączniki (szczegóły w sekcji „Wymagane dokumenty”).
Złóż podpisany wniosek oraz pozostałe dokumenty w Urzędzie Miasta Krakowa osobiście lub wyślij pocztą (szczegóły w sekcji „Miejsce przyjmowania dokumentów”). Istnieje możliwość złożenia dokumentów drogą elektroniczną (szczegóły w sekcji „Dostępność usługi elektronicznej”).
Zbycie następuje w trybie cywilnoprawnym, poprzez zawarcie stosownej umowy w formie aktu notarialnego (szczegóły w sekcji „Sposób realizacji usługi”).
Osób fizycznych oraz prawnych legitymujących się umową dzierżawy zawartą na co najmniej 10 lat.
Z usługi mogą skorzystać – osoby, które dzierżawią lub użytkują, na podstawie umowy zawartej na co najmniej 10 lat nieruchomości, stanowiące własność Gminy Miejskiej Kraków lub Skarbu Państwa, zabudowane na podstawie zezwolenia na budowę lub których zabudowa została zalegalizowana zgodnie z procedurami przewidzianymi w odrębnych przepisach.
Pisemny wniosek zawierający oznaczenie nieruchomości (nr działki, obręb, jednostka ewidencyjna, nr księgi wieczystej), dane wnioskodawcy (adres, telefon, adres mailowy).
Aktualna mapa zasadnicza z zaznaczonym terenem objętym wnioskiem.
W przypadku nieruchomości zabudowanej oświadczenie lub operat biegłego rewidenta potwierdzający, że budynek (budowla) został wzniesiony ze środków własnych wnioskodawcy lub jego poprzednika prawnego, ewentualnie nabył on nakłady związane z jego wzniesieniem – załącznik do usługi.
Decyzja o pozwoleniu na budowę lub decyzja legalizująca zabudowę (oryginał lub uwierzytelniona kopia).
Pełnomocnictwo – jeśli wnioskodawca działa przez pełnomocnika (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem).
Poświadczenia za zgodność z oryginałem może dokonać notariusz lub występujący w sprawie pełnomocnik strony będący adwokatem lub radcą prawnym, a także instytucja, która dokument wydała.
Wnioskodawca w przypadku zawarcia umowy notarialnej ponosi koszty materiałów geodezyjno–kartograficznych, ewentualnego podziału geodezyjnego, operatu szacunkowego, umowy notarialnej oraz wpisów sądowych.
Podpis osobisty (z wykorzystaniem warstwy elektronicznej dowodu osobistego)
Analiza wniosku oraz załączonych dokumentów.
Uzyskanie opinii komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Krakowa, miejskich jednostek organizacyjnych oraz innych organów i urzędów. Oględziny nieruchomości. Operat podziału nieruchomości (w przypadku, gdy jest wymagany). Operat szacunkowy.
Zarządzenie Wojewody Małopolskiego wyrażające zgodę na zbycie nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa.
Zarządzenie Prezydenta Miasta Krakowa w sprawie przeznaczenia do zbycia nieruchomości stanowiącej własność Gminy Miejskiej Kraków lub Skarbu Państwa.
Podanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości przeznaczonych do zbycia.
Protokół z rokowań stanowiący postawę do zawarcia umowy notarialnej.
W przypadku braku możliwości zbycia nieruchomości pismo informujące o odmowie realizacji wniosku.
Zbywanie nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego odbywa się co do zasady w drodze przetargu.
Wojewoda w odniesieniu do nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa albo odpowiednia rada w odniesieniu do nieruchomości stanowiących własność jednostek samorządu terytorialnego mogą podjąć, odpowiednio, zarządzenie albo uchwałę o odstąpieniu od zbycia w drodze przetargu nieruchomości zabudowanych na podstawie zezwolenia na budowę lub których zabudowa została zalegalizowana zgodnie z procedurami przewidzianymi w odrębnych przepisach, jeżeli o nabycie nieruchomości ubiega się osoba, która dzierżawi lub użytkuje nieruchomość na podstawie umowy zawartej na co najmniej 10 lat.
Do 2 miesięcy od daty zgromadzenia pełnej dokumentacji - podpisania protokołu z rokowań stanowiącego podstawę do zawarcia umowy notarialnej zbycia nieruchomości.
Dopuszcza się możliwość wykorzystania dokumentów i danych, którymi dysponuje Wydział Skarbu Miasta, w tym informacji o treści ksiąg wieczystych dostępnych w Portalu Podsystemu Dostępu do Centralnej Bazy Danych Ksiąg Wieczystych, w systemie internetowym Ministerstwa Sprawiedliwości, danych Krajowego Rejestru Sądowego, raportów oraz wydruków map z programu ISDP (Internetowy Serwer Danych Przestrzennych) bez wzywania wnioskodawcy do uzupełnienia brakujących dokumentów oraz jako kontrola aktualności przedłożonych dokumentów.
Art. 37 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami.
Uchwała nr XXXVIII/346/04 Rady Miasta Krakowa z dnia 18 lutego 2004 r. w sprawie w sprawie wyrażenia zgody na zwolnienie z obowiązku sprzedaży w drodze przetargu nieruchomości stanowiących własność Gminy Kraków, dzierżawionych na podstawie umów zawartych co najmniej na 10 lat, zabudowanych na podstawie pozwolenia na budowę z lokalizacją stałą (Dz. Urz. Woj. Małop. z 2004 r. nr 77 poz. 984).
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Z administratorem można się skontaktować listownie (adres jw.) lub drogą elektroniczną – adres e-mail: gs.umk@um.krakow.pl.
Dane osobowe będą przetwarzane w celach związanych z gospodarowaniem nieruchomościami Gminy Miejskiej Kraków i Skarbu Państwa. Dane są objęte rejestrem czynności przetwarzania pn. Podmioty uczestniczące w obrocie nieruchomościami.
Strona ma prawo do żądania od administratora dostępu do Swoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania.
Dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, dla potrzeb której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane przez 25 lat, po czym zostaną przekazane do Archiwum Narodowego w Krakowie (zgodnie z kategorią archiwalną A).
Strona ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości załatwienia sprawy.
Podstawę prawną przetwarzania danych stanowią przepisy ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – jw., adres e mail: iod@um.krakow.pl.