Jeżeli chcesz nabyć nieruchomość Gminy Miejskiej Kraków lub Skarbu Państwa:
Usługa dotyczy osób fizycznych i prawnych, w tym Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego, a także organizacji pożytku publicznego.
Zbycie w trybie bezprzetargowym może nastąpić w sytuacjach określonych w art. 37 ust. 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami.
Kopie dokumentów może uwierzytelnić:
Usługa jest bezpłatna, jednakże w przypadku zawarcia umowy notarialnej wnioskodawca ponosi koszty materiałów geodezyjno–kartograficznych, ewentualnego podziału geodezyjnego, operatu szacunkowego, umowy notarialnej oraz wpisów sądowych.
Wymagane dokumenty można:
przesłać pocztą na adres: Wydział Skarbu Miasta Urzędu Miasta Krakowa, ul. Kasprowicza 29, 31-523 Kraków.
| Link do portalu | Wytyczne |
|---|---|
| Pismo ogólne do urzędu – formularz na ePUAP |
|
W przypadku zbycia nieruchomości lub jej części stanowiących własność Gminy Miejskiej Kraków o powierzchni powyżej 100 m2 w celu poprawy warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej konieczne jest uzyskanie pozytywnej opinii komisji merytorycznej Rady Miasta Krakowa.
Do 2 miesięcy od daty zgromadzenia pełnej dokumentacji - podpisania protokołu z rokowań stanowiącego podstawę do zawarcia umowy notarialnej zbycia nieruchomości. Terminy wynikające z ustawy Kodeks postępowania administracyjnego nie mają zastosowania.
| Wydział/Jednostka | Nazwa komórki |
|---|---|
| Wydział Skarbu Miasta | Referat Zbywania Nieruchomości w Trybie Bezprzetargowym |
Dopuszcza się możliwość wykorzystania dokumentów i danych, którymi dysponuje Wydział Skarbu Miasta, w tym informacji o treści ksiąg wieczystych dostępnych w Portalu Podsystemu Dostępu do Centralnej Bazy Danych Ksiąg Wieczystych, w systemie internetowym Ministerstwa Sprawiedliwości, danych Krajowego Rejestru Sądowego, raportów oraz wydruków map z programu ISDP (Internetowy Serwer Danych Przestrzennych) bez wzywania wnioskodawcy do uzupełnienia brakujących dokumentów oraz jako kontrola aktualności przedłożonych dokumentów.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
Z administratorem można się skontaktować listownie (adres jak wyżej) lub drogą elektroniczną – adres e-mail: gs.umk@um.krakow.pl.
Dane osobowe będą przetwarzane w celach związanych z gospodarowaniem nieruchomościami Gminy Miejskiej Kraków i Skarbu Państwa.
Dane są objęte rejestrem czynności przetwarzania pn. Podmioty uczestniczące w obrocie nieruchomościami.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – jw., adres e-mail: iod@um.krakow.pl.