Usługa realizowana jest na wniosek właściciela/użytkownika wieczystego o odszkodowanie za nieruchomość, wydzieloną w wyniku geodezyjnego podziału pod drogi publiczne (gminne, powiatowe, krajowe) w trybie art. 98 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
Właściciel lub użytkownik wieczysty, którym przysługiwały ww. prawa na dzień ostateczności decyzji zatwierdzającej na wniosek właściciela/ użytkownika wieczystego projekt podziału nieruchomości/ prawomocnego orzeczenia o podziale nieruchomości, położonej na terenie Gminy Miejskiej Kraków, przeznaczonej w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego między innymi pod drogi publiczne (gminne, powiatowe, krajowe), w wyniku której wydzielone zostały działki przeznaczone pod drogi publiczne jeżeli nie doszło do dobrowolnego uzgodnienia wysokości odszkodowania.
Wydzielenie działki gruntu pod drogi publiczne: gminne, powiatowe, wojewódzkie, krajowe z nieruchomości, której podział został dokonany na wniosek właściciela lub użytkownika wieczystego zgodnie z art. 98 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami. Podział musi być zgodny z zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Przed wszczęciem postępowania administracyjnego, właściwy organ i dotychczasowy właściciel lub użytkownik wieczysty przeprowadzają uzgodnienia, w wyniku których może zostać ustalana wysokość odszkodowania za działki wydzielone pod drogi publiczne. Czynności te mają charakter cywilno - prawny i realizowane są w formie umowy.
Jeżeli nie dojdzie do uzgodnienia wysokości odszkodowania w drodze cywilno - prawnej, odszkodowanie ustala się i wypłaca według zasad i trybu obowiązującego przy wywłaszczaniu nieruchomości (art. 129 ust. 5 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami) - po złożeniu stosownego wniosku.
Wniosek może być złożony na formularzu stanowiącym załącznik do niniejszej usługi.
Uwaga : wymóg ten nie obowiązuje w przypadku gdy wniosek złożony został do protokołu sporządzonego podczas negocjacji.
Poświadczenia za zgodność z oryginałem może dokonać notariusz lub występujący w sprawie pełnomocnik strony będący adwokatem lub radcą prawnym, a także instytucja, która dokument wydała.
Wymagane dokumenty można złożyć na dowolnym dzienniku podawczym Urzędu Miasta Krakowa lub przesłać pocztą na adres: Wydział Skarbu Miasta Urzędu Miasta Krakowa, ul. Kasprowicza 29, 31-523 Kraków
Nazwa | Adres | Godziny otwarcia | Umówienie wizyty | telefon |
---|---|---|---|---|
Wydział Skarbu Miasta | ul. KASPROWICZA 29 31-523 Kraków | 7.30-15.30 | brak | 12 616 9804; 12 616 9805; 12 616 9806; 12 616 5763; |
Analiza wniosku, ustalenie stron postępowania, przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego, zgromadzenie materiału dowodowego, wydanie decyzji kończącej postępowanie administracyjne, która zostanie doręczona Wnioskodawcy w sposób określony przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego
W trakcie postępowania może zaistnieć konieczność przedłożenia dodatkowej dokumentacji.
1 miesiąc, a w sprawie szczególnie skomplikowanej, 2 miesiące od dnia wszczęcia postępowania, z możliwością przedłużenia terminu załatwienia sprawy stosowanie do przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego.
Nazwa podmiotu | Struktura podrzędna |
---|---|
Wydział Skarbu Miasta | Referat Wywłaszczeń i Odszkodowań za Przejęte Nieruchomości |
Od decyzji administracyjnej przysługuje stronom odwołanie do Wojewody Małopolskiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Krakowa w terminie 14 dni od daty doręczenia.
Przed upływem terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
Art. 98 ust. 1 i 3 oraz art. 128 – 135 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Z administratorem można się skontaktować listownie (adres jw.) lub drogą elektroniczną – adres e-mail: gs.umk@um.krakow.pl.
Dane osobowe będą przetwarzane w celach związanych z gospodarowaniem nieruchomościami Gminy Miejskiej Kraków i Skarbu Państwa. Dane są objęte rejestrem czynności przetwarzania pn. Podmioty uczestniczące w obrocie nieruchomościami.
Strona ma prawo do żądania od administratora dostępu do Swoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, dla potrzeb której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane przez 25 lat, po czym zostaną przekazane do Archiwum Narodowego w Krakowie (zgodnie z kategorią archiwalną A). Strona ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości załatwienia sprawy. Podstawę prawną przetwarzania danych stanowią przepisy prawa wskazane w procedurze w sekcji „podstawa prawna”, w oparciu o które realizowane są zadania Wydziału Skarbu Miasta Urzędu Miasta Krakowa. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – jw., adres e mail: iod@um.krakow.pl.