Usługa realizowana jest na wniosek o wydanie zaświadczenia z zakresu wywłaszczeń i odszkodowań.
Właścicieli, współwłaścicieli nieruchomości (bądź ich spadkobierców) wywłaszczonych lub przejętych na rzecz Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego położonych na terenie Gminy Miejskiej Kraków.
Zaświadczenie z zakresu wywłaszczeń i odszkodowań wydaje się jeżeli:
Wymagane dokumenty należy złożyć w oryginałach lub kopiach poświadczonych za zgodność z oryginałem. Poświadczenia może dokonać notariusz lub występujący w sprawie pełnomocnik strony będący adwokatem lub radcą prawnym, a także instytucja, która dokument wydała.
Wymagane dokumenty można złożyć na dowolnym dzienniku podawczym Urzędu Miasta Krakowa lub przesłać pocztą na adres: Wydział Skarbu Miasta Urzędu Miasta Krakowa, ul. Kasprowicza 29, 31-523 Kraków.
Nazwa | Adres | Godziny otwarcia | Umówienie wizyty | telefon |
---|---|---|---|---|
Wydział Skarbu Miasta | ul. Kasprowicza 29 31-523 Kraków | 7.30-15.30 | brak | 12 616 9804; 12 616 9805; 12 616 9806; 12 616 5763; |
Wydanie zaświadczenia lub postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia.
O wydanie zaświadczenia wystąpić może również osoba/podmiot, który udokumentuje swój interes prawny do uzyskania ww. dokumentu.
Dokument potwierdzający nabycie praw do spadku (w przypadku, gdy osoba, której przysługiwało prawo własności do nieruchomości nie żyje).
7 dni.
Nazwa podmiotu | Struktura podrzędna |
---|---|
Wydział Skarbu Miasta | Referat Wywłaszczeń i Odszkodowań za Przejęte Nieruchomości |
Na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia przysługuje zażalenie do Wojewody Małopolskiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Krakowa w terminie 7 dni od dnia jej doręczenia (art. 219 w związku z art. 141 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego).
Art. 217 – art. 220 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Z administratorem można się skontaktować listownie (adres jw.) lub drogą elektroniczną – adres e-mail: gs.umk@um.krakow.pl.
Dane osobowe będą przetwarzane w celach związanych z gospodarowaniem nieruchomościami Gminy Miejskiej Kraków i Skarbu Państwa. Dane są objęte rejestrem czynności przetwarzania pn. Podmioty uczestniczące w obrocie nieruchomościami.
Strona ma prawo do żądania od administratora dostępu do Swoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, dla potrzeb której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane przez 25 lat, po czym zostaną przekazane do Archiwum Narodowego w Krakowie (zgodnie z kategorią archiwalną A). Strona ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości załatwienia sprawy. Podstawę prawną przetwarzania danych stanowią przepisy prawa wskazane w procedurze w sekcji „podstawa prawna”, w oparciu o które realizowane są zadania Wydziału Skarbu Miasta Urzędu Miasta Krakowa. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – jw., adres e mail: iod@um.krakow.pl.