URZĄD MIASTA KRAKOWA
Wydział Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Krótki opis usługi
Złożenie wniosku o zaopiniowanie muralu przez Zespół ds. murali.
Kogo dotyczy usługa
Wniosek w sprawie muralu może być zgłoszony przez osoby fizyczne, osoby prawne, jednostki organizacyjne niebędące osobami prawnymi lub grupy tych podmiotów.
Kryteria dla realizacji usług
Złożenie wniosku wraz z załącznikami.
Wymagane dokumenty
Wniosek pochodzący od wydziału UMK lub miejskiej jednostki organizacyjnej (wniosek wewnętrzny), osoby fizycznej, osoby prawnej, jednostki organizacyjnej niebędącej osobą prawną lub grupy tych podmiotów (wniosek zewnętrzny) w sprawie murali.
Wniosek składany jest do Zespołu ds. Murali, zwanego dalej Zespołem, działającego w ramach Wydziału Kultury i Dziedzictwa Narodowego UMK. Wniosek należy złożyć mailowo na adres murale@um.krakow.pl lub osobiście ul. św. Krzyża 1, 31 – 028 Kraków.
Wniosek (na druku stanowiącym załącznik do niniejszej procedury) powinien zawierać:
oznaczenie wnioskodawcy z podaniem adresu,
wskazanie przedmiotu sprawy (wykonania nowego muralu, usunięcia muralu istniejącego, renowacji muralu istniejącego, wskazanie sugerowanej lokalizacji, inne),
opis projektu,
informacje dotyczące lokalizacji (proponowane miejsce, czy właścicielem nieruchomości jest Gmina Miejska Kraków/Skarb Państwa-Prezydent Miasta Krakowa, czy właściciel jest znany, czy wyraża zgodę na daną inicjatywę, inne),
uwzględnienie kontekstu miejsca,
aspekty techniczne wykonania prac,
informacje o twórcach;
planowany czas ekspozycji,
sposób już przeprowadzonej lub planowanej interakcji z mieszkańcami dotyczącej zgłaszanego projektu,
budżet projektu i źródła jego finansowania,
wskazanie wykonawcy,
harmonogram wykonywanych prac,
załączniki do wniosku: projekt plastyczny w skali i w kolorze, aktualne fotografie ściany i otoczenia, wizualizacja w kontekście ściany i otoczenia.
Miejsce przyjmowania dokumentów
Zespół ds. Murali działający w ramach Wydziału Kultury i Dziedzictwa Narodowego UMK, ul. Wielopole 17 a , 31- 072 Kraków,
Referat ds. Dziedzictwa Kulturowego(12) 616 65 87, (12) 616 19 25
(ul. św. Krzyża 1, 31 – 028 Kraków)
Adres e-mail: murale@um.krakow.pl
Nazwa
Adres
Godziny otwarcia
Umówienie wizyty
telefon
Wydział Kultury i Dziedzictwa Narodowego
ul. św. Krzyża 1, 31-028 Kraków
7:30-15:30
brak
12 616 6587, 12 616 1925
Sposób realizacji usługi
Pozytywna opinia Zespołu ds. Murali uwzględniająca warunki konieczne do spełnienia przez wnioskodawcę w przypadku chęci realizacji projektu lub negatywna opinia Zespołu ds. Murali - pismo informujące o braku możliwości realizacji projektu z powodów formalnych.
Informacje dodatkowe
W przypadku, gdy wniosek jest niekompletny, Wydział Kultury i Dziedzictwa Narodowego UMK wzywa wnioskodawcę do jego uzupełnienia.
Otrzymanie pozytywnej opinii Zespołu nie zwalnia wnioskodawcy z pozyskania odpowiednich zgód i pozwoleń wymaganych przy realizacji wskazanego we wniosku przedsięwzięcia.
W przypadku zawarcia umowy dotyczącej realizacji projektu na budynku należącym do Gminy Miejskiej Kraków/Skarbu Państwa – Prezydenta Miasta Krakowa pomiędzy wnioskodawcą a zarządcą budynku, wnioskodawca może być zobowiązany do:
zabezpieczenia muralu przed aktami wandalizmu (zastosowanie powłoki antygraffiti),
zaakceptowania wskazanego przez właściciela czasu ekspozycji, - przywrócenia ściany do pierwotnego stanu po okresie ekspozycji.
Termin załatwienia
Spotkania Zespołu odbywają się w każdy pierwszy wtorek miesiąca. Aby wniosek został rozpatrzony na konkretnym spotkaniu Zespołu, należy kompletny wniosek dostarczyć maksymalnie do 15. dnia poprzedzającego miesiąca. Zespół opracowuje i wydaje opinię sporządzaną w oparciu o zatwierdzony przez Zespół protokół i przekazywaną wnioskodawcy, nie później niż do 14 dni roboczych od dnia spotkania na którym rozpatrzono wniosek.
Zespół opracowuje i wydaje opinię sporządzaną w oparciu o zatwierdzony przez Zespół protokół i przekazywaną wnioskodawcy, nie później niż do 14 dni roboczych od dnia spotkania na którym rozpatrzono wniosek.
Termin wydania opinii może ulec zmianie w przypadku gdy:
wniosek jest niekompletny i wymaga uzupełnienia,
sprawa, której dotyczy wniosek wymaga sporządzenia dodatkowej ekspertyzy,
spotkanie zespołu z przyczyn uzasadnionych nie odbędzie się w regulaminowym terminie. W takim przypadku wniosek zostaje rozpatrzony na kolejnym spotkaniu, a wnioskodawca poinformowany o nowym terminie.
Dodatkowe dokumenty uzyskiwane w postępowaniu przez komórkę organizacyjną poza formalnym wnioskiem i załącznikami
Opinie właściwych komórek organizacyjnych Miasta i instytucji zewnętrznych dotyczące możliwości realizacji wniosku.
Zbiorcza opinia dla wnioskodawcy uwzględniająca także wskazanie dodatkowych, niezbędnych elementów wymagających analizy (jeśli wniosek ich nie uwzględnia), a warunkujących możliwość realizacji przedsięwzięcia np. dokładna lokalizacja, zwymiarowanie projektu, konieczność uzyskania wymaganych przepisami prawa decyzji administracyjnych.
Tryb odwoławczy
Nie dotyczy.
Podstawa prawna
Uchwała Nr XXIV/557/19 z 11 września 2019 w sprawie ustalenia kierunków działania dla Prezydenta Miasta Krakowa w zakresie ochrony i zabezpieczania murali, istniejących i funkcjonujących w przestrzeni publicznej Krakowa, przed aktami wandalizmu.
Zarządzenie Nr 580/2023 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 3 marca 2023 r. w sprawie powołania zespołu zadaniowego pod nazwą Zespół ds. Murali, trybu i zakresu jego działania.
Zarządzenie Nr 2010/2022 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 15 lipca 2022 r. w sprawie wprowadzenia Procedury określającej zasady opiniowania wniosków dotyczących murali na obszarze Gminy Miejskiej Kraków.
Obowiązek informacyjny
Wskazanie administratora
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
Wskazanie inspektora ochrony danych
W sprawie ochrony swoich danych osobowych może Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych: e-mail: iod@um.krakow.pl lub pisemnie na adres: Plac Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) – dalej: RODO, tzn. dane będą przetwarzane na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści wystąpienia do organu administracji publicznej.
Obowiązek podania danych osobowych
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne. Ponadto dane osobowe mogą pochodzić z systemów informatycznych, do których organ ma dostęp zgodnie z przepisami prawa lub od osób trzecich i innych podmiotów.
Niepodanie przez Panią/Pana danych osobowych uniemożliwi prowadzenie sprawy związanej z realizacją złożonego przez Panią/Pana wniosku w sprawie muralu.
Informacje o odbiorcach Pani/Pana danych osobowych
Dane będą udostępniane wyłącznie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, w szczególności podmiotom uprawnionym do wglądu w akta postępowania.
Okresy przetwarzania danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w ramach dokumentacji prowadzonej w formie papierowej i elektronicznej przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności z instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt i instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych oraz o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
Prawa osoby, której dane dotyczą
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące prawa:
prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
prawo do żądania usunięcia danych osobowych; przypadkach, w których administrator przetwarza dane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) i e) RODO dane mogą być usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej;
prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, jeżeli zachodzi jedna z okoliczności określonych w art. 17 ust. 1 RODO, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej;
prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją – wobec przetwarzania danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) RODO, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej;
prawo do przenoszenia danych.
Realizacja powyższych uprawnień musi być zgodna z przepisami prawa na podstawie, których odbywa się przetwarzanie danych, w tym z zasadami wynikającymi z cytowanej wyżej uchwały Rady Miasta Krakowa czy archiwizacji.
Prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych
W zakresie, w jakim Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie udzielonej zgody, przysługuje Pani/Panu prawo do jej cofnięcia. Konsekwencją cofnięcia zgody na przetwarzanie danych jest brak możliwości realizowania złożonego przez Panią/Pana wniosku o udzielenie dotacji celowej. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
Profilowanie
Administrator nie przewiduje zautomatyzowanego podejmowaniu decyzji, w tym profilowania na podstawie Pani/Pana danych osobowych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
W przypadku uznania, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.