Przyjmowanie wniosków w sprawie wzniesienia pomnika na terenie/obszarze należącym do Gminy Miejskiej Kraków/Skarbu Państwa KD-5
URZĄD MIASTA KRAKOWA
Wydział Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Krótki opis usługi
Wnioskodawca składa wniosek w sprawie wzniesienia pomnika na terenie/obszarze należącym do Gminy Miejskiej Kraków/Skarbu Państwa;
Urząd Miasta Krakowa uzyskuje stanowiska właściwych wydziałów UMK oraz zewnętrznych jednostek organizacyjnych;
Wnioskodawca otrzymuje pozytywną lub negatywna opinię o możliwości wzniesienia pomnika;
Rada Miasta Krakowa podejmuje uchwałę o wzniesieniu pomnika.
Kogo dotyczy usługa
Wniosek w sprawie wzniesienia pomnika na terenie/obszarze należącym do Gminy Miejskiej Kraków/ Skarbu Państwa albo na terenie/budynku nienależącym do Gminy Miejskiej Kraków może być zgłoszony przez każdy z podmiotów, któremu przysługuje inicjatywa uchwałodawcza, zgodnie ze Statutem Miasta Krakowa lub właściwą ustawą (wniosek wewnętrzny), a także przez osoby fizyczne, osoby prawne, jednostki organizacyjne niebędące osobami prawnymi lub grupy tych podmiotów (wniosek zewnętrzny).
Kryteria dla realizacji usług
Możliwość złożenia wniosku w sprawie wzniesienia pomnika przysługuje każdemu zainteresowanemu upamiętnieniem mieszkańców Krakowa, wybitnych postaci historycznych, wydarzeń historycznych oraz miejsc.
Wymagane dokumenty
Wniosek wraz z załacznikami:
kosztorys planowanych prac przy realizacji pomnika,
projekt pomnika wraz ze zwymiarowaniem oraz wizualizacją lokalizacji,
mapa z oznaczoną proponowaną lokalizacją pomnika,
uzyskane opinie od właściwych jednostek miejskich (jeżeli wnioskodawca je posiada)
zgoda właściciela terenu/budynku,
inne.
Miejsce przyjmowania dokumentów
Informacje o miejscach, w których można składać dokumenty, zawarte są w tabeli.
Nazwa
Adres
Godziny otwarcia
Umówienie wizyty
telefon
Wydział Kultury i Dziedzictwa Narodowego
ul. Wielopole 17a, 3-072 Kraków
7:30-15:30
brak
12 616 6587, 12 616 1925
Sposób realizacji usługi
Pismo informujące o pozytywnej opinii w zakresie możliwości realizacji lub pismo informujące o braku możliwości realizacji inicjatywy z powodów formalnych.
Informacje dodatkowe
Wniosek w sprawie wzniesienia pomnika jest składany do Prezydenta Miasta Krakowa za pośrednictwem Wydziału Kultury i Dziedzictwa Narodowego UMK.
We wniosku należy podać następujące dane:
oznaczenie wnioskodawcy z podaniem adresu i osoby do korespondencji bądź danych pełnomocnika oraz adres mailowy i numer telefonu,
uzasadnienie z podaniem idei-celu realizacji i przesłania pomnika,
wskazanie źródeł finansowania,
wskazanie formalnego inwestora,
harmonogram planowanych prac,
ogólną propozycję formy pomnika wraz z projektem oraz lokalizacją wraz z umiejscowieniem na mapie,
zgoda właściciela terenu, budynku.
W przypadku propozycji pomnika na terenie/budynku nienależącym do Gminy Miejskiej Kraków, wnioskodawca powinien dołączyć zgodę właściciela/właścicieli na realizację.
Uzyskanie pozytywnego stanowiska od UMK nie zwalnia wnioskodawcy od uzyskania innych, niezbędnych do realizacji uzgodnień/zgód administracyjnych, w tym:
opinii Plastyka Miasta lub Głównego Architekta Miasta w zakresie formy upamiętnienia oraz jego lokalizacji w przestrzeni Miasta,
opinii Instytutu Pamięci Narodowej w przypadku tablic historycznych dotyczących osób oraz wydarzeń historycznych,
pozwolenia/zgłoszenia/pozwolenia na budowę z Wydziału Architektury i Urbanistyki,
zgody/opinii właściwego konserwatora zabytków (przy obiektach zabytkowych).
W przypadku, gdy wniosek jest niekompletny, Wydział Kultury i Dziedzictwa Narodowego UMK wzywa wnioskodawcę do jego uzupełnienia.
Wniosek nie uzupełniony w wyznaczonym terminie zostaje negatywnie zaopiniowany.
Termin załatwienia
Termin jest uzależniony od:
stanu kompletności złożonych dokumentów przez wnioskodawcę,
zebrania stanowisk właściwych wydziałów UMK oraz zewnętrznych jednostek organizacyjnych.
Dodatkowe dokumenty uzyskiwane w postępowaniu przez komórkę organizacyjną poza formalnym wnioskiem i załącznikami
Opinie właściwych komórek organizacyjnych Miasta i instytucji zewnętrznych dotyczące możliwości realizacji wniosku.
Stanowisko dla wnioskodawcy uwzględniające także wskazanie dodatkowych, niezbędnych elementów wymagających analizy (jeśli wniosek ich nie uwzględnia), warunkujących możliwość wzniesienia pomnika np. dokładna lokalizacja, zwymiarowanie projektu pomnika, konieczność uzyskania wymaganych przepisami prawa decyzji administracyjnych oraz zgód właścicieli terenów/budynków, na terenie których miało by być zlokalizowane upamiętnienie.
Opinia Prezydenta Miasta Krakowa (w przypadku wniosku wewnętrznego).
Uchwała Rady Miasta Krakowa o wzniesieniu pomnika (z wyjątkiem wniosku wewnętrznego, który uprzednio przyjął formę uchwały Rady Miasta Krakowa).
Porozumienie z wnioskodawcą ustalające szczegółowe uwarunkowania budowy pomnika (po podjęciu przez Radę Miasta Krakowa uchwały w sprawie wzniesienia pomnika).
Tryb odwoławczy
Nie dotyczy.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
Obowiązek informacyjny
Wskazanie administratora
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
Wskazanie inspektora ochrony danych
W sprawie ochrony swoich danych osobowych może Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych: e-mail: iod@um.krakow.pl lub pisemnie na adres: Plac Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 ze zm.) – dalej: RODO, tzn. dane będą przetwarzane na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści wystąpienia do organu administracji publicznej.
Obowiązek podania danych osobowych
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne. Ponadto dane osobowe mogą pochodzić z systemów informatycznych, do których organ ma dostęp zgodnie z przepisami prawa lub od osób trzecich i innych podmiotów. Niepodanie przez Panią/Pana danych osobowych uniemożliwi prowadzenie sprawy związanej z realizacją złożonego przez Panią/Pana wniosku w sprawie wzniesienia pomnika.
Informacje o odbiorcach Pani/Pana danych osobowych
Dane będą udostępniane wyłącznie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, w szczególności podmiotom uprawnionym do wglądu w akta postępowania
Okresy przetwarzania danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w ramach dokumentacji prowadzonej w formie papierowej i elektronicznej przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności z instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt i instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych oraz o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
Prawa osoby, której dane dotyczą
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące prawa:
prawo do wycofania w dowolnym momencie zgody na przetwarzanie danych, przy czym jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem;
prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
prawo do żądania usunięcia danych osobowych; przypadkach, w których administrator przetwarza dane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) i e) RODO dane mogą być usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej;
prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, jeżeli zachodzi jedna z okoliczności określonych w art. 17 ust. 1 RODO, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej;
prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją – wobec przetwarzania danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) RODO, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej;
prawo do przenoszenia danych.
Realizacja powyższych uprawnień musi być zgodna z przepisami prawa na podstawie, których odbywa się przetwarzanie danych, w tym z zasadami wynikającymi z archiwizacji.
Prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych
W zakresie, w jakim Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie udzielonej zgody, przysługuje Pani/Panu prawo do jej cofnięcia. Konsekwencją cofnięcia zgody na przetwarzanie danych jest brak możliwości realizowania złożonego przez Panią/Pana wniosku o udzielenie dotacji celowej. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
Profilowanie
Administrator nie przewiduje zautomatyzowanego podejmowaniu decyzji, w tym profilowania na podstawie Pani/Pana danych osobowych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
W przypadku uznania, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.