Dokonanie wpisu lub rozszerzenie zakresu wpisu do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów. KM-26
URZĄD MIASTA KRAKOWA
Wydział Ewidencji Pojazdów i Kierowców
Krótki opis usługi
Jeżeli chcesz zostać wpisanym do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów lub zmienić zakres dotychczasowego wpisu wykonaj poniższe czynności:
Udaj się do Urzędu Miasta Krakowa (szczegóły w sekcji „Miejsce przyjmowania dokumentów”) zabierając ze sobą wniosek i inne dokumenty, jeśli są wymagane (szczegóły w sekcji „Wymagane dokumenty”). Istnieje również możliwość złożenia wniosku drogą elektroniczną (szczegóły w sekcji „Dostępność usługi elektronicznej”).
Wniosek zostanie zweryfikowany przez Urzędnika. W rejestrze zostanie nadany indywidualny numer stacji kontroli pojazdów, a Ty otrzymasz zaświadczenie potwierdzające wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów. W przypadku zmiany zakresu wpisu dotychczasowe zaświadczenie zostanie unieważnione a Ty otrzymasz nowe.
Zaświadczenie zostanie wysłane na wskazany adres lub będzie oczekiwać na odbiór w „miejscu przyjmowania” (zgodnie z dyspozycją na wniosku).
Administratorem Twoich danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa.
Kogo dotyczy usługa
Usługa dotyczy przedsiębiorcy prowadzącego lub zamierzającego prowadzić stację kontroli pojazdów.
Kryteria dla realizacji usług
Z wnioskiem o wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów występujesz wówczas gdy spełniasz warunki wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów określone w ustawie Prawo u ruchu drogowym.
Z wnioskiem o zmianę zakresu wpisu występujesz jeśli prowadzisz stację kontroli pojazdów i chcesz zmienić jej zakres (podstawowa/okręgowa).
Dotychczasowe zaświadczenie o dokonaniu wpisu – w przypadku zmiany zakresu wpisu.
Potwierdzenie dokonania opłaty.
Opłaty
wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów – 412,00zł. (opłata skarbowa),
rozszerzenie zakresu wpisu do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów – 206,00 zł (opłata skarbowa),
złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii – 17,00 zł (opłata skarbowa).
Formy płatności:
Przelewem na rachunek bankowy.
W punktach kasowych UMK.
Na poczcie.
W placówkach banku PKO Bank Polski S.A. na terenie Krakowa bez ponoszenia opłat.
Nr rachunku bankowego Urzędu Miasta Krakowa w PKO Bank Polski S.A. - 49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
Miejsce przyjmowania dokumentów
Dokumenty można złożyć w Wydziale Ewidencji Pojazdów i Kierowców Urzędu Miasta Krakowa przy al. Powstania Warszawskiego 10, boks 854 31-541 Kraków
Nazwa
Adres
Godziny otwarcia
Umówienie wizyty
telefon
Referat Transportu i Działalności Regulowanej (KM-05)
al. Powstania Warszawskiego 10, 31-541 Kraków, boks 84
Od odmowy dokonania wpisu lub zmiany zakresu wpisu w rejestrze w formie decyzji administracyjnej możesz złożyć pisemne odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który ją wydał.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.
Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców.
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie wzorów dokumentów wymaganych dla wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów2).
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Wykaz przedmiotów opłaty skarbowej, stawki tej opłaty oraz zwolnienia (część IV) stanowiący załącznik do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Obowiązek informacyjny
Szanowny Kliencie, zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celu wydania uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym lub pozwolenia do kierowania tramwajem.
Informujemy, że:
Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane dla potrzeb realizacji złożonego wniosku, a następnie będą przechowywane u nas zgodnie z §3 ust.2 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016 r. w sprawie wydawania dokumentów potwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami. Ponadto po zmianie miejsca zamieszkania do innej gminy, akta zostaną przekazane do organu właściwego ze względu na nowe miejsce zamieszkania.
Masz prawo do wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem przez nas Twoich danych do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy.
Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości załatwienia sprawy.
Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych stanową przepisy prawa: Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami; Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks Karny Wykonawczy; Ustawa z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów.
Ponadto informujemy, że masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją – wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
adres – e-mail:iod@um.krakow.pl
adres pocztowy: Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków