Jeżeli sprawę będziesz załatwiać przez pełnomocnika, to pełnomocnik musi dołączyć pełnomocnictwo.
Jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności to wtedy wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, że działa za zgodą większości współwłaścicieli.
Decyzję otrzymasz tylko w przypadku zmiany numeru rejestracyjnego.
Kogo dotyczy usługa
Właściciel pojazdu używanego zarejestrowanego w RP.
Kryteria dla realizacji usług
Chcąc zmienić numer rejestracyjny, uzyskać wtórnik utraconej tablicy lub dodatkową tablicę na bagażnik musisz wystąpić z właściwym wnioskiem.
Dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa, jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik (wzór pełnomocnictwa)
Dokument określający tożsamość – do wglądu:
osoby fizycznej i osoby prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą oraz osoby wchodzącej w skład spółki cywilnej, w tym również umowa spółki cywilnej,
pełnomocnika właściciela pojazdu,
reprezentanta osoby prawnej lub jej pełnomocnika.
Potwierdzenie wniesienia opłat.
Potwierdzenie aktualnego ubezpieczenia OC - do wglądu.
oraz dodatkowo:
Utrata tablic:
dowód rejestracyjny,
oświadczenie złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej,
tablica rejestracyjna (przy utracie jednej tablicy).
Zniszczenia tablic / tablicy:
dowód rejestracyjny,
zniszczone tablice rejestracyjne.
Wydania dodatkowej tablicy rejestracyjnej (bagażnik):
dowód rejestracyjny,
tablice rejestracyjne do wymiany jeżeli są to tablice tzw. "czarne" lub zflagą RP".
Opłaty
Koszt tablicy/tablic zależy od tego jakie są obecnie tablice na pojeździe
z flagą UE
z flagą PL*
czarne - musisz przerejestrować pojazd
i otrzymać nowy nr rejestracyjnym
1szt.
2szt.
bagażnik
pojazd z 2 tablicami
52,50 zł.
92,50 zł.
52,50 zł.
92,50 zł z bagażnikiem 145,00 zł.
165,00 zł. z bagażnikiem 217,50 zł.
pojazd z 1 tablicą
52,50 zł.
52,50 zł
125,00 zł
motorower
42,50 zł.
42,50 zł
115,00 zł
* przy utracie lub zniszczeniu tablicy możesz zmienić nr. rejestracyjny - wtedy koszt zwiększy się o przerejestrowanie pojazdu
Opłata na nr konta: 92 1020 2892 2274 3035 0000 0000
Opłatę można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Krakowa (np. na poczcie, przelewem bankowym, lub bez ponoszenia dodatkowych opłat w placówkach PKO Bank Polski S.A. na terenie Krakowa i w kasach Urzędu. W przypadku wniosku składanego drogą elektroniczną istnieje również możliwość dokonania opłaty poprzez system płatności dostępny na stronie ESP PWPW S.A.
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej), nr konta: 49 1020 2892 2276 3005 0000 0000.
Opłata dokonywana poza kasami Urzędu musi zawierać w tytule numer VIN/nadwozia i nr rejestracyjny pojazdu, którego sprawa dotyczy.
Miejsce przyjmowania dokumentów
Sprawę załatwisz w Referatach Rejestracji Pojazdów w Wydziale Ewidencji Pojazdów i Kierowców Urzędu Miasta Krakowa oraz w POM w galeriach handlowych na terenie Krakowa.
Nazwa
Adres
Godziny otwarcia
Umówienie wizyty
telefon
POM Galeria Bronowice
ul. Stawowa 61, lokal 193, poziom 1, Kraków 31-346
pon.-sob. 10:00-18:00
brak
-
POM Galeria Serenada
ul. Bora-Komorowskiego 41, lokal 217, poziom 2, Kraków 31-876
pon.-sob. 10:00-18:00
brak
-
POM Galeria Bonarka
ul. Kamieńskiego 11, lokal M01, poziom -1, 30-644 Kraków
pon.-sob. 10:00-18:00
brak
-
Referat Rejestracji Pojazdów
al. Powstania Warszawskiego 10, parter, Kraków 31-541
Decyzja administracyjna zostanie wydana w przypadku zmiany numeru rejestracyjnego.
Informacje dodatkowe
Na okres konieczny do wykonania wtórnika tablic/ tablicy można pobrać tablice tymczasowe (czerwone) i pozwolenie czasowe.
Jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności, wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, że działa za zgodą większości współwłaścicieli.
Jeżeli wnioskujesz o wymianę tablic/y z powodu ich zniszczenia to zwrot tablic do urzędu następuje w momencie wydania ich wtórników, a kiedy będziesz dodatkowo wnioskował o zmianę nr rejestracyjnych, tablice należy zwrócić od razu przy składaniu wniosku.
Dokumenty objęte procedurą można odebrać z paczkomatu Urząd24 w lokalizacji gdzie była załatwiana sprawa. Jednak pamiętaj, że odbiór z paczkomatu Urząd24 jest możliwy tylko w przypadku wcześniejszego złożenia kompletu wymaganych dokumentów w UMK. Odbiór dokumentów w paczkomacie nie dotyczy jeżeli wnioskujesz o zmianę numeru rejestracyjnego.
Organ rejestrujący obowiązany jest do przeprowadzenia kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC pojazdu.
Jeżeli występujesz o wydanie dodatkowej tablicy na bagażnik a Twój pojazd posiada tablice „czarne” będzie konieczna zmiana numeru rejestracyjnego i wydanie 3 tablic rejestracyjnych z nowym numerem – opłata wynosi 217,50 zł. A jeżeli Twój pojazd posiada tablice z flagą RP to konieczna będzie wymiana tablic na nowe z dotychczasowym numerem rejestracyjnym – opłata wynosi 145,00 zł. A jeżeli masz tablice posiadające znak UE to otrzymasz jedną tablicę na bagażnik- opłata wynosi 52,50 zł.
Termin załatwienia
Niezwłocznie na stanowisku obsługi lub po pozostawieniu dokumentów w umówionym terminie. Odbiór tablic możliwy jest po dostarczeniu przez producenta w terminie do 14 dni. Dowód rejestracyjny wydawany jest niezwłocznie po wyprodukowaniu i przesłaniu go przez producenta do UMK (dotyczy przerejestrowania).
Niezwłocznie na stanowisku obsługi lub po pozostawieniu dokumentów w umówionym terminie. Odbiór tablic możliwy jest po dostarczeniu przez producenta w terminie do 14 dni. Dowód rejestracyjny wydawany jest niezwłocznie po wyprodukowaniu i przesłaniu go przez producenta do UMK (dotyczy przerejestrowania).
Jeżeli decyzja w całości uwzględnia żądania klienta, to organ rejestrujący może odstąpić od uzasadnienia wydanej decyzji, która na mocy art. 127 §1a kpa staje się ostateczna. Na taką decyzję służy skarga do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie. Ewentualną skargę wnosi się za pośrednictwem Prezydenta Miasta Krakowa, al. Powstania Warszawskiego 10, 31-541 Kraków, w terminie 30 dni od dnia doręczenia decyzji.
Jeżeli decyzja nie uwzględnia w całości żądania klienta, to wówczas od wydanej decyzji administracyjnej klientowi przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Krakowa, al. Powstania Warszawskiego 10, 31-541 Kraków, który wydał decyzję. Przed upływem terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna. Oznacza to, iż takiej decyzji nie można zaskarżyć do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.
Podstawa prawna
Ustawa Prawo o ruchu drogowym wraz z przepisami wykonawczymi.
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Obowiązek informacyjny
Szanowny Kliencie, zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą pl. Wszystkich Świętych, 3-4, 31-004 Kraków. Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celu prowadzenia i aktualizacji danych w centralnej ewidencji pojazdów.
Informujemy, że:
Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy dla potrzeb której Twoje dane zostały zebrane, a następnie będą przechowywane u nas przez co najmniej 10 lat od daty zbycia lub wyrejestrowania pojazdu, po czym mogą ulec zniszczeniu lub zostaną przekazane do Archiwum Narodowego w Krakowie.
Masz prawo do wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem przez nas Twoich danych do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy.
Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości załatwienia sprawy.
Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych stanowi przepis prawa: Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.
Ponadto informujemy, że masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją – wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.