Udzielanie ulg w spłacie należności pieniężnych, mających charakter cywilnoprawny, przypadających Gminie Miejskiej Kraków z tytułu roszczeń regresowych naliczanych przez Wydział Mieszkalnictwa UMK ML-28
URZĄD MIASTA KRAKOWA
Wydział Mieszkalnictwa
Krótki opis usługi
Aby uzyskać ulgę w spłacie należności z tytułu roszczeń regresowych:
Wybierz formę udzielenia ulgi (rozłożenie na raty, odroczenie terminu płatności, umorzenie całości lub części należności), wypełnij i podpisz wniosek wraz z uzasadnieniem, korzystając z jednego z czterech wzorów:
Wniosek w sprawie rozłożenia należności na raty,
Wniosek w sprawie odroczenia terminu płatności należności,
Wniosek w sprawie umorzenia należności,
Wniosek w sprawie umorzenia części należności.
Przygotuj dokumenty uzasadniające udzielenie ulgi w spłacie należności (szczegóły w punkcie „Wymagane dokumenty”).
Załącz pełnomocnictwo – jeśli reprezentujesz/jesteś reprezentowany przez inną osobę.
Złóż wniosek wraz z uzasadnieniem oraz pozostałe dokumenty w Urzędzie Miasta Krakowa (szczegóły w punkcie „Miejsce przyjmowania dokumentów”).
W ciągu 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku udzielimy pisemnej odpowiedzi o pozytywnym rozpatrzeniu wniosku lub informacji o braku podstaw do udzielenia ulgi.
W przypadku pozytywnej weryfikacji wniosku, w ciągu 60 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku sporządzone zostanie porozumienie w sprawie udzielenia ulgi.
Informacje dotyczące stanu sprawy uzyskasz po złożeniu pisemnego zapytania lub telefonicznie.
Zapoznaj się z prawami związanymi z przetwarzaniem danych osobowych.
Kogo dotyczy usługa
Usługa dotyczy osoby zobowiązanej do zwrotu należności pieniężnych przypadających Gminie Miejskiej Kraków z tytułu roszczeń regresowych naliczanych przez Wydział Mieszkalnictwa. Roszczenie regresowe względem tej osoby wynika z nieopłaconych należności za zajmowanie lokalu z którego orzeczona została eksmisja (zobowiązanie „in solidum”).
Kryteria dla realizacji usług
Musisz wykazać, że istnieją przesłanki do zastosowania ulgi w spłacie należności (trudna sytuacja materialno-bytowa).
Wymagane dokumenty
Wniosek o udzielenie ulgi z uzasadnieniem (w zależności od rodzaju wnioskowanej ulgi).
Oświadczenie majątkowe.
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych.
Kopia deklaracji podatkowej za rok poprzedzający złożenie wniosku o ulgę lub zaświadczenie z Urzędu Skarbowego potwierdzające osiągnięty dochód lub jego brak. W przypadku wniosku złożonego w okresie od 1 stycznia do 30 kwietnia danego roku kalendarzowego, deklaracja może obejmować dochód osiągnięty w roku kalendarzowym poprzedzającym rok, o którym mowa w pierwszym zdaniu.
Dokument stwierdzający wysokość wynagrodzenia, nagród, honorariów, odcinki emerytury lub renty za okres 3 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku, dokument stwierdzający pobieranie zasiłków z tytułu pomocy społecznej lub bezrobocia oraz innych należności i otrzymywanych świadczeń.
Pisemne informacje o istniejących zobowiązaniach finansowych (kredyty, pożyczki, inne).
Wszelkie inne dokumenty uzasadniające przyznanie ulgi (np. zaświadczenie lekarskie).
Pełnomocnictwo, gdy wnioskodawca jest reprezentowany przez inną osobę.
Miejsce przyjmowania dokumentów
Wydział Mieszkalnictwa Urzędu Miasta Krakowa
Nazwa
Adres
Godziny otwarcia
Umówienie wizyty
telefon
Wydział Mieszkalnictwa Referat ds. Roszczeń Odszkodowawczych Związanych z Wyrokami Eksmisyjnymi (ML-09)
Rynek Podgórski 1 Dziennik podawczy (parter) 30-533 Kraków
Tłumaczenie informacji o usłudze w polskim języku migowym
Loading the player...
Dodatkowe dokumenty uzyskiwane w postępowaniu przez komórkę organizacyjną poza formalnym wnioskiem i załącznikami
Podczas prowadzonego postępowania pracownicy Wydziału Mieszkalnictwa sporządzą zestawienie bieżącego stanu zadłużenia.
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje uprawnienie do wniesienia odwołania.
Podstawa prawna
Uchwała Nr LVI/1616/21 Rady Miasta Krakowa z dnia 21 kwietnia 2021 r. w sprawie szczegółowych zasad, sposobu i trybu udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Gminie Miejskiej Kraków lub jej jednostkom organizacyjnym, a także wskazania organów do tego uprawnionych z późn. zm.
Obowiązek informacyjny
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorem Twoich danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Z administratorem możesz się skontaktować listownie (adres jw.) lub drogą elektroniczną – adres e-mail: ml.umk@um.krakow.pl.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych, mających charakter cywilnoprawny, przypadających Gminie Miejskiej Kraków z tytułu roszczeń regresowych naliczanych przez Wydział Mieszkalnictwa UMK.
Twoje dane są objęte rejestrem czynności przetwarzania pod nazwą „Ewidencja wnioskodawców ubiegających się o pomoc mieszkaniową Gminy Miejskiej Kraków”.
Informujemy, że:
Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania.
Dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, dla potrzeb której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane przez 10 lat, po czym ulegną zniszczeniu.
Masz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie danych osobowych jest wymogiem wynikającym z uchwały Rady Miasta Krakowa i ma charakter obowiązkowy. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości rozpatrzenia wniosku i udzielenia ulgi.
Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych stanowi ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego i ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych, adres e-mail: iod@um.krakow.pl