Jeśli nie możesz załatwić sprawy z uwagi na brak dostępności wykonaj poniższe czynności:
1. Wypełnij czytelnie wniosek o zapewnienie dostępności w zakresie dostępności architektonicznej, informacyjno - komunikacyjnej lub wniosek/żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej.
2. Przygotuj wymagane dokumenty (szczegóły w sekcji „Wymagane dokumenty”).
3. Udaj się do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie (szczegóły w sekcji „Miejsce przyjmowania dokumentów”).
4. Twoja sprawa zakończy się uzgodnieniem sposobu i terminu załatwienia sprawy.
1. Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej.
2. Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem (wnioskiem) zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej.
Nie dotyczy.
1) Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej powinien zawierać:
a) dane kontaktowe wnioskodawcy,
b) opis sprawy, którą chce załatwić osoba ze szczególnymi potrzebami,
c) wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno - komunikacyjnym,
d) wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
e) wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności - jeżeli dotyczy.
2) Żądanie (wniosek) zapewnienia dostępności cyfrowej powinno zawierać:
a) dane kontaktowe wnioskodawcy,
b) wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej, które mają być dostępne cyfrowo,
c) wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem,
d) wskazanie alternatywnego sposobu dostępu – jeżeli dotyczy.
Ta usługa jest bezpłatna
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie
ul. Józefińska 14, 30-529 Kraków
poniedziałek – piątek w godzinach: 7.30 - 15.30
Nazwa | Adres | Godziny otwarcia | Umówienie wizyty | telefon |
---|---|---|---|---|
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie | ul. Józefińska 14 | 7:30 - 15:30 | brak | 12 616-54-27 |
1) W formie wskazanej we wniosku - uzgodnienie z wnioskodawcą sposobu i terminu załatwienia sprawy.
2) W indywidualnym przypadku, gdy ze względów technicznych lub prawnych, nie ma możliwości zapewnienia wnioskodawcy dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej, w zakresie wskazanym we wniosku, o czym wnioskodawca informowany jest niezwłocznie, zapewniany jest dostęp alternatywny, stosownie do art. 7 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
3) W przypadku, gdy nie ma możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej zgodnie z żądaniem, wnioskodawca jest niezwłocznie powiadamiany o przyczynach braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu i wskazuje się alternatywny sposób dostępu do tego elementu, stosownie do art. 7 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
4) Odmowa zapewnienia dostępności cyfrowej lub odmowa skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu – jeżeli wiązałoby się to z ryzykiem naruszenia integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji.
Brak.
1) W odniesieniu do wniosku o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej: bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej, nie jest możliwe w terminie określonym w zdaniu pierwszym, wnioskodawca powiadamiany jest o przyczynach opóźnienia i nowym terminie zapewniania dostępności, nie dłuższym niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, wnioskodawca jest niezwłocznie zawiadamiany o braku możliwości zapewnienia dostępności. W zawiadomieniu zawarte jest uzasadnienie stanowiska, w szczególności wskazuje się okoliczności uniemożliwiające zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności. W takim przypadku zapewnia się dostęp alternatywny stosownie do art. 7 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
2) W odniesieniu do żądania (wniosku) zapewnienia dostępności cyfrowej: bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem (wnioskiem) zapewnienia dostępności cyfrowej.
Jeżeli dotrzymanie terminu, o którym mowa w zdaniu pierwszym, nie jest możliwe wnioskodawca powiadamiany jest niezwłocznie o przyczynach opóźnienia oraz terminie, w którym zapewniona zostanie dostępność cyfrowa, jednak nie dłuższym niż dwa miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej.
W przypadku, gdy nie ma możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej zgodnie z żądaniem, wnioskodawca jest niezwłocznie powiadamiany o przyczynach braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu i wskazuje się alternatywny sposób dostępu do tego elementu.
Nazwa podmiotu | Struktura podrzędna |
---|---|
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej | Dział Organizacyjny Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, który przekazuje wniosek do właściwej komórki organizacyjnej MOPS – po jej ustaleniu na podstawie treści wniosku o zapewnienie dostępności. |
Pracownik komórki organizacyjnej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie wyznaczonej do załatwienia sprawy uzgadnia z wnioskodawcą sposób i termin zapewnienia dostępności (załatwienia wniosku o zapewnienie dostępności). Treść uzgodnienia z wnioskodawcą ustalana jest przez pracownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie w formie protokołu ustaleń.
1) W przypadku dotyczącym żądania zapewnienia dostępności architektonicznej lub informacyjnej:
Gdy wnioskodawcy nie została zapewniona dostępność, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni, liczonym zgodnie z art. 32 ust. 2 ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Skarga winna spełniać wymagania formalne, o których mowa w art. 32 ust. 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
2) W przypadku dotyczącym żądania zapewnienia dostępności cyfrowej:
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej. Skargę wnosi się w trybie przepisów działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023r. poz. 775 ze zm.).
1) Art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
2) Art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Załącznik nr 1 i nr 2.